Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


@nnemoon schreef op 14-01-2022 om 17:00:

Puck als naam, hoor je hier voor jongens en meisjes. Ik bedoel echt als roepnaam. Ik vind het leuk als ze klein zijn, maar als ze ouder zijn vind ik het minder.

Voor een meisje vind ik het best een leuke naam, voor een vrouw kan het nog wel, voor een jongen niet en zeker niet voor een volwassen man. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-01-2022 om 19:10

Fruitijsje schreef op 14-01-2022 om 08:47:

Grappig... namen als Bibi en Kiki vind ik dus niet zo leuk, voor een kind gaat het nog wel, maar voor een volwassene vind ik dat helemaal niets.

Ik ook. Daarom zou ik een andere voornaam kiezen en het alleen als roepnaam/ noemnaam/ koosnaam gebruiken. Net als bijvoorbeeld Suus. Leuke naam, maar ik zou dan Suzanne of Suzette kiezen en de naam in dagelijks gebruik afkorten.

Zusterclivia schreef op 13-01-2022 om 18:22:

[..]

[..]

Zat er laatst aan te denken, dus mijn dank is groot sat jij het hebt gedaan.

Ik heb voor een vriendin proefgedraaid mbt de namen van hun kind. Want wilden buitenlandse naam en als ik het niet fatsoenlijk uit kon spreken, dan ging het niet door.

Wij hebben Nederlandse namen voor onze kinderen gekozen die de meeste Nederlanders niet in staat blijken te verstaan of uit te spreken. Dus altijd proefdraaien! 

Auwereel schreef op 14-01-2022 om 19:56:

[..]

Wij hebben Nederlandse namen voor onze kinderen gekozen die de meeste Nederlanders niet in staat blijken te verstaan of uit te spreken. Dus altijd proefdraaien!

Daardoor hebben ze hun favoriet laten gaan, want ik kreeg het gewoon niet goed. 🙈

Hier in de buurt een gezin met twee kinderen met acht jaar er tussen. Eerste kind heeft een dubbele Engelse naam in de richting van Ayden-Jace, die ik nogal tokkie vind. Tweede kind heeft een Franse beetje kaknaam á la Etiënne. Beide zou ik niet zo snel kiezen, maar ik vind vooral de combinatie zo raar. Natuurlijk kun je meerdere stijlen mooi vinden, maar voor mijn gevoel is het toch logisch dat je namen kiest die een beetje bij elkaar passen. 

Voor wie het nog niet weet: Tokkie is een achternaam. Het mag voor zich spreken dat het voor niemand prettig is als zijn/haar achternaam wordt ingezet om zich kleinerend uit te laten over die of gene. De Nederlandse taal beschikt uiteraard over tal van andere woorden waarmee het beoogde beeld kan worden opgeroepen.

Voor wie het al wel wist, maar zogezegd schijt heeft aan bovenstaand argument?

Asociaal gedrag staat niemand fraai.

Ik gooi de naam Ijun er weer in.

Wiek schreef op 15-01-2022 om 11:00:

Ik gooi de naam Ijun er weer in.

Hoe spreek je dat uit? 😳

Ik kom niet verder dan Ei-jen ofzoiets. En dat klinkt niet heel goed

Lollypopje schreef op 15-01-2022 om 11:02:

[..]

Hoe spreek je dat uit? 😳

Ik kom niet verder dan Ei-jen ofzoiets. En dat klinkt niet heel goed

Zoals je het schrijft, vrees ik. Ijun (Ian) woonde bij mij in de buurt.

Wiek schreef op 15-01-2022 om 11:04:

[..]

Zoals je het schrijft, vrees ik. Ijun (Ian) woonde bij mij in de buurt.

Ahhh ja dat kan ook natuurlijk. Dat had ik er niet uitgehaald

Wiek schreef op 15-01-2022 om 11:04:

[..]

Zoals je het schrijft, vrees ik. Ijun (Ian) woonde bij mij in de buurt.

Dacht dat het een klein L (l) was. 🙈 Dus zat aan Lun te denken.

RodeKrullenbol schreef op 14-01-2022 om 23:40:

Voor wie het nog niet weet: Tokkie is een achternaam. Het mag voor zich spreken dat het voor niemand prettig is als zijn/haar achternaam wordt ingezet om zich kleinerend uit te laten over die of gene. De Nederlandse taal beschikt uiteraard over tal van andere woorden waarmee het beoogde beeld kan worden opgeroepen.

Voor wie het al wel wist, maar zogezegd schijt heeft aan bovenstaand argument?

Asociaal gedrag staat niemand fraai.

De term Tokkie voor een asociaal persoon is daarvan afgeleid. Het is nu een algemeen gebruikt woord in de Nederlandse taal. Geen mens zal het nog associëren met de familie Tokkie. 

Open er een topic over als het je zo dwars zit ipv dit topic te verpesten. 

Lollypopje schreef op 15-01-2022 om 11:02:

[..]

Hoe spreek je dat uit? 😳

Ik kom niet verder dan Ei-jen ofzoiets. En dat klinkt niet heel goed

Ei jen 🤣🙊. Alsof ik hier in Twente het woord eieren zeg. Zo klinkt het in mijn hoofd. Nee daar zou ik ook niet blij van worden. 

Ik maakt er i juun van. Juun is in het Zeeuws uien. 🤔

@nnemoon schreef op 15-01-2022 om 11:29:

Ik maakt er i juun van. Juun is in het Zeeuws uien. 🤔

Uien of eien beiden niet best in elk geval

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.