Nick90
17-01-2025 om 22:55
Kind naar eigen bed krijgen, hoe?
Onze dochter van 1,5 slaapt bij ons, al best wel lang. En ook al vind ik het supergezellig, het zou wel fijn zijn als ze gewoon in haar eigen bedje in haar eigen kamer zou slapen. Maar dat doet ze dus niet want zodra we haar 's nachts in haar eigen bed leggen wordt ze wakker en gaat ze huilen, volgens m'n vrouw heel hard en heel lang. Niet meteen maar na ongeveer 1 uur.
En omdat ik het niet altijd meteen opmerk (omdat ik dan slaap en niet goed hoor dus) is mn vrouw elke nacht de klos die er dan weer uit moet wat dan ook weer voor wrijving zorgt.
Iemand tips om haar in haar eigen bed te laten slapen?
Nick90
18-01-2025 om 13:47
Martje80 schreef op 18-01-2025 om 13:24:
[..]
En als je zonder gehoorapparaat op een matras naast haar slaapt, in haar eigen kamer? Zou je het dan wel eerder horen dan jouw vrouw?
Nee ik hoor echt bijna niks, dus ze moet ook als ik ernaast lig behoorlijk haar best doen om me wakker te krijgen. Dochter begrijpt overigens wel dat als ik niet op haar reageer dat ze me op een andere manier wakker moet maken. Ze checkt soms ook of m'n oren het wel goed doen, superschattig.
Daglichtlamp
18-01-2025 om 13:49
Helpt een extra gehoorapparaat zodat je vrouw er ‘s nachts niet alleen voor staat?
HollyHobbie
18-01-2025 om 14:51
Ik porde mijn man gewoon altijd keihard als hij doorsliep. Dan ging hij er echt wel uit. Ik ging 8 van de 10 keer wel zelf, maar soms was ik er ook gewoon even zat van.
duizel
18-01-2025 om 18:18
ik hoor ook slecht en slaap ook zonder hoorapparaat. Ik vermoed dat ik wel minder slecht voor als TO.
Mijn oplossing was babyfoon op de hardste stand op mijn nachtkastje als vriend niet thuis was. Als hij wel thuis was, was dat niet echt een oplossing. Voor hem klinkt dat nog veel harder en dan zat hij rechtop in bed.
Nick90
18-01-2025 om 18:51
Wattenbolleke schreef op 18-01-2025 om 15:08:
En een tril babyfoon?
Die hebben we. Het werkt wel maar dan is m'n vrouw ook meteen wakker. We gaan ze straks gewoon meteen in haar eigen bedje leggen, we moeten ergens beginnen.
kaatjecato
18-01-2025 om 20:13
En een trilplaat onder je matras? Die bestaan volgens mij ook en kun je ook gebruiken als je op een matras naast haar ligt. Dan kun je eerst beginnen met bij haar liggen als ze in haar bedje ligt, om de overgang wat soepeler te maken.
Caroline80
18-01-2025 om 20:17
Valeria schreef op 18-01-2025 om 13:34:
Hier lukte dat pas toen hij het zelf wilde.
1,5 is nog zo klein. Ik zou het zo laten tot je elkaar beter kunt uitleggen waarom.
Bij ons woog het af en toe een kind voelen echt heel lang niet op tegen er 's nachts uit moeten.
Met 1,5 jaar ging mijn oudste al naar zolder terwijl man en ik op de 1e verdieping sliepen. Dit was nodig omdat nummer 2 eraan kwam. Dit ging zonder problemen. Maar wij hebben kinderen ook nooit bij ons in bed laten slapen.
Marty1984
18-01-2025 om 20:17
Waar ligt ze nu? In jullie bed? Of in haar eigen bed op jullie kamer?
Als ze bij jullie in bed ligt zou ik zelf niet 2 stappen ineens zetten.
Eerst dan maar eens de hele nacht in haar eigen bed in jullie slaapkamer ipv kind in 't midden van haar nacht overtillen naar een ander bed.
Scheelt ook weer in afstand als ze 's nachts huilt.
Nick90
18-01-2025 om 22:16
kaatjecato schreef op 18-01-2025 om 20:13:
En een trilplaat onder je matras? Die bestaan volgens mij ook en kun je ook gebruiken als je op een matras naast haar ligt. Dan kun je eerst beginnen met bij haar liggen als ze in haar bedje ligt, om de overgang wat soepeler te maken.
Bij de babyfoon zat zo'n trilkussentje, dat leg ik onder m'n kussen, we hebben ook een soort waarschuwingssysteem, dat werkt met sensors en lichtflitsen, is ook voor de deurbel of rookmelders. Wat eigenlijk het grootste probleem is dat we alledrie wakker worden midden in de nacht, vrouw wordt wakker omdat de baby huilt en voor ik wakker word van het trillen en de lichtflitsen is dochter al helemaal overstuur en kwijkt ze de hele straat bij elkaar. Dus meestal gaat mn vrouw eruit als ze huilt om dat te voorkomen. Ik heb al voorgesteld om het bedje in onze kamer te zetten maar dat wil vrouw niet omdat zij de tv aanlaat als achtergrondgeluid en dat kan niet als de kleine in ons bed ligt. Overdag gaat dochter trouwens ook niet in haar eigen bedje slapen, dan slaapt ze meestal op de bank.
Tot een maand of 8 sliep ze overdag wel in haar eigen bed.
Het ligt ook een beetje aan mij, ik vind het prima als dochter bij ons slaapt.
Pippeltje
19-01-2025 om 09:59
Zij laat de tv aan als achtergrond geluid? Maar dat is ook slecht voor de kwaliteit van je slaap.
Ysenda
19-01-2025 om 10:06
Pippeltje schreef op 19-01-2025 om 09:59:
Zij laat de tv aan als achtergrond geluid? Maar dat is ook slecht voor de kwaliteit van je slaap.
Hoeft niet, sommigen slapen er echt beter door.
Anoniemvoornu
19-01-2025 om 10:48
Ysenda schreef op 19-01-2025 om 10:06:
[..]
Hoeft niet, sommigen slapen er echt beter door.
Klopt mijn broer kan bijv niet tegen stilte dan wordt hij van ieder geluidje wakker de koelkast die af en toe bromt is al genoeg om de hele nacht te spoken en sinds we zachtjes muziek aanlaten slaapt mijn kind s middags beter, ook een moeilijke slaper
Anonima123
19-01-2025 om 12:05
Ik zou starten met in eigen bed beginnen. Doen jullie avondritueel wel op haar eigen kamer? Indien niet zou ik dat ook doen. En dan qua huilen. Is gewoon een week doorbijten. Vast genoeg stappen plannen te vinden. Wat wij deden is nooit extreem lang laten huilen maar ernaartoe waarbij we 1x nog iets zeiden (ga maar slapen blabla). Niet knuffelen en uit bed halen. Keren erna. Alleen ernaartoe aai over bol, instoppen en weer weg. En dat waarschijnlijk miljoen x. HEEL BELANGRIJK commit jezelf en samen dat je doorpakken. Als je na 3 uur gekloot haar alsnog eruit haalt of tussenin legt kun je helemaal opnieuw beginnen. Het gaat echt al gauw beter en je laat haar niet alleen huilen. Beetje rommelen, de was, strijken op de overloop kan helpen. Je bent in de buurt
En verder: je vrouw kan jou gewoon wakker maken in de nacht en dan zich omdraaien. Dan ga jij eruit.
Succes.
Nick90
19-01-2025 om 13:15
Nou nacht 1. Kind heeft uren liggen brullen, iedereen geïrriteerd behalve zoon want die was zo verstandig om bij een maatje te gaan logeren.