Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


-Nienke- schreef op 13-03-2022 om 20:02:

[..]

Bij AJ stond het blijkbaar voor iets als Alfred Junior. Maar dan afgekort. Inderdaad, te vreselijk.

Tja, doe dan gewoon Alfred als roepnaam.

Pejeka1 schreef op 13-03-2022 om 16:59:

[..]

Bo is de vereenvoudigde schrijfwijze van Beau, ofwel mooi. Ofwel de mannelijke vorm. De vrouwelijke vorm is Belle. Dus een meisje Bo of Beau noemen, getuigt nogal van onkunde.

https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Bo

Als mannelijke naam een verkorting van Willibrord, als vrouwelijke naam mogelijk naar Bo Derek (geïnspireerd door Frans beau 'mooi'? Vgl. Isabella).

Onkunde? Tjonge. Gewoon vernoemen naar Bo Derek of omdat je de naam mooi vindt noem jij onkunde? Het is een naam he, geen wetenschappelijke wiskunde wat precies moet kloppen. 

Sorry, ik schreef doopnamen, maar ik bedoelde eigenlijk meerdere namen. Er zijn zoveel prachtige namen en dan noem je je kind Ot. Gelukkig,  smaken verschillen.  😉

moeder van AJ was vroeger fan van de Backstreet Boys denk ik

ik had een collega waarvan ik dacht Dar zijn naam DJ was, maar dat bleek Didier te zijn. Veel beter.

-Nienke- schreef op 13-03-2022 om 20:00:

O ja, en nog één: Engelse namen die je op z’n Nederlands moet uitspreken volgens ouders:
Ethan uitgesproken als ee-tan
Ian uitgesproken als ie-jan

Waarom in vredesnaam…?!

Nog erger, een naam die op z'n Nederlands uitgesproken dient te worden en iedereen op z'n Engels uitspreekt omdat-ie ook in Engelstalige landen voorkomt, maar van oorsprong geen Engelstalige naam is.

Auwereel schreef op 13-03-2022 om 21:02:

[..]

Nog erger, een naam die op z'n Nederlands uitgesproken dient te worden en iedereen op z'n Engels uitspreekt omdat-ie ook in Engelstalige landen voorkomt, maar van oorsprong geen Engelstalige naam is.

Heb je een voorbeeld? 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 22:38

Netherfield schreef op 13-03-2022 om 22:24:

[..]

Heb je een voorbeeld?

Zat ik ook net te denken. Ik kon alleen Amber verzinnen, uitgesproken als Ember. Brrr.

Vanmorgen gelezen: geboren, onze dochter Djaz.
Zeg je dan inderdaad Djaz of Djez?

Leene

Leene

15-03-2022 om 10:45

Bellejolie schreef op 13-03-2022 om 19:20:

[..]

Je hoeft niet gedoopt te worden om meerdere namen te hebben

en je hoeft geen meerdere namen te hebben om gedoopt te zijn

Ik ben gedoopt en heb één naam. 

Bijtje82

Bijtje82

15-03-2022 om 10:59

Dymo schreef op 15-03-2022 om 09:00:

Vanmorgen gelezen: geboren, onze dochter Djaz.
Zeg je dan inderdaad Djaz of Djez?

Denk hetzelfde als Jazz. 

Bijtje82 schreef op 15-03-2022 om 10:59:

[..]

Denk hetzelfde als Jazz.

Noem het kind dan Jazz...

Dymo schreef op 15-03-2022 om 11:45:

[..]

Noem het kind dan Jazz...

Dat is toch met alle namen zo die je op een andere manier schrijft of uitspreekt? Is het bij Jenny nu jennie of djennie. Moeten we werkelijk gaan verplichten dat je een naam moet schrijven zoals je die uitspreekt en moet het in dit geval dan niet gewoon Djez zijn? Je wil toch niet hebben dat iemand de naam van je kind uitspreekt als Jas? 

Aiden schreef op 15-03-2022 om 11:59:

[..]

Dat is toch met alle namen zo die je op een andere manier schrijft of uitspreekt? Is het bij Jenny nu jennie of djennie. Moeten we werkelijk gaan verplichten dat je een naam moet schrijven zoals je die uitspreekt en moet het in dit geval dan niet gewoon Djez zijn? Je wil toch niet hebben dat iemand de naam van je kind uitspreekt als Jas?

Alles fonetisch spellen lijkt me niks. Krijg je ook Tejo en rieja en zo.
Ik denk dat Djaz inderdaad als Djez/Jazz wordt uitgesproken.

Die meerdere namen en wel of niet dopen; de namen worden bij de geboorteaangifte al vastgelegd en een eventueel doopsel kun je daarna altijd nog beslissen. Of iemand kiest er pas voor als hij volwassen is, dat kan ook nog.

Hier ook: gedoopt en beide kinderen ook, maar allemaal maar 1 naam. Ik weet ook eigenlijk niet wat de functie van een doopnaam is, heeft dat echt iets met de doop te maken? Is dat misschien meer Katholiek? (zelf Protestants)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.