LauraJanssen
25-02-2025 om 14:58
Pampers
hoi, ik ben moeder van een zoontje van 6 maanden en ik heb nogal wat problemen met pampers.
momenteel heb ik wasbare pampers, maar die zijn toch ook best wel duur en je bent er best wat tijd mee kwijt.
dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen met pampers zijn en welke jullie gebruiken. 😁

yasmijn27
25-02-2025 om 15:02
je bedoeld welk soort luier?
Ik heb altijd gewoon die van Kruitvat gebruikt. Die van Pampers vond ik wel beter, maar waren ook een stuk duurder en dat was de moeite niet.
Aan wasbare ben ik nooit begonnen.
Bij jongetjes heb je vaker lekkage, zo'n piemeltje gaat alle kanten op en dan heb je wel eens een natte plek. Ik had genoeg verschoning daarvoor in huis.

Mevrouw75
25-02-2025 om 15:13
Ik gebruikte wel de gewone pampers (dus van het merk), maar hield de aanbiedingen in de gaten en kon ze bijna altijd 1+1 gratis kopen, en kon dat niet, koos ik wat anders. Maar die dingen zijn zo vaak in de aanbieding, dat je bijna volledig de halve prijs betaalt.

LauraJanssen
25-02-2025 om 15:20
yasmijn27 schreef op 25-02-2025 om 15:02:
je bedoeld welk soort luier?
Ik heb altijd gewoon die van Kruitvat gebruikt. Die van Pampers vond ik wel beter, maar waren ook een stuk duurder en dat was de moeite niet.
Aan wasbare ben ik nooit begonnen.Bij jongetjes heb je vaker lekkage, zo'n piemeltje gaat alle kanten op en dan heb je wel eens een natte plek. Ik had genoeg verschoning daarvoor in huis.
Ja dat bedoel ik inderdaad, bedankt voor de snelle reactie ik zal eens bij de kruidvat in de buurt gaan kijken dan want tot nu toe heb ik ze altijd bestelt

LauraJanssen
25-02-2025 om 15:21
Mevrouw75 schreef op 25-02-2025 om 15:13:
Ik gebruikte wel de gewone pampers (dus van het merk), maar hield de aanbiedingen in de gaten en kon ze bijna altijd 1+1 gratis kopen, en kon dat niet, koos ik wat anders. Maar die dingen zijn zo vaak in de aanbieding, dat je bijna volledig de halve prijs betaalt.
Bij welke winkel? want ik heb ze tot nu toe alleen nog maar bestelt.

Bellebelle
25-02-2025 om 15:37
Ben je misschien Belgisch? Dan is de situatie wellicht anders. Toen mijn kinderen klein waren en ik nog luiers nodig had, haalde ik ze vaak in Duitsland, dat was goedkoper. En verder inderdaad opletten op aanbiedingen, bij het Kruidvat, Etos etc.

LauraJanssen
25-02-2025 om 15:41
Bellebelle schreef op 25-02-2025 om 15:37:
Ben je misschien Belgisch? Dan is de situatie wellicht anders. Toen mijn kinderen klein waren en ik nog luiers nodig had, haalde ik ze vaak in Duitsland, dat was goedkoper. En verder inderdaad opletten op aanbiedingen, bij het Kruidvat, Etos etc.
Nee, gewoon Nederlands, bedankt voor de tips, goed om te weten.

Bailey26
25-02-2025 om 15:55
Wij gebruikten altijd premium protection van Pampers. Van alle andere soorten en merken kreeg kind uitslag.
Zijn trouwens niet goedkoop maar waren wel regelmatig in de aanbieding (bol.com of Kruidvat).

PhilDunphy
25-02-2025 om 16:21
Ik kocht AH eigen merk. Werd thuisbezorgd met de boodschappen, vaak acties en relatief goedkoop. En deed z'n werk, niet onbelangrijk.

Citroengraag
25-02-2025 om 16:40
Zelfs het kinderdagverblijf gebruikte kruidvat eigen merk, dus wij ook. Mijn tiende tante zegger is op komst, etos schijnt ook prima te zijn. Ik bedoel met tiende, ik heb nogal wat referentie

Beterlaat2021!
25-02-2025 om 16:43
yasmijn27 schreef op 25-02-2025 om 15:02:
Bij jongetjes heb je vaker lekkage, zo'n piemeltje gaat alle kanten op en dan heb je wel eens een natte plek. Ik had genoeg verschoning daarvoor in huis.
Grappig, ongeveer 55 jaar geleden hadden wij op school les in 'Kinderverzorging en Opvoeding'. Daar werd gezegd dat je het piemeltje altijd naar beneden moest doen in de luier, omdat er anders omhoog geplast werd.

LauraJanssen
25-02-2025 om 16:48
Citroengraag schreef op 25-02-2025 om 16:40:
Zelfs het kinderdagverblijf gebruikte kruidvat eigen merk, dus wij ook. Mijn tiende tante zegger is op komst, etos schijnt ook prima te zijn. Ik bedoel met tiende, ik heb nogal wat referentie
Gefeliciteerd met nr. 10 🥰, ik zie veel mensen die kruidvat zeggen inderdaad dus ik zal daar maar eens naar kijken dan

LauraJanssen
25-02-2025 om 16:48
Beterlaat2021! schreef op 25-02-2025 om 16:43:
[..]
Grappig, ongeveer 55 jaar geleden hadden wij op school les in 'Kinderverzorging en Opvoeding'. Daar werd gezegd dat je het piemeltje altijd naar beneden moest doen in de luier, omdat er anders omhoog geplast werd.
Oh zo'n les heb ik nog nooit van gehoord, maar er is natuurlijk veel veranderd in 55 jaar.

Engeltje
25-02-2025 om 17:57
LauraJanssen schreef op 25-02-2025 om 16:48:
[..]
Oh zo'n les heb ik nog nooit van gehoord, maar er is natuurlijk veel veranderd in 55 jaar.
Nou, niet in de anatomie van jongetjes hoor, voor zover ik weet.
Hier ook destijd de luiers van Kruidvat eigen merk of AH eigen merk. Ook die kun je gewoon bestellen trouwens. In mijn tijd nog niet, maar dan hebben we het ook over bijna een kwart eeuw geleden...

afrodite05
25-02-2025 om 18:00
Kruidvat was altijd heel fijn en goed, een paar maanden geleden zijn ze veranderd. Zelf gaan we nu meestal voor die van Trekpleister (die zijn zoals de oude van Kruidvat).
Er is een site die alle aanbiedingen vergelijkt en aangeeft waar je de goedkoopste deal hebt, voor het geval je de merkvariant wil. Je kan daar ook de billendoekjes selecteren. Ik weet alleen even niet wat die site is, maar dat valt vast te googlen.
Hier ook een zoontje. Piemel naar beneden, werd ons in de kraamweek op dag 1 uitgelegd. Hoewel, dat wisten we eigenlijk al wel, hadden het al eerder gehoord.
Voor de nachten gebruiken we Rascal&Friends, in Duitsland verkrijgbaar of online via Trekpleister en Kruidvat (vaak aanbiedingen 1+1).

Beterlaat2021!
25-02-2025 om 18:50
LauraJanssen schreef op 25-02-2025 om 16:48:
[..] Oh zo'n les heb ik nog nooit van gehoord, maar er is natuurlijk veel veranderd in 55 jaar.
Ik zat op een hele leuke school, met een paar keuze vakken, zoals dat dus, maar ook handenarbeid, muziek, EHBO.