Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


@nnemoon schreef op 13-03-2022 om 12:54:

Van de week nog een geboortekaartje gezien met de naam Ot. Zonder verdere doopnamen. Ik vond het wel heel erg kort.

Heeft dat eigenlijk geen andere naam? Ik kan mij niet voorstellen dat als een atheïst zijn kind aangeeft met drie namen hij dat doopnamen noemt. Volgens mij is het gewoon: Zonder verdere andere namen. Je hebt namen en je hebt een roepnaam. 

Of er een andere naam voor is bij niet christelijken weet ik niet maar hernoemen naar (groot)ouders kan natuurlijk ook vanuit sentimentele redenen ipv religieuze. 

redbulletje schreef op 13-03-2022 om 16:11:

Of er een andere naam voor is bij niet christelijken weet ik niet maar hernoemen naar (groot)ouders kan natuurlijk ook vanuit sentimentele redenen ipv religieuze.

Onze zoon is niet gedoopt, heeft wel 3 namen. Als eerste de naam, tevens roepnaam, en daarna de namen van beide opa's. Gekozen vanuit sentimentele redenen want mijn neven hebben beide "slechts" 1 naam. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 16:57

@nnemoon schreef op 13-03-2022 om 12:54:

Van de week nog een geboortekaartje gezien met de naam Ot. Zonder verdere doopnamen. Ik vond het wel heel erg kort.

Zo zijn er ook meisjes die Bo heten. Ik zie het probleem niet zo. Vaak zie je dat namen van meerdere lettergrepen worden afgekort tot één lettergreep en namen van één lettergreep worden verlengd tot twee lettergrepen bij wijze van koosnaampje.

niet_rechts schreef op 13-03-2022 om 16:57:

[..]

Zo zijn er ook meisjes die Bo heten. Ik zie het probleem niet zo. Vaak zie je dat namen van meerdere lettergrepen worden afgekort tot één lettergreep en namen van één lettergreep worden verlengd tot twee lettergrepen bij wijze van koosnaampje.

Bo is de vereenvoudigde schrijfwijze van Beau, ofwel mooi. Ofwel de mannelijke vorm. De vrouwelijke vorm is Belle. Dus een meisje Bo of Beau noemen, getuigt nogal van onkunde.

Aiden schreef op 13-03-2022 om 16:09:

[..]

Heeft dat eigenlijk geen andere naam? Ik kan mij niet voorstellen dat als een atheïst zijn kind aangeeft met drie namen hij dat doopnamen noemt. Volgens mij is het gewoon: Zonder verdere andere namen. Je hebt namen en je hebt een roepnaam.

Dat kind heeft dan meedere voornamen, zo noem je dat  

Smyle60 schreef op 13-03-2022 om 15:54:

[..]

De cavia's van mijn buren heten Ot en Sien


Bij een heleboel mensen denk ik ‘had een cavia genomen, om je namenfantasie op uit te leven’.

Beterlaat2021! schreef op 13-03-2022 om 13:47:

[..]

Leuke naam. Wat betreft 'doopnamen', er zijn ook mensen die niet gedoopt worden hoor. Ik heb ook maar één voornaam en ben niet gedoopt.

Je hoeft niet gedoopt te worden om meerdere namen te hebben

Onze dochter heeft drie namen, is niet gedoopt maar we zijn wel christelijk. Ze is ook niet vernoemd, we vonden het gewoon mooie namen.

Als docent in het middelbaar onderwijs kom ik nogal eens vreselijke namen tegen. De ergste blijf ik toch namen vinden die ook iets anders zijn: 

Storm 
Vlinder 
Zus 
En, wat mij betreft het dieptepunt: Gras 

Verder heb ik al een aantal keer meegemaakt dat een jongen letters als naam had, dus iets als ‘AJ’ (sprak je uit als ee-djee). Ook vreselijk. 

Overigens is die variatie in schrijfwijze ook als docent om gek van te worden.
Een Alyssée en een Allizee in dezelfde klas, bijvoorbeeld. Een Annick, Anniek en Annique. 

Je vraagt je bij namen als AJ en Gras wel af wat die ouders gebruikt hebben bij het verzinnen van de naam.
Zouden ze daar na een paar jaar nog steeds blij mee zijn of denken 'hadden we maar gewoon een normale naam gekozen?'

agossie… gras? Dat vind ik nog wel de ergste. Wel onzijdig,dat dan weer wel. Je weet niet of t een jongen of een meisje is.
En ik bedenk meteen hele familie erbij, Klaver of Haver  of polleke, klopt lekker bij gras.

O ja, en nog één: Engelse namen die je op z’n Nederlands moet uitspreken volgens ouders: 
Ethan uitgesproken als ee-tan 
Ian uitgesproken als ie-jan 

Waarom in vredesnaam…?! 

MamaE schreef op 13-03-2022 om 20:00:

Je vraagt je bij namen als AJ en Gras wel af wat die ouders gebruikt hebben bij het verzinnen van de naam.
Zouden ze daar na een paar jaar nog steeds blij mee zijn of denken 'hadden we maar gewoon een normale naam gekozen?'

Bij AJ stond het blijkbaar voor iets als Alfred Junior. Maar dan afgekort. Inderdaad, te vreselijk. Overigens hebben we dus echt meerdere leerlingen met van die initialen als naam. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.