Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby's van 2023 kletstopic


@regendrup volgens mij is 6 weken vloeien normaal. Als t veel langer duurt zou ik gewoon even de huisarts bellen. Niet om te stressen maar om even te verifiëren of het normaal is.
 

afrodite05

afrodite05

08-11-2023 om 10:09 Topicstarter

Bij mij was het al vrij snel gestopt qua continu bloeden, maar ik had een keizersnede en daarbij zuigen ze ook al veel weg. Ik weet wel dat ik (telkens net op een moment dat ik er niet op bedacht was) ook na 6 weken nog wel wat bloed verloor, bij "inspanning" waarvan ik het niet echt inspanning zou willen noemen. Een heg snoeien met een elektrische snoeischaar bijvoorbeeld, of een stukje wandelen. Ik had 6 weken na de bevalling een gesprek met de gynaecoloog en die zei dat dat heel normaal was. Ik mocht van haar ook best zwemmen in een openbaar zwembad als ik mijn menstruatiecup in zou doen. Uiteindelijk niet gedaan, maar het had dus wel gekund. Als ik jou was, zou ik het idd de huisarts vragen of je verloskundige, en misschien heb je ook een cup en kan je ze die vraag voorleggen. Een eigen bad lijkt me eerder mogelijk dan een openbaar zwembad, maar dat is mijn niet-medisch onderbouwde mening.

Regendrup. schreef op 08-11-2023 om 09:10:

De bevalling is nu dus bijna 6 weken geleden en ik vloei nog steeds. Herkennen jullie dit? Bij de eerste was ik er al veel eerder mee gestopt dacht ik...
Ik wil namelijk zó graag in bad. En vraag me ook wel af of het normaal is, het vloeien is sinds 2/3 weken wel een stuk minder, maar niet weg. Ik kan niet zonder maandverbandje.

Bij mij duurde het zo’n 7 a 8 weken. Toen een paar dagen niet en toen werd ik alweer ongesteld 😅

Hier werd het steeds minder, inderdaad bij beweging soms weer wat meer. Rond de 6 weken was het niet veel meer (inlegkruisje) en altijd roze van kleur. Volgens de verloskundige was dat afscheiding vermengd met een paar druppels bloed en kon ik toen gewoon weer gaan zwemmen als ik dat wilde.
Ongesteld ben ik vorige week een beetje geweest denk ik? 's Avonds / 's nachts / 's ochtends een beetje bloed verloren (maar eigenlijk was een tampon niet eens nodig, het was vrij weinig) i.c.m. typische ongesteldheids-krampen. Geen idee wat het was, van mij mag het nog wel even wegblijven

masatu schreef op 08-11-2023 om 10:31:

Hier werd het steeds minder, inderdaad bij beweging soms weer wat meer. Rond de 6 weken was het niet veel meer (inlegkruisje) en altijd roze van kleur. Volgens de verloskundige was dat afscheiding vermengd met een paar druppels bloed en kon ik toen gewoon weer gaan zwemmen als ik dat wilde.
Ongesteld ben ik vorige week een beetje geweest denk ik? 's Avonds / 's nachts / 's ochtends een beetje bloed verloren (maar eigenlijk was een tampon niet eens nodig, het was vrij weinig) i.c.m. typische ongesteldheids-krampen. Geen idee wat het was, van mij mag het nog wel even wegblijven

Hoe lang geleden ben je bevallen?

Bij mij kwam het dus na 8 weken alweer. En nu in de afgelopen 4 maanden alweer 5 keer geweest. Ik ben er ook alweer klaar mee 🙃 Dat was wel fijn tijdens de zwangerschap dat ik daar geen rekening mee hoefde te houden. Gelukkig is mijn cyclus de laatste twee maanden weer netjes 29 dagen en een normale menstruatie, dat is op zich wel fijn dat het weer regelmatig word.

Yvaine schreef op 08-11-2023 om 10:41:

[..]

Hoe lang geleden ben je bevallen?

Bij mij kwam het dus na 8 weken alweer. En nu in de afgelopen 4 maanden alweer 5 keer geweest. Ik ben er ook alweer klaar mee 🙃 Dat was wel fijn tijdens de zwangerschap dat ik daar geen rekening mee hoefde te houden. Gelukkig is mijn cyclus de laatste twee maanden weer netjes 29 dagen en een normale menstruatie, dat is op zich wel fijn dat het weer regelmatig word.

Nu 4,5 maand geleden (& fulltime borstvoeding). Dus wat dat betreft geen klagen hoor!

Oke ik ben echt een mazzelkont. Het is nu dag 9 en ik heb alleen op dag 1 een kraamverband gebruikt, daarna gewoon maandverband. En nu al een paar dagen alleen een inlegkruisje en daar zit bijna nooit meer wat op. Soms opeens komt er wat als ik op de wc zit.
Was een vaginale bevalling en had wel zieke naweeën. 

masatu schreef op 08-11-2023 om 10:56:

[..]

Nu 4,5 maand geleden (& fulltime borstvoeding). Dus wat dat betreft geen klagen hoor!

Of dat is zeker fijn

@aviendha wat verschilt dat dan per persoon. Ik heb zeker drie weken kraamverband gebruikt maar misschien nog wel langer. Na 6 weken was ik dat vloeien wel zat, en ik had toen ook nog best last van waar ik was uitgescheurd. Maar rond de 8 weken was het van de één op de andere dag ineens plots over. En nu is het gelukkig allemaal weer als vanouds.

ik heb wel op andere vlakken minder geluk gehad hoor, namelijk een subtotaal ruptuur 
Verder is de bevalling goed verlopen behalve dus dat ik daarna naar de OK moest

Het vloeien is gestopt! Natuurlijk net voor de nacontrole bij vk haha. Dat was de enige vraag die ik had maar die was dus ook al beantwoord voordat ik ging.

Wel balen dat ik tot 12 weken moet wachten met het plaatsen van de spiraal. 

Verder nog ff een slaapvraag: onze meid slaapt het liefst op dr buik... overdag vind ik dat nog wel prima, ze ligt toch op/bij ons. Maar snachts vind ze haar rust niet op haar rug. Blijft wel een uur lang kreunen en steunen en spugen, totdat ik haar maar weer op mijn borst leg en dan slaapt ze wel.
Ik durf haar snachts niet op haar buik te leggen. Al weet ik dat ze haar hoofdje al heel goed omhoog kan halen en kan draaien, en ik weet zeker dat ze dan lekker slaapt maar toch... ik durf het niet 

Fijn dat het vloeien is gestopt Regendrup!
Wat betreft je slaapvraag: zelf durf ik niks dat tegen wiegendood-adviezen ingaat (overdag wel hoor, wat jij al zegt dan ben je er toch bij, maar 's nachts niet). Een middenweg is misschien een speciaal kussen zodat ze op haar zij kan slapen?

Denk dat ik inderdaad overdag misschien al eens op de zij ga proberen. Dan kan ze er misschien al wat aan wennen en hopelijk in de nacht ook haar rust vinden op die manier.
En anders maar gewoon op mij. Dan slaap ik maar wat minder 

super random vraag. Kennen jullie naif diaper cream? Ik heb er serieus 3 gehad al, maar 2/3 tubes zijn super waterig. Productiefoutje? Ik kan er niks over vinden online. 

afrodite05

afrodite05

13-11-2023 om 22:16 Topicstarter

Aviendha schreef op 13-11-2023 om 21:47:

super random vraag. Kennen jullie naif diaper cream? Ik heb er serieus 3 gehad al, maar 2/3 tubes zijn super waterig. Productiefoutje? Ik kan er niks over vinden online.

Nee, maar wij gebruiken ook geen creme oid bij het verwisselen van de luier. In de kraamweek begonnen met sudocreme, maar dat maakte de billen juist kapot. Dus wij gebruiken niets. Alleen als er rode plekjes zijn, smeren we wat bepanthen, maar dat is misschien 1x per week ofzo. 

Van Naif gebruiken we wel de wascreme (blauwe tube), shampoo en de nurtering cream. We hebben ook bodylotion staan, maar die trekt niet zo lekker snel in als de nurtering cream en is ook wat dunner. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.