Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 13:39:

[..]

Maar dat gaat hij nu toch ook doen?

Dat valt nog te bezien. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij iets belooft en het niet nakomt. 

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 18:22:

[..]

Hoezo lijkt dat niet in belang van het kind dat de vader gewoon in beeld is en een redelijke verstandhouding met de moeder heeft? Het lijkt jou beter dat dat via een rechtbank afgedwongen word? Ik zou inzetten op een manier die voor beiden werkt, zonder tussenkomst van advocaten en rechters en de raad bijv, zijn verslaving lekker bij hem laten en in het belang van het kind te denken. In dit geval zou moeder haar boosheid opzij moeten zetten voor haar kind.

Hij komt niet echt over als 'n heel verantwoordelijk persoon. Lijkt ook alleen maar bezig te zijn met zijn eigen struggles: woonruimte, verslaving, financiële problemen. 

En als het dan over de baby gaat, dan wil hij meedenken over een naam, maar als er dingen geregeld moeten worden, dan is meneer niet thuis. 

Aan zo iemand heb je uiteindelijk niks. 

Over een rechtszaak zou ik me niet zo heel druk maken. Eerst moet meneer de erkenning maar eens (zelf) zien te regelen. Daarna een omgangsregeling. Geen idee wat voor omgangsregeling je met zo iemand af kunt spreken. 

Ik zou 'n baby niet met een gerust hart een paar dagen achter laten bij iemand zoals de ex-partner van TO. 

Ik denk niet dat ze haar boosheid opzij moet zetten, maar haar goedgelovigheid ten opzichte van dit figuur. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 18:27

A12345 schreef op 04-04-2022 om 18:22:

[..]

Dat valt nog te bezien. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij iets belooft en het niet nakomt.

Dat hoort nou eenmaal bij de verslaving. Niks nieuws onder de zon dus.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 18:33

A12345 schreef op 04-04-2022 om 18:27:

[..]

Hij komt niet echt over als 'n heel verantwoordelijk persoon. Lijkt ook alleen maar bezig te zijn met zijn eigen struggles: woonruimte, verslaving, financiële problemen.

En als het dan over de baby gaat, dan wil hij meedenken over een naam, maar als er dingen geregeld moeten worden, dan is meneer niet thuis.

Aan zo iemand heb je uiteindelijk niks.

Over een rechtszaak zou ik me niet zo heel druk maken. Eerst moet meneer de erkenning maar eens (zelf) zien te regelen. Daarna een omgangsregeling. Geen idee wat voor omgangsregeling je met zo iemand af kunt spreken.

Ik zou 'n baby niet met een gerust hart een paar dagen achter laten bij iemand zoals de ex-partner van TO.

Ik denk niet dat ze haar boosheid opzij moet zetten, maar haar goedgelovigheid ten opzichte van dit figuur.

1 belletje naar een advocaat zal hem voldoende informatie geven. En het gaat er ook niet om wat zij aan hem heeft, hij is de vader van haar kind, het is belangrijker wat het kind eraan heeft. En ja het is ook zijn kind dus hij mag meedenken over een naam, verder valt er nog niet heel veel te regelen voor hem, de dingen die hij nu zou kunnen regelen heeft hij haar ook voor nodig. En een paar maanden geleden achtte ze hem nog geschikt als vader. 

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 18:33:

[..]

1 belletje naar een advocaat zal hem voldoende informatie geven. En het gaat er ook niet om wat zij aan hem heeft, hij is de vader van haar kind, het is belangrijker wat het kind eraan heeft. En ja het is ook zijn kind dus hij mag meedenken over een naam, verder valt er nog niet heel veel te regelen voor hem, de dingen die hij nu zou kunnen regelen heeft hij haar ook voor nodig. En een paar maanden geleden achtte ze hem nog geschikt als vader.

Laten we eerlijk zijn, een paar maanden geleden was hij ook nog niet geschikt als vader. Een paar maanden zogenaamd niet blowen en dan opeens is alles helemaal roze wolken en bestendig en helemaal stabiel genoeg om een gezin mee te starten, daar kan je natuurlijk ook je vraagtekens bij zetten. En ik denk dat TO een heel aardig meisje is, maar (en begrijp me goed, dat bedoel ik niet denigrerend) met weinig relativerend vermogen en weinig persoonlijkheid als het aankomt op dingen in perspectief zien. Ze zal heus een lieve moeder zijn, maar dan? Mijn hart gaat eigenlijk voornamelijk uit naar het kind dat straks geboren wordt, want ik denk zomaar dat dat geen makkelijke jeugd gaat krijgen.

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 18:33:

[..]

1 belletje naar een advocaat zal hem voldoende informatie geven. En het gaat er ook niet om wat zij aan hem heeft, hij is de vader van haar kind, het is belangrijker wat het kind eraan heeft. En ja het is ook zijn kind dus hij mag meedenken over een naam, verder valt er nog niet heel veel te regelen voor hem, de dingen die hij nu zou kunnen regelen heeft hij haar ook voor nodig. En een paar maanden geleden achtte ze hem nog geschikt als vader.

Dat belletje moet hij dan nog wel doen en die advocaat moet hij nog wel betalen. Ik zou hem dat soort dingen vooral zelf uit laten zoeken. 

Zij heeft niks aan hem, maar heb niet de illusie dat het kind op deze manier heel veel aan hem heeft.

Dat ze hem ooit geschikt heeft geacht als vader, is naïviteit en een behoorlijke inschattingsfout geweest. 

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 18:33:

[..]

1 belletje naar een advocaat zal hem voldoende informatie geven. En het gaat er ook niet om wat zij aan hem heeft, hij is de vader van haar kind, het is belangrijker wat het kind eraan heeft. En ja het is ook zijn kind dus hij mag meedenken over een naam, verder valt er nog niet heel veel te regelen voor hem, de dingen die hij nu zou kunnen regelen heeft hij haar ook voor nodig. En een paar maanden geleden achtte ze hem nog geschikt als vader.

Waarom hamer je zo heftig op dat pa een rol moet spelen? Is die inschattingsfout van een aantal maanden geleden de reden dat ze die inschattingsfout moet blijven maken?


Die naam vind ik nou echt het grootste voorbeeld dat hij alleen maar bezig is met zijn ego. De door hem bedachte naam, als een soort halsbandje zodat iedereen weet dat dit kind van hem is. 

Ik weet hoe vervelend en verdrietig een verslaving kan zijn. Maar verwekker maakt niet de indruk dat hij daarmee bezig is. Sterker nog, hij zet het in als wisselgeld, als iets wat hij kan afzetten en aanzetten om zijn doel te bereiken. 

Vandaar het advies om alles te regelen zonder pa. Laat hem maar eens afkicken, therapie nemen en laten zien dat hij dit keer wel echt in herstel gaat. Met de bijbehorende lessen over hoe je met emoties omgaat. Want pa heeft niet laten zien dat hij bij een bijzondere gebeurtenis zoveel veerkracht heeft dat hij het zonder drank en drugs kan. 

Tuurlijk is to te naïef geweest door te denken dat hij echt genezen was. Maar dat kan gebeuren. Nu er weer in trappen, in zijn manipulerende beloftes - dan is het een bewuste fout. Een die ze moet voorkomen in het belang van het kind. 

beste TO, het kan misschien helpen als je de dingen los van elkaar gaat zien: om vader voor zijn kind te zijn hoeft hij geen relatie met jou te hebben. 

Dus dat hij er voor zijn kind wil zijn, betekent niet dat jullie een liefdes relatie hebben. 
Daarom is de beloning die hij zichzelf In het vooruitzicht stelt eigenlijk heel raar (bij jou intrekken als hij gestopt is met blowen). Hij koppelt betrokkenheid bij zijn kind gelijk aan samenwonen. 

Hopelijk kun jij die dingen loskoppelen. Laat hem eerst maar eens zien dat hij een vader is voor zijn kind. De relatie met jou komt eventueel daarna aan bod.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 19:17

A12345 schreef op 04-04-2022 om 19:00:

[..]

Dat belletje moet hij dan nog wel doen en die advocaat moet hij nog wel betalen. Ik zou hem dat soort dingen vooral zelf uit laten zoeken.

Zij heeft niks aan hem, maar heb niet de illusie dat het kind op deze manier heel veel aan hem heeft.

Dat ze hem ooit geschikt heeft geacht als vader, is naïviteit en een behoorlijke inschattingsfout geweest.

Maar wat is dat voor kinderachtig gedoe? Je bent samen ouders dus je zult samen dingen moeten regelen voor het kind op een normale volwassen manier ipv je opstellen van laat hem het allemaal zelf maar uitzoeken. Voor erkenning heeft hij sowieso toestemming van de moeder nodig, dat kan hij dus niet alleen regelen. 

Biebel schreef op 04-04-2022 om 19:13:

[..]

Waarom hamer je zo heftig op dat pa een rol moet spelen? Is die inschattingsfout van een aantal maanden geleden de reden dat ze die inschattingsfout moet blijven maken?


Die naam vind ik nou echt het grootste voorbeeld dat hij alleen maar bezig is met zijn ego. De door hem bedachte naam, als een soort halsbandje zodat iedereen weet dat dit kind van hem is.

Ik weet hoe vervelend en verdrietig een verslaving kan zijn. Maar verwekker maakt niet de indruk dat hij daarmee bezig is. Sterker nog, hij zet het in als wisselgeld, als iets wat hij kan afzetten en aanzetten om zijn doel te bereiken.

Vandaar het advies om alles te regelen zonder pa. Laat hem maar eens afkicken, therapie nemen en laten zien dat hij dit keer wel echt in herstel gaat. Met de bijbehorende lessen over hoe je met emoties omgaat. Want pa heeft niet laten zien dat hij bij een bijzondere gebeurtenis zoveel veerkracht heeft dat hij het zonder drank en drugs kan.

Tuurlijk is to te naïef geweest door te denken dat hij echt genezen was. Maar dat kan gebeuren. Nu er weer in trappen, in zijn manipulerende beloftes - dan is het een bewuste fout. Een die ze moet voorkomen in het belang van het kind.

Ik denk dat dat kind sowieso al met een achterstand begint. Met alle respect, denk ik dat TO geen sterke persoonlijkheid is en straks met de handen in het haar zit als alleenstaande moeder. Dat is akelig voor TO, maar nog akeliger voor het kind, dat er niet voor gekozen heeft geboren te worden in deze omstandigheden. Dus vandaar dat mijn hart in eerste instantie uitgaat naar dat kind. Wat voor toekomst heeft dat kind, hoe stabiel is de thuissituatie waarin het opgroeit, enz.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 19:30

Biebel schreef op 04-04-2022 om 19:13:

[..]

Waarom hamer je zo heftig op dat pa een rol moet spelen? Is die inschattingsfout van een aantal maanden geleden de reden dat ze die inschattingsfout moet blijven maken?


Die naam vind ik nou echt het grootste voorbeeld dat hij alleen maar bezig is met zijn ego. De door hem bedachte naam, als een soort halsbandje zodat iedereen weet dat dit kind van hem is.

Ik weet hoe vervelend en verdrietig een verslaving kan zijn. Maar verwekker maakt niet de indruk dat hij daarmee bezig is. Sterker nog, hij zet het in als wisselgeld, als iets wat hij kan afzetten en aanzetten om zijn doel te bereiken.

Vandaar het advies om alles te regelen zonder pa. Laat hem maar eens afkicken, therapie nemen en laten zien dat hij dit keer wel echt in herstel gaat. Met de bijbehorende lessen over hoe je met emoties omgaat. Want pa heeft niet laten zien dat hij bij een bijzondere gebeurtenis zoveel veerkracht heeft dat hij het zonder drank en drugs kan.

Tuurlijk is to te naïef geweest door te denken dat hij echt genezen was. Maar dat kan gebeuren. Nu er weer in trappen, in zijn manipulerende beloftes - dan is het een bewuste fout. Een die ze moet voorkomen in het belang van het kind.

Pa wil graag een rol in het leven van hun kind en ja die inschattingsfout van enkele maanden geleden maakt dat ze hier de komende jaren mee moet dealen. En natuurlijk kan ze alles zonder hem regelen maar dat betekent niet dat ze zelf mag bepalen of de vader wel of geen rol in het leven van het kind mag. 

Pejeka1 schreef op 04-04-2022 om 19:18:

[..]

Ik denk dat dat kind sowieso al met een achterstand begint. Met alle respect, denk ik dat TO geen sterke persoonlijkheid is en straks met de handen in het haar zit als alleenstaande moeder. Dat is akelig voor TO, maar nog akeliger voor het kind, dat er niet voor gekozen heeft geboren te worden in deze omstandigheden. Dus vandaar dat mijn hart in eerste instantie uitgaat naar dat kind. Wat voor toekomst heeft dat kind, hoe stabiel is de thuissituatie waarin het opgroeit, enz.

Pardon?! Wat een oordelen...echt schokkend hoe je hier schrijft over iemand die hier advies komt vragen.

Wat probeer je hiermee nu eigenlijk bij te dragen, Pejeka1?

Catwoman, ik hoop dat je dit soort berichten kan negeren en van je af kan laten glijden. Je komt op mij over als iemand die juist sterk is maar gewoon in een lastige situatie terecht is gekomen. 


Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 20:30 Topicstarter

kaatjecato schreef op 04-04-2022 om 20:06:

[..]

Pardon?! Wat een oordelen...echt schokkend hoe je hier schrijft over iemand die hier advies komt vragen.

Wat probeer je hiermee nu eigenlijk bij te dragen, Pejeka1?

Catwoman, ik hoop dat je dit soort berichten kan negeren en van je af kan laten glijden. Je komt op mij over als iemand die juist sterk is maar gewoon in een lastige situatie terecht is gekomen.


Bedankt voor je steun! Ik vind het ook jammer dat er mensen zijn die denken dat ze mij kennen. Ik vind mezelf best wel stabiel. Mijn leven is op orde, ik heb een huis, een baan, vrienden en familie om me heen. Ik wil heel graag een kindje en het is heel erg gewenst. Ik heb ook geld gespaard zodat ik het kindje kan onderhouden zonder man. In principe heb ik mijn ex niet nodig, ik red het prima alleen. Maar ik gun het kindje ook een vader. Dat ik naief ben geweest zie ik nu zelf ook wel in maar ik kan de tijd niet terug draaien. En mijn ex is geen slecht persoon, de verslaving maakt hem zo. In de tijd dat hij clean was is dit wel bevestigd. En mijn gevoelens zijn niet zomaar weg

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 20:32

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 20:30:

[..]

Bedankt voor je steun! Ik vind het ook jammer dat er mensen zijn die denken dat ze mij kennen. Ik vind mezelf best wel stabiel. Mijn leven is op orde, ik heb een huis, een baan, vrienden en familie om me heen. Ik wil heel graag een kindje en het is heel erg gewenst. Ik heb ook geld gespaard zodat ik het kindje kan onderhouden zonder man. In principe heb ik mijn ex niet nodig, ik red het prima alleen. Maar ik gun het kindje ook een vader. Dat ik naief ben geweest zie ik nu zelf ook wel in maar ik kan de tijd niet terug draaien. En mijn ex is geen slecht persoon, de verslaving maakt hem zo. In de tijd dat hij clean was is dit wel bevestigd. En mijn gevoelens zijn niet zomaar weg

Is het dan niet mogelijk om een compromis te sluiten wbt blowen? De liefde is er nog lees ik.

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 20:30:

[..]

Bedankt voor je steun! Ik vind het ook jammer dat er mensen zijn die denken dat ze mij kennen. Ik vind mezelf best wel stabiel. Mijn leven is op orde, ik heb een huis, een baan, vrienden en familie om me heen. Ik wil heel graag een kindje en het is heel erg gewenst. Ik heb ook geld gespaard zodat ik het kindje kan onderhouden zonder man. In principe heb ik mijn ex niet nodig, ik red het prima alleen. Maar ik gun het kindje ook een vader. Dat ik naief ben geweest zie ik nu zelf ook wel in maar ik kan de tijd niet terug draaien. En mijn ex is geen slecht persoon, de verslaving maakt hem zo. In de tijd dat hij clean was is dit wel bevestigd. En mijn gevoelens zijn niet zomaar weg

Ik wens je oprecht heel veel sterkte voor de komende tijd, en ik hoop echt dat de kleine een stabiele, warme en veilige toekomst krijgt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.