Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

3,5 slaapt heel slecht

mijn zoontje slaapt al jaren niet zo geweldig. Maar laatste nachten is t wel extreem. Gilt de heleboel bij elkaar. Krijg er ook niet uit wat er nou aan de hand is. 
Hij is bang zegt ie (is sowieso angstig typ) maar krijg er gewoon niet uit waar hij dan nou bang voor is. 

De stres voor mij zit er ook in dat zusje en man ook wakker (kunnen) worden. Mijn dochtertje gaat dan vaak na een fles wel weer slapen. Mijn man schrikt wakker en met een humeur waar he U tegen zegt. Vooral verwijten naar mij waarom ik " dat kind" niet stil kan houden. Waarom ik mijn best niet doe.. etc. 

Nou denk ik dat er momenteel meer speelt(bij mijn zoontje) hij moet al buisjes. En zijn ook nog eens net terug van vakantie. (Waar hij het ontzettend naar zijn zin heeft gehad. ) 

Miss moet ik wel meer luchten als daadwerkelijk advies. Maar als iemand ideeën heeft hoe ik mijn zoontje beter kan laten slapen dan hoor ik dat graag. 


klinkt ook als tijd voor drakenspray.
Je hebt muggenspray om de muggen weg te houden maar ook drakenspray om alle andere enge dingen 's nachts weg te houden. Je zoon gebruikt het voor het slapen gaan in zijn kamer, gewoon zelf laten sprayen.

Je zoekt een mooie verstuiver, doet daar water in, mooi label er op en klaar is de draken spray. Ook verkrijgbaar in de varianten kabouter, elfjes of Ninja Turtle 😇 net wat jouw zoon aanspreekt.

En tijd om de nacht taken te verdelen met je partner, hij de ene nacht, jij de andere, is hij jou helemaal belatafeld om zo te reageren.

Ik vind wel dat je man meer zijn best moet doen om ook tijdens stress redelijk te blijven. Als hij zelf problemen heeft is dat geen vrijbrief om anderen het leven nog moeilijker te maken. In een gezin moet je altijd blijven investeren in de onderlinge relatie. Dat is een belangrijkere taak dan wat dan ook verder in zijn leven speelt.

Vroeger was het wel zo dat als je je baan verloor omdat je niet 100% presteerde, de grond onder je voeten uit werd getrokken, maar dat is allang niet meer zo. Tegenwoordig staan ze om krachten te springen. Ook om werknemers die nog andere taken hebben zoals vader zijn.

Mijn kind moest ook buisjes en kreeg voor mijn gevoel daardoor snel last van overprikkeling. Wanneer zijn oren dicht zaten was een dag al snel te lang en te veel. Dit resulteerde in meer enge dromen/nachtverschrikkingen. 
En zo’n spray daar deed hij niet aan hoor, net als alle andere dingen die we bedachten. 
Na het krijgen van de buisjes ging het beter.
Zijn het dromen of nachtverschrikkingen?

Hier mocht / mag kind bij een nachtmerrie tussen ons in verder slapen. Maar ik vraag me af of je man daarvoor openstaat als hij nu zo reageert. 

na een vakantie is wat slechter slapen absoluut normaal.
Wij jagen op spoken met zaklamp en speelgoed hamer. 

Vervelend dat je man alles op jouw afschuift.

Hoe lang nog voor hij die buisjes krijgt? Want bij verhoogde druk in de oren en/of ontsteking verergert de pijn heel erg bij liggen. Angst kan ook. Ga eens in het donker op zijn kamer zitten en kijk: wat zie je voor schaduwen? Hoor je iets?
De “monsterspray” hielp bij ons heel goed maar niet elk kind trapt erin. 
Je man verdient een draai om zijn oren, is hij nou helemaal besodemieterd? Als hij het beter kan mag hij het zelf doen. 

Ik zou eerder het gedrag/reacties van je man een probleem vinden dan het slechte slapen.

Inderdaad, alsof het jouw schuld is dat je zoontje huilt. Als hij het beter kan, mag hij dat laten zien.

Heeft hij pijn? Je schrijft dat hij nog buisjes moet krijgen. Mijn dochter slaapt na operaties altijd een tijdje slechter, ze reageert daar heel heftig op. 
Monsterspray valt altijd te proberen.

Is je zoontje echt goed wakker als hij zo te keer gaat? Mijn zoon had dit ook en later bleek dit nachtangst te zijn. Ze zitten dan in een bepaalde slaapfase. Ze zijn dan niet wakker maar kunnen volledig overstuur (gillen schreeuwen en slaan bij oppakken) zijn. Als het nachtangst is, dan weet je kindje er de volgende ochtend niets meer vanaf.
Op 3,5 jaar moet je zoiets wel kunnen bespreken.

De kinderarts heeft bij mijn zoon voor 2 nachten een rustgevend medicijn voorgeschreven en daarmee was het doorbroken. Raar maar waar. Mijn zoon bleek later in dezelfde slaapfase te gaan slaapwandelen (af en toe). Dat schijnt vaker voor te komen.

En die man van je..... heb je hem wel eens verteld dat het ZIJN kinderen ook zijn? Wat een lamzak.

Misschien kan je man eens naar hem toegaan en zijn geweldige methodes toepassen. Want hij zorgt natuurlijk meteen dat hij stil is en iedereen in jullie huis weer kan slapen.

Heel vervelend hoe dat gaat. ik heb ook een man die af en toe zo kan snauwen als kind huilt midden in de nacht. Ik probeer dat meteen de kop in te drukken, gesnauw van man, want dat geeft idd extra stress aan jou en je moet al per direct paraat staan voor je kinderen elke sec. Daar moet je energie heen. Ik stuur man straks (als 2de kind er is) naar andere kamer waar hij kan slapen als er iemand huilt en dan slaap ik met de kinderen op een kamer. Ik begrijp dat man nachtrust nodig heeft voor werk. Misschien kun jij je kinderen tijdelijk bij je nemen. Zodat je man kan slapen. Dan slaapt tenminste iemand goed.

Moederkareltje schreef op 26-06-2024 om 09:34:

Heel vervelend hoe dat gaat. ik heb ook een man die af en toe zo kan snauwen als kind huilt midden in de nacht. Ik probeer dat meteen de kop in te drukken, gesnauw van man, want dat geeft idd extra stress aan jou en je moet al per direct paraat staan voor je kinderen elke sec. Daar moet je energie heen. Ik stuur man straks (als 2de kind er is) naar andere kamer waar hij kan slapen als er iemand huilt en dan slaap ik met de kinderen op een kamer. Ik begrijp dat man nachtrust nodig heeft voor werk. Misschien kun jij je kinderen tijdelijk bij je nemen. Zodat je man kan slapen. Dan slaapt tenminste iemand goed.

Het grootste deel van de vrouwen werkt tegenwoordig en zal ook na zo'n nacht aan het werk moeten. 

Ysenda schreef op 26-06-2024 om 12:45:

[..]

Het grootste deel van de vrouwen werkt tegenwoordig en zal ook na zo'n nacht aan het werk moeten.

Dat heb ik gehoord ja dat veel vrouwen dat doen in 2024, buiten de deur werken. Maar aan de hand van hoe TO dit schreef kreeg ik het gevoel dat zij de taak van zorgen voor de kinderen snachts op zich genomen heeft en daarin geef ik haar een tip. 

Moederkareltje schreef op 26-06-2024 om 13:12:

[..]

Dat heb ik gehoord ja dat veel vrouwen dat doen in 2024. Maar aan de hand van hoe TO dit schreef kreeg ik het gevoel dat zij de taak van zorgen voor de kinderen snachts op zich genomen heeft en daarin geef ik haar een tip.

En daarin is de verdeling scheef want ondanks dat vrouwen veel meer zijn gaan werken zijn mannen maar een heel klein beetje meer gaan zorgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.