Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Je kan als je een populaire naam geeft altijd een tweede naam geven die wat minder populair is. Eventueel kan het kind dan beide namen gebruiken. Je kan natuurlijk ook een afkorting verzinnen van de populaire naam die ze op school kunnen gebruiken. Al loopt het in de praktijk vast wel los. En hoe erg is het nu om Ella H te zijn verder. Ik zou er niet zo'n moeite mee hebben om een populaire naam te kiezen als dat nou de naam is die wij willen kiezen. 

Op mijn werk is er nu een collega op een andere vestiging met dezelfde voor-en achternaam als ik. Das echt onhandig. 

in de klas van mijn oudste zit een Shamen. En hij is heeeeeeel stout volgens de oudste. Wij bijten altijd op onze wangen van alle leuke woordgrapjes die je dan kan maken

ik zat vroeger in de klas met 3 x dezelfde naam. 

Bijtje82

Bijtje82

19-01-2022 om 16:53

Mijn dochter heet Ilse, maar mensen zeggen altijd Ielse. 
Dan zeg ik steevast, 't is een Nederlandse kip, geen Franse Kiep 😂

In acht genomen hoeveel kinderen er jaarlijks worden geboren, is het niet zo gek dat zelfs van de populairste namen er geen 10 in dezelfde klas zitten. Want hoe groot is het percentage 1ste plaats naam t.o.v de geboortes.
En dat een minder populaire naam toch vaker voor komt op een school, zou kunnen betekenen dat die naam in die streek wel populairder is

Bijtje82 schreef op 19-01-2022 om 16:53:

Mijn dochter heet Ilse, maar mensen zeggen altijd Ielse.
Dan zeg ik steevast, 't is een Nederlandse kip, geen Franse Kiep 😂

Alle Ilse’s die ik ken zijn kiep en niet kip, daarom zou het bij mij fout gaan. 

Leene

Leene

19-01-2022 om 17:23

nlies schreef op 19-01-2022 om 16:53:

In acht genomen hoeveel kinderen er jaarlijks worden geboren, is het niet zo gek dat zelfs van de populairste namen er geen 10 in dezelfde klas zitten. Want hoe groot is het percentage 1ste plaats naam t.o.v de geboortes.
En dat een minder populaire naam toch vaker voor komt op een school, zou kunnen betekenen dat die naam in die streek wel populairder is

klopt ja... ligt er ook aan of je op een christelijke school zit. Daar komen bijbelse namen soms meer voor. Op school van mijn kinderen in bepaalde klassen 3 Lydia's en 2 Hannah's. Ook de namen Levi en Ruben komen heel vaak voor. 
Lydia vind ik overigens wel een hele mooie naam en Hannah ook.

Regendrup.

Regendrup.

19-01-2022 om 17:59 Topicstarter

Tatemae schreef op 19-01-2022 om 16:27:

in de klas van mijn oudste zit een Shamen. En hij is heeeeeeel stout volgens de oudste. Wij bijten altijd op onze wangen van alle leuke woordgrapjes die je dan kan maken

Oh dat is ook wat, hoe groot is de kans he!

Bijtje82

Bijtje82

19-01-2022 om 18:02

Netherfield schreef op 19-01-2022 om 17:08:

[..]

Alle Ilse’s die ik ken zijn kiep en niet kip, daarom zou het bij mij fout gaan.

Maar waarom? 🤷‍♀️

Je zegt toch ook geen iemke, iengmar, of ienge? 

Zal vast een Nederlandse taalregel voor zijn wanneer je ie of I zegt.

Bij Iris en Irene is het vrijwel direct duidelijk dat de I als ie uitgesproken moet worden. 


Ilse - WikiWoordenboek (wiktionary.org)
Daar zeggen ze het allebei met een ie

Ilse (voornaam) - Wikipedia
Geen uitsluitsel eigenlijk

Bijtje82

Bijtje82

19-01-2022 om 18:20

In het Duits klinkt de I vaker als ie idd. Net als bij Lidl. Al zegt men het hier regelmatig met een I. Terwijl het toch echt Liedel is. 
Ik vind ielse niet klinken. 🙈

Mijn zoon zat in een klas met zeven jongens, waarvan vijf dezelfde naam hadden 
Dit was in een land waar nog volop vernoemd wordt,  dus iets minder bijzonder, maar dan nog ...

Bijtje82 schreef op 19-01-2022 om 16:53:

Mijn dochter heet Ilse, maar mensen zeggen altijd Ielse.
Dan zeg ik steevast, 't is een Nederlandse kip, geen Franse Kiep 😂

Ik zeg het ook met de ie.....ik ken ook enkel de ie-uitspraak. Ik zou eerst gek opkijken denk ik bij I uitspraak.

maar als ik het alfabet op zeg is de de i ook ie en niet i.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.