Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Battle-Royale schreef op 03-04-2022 om 17:11:

[..]

Dan zou ik mij toch meer daar op concentreren ipv op stoppen met blowen, of hij ook echt gestopt is kan bijna niet gecontroleerd worden.

Dit. Plus, je wil niet de komende 21 jaar wekelijks een drugstest bij een volwassen man afnemen. Het is niet alleen blowen. Het is niet alleen financieel bijdragen. Het is niet alleen een stempel zetten met zijn naam en meegaan naar afspraken. Zeker voor iemand die op het moment dat hij hoort dat zijn vriendin zwanger is van zijn kind wederom terugvalt in zijn verslaving, die staat echt op een forse achterstand als het gaat om vaderschapskwaliteiten. 
Het is dat totaal dat hem onbetrouwbaar maakt.

Die onbetrouwbaarheid die hij al vaker heeft laten zien, vertrouw daar maar op. Baseer daar je toekomst op, niet op een emotionele huilbui omdat hij op Facebook ineens een echo zag en zijn stempel wil drukken. 

En natuurlijk mag hij als verwekker best langs komen. Maar je leven met je kind zou ik niet inrichten met hem in een vaderrol 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-04-2022 om 17:35

Biebel schreef op 03-04-2022 om 17:27:

[..]

Dit. Plus, je wil niet de komende 21 jaar wekelijks een drugstest bij een volwassen man afnemen. Het is niet alleen blowen. Het is niet alleen financieel bijdragen. Het is niet alleen een stempel zetten met zijn naam en meegaan naar afspraken. Zeker voor iemand die op het moment dat hij hoort dat zijn vriendin zwanger is van zijn kind wederom terugvalt in zijn verslaving, die staat echt op een forse achterstand als het gaat om vaderschapskwaliteiten.
Het is dat totaal dat hem onbetrouwbaar maakt.

Die onbetrouwbaarheid die hij al vaker heeft laten zien, vertrouw daar maar op. Baseer daar je toekomst op, niet op een emotionele huilbui omdat hij op Facebook ineens een echo zag en zijn stempel wil drukken.

En natuurlijk mag hij als verwekker best langs komen. Maar je leven met je kind zou ik niet inrichten met hem in een vaderrol

Uiteraard heeft ze zelf ook een aandeel in deze situatie. 

Battle-Royale schreef op 03-04-2022 om 17:35:

[..]

Uiteraard heeft ze zelf ook een aandeel in deze situatie.

Ja. Achteraf gezien is hij geen geschikte partner en ook geen geschikte vader. Maar dat draai je niet meer terug.

Het is nu zaak vooruit te kijken. Ben het eens met BattleRoyale. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-04-2022 om 18:31

A12345 schreef op 03-04-2022 om 18:22:

[..]

Ja. Achteraf gezien is hij geen geschikte partner en ook geen geschikte vader. Maar dat draai je niet meer terug.

Het is nu zaak vooruit te kijken. Ben het eens met BattleRoyale.

Dat was zo te lezen niet alleen achteraf gezien.

A12345 schreef op 03-04-2022 om 18:22:

[..]

Ja. Achteraf gezien is hij geen geschikte partner en ook geen geschikte vader. Maar dat draai je niet meer terug.

Het is nu zaak vooruit te kijken. Ben het eens met BattleRoyale.

Vóóraf gezien ook niet de meest geschikte partner om een gezin mee te stichten. En helemaal eens met het feit dat je daar nou niks meer aan kan doen, maar waarom gebruiken die vrouwen (en mannen) hun hersens pas als het te laat is?

Pejeka1 schreef op 03-04-2022 om 18:56:

[..]

Vóóraf gezien ook niet de meest geschikte partner om een gezin mee te stichten. En helemaal eens met het feit dat je daar nou niks meer aan kan doen, maar waarom gebruiken die vrouwen (en mannen) hun hersens pas als het te laat is?

Meneer was afgekickt en TS kwam er pas nadat ze had ontdekt zwanger te zijn ook achter dat meneer toch weer blowde. Hij was volgens de openingspost op dat moment niet voornemens om opnieuw af te kicken, nu blijkbaar wel, maar eerst zien dan geloven.

Ik vind het niet aardig van je dat je het hier hebt over de hersens niet gebruiken. 
Er staat nergens dat een zwangerschap gepland was, maar het kindje is wel gewenst en zal bij TS een liefdevol thuis krijgen. Dat is het belangrijkste.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-04-2022 om 20:13

MamaE schreef op 03-04-2022 om 20:03:

[..]

Meneer was afgekickt en TS kwam er pas nadat ze had ontdekt zwanger te zijn ook achter dat meneer toch weer blowde. Hij was volgens de openingspost op dat moment niet voornemens om opnieuw af te kicken, nu blijkbaar wel, maar eerst zien dan geloven.

Ik vind het niet aardig van je dat je het hier hebt over de hersens niet gebruiken.
Er staat nergens dat een zwangerschap gepland was, maar het kindje is wel gewenst en zal bij TS een liefdevol thuis krijgen. Dat is het belangrijkste.

Meneer heeft 2 jaren van hun 3 jaar durende relatie geblowd, is pas vorig jaar afgekickt blijkbaar, het kan dus niet zijn dat dit als donderslag bij heldere hemel kwam, zij was op de hoogte van de verslavingsproblematiek.

Maar blijkbaar zag zij toch ergens een basis om zwanger te worden en aan een gezin te beginnen. En ja de baby zal heus wel gewenst zijn en een liefdevol thuis hebben maar ideaal is deze  situatie uiteindelijk ook niet echt. 

Battle-Royale schreef op 03-04-2022 om 20:13:

[..]

Meneer heeft 2 jaren van hun 3 jaar durende relatie geblowd, is pas vorig jaar afgekickt blijkbaar, het kan dus niet zijn dat dit als donderslag bij heldere hemel kwam, zij was op de hoogte van de verslavingsproblematiek.

Maar blijkbaar zag zij toch ergens een basis om zwanger te worden en aan een gezin te beginnen. En ja de baby zal heus wel gewenst zijn en een liefdevol thuis hebben maar ideaal is deze situatie uiteindelijk ook niet echt.

Er staat nergens dat ze een basis zag om met hem een gezin te stichten. Wel dat ze bekend was met zijn verslaving en dat hij een jaar clean was. Er staat ook niet of ze samen hebben gewoond. Maar ze is zwanger geraakt, van hem, of het nu gepland was of niet. En ze heeft ervoor gekozen om het kindje te houden en doet nu haar best om er naar eer en geweten voor zichzelf, het kindje en haar ex het beste van te maken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-04-2022 om 20:26

MamaE schreef op 03-04-2022 om 20:21:

[..]

Er staat nergens dat ze een basis zag om met hem een gezin te stichten. Wel dat ze bekend was met zijn verslaving en dat hij een jaar clean was. Er staat ook niet of ze samen hebben gewoond. Maar ze is zwanger geraakt, van hem, of het nu gepland was of niet. En ze heeft ervoor gekozen om het kindje te houden en doet nu haar best om er naar eer en geweten voor zichzelf, het kindje en haar ex het beste van te maken.

Ze schrijft op pagina 1 dat ze dit samen wilden, dat hij toen een tijd clean was ook al kan dat hooguit een jaar zijn, en de relatie op dat moment lekker liep. Blijkbaar zag ze dus toch ergens een basis.

Battle-Royale schreef op 03-04-2022 om 20:26:

[..]

Ze schrijft op pagina 1 dat ze dit samen wilden, dat hij toen een tijd clean was ook al kan dat hooguit een jaar zijn, en de relatie op dat moment lekker liep. Blijkbaar zag ze dus toch ergens een basis.

Ik zie het inderdaad, mijn excuses. Nou ja, op dat moment zag TS een basis, kort daarna niet meer. Maar ze was toen wel al zwanger en koos voor het kind en probeert nu naar eer en geweten het beste te doen voor het kindje. Het is niet nodig die keuze te veroordelen omdat je zelf een andere keuze of inschatting zou hebben gemaakt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-04-2022 om 20:38

MamaE schreef op 03-04-2022 om 20:33:

[..]

Ik zie het inderdaad, mijn excuses. Nou ja, op dat moment zag TS een basis, kort daarna niet meer. Maar ze was toen wel al zwanger en koos voor het kind en probeert nu naar eer en geweten het beste te doen voor het kindje. Het is niet nodig die keuze te veroordelen omdat je zelf een andere keuze of inschatting zou hebben gemaakt.

In die zin is dit dus haar eigen aandeel in de situatie en vind ik het niet nodig om die man nu volledig af te branden omdat hij niet is wat zij wenst.

met zijn uitspraak zorgt hij er dus voor dat het weer om hem draait. Niet om jou, niet om baby. 
dinsdag weer een gesprek? Laat hem maar komen met een concrete uitwerking van zijn plan om te stoppen. En met een invulling hoe hij een goede ouder denkt te gaan zijn. 
draait ie het weer naar zichzelf toe? Moet jouw aandacht weer naar hem? Duidelijk, hij wil aandacht en niks opbouwen. 

Pejeka1 schreef op 03-04-2022 om 18:56:

[..]

Vóóraf gezien ook niet de meest geschikte partner om een gezin mee te stichten. En helemaal eens met het feit dat je daar nou niks meer aan kan doen, maar waarom gebruiken die vrouwen (en mannen) hun hersens pas als het te laat is?

Ja, heel snugger was dat niet. Maar het heeft niet zoveel zin om daar nu achteraf nog over te denken van "had ik maar dit of had ik maar dat". Daar is het te laat voor. Je kunt beter naar de toekomst kijken. 

Persoonlijk heb ik op basis van wat ik hier lees niet de illusie dat die man heel veel in positieve zin gaat veranderen. 

Het boeit hem allemaal niks. Behalve als hij moet betalen, als er een naam bedacht moet worden of als hij op Facebook een echo ziet. 

Lieve Catwomen, Ik heb even mijn reacties opgespaard haha. Maar allereerst is het wellicht slim om te gaan bedenken wat je toch eerst met de vader wil delen voor je het op social media zet. Ook al is het misschien een L**, ik kan me voorstellen dat het lastig is op FB te lezen dat hij een zoon/dochter krijgt. Of blokkeer hem, of deel het netjes. 

Ten tweede, hij wil stoppen met Blowen. Precies wat je zegt. Hij WIL stoppen, maar kan hij het ook? Zonder goede begeleiding en therapie blijft de verslaving de baas over hem. Waarom moet jij nadenken over deze mededeling? Je zou zelf bijvoorbeeld eens een gesprek kunnen plannen met de GGD-ondersteuner van de huisarts om te praten over een verslaafde partner. Wat komt daar allemaal bij kijken etc. Want het is een hele uitdaging om daar een relatie mee op te bouwen. Een afgekikte verslaafde is zie ik als iemand die chronisch ziek is. Het blijft altijd op de loer dat het weer opvlamt. 

Mijn partner en ik waren ten tijde van de bevalling van de jongste ook niet on speaking turms, maar hij is wel betrokken geweest op een afstand die voor mij en hem goed voelden. Bedenk ten alle tijde wat je je kind mee wilt geven. Ik vond het toen belangrijk dat mijn zoon ook direct in de armen van zijn vader werd gelegd. Daar ligt de basis van liefde en geborgenheid. Maar als je dat niet kan opbrengen of als het niet goed voelt moet je dat kunnen zeggen om ook zo naar eer en geweten te handelen. 

Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 12:22 Topicstarter

Mamame schreef op 04-04-2022 om 10:13:

Lieve Catwomen, Ik heb even mijn reacties opgespaard haha. Maar allereerst is het wellicht slim om te gaan bedenken wat je toch eerst met de vader wil delen voor je het op social media zet. Ook al is het misschien een L**, ik kan me voorstellen dat het lastig is op FB te lezen dat hij een zoon/dochter krijgt. Of blokkeer hem, of deel het netjes.

Ten tweede, hij wil stoppen met Blowen. Precies wat je zegt. Hij WIL stoppen, maar kan hij het ook? Zonder goede begeleiding en therapie blijft de verslaving de baas over hem. Waarom moet jij nadenken over deze mededeling? Je zou zelf bijvoorbeeld eens een gesprek kunnen plannen met de GGD-ondersteuner van de huisarts om te praten over een verslaafde partner. Wat komt daar allemaal bij kijken etc. Want het is een hele uitdaging om daar een relatie mee op te bouwen. Een afgekikte verslaafde is zie ik als iemand die chronisch ziek is. Het blijft altijd op de loer dat het weer opvlamt.

Mijn partner en ik waren ten tijde van de bevalling van de jongste ook niet on speaking turms, maar hij is wel betrokken geweest op een afstand die voor mij en hem goed voelden. Bedenk ten alle tijde wat je je kind mee wilt geven. Ik vond het toen belangrijk dat mijn zoon ook direct in de armen van zijn vader werd gelegd. Daar ligt de basis van liefde en geborgenheid. Maar als je dat niet kan opbrengen of als het niet goed voelt moet je dat kunnen zeggen om ook zo naar eer en geweten te handelen.

Ik heb alweer een tijdje gesprekken bij de praktijkondersteuner van de huisarts. En ik ga woensdagavond naar een al-anon bijeenkomst toe met lotgenoten. 

Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat hij het kan zonder proffesionele hulp. Ik moest er over nadenken omdat hij met het voorstel kwam om thuis af te kicken en dan na een aantal weken bij mij in te trekken. Dat vind ik nogal wat en dat ga ik niet gelijk beloven dus ik heb gezegd dat ik daar over na wilde denken. 

Ik wil hem ook niet weg houden van de baby of hem er buiten houden. Maar hij liet zelf 5 weken niets horen en toonde geen interesse. Ik verwacht dan wel van hem ook actie. 
 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.