Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Jippox schreef op 27-01-2022 om 12:06:

Oeh, er komt nu net een jongetje langs dat "Gaius' heet (met een super Hollandse achternaam a la ''De Vries' erbij)...

Ik ken ‘m. 

Hier een gezin met een Amerikaanse moeder: dochters heten Happy en Jolly (volgens mij naar de dwergen van Sneeuwwitje...) 

In Afrika geven ze vaak namen die iets zeggen over de (daadwerkelijke of gewenste)situatie. Finally kan dus inderdaad heel goed de naam zijn van eindelijk een dochter na vier zonen ofzo. Een vriend die in Rwanda heeft gewoond vertelde dat hij een Rwandees kende die Goodenough heette. En en ander die Fortune heette. 

haha goodenough, hadden op meer gehoopt, maar sja...

Kwam in een artikel de naam Knox tegen. geen naam waar ik warm voor loop

nlies schreef op 04-02-2022 om 00:22:

Kwam in een artikel de naam Knox tegen. geen naam waar ik warm voor loop

Ik lees automatisch Unox, maar dat zegt waarschijnlijk dan weer meer over mij 

nlies schreef op 04-02-2022 om 00:22:

Kwam in een artikel de naam Knox tegen. geen naam waar ik warm voor loop

Kind van Angelina Jolie en Brad Pitt heet zo. Geen idee of daar nog een betekenis bij hoort. Bij hun geadopteerde zoon Pax verwijst het naar de betekenis 'vrede'.

nlies schreef op 04-02-2022 om 00:22:

Kwam in een artikel de naam Knox tegen. geen naam waar ik warm voor loop

Ik moet aan Fort Knox denken: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fort_Knox

De familie Putter van hiernaast hebben een dochtertje gekregen... Ze noemen haar Lily 

Maar als serieuze noot. Ik vind de raar gespelde namen vreselijk. Mijn dochter heeft een jongen in de klas en die heet James, alleen schrijf je het als Jaymz 🤦

No wayyyy, Lily Putter? Dan hebben die ouders nooit de voornaam en achternaam hardop achter elkaar gezegd? Ik heb al rekening gehouden met het feit dat onze achternaam met een N begint en namen zoals Daan of Koen daarbij niet lekker lopen.

Regendrup.

Regendrup.

08-02-2022 om 11:23 Topicstarter

Lysanne schreef op 08-02-2022 om 01:58:

De familie Putter van hiernaast hebben een dochtertje gekregen... Ze noemen haar Lily

Maar als serieuze noot. Ik vind de raar gespelde namen vreselijk. Mijn dochter heeft een jongen in de klas en die heet James, alleen schrijf je het als Jaymz 🤦

Oh vreselijk.. hoe haal je het in je hoofd. 

Regendrup. schreef op 08-02-2022 om 11:23:

[..]

Oh vreselijk.. hoe haal je het in je hoofd.

Daar hou ik inderdaad ook niet van, die aparte schrijfwijzen. 

De meest simpele namen worden door andere al vaak verkeerd geschreven, laat staan als je je naam op zo'n manier hoort te schrijven.

Lysanne schreef op 08-02-2022 om 01:58:

De familie Putter van hiernaast hebben een dochtertje gekregen... Ze noemen haar Lily

Maar als serieuze noot. Ik vind de raar gespelde namen vreselijk. Mijn dochter heeft een jongen in de klas en die heet James, alleen schrijf je het als Jaymz 🤦

Hopelijk heeft Lily haar moeders achternaam.

Dit topic deed me denken aan een kort artikel dat ik een paar weken geleden tegenkwam. In 2016 werd een vrouw in Whales verbannen omdat ze haar kind CYANIDE noemde. De rechtbank oordeelde de naam als ongebruikelijk en onaanvaardbaar. Maar de moeder zei dat het een "lovely, pretty name" is. 😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.