Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Wat fijn wieweet! En wat bijzonder dat jullie nu al weten wat het (hoogstwaarschijnlijk) wordt.
Ik mag morgenmiddag voor de 13 weken echo, ben benieuwd!

Fijn zeg, alle goede echo's! 😃

Leeuwtje, we werken tegen die tijd allebei 4 dagen waarbij we beiden op een andere dag vrij zijn. En 1 dag wordt dan opgevangen door (schoon)ouders. Dus dan hebben we 2 dagen over voor een kinderdagverblijf. Bij de ouders is natuurlijk eigenlijk ook opvang, maar voelt toch iets minder 'heftig' haha.

Wat fijn dat alles goed was Wieweet en een jongetje

Ik was vandaag weer zo enorm moe. Het leek vorige week wat beter. Maar ik denk dat die schildklier ook niet meewerkt. Hoe snel werkten die medicijnen bij jou Bean? Ik word morgen door ze gebeld.

Ik geloof dat ik na 3-5 dagen wat begon te merken! Ik weet natuurlijk je waardes niet, maar als alleen je TSH wat te hoog was (en je FT4 nog redelijk oké), merk je het vaak sneller. De halfwaardetijd van FT4 is langer. Nu ben ik 2 weken verder en is het echt verbeterd. Voel me veel fitter en energieker, en minder hoofdpijn ook. Ga waarschijnlijk wel nog iets omhoog in medicatie na deze week.

Wat waren jouw symptomen? Ik ben heel moe en ook regelmatig heel erg hoofdpijn, maar ik dacht dat dit door de zwangerschap kwam. Ik ben 10 kilo aangekomen in 2 maanden tijd, maar eet ook veel door de misselijkheid. Vooral de haaruitval vond ik opvallend. Maar ik vermoed dat alles er wel wat mee te maken had.

Bean schreef op 01-09-2021 om 20:41:

Fijn zeg, alle goede echo's! 😃

Leeuwtje, we werken tegen die tijd allebei 4 dagen waarbij we beiden op een andere dag vrij zijn. En 1 dag wordt dan opgevangen door (schoon)ouders. Dus dan hebben we 2 dagen over voor een kinderdagverblijf. Bij de ouders is natuurlijk eigenlijk ook opvang, maar voelt toch iets minder 'heftig' haha.

Oh dat klinkt goed! 

Ik heb een ander probleem dan jullie: mijn TSH is juist vrij laag. Moet nog overleggen met de huisarts.

Fijn dat al een aantal een goede NIPT uitslag hebben en dat de eerste 13 weken echo’s goed zijn! 

@bean en tinkeltje, vervelend dat jullie schildklier problemen hebben. Hopelijk zijn alle waarden snel weer op orde, en kunnen de kleintjes zich weer goed ontwikkelen!

Hier heb ik maandag een goede termijnecho gehad. En gister NIPT met nevenbevindingen laten prikken. Hoe snel hadden jullie uitslag? Vorige keer duurde een dag of 5 bij mij.
Bij 13 wk echo ga ik ook vragen of ze al iets over het geslacht kan zeggen 😉.

Info voor de tabel: UD is 12-3, 13wk echo 10-9 en 20 wk echo 22-10.

@Vera, ik kreeg de uitslag een week erna. Had wel Nipt zonder nb, weet niet of dat uitmaakt.

Vera: fijn dat alles goed is. Ik hoorde van iemand die had de uitslag na 5 dagen. Was met neven bevindingen.

Ik heb zojuist de internist gesproken. Mijn TSH was nu goed, maar een andere waarde nog steeds te laag. Ik krijg dus medicatie en dan controle om de 4-5 weken. Ik ben zo moe vandaag. Gisteravond al helemaal afgepeigerd, maar vanmorgen werd ik nog moe wakker. Gewoon op. Ik zit ook al de hele ochtend op het randje van huilen. Ik heb de noodzakelijke klusjes gedaan en we halen vanavond maar eten af. Ik heb er vandaag niet de puf voor.

He wat rot Tinkeltje, gelijk heb je. Maak het jezelf ff niet te moeilijk hoor.

Nou meiden, ik heb vanmiddag de 13 weken echo gehad en ik was echt sprakeloos (en dat ben ik niet snel )

Het was prachtig om te zien, ik had niet verwacht dat het allemaal zo duidelijk in beeld zou komen. Ik vond het veel duidelijker dan de 20-weken echo omdat je nu je hele kindje in beeld ziet. Alles kon ze zien, de nieren, de hartkamers, de aderen van de navelstreng, ruggengraat, schedel, hersenen etc etc. Wat een techniek, ik was echt onder de indruk.
En alles leek goed, echt een opluchting. Ze zei er wel bij dat het ook zo duidelijk was omdat ik heel slank ben, dan is alles nog beter te zien. Soms als een vrouw wat meer (buik)vet heeft dan is het een stuk moeilijker en dan wordt de inwendige echo aangeboden.

Weten jullie nog dat ik hier schreef over mijn droom/visioen een maand voordat ik zwanger raakte? Over een jongen die zich aan mij voorstelde en dat ik zeker wist dat het onze zoon was? Nou, het is inderdaad een jongen 💙
Dat was wel even een jankmomentje hoor haha.

Ik dacht op den duur al een piemeltje te zien dus ik vroeg: is dat een piemel? Ze zei: zouden jullie het al willen weten? Dus we zeiden dat als ze het vrijwel zeker wist dat ze het dan wel mocht zeggen. En toen zei ze dus dat het haar extreem zou verbazen als dit een meisje is. Later zei ze nog dat je duidelijk zag dat het een jongen is.

Al met al een hele bijzondere middag terwijl ik eigenlijk lage verwachtingen had voor deze echo 🙂

Wow LaDolceVita: wat bijzonder! Wat leuk een jongetje. 

LaDolceVita, wat bijzonder inderdaad! Ik heb deze echo volgende week, door jouw verhaal kijk ik er nu nog meer naar uit. En leuk dat je al weet dat het een jongetje is.

Tinkeltje, ik had vooral flinke hoofdpijn (terwijl ik echt mijn hele leven nooit hoofdpijn had) en enorm moe. Elke middag moest ik even 1 a 2 uur slapen en voelde me soms alsof ik een kater had. Een beetje een grieperig gevoel. Dacht inderdaad ook dat het bij de zwangerschap hoorde. Verder had ik er eigenlijk geen last van en sinds de medicatie is dit nu weg. Ik ben niet veel aangekomen, had geen haaruitval, had het ook niet koud enzv. Maar bij mij was alleen mijn TSH licht verhoogd en mijn FT4 was normaal (dus subklinisch). Fijn dat het bij jou nu ook al wat normaler wordt, hopelijk voel je je snel beter! TSH trekt ook snel bij, FT4 duurt wat langer dus dat is niet gek dat deze nog niet hoog genoeg is.

Mooi verslag LaDolceVita! Leuk, een zoon. ♥️

Wat prachtig LadolceVita.

Ik heb gisteren een goede termijnecho gehad❤️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.