Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Ik ken iemand die Huberta heet. Ik vind het meer een naam voor een koe.

Moeder van een vriendin heet Hertje. Ze heeft er zelf maar Hetty van gemaakt. 

Regendrup.

Regendrup.

08-02-2022 om 14:35 Topicstarter

Hannemeike schreef op 08-02-2022 om 12:12:

[..]

Hopelijk heeft Lily haar moeders achternaam.

Hoop ik ook voor haar. Want ik vind Lily wel echt een prachtige naam. 

Vroeger hadden mensen soms echt rare namen. Hier in de familie in de generatie 80+ (en dit zijn de officiële namen, geen afkortingen of verkleiningen of zo): Vogelientje, Matje, Bepsie, Eland.
Verder kreeg tante Rie (afkorting van Maria) een dochter die ook Rie heette, wat werd verkleind tot Rietje. Ik had als kind altijd de associatie van een plastic drinkrietje bij die naam, zeker omdat Rietje nogal mager was.

Dymo schreef op 08-02-2022 om 15:08:

Vroeger hadden mensen soms echt rare namen. Hier in de familie in de generatie 80+ (en dit zijn de officiële namen, geen afkortingen of verkleiningen of zo): Vogelientje, Matje, Bepsie, Eland.
Verder kreeg tante Rie (afkorting van Maria) een dochter die ook Rie heette, wat werd verkleind tot Rietje. Ik had als kind altijd de associatie van een plastic drinkrietje bij die naam, zeker omdat Rietje nogal mager was.

Vogelientje en Eland, haha. Rietje ken ik wel, net als Riet. Dat is die van de cursus rietdekken. 

Meesje schreef op 08-02-2022 om 17:14:

[..]

Vogelientje en Eland, haha. Rietje ken ik wel, net als Riet. Dat is die van de cursus rietdekken.


Uh schat wat is jouw favoriete dier? Tja, ik vind een eland wel iets hebben, maar een kameel is ook leuk. Vogels houd ik ook wel van, of het Hongaarse krulvarken.

Kijk maar, als je uit het café komt, wat je leuk lijkt om op te geven bij de ambtenaar. 

Saga schreef op 08-02-2022 om 17:27:

[..]


Uh schat wat is jouw favoriete dier? Tja, ik vind een eland wel iets hebben, maar een kameel is ook leuk. Vogels houd ik ook wel van, of het Hongaarse krulvarken.

Kijk maar, als je uit het café komt, wat je leuk lijkt om op te geven bij de ambtenaar.

Mijn oma had dus twee tantes met precies dezelfde namen. Haar opa was eerst even naar het café geweest voor hij dochter nummer drie ging aangeven

In Frankrijk de naam Mégane is redelijk populair. Onlangs wel afgewezen door de gemeente: de achternaam van de ouders was Renault......
Meneer en mevrouw Benz krijgen een dochter: Mercedes...
Meneer en mevrouw Renault krijgen een tweeling: Zoe en Clio

Sinilind schreef op 08-02-2022 om 20:37:

In Frankrijk de naam Mégane is redelijk populair. Onlangs wel afgewezen door de gemeente: de achternaam van de ouders was Renault......
Meneer en mevrouw Benz krijgen een dochter: Mercedes...
Meneer en mevrouw Renault krijgen een tweeling: Zoe en Clio

Maar bij Mercedes is de auto naar een vrouw/dochter met die naam vernoemd. Dus dat zou dan toch moeten mogen

Tara82 schreef op 08-02-2022 om 19:25:

[..]

Mijn oma had dus twee tantes met precies dezelfde namen. Haar opa was eerst even naar het café geweest voor hij dochter nummer drie ging aangeven .

En bij de gemeente herinnerde niemand hem er aan dat hij al een kind had met die naam? Best wel treurig dit, als je op een dergelijk moment niet nuchter bent en daardoor stomme beslissingen maakt waar een ander de rest van zijn leven last van heeft.

Tara82 schreef op 08-02-2022 om 19:25:

[..]

Mijn oma had dus twee tantes met precies dezelfde namen. Haar opa was eerst even naar het café geweest voor hij dochter nummer drie ging aangeven .

Neee wat erg 😱

MamaE schreef op 08-02-2022 om 22:20:

[..]

En bij de gemeente herinnerde niemand hem er aan dat hij al een kind had met die naam? Best wel treurig dit, als je op een dergelijk moment niet nuchter bent en daardoor stomme beslissingen maakt waar een ander de rest van zijn leven last van heeft.

Je kunt je kind natuurlijk gewoon een andere roepnaam geven. Mijn beste vriendin toen ik tiener was heette Angela, maar bij de aangifte bij het gemeentehuis had haar vader 'Angila' geschreven. Heeft verder geen consequenties, alleen als je je officiële naam ergens op moet geven.

Jesse_1 schreef op 08-02-2022 om 22:55:

[..]

Je kunt je kind natuurlijk gewoon een andere roepnaam geven. Mijn beste vriendin toen ik tiener was heette Angela, maar bij de aangifte bij het gemeentehuis had haar vader 'Angila' geschreven. Heeft verder geen consequenties, alleen als je je officiële naam ergens op moet geven.

Ja tuurlijk, in de praktijk gebeurt dan dan ook. Vroeger hadden veel mensen andere roepnamen dan hun officiële naam. Bijvoorbeeld Petrus met roepnaam Peter of Cornelis met roepnaam Cor. Maar je beide kinderen exact dezelfde namen (blijkbaar ook nog meerdere namen die ook hetzelfde waren) geven, het is ergens nog wel knap maar ook erg onhandig, want als je zit vaak ook bij dezelfde huisarts en tandarts en zo.

Saga schreef op 08-02-2022 om 17:27:

[..]


Uh schat wat is jouw favoriete dier? Tja, ik vind een eland wel iets hebben, maar een kameel is ook leuk. Vogels houd ik ook wel van, of het Hongaarse krulvarken.

Kijk maar, als je uit het café komt, wat je leuk lijkt om op te geven bij de ambtenaar.

Tara82 schreef op 08-02-2022 om 19:25:

[..]

Mijn oma had dus twee tantes met precies dezelfde namen. Haar opa was eerst even naar het café geweest voor hij dochter nummer drie ging aangeven .

Gebruiken ze wel een andere roepnaam? Anders wordt je toch gek. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.