Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby niet welkom op bruiloft


Aviendha schreef op 06-07-2023 om 07:57:

[..]

Misschien stond er op de kaart allang iets in de trant van: " wij zouden het waarderen als er een oppas voor de kinderen gezocht werd" Wel eens gezien. En is het nu nog eens benoemd dat dat dus óók voor de baby geldt.

Ja, dit dacht ik dus ook. Zelf meegemaakt dat een vriendin dacht dat een soortgelijke opmerking/uitnodiging niet haar baby betrof. Dat werd dus ook pas duidelijk toen zij begon over een plekje voor het campingbedje. (Geen bruiloft overigens). 

Vavoom schreef op 06-07-2023 om 08:32:

het is ook wel typisch weer hoe sommigen gewoon niet willen of kunnen begrijpen dat niet iedereen net zo dol is op hun kinderen als de ouders zelf.

Dit vind ik altijd zo'n suffe opmerking. Ben je ooit een ouder tegengekomen die serieus dacht dat iedereen evenveel van zijn/haar kind hield als hij/zijzelf? 

Valeria schreef op 06-07-2023 om 08:43:

[..]

Volgens mij lezen de kinderhaters dit verkeerd

Zo zou je ook kunnen zeggen dat het typisch is dat sommigen niet willen of kunnen begrijpen dat hun bruiloft niet het hoogtepunt van iedereens jaar is waarvoor ze zich dolgraag in allerlei bochten willen wringen.

Het gaat immers neit om de baby, maar om de bochten.

Is dat zo? Hij organiseert een bruiloft zonder kinderen. Ik lees nergens dat hij vraagt of mensen zich alsjeblieft in bochten willen wringen. Wellicht snapt hij het prima als TO niet komt. Zou hij het leuk vinden als ze komt, maar het ook begrijpen als dat niet gaat. En dushelemaal niet eisen dat zijn feest het belangrijkst is in andermans leven. Maar wel graag het feest vieren op zijn/hun manier. 

yette schreef op 06-07-2023 om 08:51:

[..]

Dit vind ik altijd zo'n suffe opmerking. Ben je ooit een ouder tegengekomen die serieus dacht dat iedereen evenveel van zijn/haar kind hield als hij/zijzelf?

Even off topic, maar sommige mensen zijn echt extreem hierin. Ik heb een familielid, en die ging met een paar kinderen ergens heen omdat ze iets op moest halen (ik wil het niet te herkenbaar maken) waar je gewoon echt stil zit en je mond houdt. Deze kinderen gingen spullen uit de kasten trekken en ermee spelen. Laten we zeggen de tandarts. Het was dus geen speelgoed maar spullen van de tandarts en ze gingen er tandartsje mee spelen. Vervolgens zei een mevrouw die daar werkte er iets van, en mijn familielid kon echt niet begrijpen dat mensen zo onverdraagzaam zijn terwijl ze zo "lief en fantasierijk" aan het spelen waren.

Dit familielid is overigens ook dol op mijn kind, ze is op alle kinderen dol. Dus niets ten nadele van haar. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

06-07-2023 om 08:58

Valeria schreef op 06-07-2023 om 08:43:

[..]

Volgens mij lezen de kinderhaters dit verkeerd

Zo zou je ook kunnen zeggen dat het typisch is dat sommigen niet willen of kunnen begrijpen dat hun bruiloft niet het hoogtepunt van iedereens jaar is waarvoor ze zich dolgraag in allerlei bochten willen wringen.

Het gaat immers neit om de baby, maar om de bochten.

Het gaat wel om de baby. De bruiloft is het hoogtepunt van het jaar van de personen die gaan trouwen. Zij willen geen baby op de bruiloft. Dan kun je kiezen: je in bochten wringen of niet gaan.

Meesje schreef op 06-07-2023 om 08:52:

[..]

Is dat zo? Hij organiseert een bruiloft zonder kinderen. Ik lees nergens dat hij vraagt of mensen zich alsjeblieft in bochten willen wringen. 

Hij zegt het niet letterlijk, maar daar komt het natuurlijk wel op neer als je een borstgevoede verse baby er niet bij wil.
Dan kun je je vast verschuilen achter 'ik zegt het toch niet letterlijk?' maar een andere optie dan bochten is er gewoon niet op deze leeftijd en deze termijn.

Wandelvrouwtje schreef op 06-07-2023 om 08:58:

[..]

Het gaat wel om de baby. De bruiloft is het hoogtepunt van het jaar van de personen die gaan trouwen. Zij willen geen baby op de bruiloft. Dan kun je kiezen: je in bochten wringen of niet gaan.

Juist, in bochten wringen dus. 

Dat is niet specifiek tegen deze baby als persoon gericht, nee. En het kan dan zijn dat iemand niet komt, omdat jouw bruiloft nou eenmaal niet het hoogtepunt van een ander z'n leven is en die niet zoveel moeite kan of wil doen.

Maar wellicht is de a.s. schoonzus de bridezilla en broer alleen de onnozele boodschapper die er zelf helemaal nooit over heeft nagedacht hoe mensen dat doen met baby's. Ik heb in ieder geval nog nooit van groomzilla's gehoord. 

Kinderhaters...zouden die echt bestaan?

Waarom zet je de bruid als bridezilla neer omdat het bruidspaar geen kinderen wenst op de bruiloft? Kun je dan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die dit gewoon niet willen?

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

06-07-2023 om 09:31

Naamgenootje schreef op 06-07-2023 om 08:23:

@Daddy Gijs; dat zeg je goed. Voor jou is het een evenement zoals jij schetst. Voor anderen niet. Hoe zou jij het vinden als je als bruidegom heel graag de kinderen erbij wil, de gasten laten de kinderen bewust thuis en lopen te mokken omdat je het niet normaal vindt dat de kinderen thuis blijven en dat ze eens een avondje alleen uit willen?

Voor heel veel mensen is het niet het plaatje wat jij schetst. Voor mij is het dan toevallig omdat ik kinderen echt niet tof vind, maar voor anderen zijn het redenen die yette schetst. Op een bruiloft is er maar een stel dat er echt wat van te vinden heeft en dat is het bruidspaar. Yette legt het goed uit: het is niet persoonlijk gericht aan jouw kinderen.

Hier ben ik het dus 100% mee eens. 

En dus ook dat TO zich geen seconde hoeft te schamen of zich in allerlei bochten hoeft te wringen om aan een soort-van verplichtingsgevoel en/of sociale verwachtingen moet voldoen dat ze per se naar die bruiloft moet.

PS: ik zou niet mokken als mensen hun kinderen thuis laten... dat is aan hen. Ik zeg ook nergens dat iemand niet kinderen mag buitensluiten van bruiloften. Ik snap dat alleen totaal niet, maar ik snap wel meer dingen niet.

PS2: Overigens komen vrij veel vrienden niet op mijn verjaardag, omdat er teveel kinderen rondspringen. Prima toch? Voor hen organiseer ik af en toe een BBQ waar dan geen kinderen komen. Maar voor mij is bruiloft een familiefeest en vind ik dat je dat met je familie zou moeten vieren en dat je daarmee kinderen niet kunt buitensluiten. Maar ieder zijn mening.

Eleanor

Eleanor

06-07-2023 om 09:38 Topicstarter

Er wordt nu wat gespeculeerd, dus om eea nog te verduidelijken:

- De band met mijn broer zou er zeker nog verder op achteruit gaan als ik niet zou komen, hij heeft meerdere keren duidelijk gezegd dat hij me erbij wil hebben.
- Er stond niets over kinderen op de uitnodiging, maar omdat onze baby niet expliciet uitgenodigd was, dachten ze dat het daarmee wel duidelijk zou zijn. Ik had dat alleen niet zo geïnterpreteerd, ook omdat de baby destijds nog niet geboren was.
- Het zou kunnen dat de wens voor een kindvrije bruiloft ook deels van mijn schoonzus afkomt, dat weet ik niet.

Ik kan mij trouwens best voorstellen dat niet iedereen net zo dol is op mijn baby als ik, maar dan nog vind ik dit een lastige situatie. Het voelt allemaal best wel koud. Ik ben blij met de oplossing waar we voor gekozen hebben en we gaan er die dag gewoon het beste van maken, maar om nou te zeggen dat ik me welkom en geliefd voel bij deze gang van zaken nee.

Naamgenootje schreef op 06-07-2023 om 09:23:

Waarom zet je de bruid als bridezilla neer omdat het bruidspaar geen kinderen wenst op de bruiloft? Kun je dan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die dit gewoon niet willen?

Ja hoor, maar dan noem ik ze dus bridezilla

Erg kortzichtig, jammer, Valeria. 

TS: ik wens jullie ondanks de aanloop wel een fijne dag toe. 

Valeria schreef op 06-07-2023 om 08:43:

[..]

Volgens mij lezen de kinderhaters dit verkeerd

Zo zou je ook kunnen zeggen dat het typisch is dat sommigen niet willen of kunnen begrijpen dat hun bruiloft niet het hoogtepunt van iedereens jaar is waarvoor ze zich dolgraag in allerlei bochten willen wringen.

Het gaat immers neit om de baby, maar om de bochten.

Ja om de bochten,  niet om de baby.  In dit specifieke geval vraag ik mij af wie al die bochten moet maken. 

Broer wil zijn zus bij de bruiloft maar niet de baby.  Voor zus is dat best een ding,  lange reistijd, niet de financiële middelen om een hotel of huisje te boeken in de buurt.  Mag je als broer verwachten dat zus (die pas kort moeder is) al die bochten/ hobbels en kuilen alleen gaat "dragen" of kan broer hierin een tegemoetkoming doen als in zijn huis beschikbaar stellen of de baby toch (een poosje) gedogen. Zeker omdat eerst niet duidelijk was dat de baby niet welkom was. 

Kataravrouw schreef op 06-07-2023 om 09:16:

Kinderhaters...zouden die echt bestaan?

Natuurlijk. Net zoals er vrouwenhaters bestaan. En mannenhaters. 

Maar de meeste mensen die kinderen niet leuk vinden zijn geen kinderhaters, hoor.

Dat neemt niet weg dat ik het toch altijd weer een beetje een shockerend statement vind, "ik vind kinderen niet leuk", want kinderen zijn individuen. Ik snap het natuurlijk wel; sommige mensen zijn erg ongemakkelijk in de omgang met kinderen. Maar je hoort bijvoorbeeld nooit iets als "ik vind dove mensen niet leuk" of "ik vind mensen met een laag IQ niet leuk" of "ik vind 60+ers niet leuk". Omdat we wel voelen dat je dat eigenlijk niet kan zeggen, ook al ga je die groepen misschien in de praktijk liever uit de weg. Maar kinderen zien we nog niet als echte mensen, of zo. Die mag je wel als groep wegzetten op basis van een kenmerk waar ze niets aan kunnen doen. 

Valeria schreef op 06-07-2023 om 08:43:

[..]

Volgens mij lezen de kinderhaters dit verkeerd

Zo zou je ook kunnen zeggen dat het typisch is dat sommigen niet willen of kunnen begrijpen dat hun bruiloft niet het hoogtepunt van iedereens jaar is waarvoor ze zich dolgraag in allerlei bochten willen wringen.

Het gaat immers neit om de baby, maar om de bochten.

Je hoeft niet te komen hè. De gevolgen van het niet komen zijn trouwens wel gewoon voor jezelf in dat geval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.