Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Ja het was heel bijzonder. Ik wens jullie allemaal zo’n mooie 13 weken echo toe!

Super theetuin, een fijne geruststelling! 

Afgelopen maandag bloed laten prikken en vandaag al de uitslag van de NIPT (met nevenbevindingen) gehad: alles helemaal in orde 🥳 Super blij mee.

Goed nieuws, Bean!

Ik had de NIPT uitslag vandaag en alles was goed. Ik ben echt zo blij met die 13 weken echo, dat je gewoon al eerder wat meer zekerheid hebt. 
Ik voel me sinds een aantal dagen een stuk beter, de misselijkheid is bijna weg. Nog wel steeds heel vermoeid. Maar dat ligt denk ik ook aan de schildklier.

Wat fijn die goede nipt uitslagen!

Fijn om weer al die goede uitslagen te lezen!

Even mort berichtje. Hier ook gisteren de uitslag van de nipt met nevenbevindingen gehad en alles was goed. 

Fijn al die goede uitslagen. Ik had afgelopen vrijdag opeens oud bloed (en voor mijn doen veel, meer dan op de 3e en 4e dag van mijn ongesteldheid). Was uiteten met een vriendin, maar raakte helemaal in paniek. Gelukkig hebben we zelf een echo kunnen regelen en is ons mijn meisje weer goed gegroeid. Reactie van de VK vond ik erg tegenvallen: dinsdag is de 13 weken echo dus wacht maar tot dan. 

Dat is inderdaad een vervelende reactie, Leeuwtje32. Gelukkig is alles goed. Onze NIPT met nevenbevindingen is ook goed gelukkig. Ik ben wel nog vreselijk moe en heb nog veel moeite met geuren.

Oei Leeuwtje dat is schrikken! Beetje jammer dat je verloskundige daarniet echt lekker op reageert. Wel heel fijn dat je zelf een echo hebt geregeld en dat jullie meisje t nog goed doet!

Dat is zeker schrikken Leeuwtje! Gelukkig doet het meisje het goed.

En super al die goede NIPT uitslagen. Wij hopen hem ook deze week te ontvangen (afgelopen woensdag gesproken).
Helaas toch nog steeds wel heel moe en misselijk, blehhh. Gewoon dat weeïge gevoel continue, word er echt niet goed van.

wat rot leeuwtje! Dan schrik je je helemaal gek natuurlijk. Heb je gewoon een afspraak bij een andere praktijk gemaakt voor die echo? Je kunt het nog wel bespreken met je vk, of wist ze al dat je die echo had gehad? Het is wel belangrijk dat ze je serieus neemt natuurlijk.

Bij mijn praktijk mag je bijvoorbeeld altijd een extra echo of doptone afspraak maken als je je ongerust voelt. 

Bij een particulier bureau. Het was vrijdagavond en ik had geappt. Kreeg terug: bel morgen maar, dan bespreken we wat slim is. Man heeft toen echo geregeld. Hebben toen ‘s ochtends gebeld, maar in het weekend een echo is lastig en dan kon ik beter wachten tot dinsdagmiddag (13 weken echo). Ze konden toch niks doen. 

Had niet anders verwacht en heb geen hoge pet op van verloskundigen (in het algemeen): van de huisarts moet ik vanwege de TSH nog keer prikken en een van de verloskundigen vertelde dat je 2x keer toxoplasmose kan krijgen. Vorige zwangerschap moest ik op het laatst iedere dag komen om mijn bloeddruk te meten vanwege migraine. Ze waren bang voor zwangerschapsvergiftiging, maar ik kon echt niet alleen naar de praktijk omdat fysiek een wrak was. Toen hebben we zelf een bloeddrukmeter gekocht, dat werd met morren geaccepteerd. 

Het zijn aardige vrouwen hoor, maar het zijn geen artsen. Gelukkig word ik met 30-32 weken overgedragen aan de gynaecoloog. 

Goed van je man dat hij heeft doorgepakt. Je gaat niet een heel weekend zitten wachten, heel raar.

Jammer dat je wat mindere ervaringen hebt met de verloskundigen.

Hier ook een goede NIPT, een hele geruststelling want bij mijn eerste zwangerschap had ik een slechte uitslag gekregen. Nu gelukkig meteen goed! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.