Bananenbrood
25-02-2025 om 19:33
Wij gebruikten overdag altijd wasbaar. Na een tijdje zijn we voor de nachten overgeschakeld naar etos of naty luiers.

Moederkareltje
25-02-2025 om 20:07
ik verschoon mijn kinderen vaak, ook snachts. Geen luieruitslag hier of lekkage. Kruidvatmerk.

Meesje
25-02-2025 om 20:07
De huismerk luiers van ah zijn recent vernieuwd. Nu vind ik ze nog fijner dan bij oudste dochter. Dus daar ben ik nu volledig op overgegaan

yasmijn27
25-02-2025 om 20:12
Beterlaat2021! schreef op 25-02-2025 om 16:43:
[..]
Grappig, ongeveer 55 jaar geleden hadden wij op school les in 'Kinderverzorging en Opvoeding'. Daar werd gezegd dat je het piemeltje altijd naar beneden moest doen in de luier, omdat er anders omhoog geplast werd.
Dat is ook zo, maar dat wil niet zeggen dat dat piemeltje dan in die stand blijft.

Madamecannibale
25-02-2025 om 20:35
Ik gebruik altijd pampers premium protection en ben daar erg tevreden over.
Ik koop ze nooit voor de volle prijs. Deze website is handig om te kijken waar ze het goedkoopste zijn: https://www.luieraanbiedingen.net/

Decembermamma
25-02-2025 om 20:58
Beterlaat2021! schreef op 25-02-2025 om 16:43:
[..]
Grappig, ongeveer 55 jaar geleden hadden wij op school les in 'Kinderverzorging en Opvoeding'. Daar werd gezegd dat je het piemeltje altijd naar beneden moest doen in de luier, omdat er anders omhoog geplast werd.
Dat is het eerste wat ze zeiden in het ziekenhuis toen ik mijn zoon's luier verschoonde.

MMcGonagall
25-02-2025 om 22:38
Mijn jongste is pakweg 17 jaar uit de luiers maar ik heb destijds alle soorten geprobeerd en Pampers bleken verreweg het beste. Die heb ik overigens hooguit drie keer voor de volle prijs gekocht, ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding. Na de eerste keer ben je ook de schaamte voorbij, als je met zes pakken naar de kassa loopt

Gebruikersnaaminvullen
25-02-2025 om 22:47
LauraJanssen schreef op 25-02-2025 om 15:41:
[..]
Nee, gewoon Nederlands, bedankt voor de tips, goed om te weten.
https://www.voordeelmuis.nl/ en in de balk typen wat je zoekt.

Mevrouw75
26-02-2025 om 07:03
LauraJanssen schreef op 25-02-2025 om 15:21:
[..]
Bij welke winkel? want ik heb ze tot nu toe alleen nog maar bestelt.
Overal, waar die dingen maar in de aanbieding waren.
Er was wel een soort site toen waar je luieraanbiedingen checken.

Neweve
26-02-2025 om 07:25
voor prijsvergelijking kan ik
https://www.luieraanbiedingen.net/
Wat betreft wasbare luiers. Wij hebben "parttime" wasbaar geluierd (niet op vakantie en soms ook in de nachten niet). En vergeleken met de goedkoopste luier was het na 2 jaar ongeveer even duur (ik heb het aantal wasjes/gewaste luiers vergeleken met de prijs op bovenstaande site). Dus vergeleken met pampers/Huggies veel goedkoper.
Mijn ervaring is dat het patroon in bet begin veel veranderd waardoor je soms blijft puzzelen. Later worden ze wat stabieler. Al hangt het ook van het kind af, onze dochter zat tot 2,5 jaar in wasbaar (laatste stuk steeds minder ivm zindelijkheid). Onze zoon tot 8 maanden. Hij dronk veel en zelfs met vaker verschonen en extra/andere inleggers was de luier doorweekt, en de voorkant gewoon een zwembad.
Wat betreft niet wasbaar:
Voor hele kleintjes (maat 1 of 2) was hier Huggies favoriet, kruidvat werkte bij de eerste ook. zoals avienda al zei ze zijn veranderd dus bij de tweede waren ze verschrikkelijk.
Daarna hebben we "gewoon" ah beregoed luiers gekocht. Die zijn goedkoper dan die van het kruidvat. Wel merkte we dat deze de nacht soms niet volhieden. Daarvoor gebruiken we nu kruidvat en een maatje groter. (Bij die maat heeft de vernieuwde formule wel goed uitgepakt)

Renmuis
26-02-2025 om 10:56
Wij hebben indertijd wel naar wasbare luiers gekeken, maar je gaat pas vanaf twee of meer kinderen echt besparen, en we woonden toen heel klein zonder buitenruimte, dus ik zag het extra wassen en drogen niet zitten. Mijn zus heeft ze wel, en ik merk wel dat haar kinderen over het algemeen snel en makkelijk zindelijk worden met die wasbare luiers, en het is natuurlijk beter voor het milieu. Maar ja, Kruidvat eigen merk heeft ons nooit in de steek gelaten.

masatu
26-02-2025 om 13:57
Bedoel je met 'wasbare pampers' daadwerkelijk die half-wasbare luiers van pampers, Pampers Harmonie Hybrid, waar je zo'n 'maandverband' in een waterdicht overbroekje plakt? Dat vind ik zelf een wat raar systeem, zou dat geloof ik niet aanraden.
Hier gebruiken we wasbare luiers met tweedelig systeem met een waterdicht overbroekje en een absoberende binnenluier (van hu-da). Dat bevalt heel goed. De luierwas gaat 2x per week aan. Het kost wel meer tijd, maar doorlekken kwam nooit voor op die jonge leeftijd. Nu (20m) veranderen zijn plassen van de hele dag door kleine beetjes naar een paar keer per dag een enorme plas. Dat is soms nog even zoeken naar de juiste absorptie / inleggers, met af en toe lekkage als gevolg. Op zich schijnt het ook wel een moment te zijn dat hij klaar begint te worden voor zindelijkheid, dus dat binnenkort eens uitproberen.
We hebben ook een paar all-in-one wasbare luiers ("bijvangst" van een marktplaats pakket), deze lekten echter constant door en hadden niet genoeg absorptiecapaciteit voor onze zoon. Die gebruiken we dus niet.
Afhankelijk van wat je nu hebt voor wasbare luiers en of je het nog een 2e kans wilt geven, zou ik eens kijken naar een huurpakket. Bijvoorbeeld van een assorti aan luiers of juist één specifiek type. Bij Nappys.nl kan je luiers of attributen voor 1 euro per week huren.
Op vakantie gebruiken we wel eens wegwerpluiers (van verschillende merken) en het nadeel daarvan is dat poep heel vaak buiten de luier terecht komt, en ik vind ze heel erg stinken als er in is geplast.

Flanagan
26-02-2025 om 21:14
Het is ook alweer een tijd geleden dat de kinderen in de luiers zaten. Maar ik gebruikte Kruitvat voor overdag en pampers voor de nachtrust.
Ik denk wel dat ik overdag om de 3 uur van luier verwisselde, beslist niet langer. En tussentijds ook even controleerde hoe droog de luier nog was. Al was het maar om luieruitslag voor te zijn.

Zebra04
27-02-2025 om 09:43
Ik gebruikte ook altijd die van Kruidvat, en ik was totaal geen fan van pampers! Ik had het idee dat ik mijn kinderen daarmee vaker moest verschonen, anders kreeg je van die gelballetjes die overal zaten en niet meer van je kind af te krijgen waren!
Oh ja, ik leerde 17 jaar geleden van de kraamverzorgster dat het piemeltje naar beneden moest

Decembermamma
01-03-2025 om 13:07
Zebra04 schreef op 27-02-2025 om 09:43:
Ik gebruikte ook altijd die van Kruidvat, en ik was totaal geen fan van pampers! Ik had het idee dat ik mijn kinderen daarmee vaker moest verschonen, anders kreeg je van die gelballetjes die overal zaten en niet meer van je kind af te krijgen waren!
Oh ja, ik leerde 17 jaar geleden van de kraamverzorgster dat het piemeltje naar beneden moest
Bijzonder de mijne zijn we juist heel snel van Kruidvat afgestapt omdat mijn zoon helemaal onder de uitslag kwam te zitten. Toen we pampers/billies/etc namen was het zo opgelost.