Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Zusterclivia schreef op 13-01-2022 om 18:12:

[..]

🤣

Altenatief, Piet, Petra, Peter en Pieter? 😁

Of Sander, Sandra, Alexander, Xandra en Cassandra?

Ik kende vroeger 2 zusjes die beide een naam hadden die iets met auto’s te maken hadden. De ene heet Shelby, de ander Shannon.

MoederBarberin schreef op 14-01-2022 om 07:13:

Bij dochter zit een zen in de klas. Naam is kort en krachtig, daar houd ik wel van, maar vind het wel een naam met risico's. Stel dat je kind helemaal niet 'zen' is, maar een losgeslagen projectiel?
Of Storm dat een heel saai en bleu kind blijkt?
Of Lieve die zich ontwikkeld tot uberbitch?

Of Spijker die eerder aan de stevige kant blijkt te zijn. 

Over roepnaam: mijn tante Toos heeft als doopnaam Catharina. Volgens mijn oma zeggen ze tegen Catharina ook wel Cato en zo kwam ze op Toos. Dus…

Netherfield schreef op 14-01-2022 om 12:53:

Over roepnaam: mijn tante Toos heeft als doopnaam Catharina. Volgens mijn oma zeggen ze tegen Catharina ook wel Cato en zo kwam ze op Toos. Dus…

Ik heb ook zo’n ‘losse’ koppeling tussen doopnaam en roepnaam. De eerste twee letters komen overeen maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik schrik me ook altijd nog een hoedje als ik aangesproken word met mijn doopnaam: yuk! Ik heb ooit wel eens overwogen mijn eerste voornaam officieel te laten veranderen maar dat is ook weer zowat. Het is ook nogal een dure grap.

Ik had ooit in een groepje dat ik lesgaf twee broertjes met de namen Stephan en Etiënne. Dat is eigenlijk gewoon dezelfde naam, want Etiënne is de Franse variant van Stephan. Net als Willem en Guillaume en Karel en Charles. 
Maar ik denk dat de ouders zich daar niet van bewust waren.

MamaE schreef op 14-01-2022 om 13:01:

Ik had ooit in een groepje dat ik lesgaf twee broertjes met de namen Stephan en Etiënne. Dat is eigenlijk gewoon dezelfde naam, want Etiënne is de Franse variant van Stephan. Net als Willem en Guillaume en Karel en Charles.
Maar ik denk dat de ouders zich daar niet van bewust waren.

Nou, die had ik ook niet zien aankomen eerlijk gezegd. Ik ben dan ook geen Francofiel. Het klinkt me totaal anders in de oren. Wel grappig, als je erover nadenkt, dat je twee kinderen hebt met ‘eigenlijk’ dezelfde naam. Dan heb je er dus echt wel wat mee. En het kan geen kwaad want ze klinken dus heel anders. 

Dat etiënne en stephan van dezelfde naam afkomen wist ik ook niet. Daarom heb ik voor de zekerheid mijn zoons doodnormale naam gegoogled. 

Fruitijsje schreef op 14-01-2022 om 08:47:

Grappig... namen als Bibi en Kiki vind ik dus niet zo leuk, voor een kind gaat het nog wel, maar voor een volwassene vind ik dat helemaal niets.

Ik ken ook een Kiki van 30, dat kan prima. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Toen we een naam bedachten voor een eventuele dochter, bedacht ik dat die naam ook zou moeten passen bij een oudere vrouw met alle lelijkste eigenschappen van mijn man en mij, dus een struise vijftiger met een enigszins boers gezicht en raar pluishaar. Gelukkig hebben we zoons.

Och ik zat vandaag wat in oude bevolkingsregisters te snuffelen: oudste kind 3 voornamen, de tweede 2, en bij nummer 3 wisten ze het niet zo goed meer, dus dat werd een Jacob Jacobus. nummer 4 en 5 moesten het met 1 naam doen

MamaE schreef op 14-01-2022 om 13:01:

Ik had ooit in een groepje dat ik lesgaf twee broertjes met de namen Stephan en Etiënne. Dat is eigenlijk gewoon dezelfde naam, want Etiënne is de Franse variant van Stephan. Net als Willem en Guillaume en Karel en Charles.
Maar ik denk dat de ouders zich daar niet van bewust waren.

Of Renate en Renée.

MamaE schreef op 14-01-2022 om 13:01:

Ik had ooit in een groepje dat ik lesgaf twee broertjes met de namen Stephan en Etiënne. Dat is eigenlijk gewoon dezelfde naam, want Etiënne is de Franse variant van Stephan. Net als Willem en Guillaume en Karel en Charles.
Maar ik denk dat de ouders zich daar niet van bewust waren.

Of van dezelfde stamnaam zoals Dick en Richard. Rob en Bob.

MamaE schreef op 14-01-2022 om 13:01:

Ik had ooit in een groepje dat ik lesgaf twee broertjes met de namen Stephan en Etiënne. Dat is eigenlijk gewoon dezelfde naam, want Etiënne is de Franse variant van Stephan. Net als Willem en Guillaume en Karel en Charles.
Maar ik denk dat de ouders zich daar niet van bewust waren.

Alhoewel Stéphane ook voorkomt in het Frans. Dus misschien hebben die ouders wel bewust voor namen met dezelfde betekenis maar een andere beginletter/klank/uitgang gekozen.

Ik vond de naam Madonna wel erg bijzonder om te geven.
En dan was het ook nog eens een heel verlegen meisje

Puck als naam, hoor je hier voor jongens en meisjes. Ik bedoel echt als roepnaam. Ik vind het leuk als ze klein zijn, maar als ze ouder zijn vind ik het minder.

@nnemoon schreef op 14-01-2022 om 17:00:

Puck als naam, hoor je hier voor jongens en meisjes. Ik bedoel echt als roepnaam. Ik vind het leuk als ze klein zijn, maar als ze ouder zijn vind ik het minder.

Eens. Typisch een naam die ik niet passend vind voor een volwassene. Idem voor Jip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.