Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Super trouwens van je termijnecho Wieweet! Dat is lekker op vakantie gaat, geniet ervan!

Voelen jullie je ook af en toe schuldig tegenover de andere kids; ik ben zo brak en kom niet echt toe aan leuke dingen doen met hem, dus regelmatig is het samen knuffelen op de bank voor de tv. Hij was vandaag weer blij met een dagje KDV denk ik haha. Maar wordt vast weer beter binnenkort. We gaan ook elke avond samen in bad en tegelijk naar bed 

Heel herkenbaar Violet! Voel me ook echt tekort schieten. Herinner me dat ik dat ook tijdens de zwangerschap van de tweede had, maar op een gegeven moment trok dat gelukkig weer bij (en tegen het einde weer wat minder). 
Ik heb ook een korter lontje, waardoor ik ook wat prikkelbaarder kan reageren en daarop reageren de kinderen natuurlijk ook weer 
Ik probeer maar extra veel te knuffelen en soms wat hulp van opa’s en oma’s in te schakelen.

Tinkeltje, fijn dat je de tabel zo goed bij houdt! Maakt het lekker overzichtelijk.   

Oh ik zie nu dat ik een stuk gemist had met lezen. Wat fijn dat de termijnecho goed was Wieweet. Wel balen dat je zo lang moet wachten voor de NIPT.

Hier ook een kort lontje en dan zijn de kinderen ook nog thuis ivm vakantie. Ik moet voor as donderdag even een planning maken, want vandaag hadden we continu ruzie.

Hier lijkt de misselijkheid nu op een hoogtepunt te zijn, naast de gehele dag misselijk nu ook overgeven sinds een paar dagen.

Vertellen is altijd lastig, ik vertel het denk ik na mijn zomervakantie ben dan ongeveer 11 weken zwanger. Zal ook wel moeten want heb al een giga buik. 
Lastig met de nieuwe functies, ik heb sinds februari een nieuwe functie op mijn werk waar ook niet zo makkelijk vervanging voor te regelen is. Maar goed dat is aan de baas om voor te zorgen gelukkig.

Wat fijn alle goede vitaliteits- en termijnecho’s! Wij hebben vanmiddag ook een mooi hartje zien en horen kloppen ♥️.
Ben vandaag ongeveer 9+1, dus een paar dagen terug gezet, UD is nu 13/3. De Termijnecho hebben we op 31/8 en de 13wk echo alvast ingepland op 10/9
Gelijk hebben we het ook onze directe familie verteld, allemaal leuke reacties!

Qua vertellen op werk, voordeel is het thuiswerken, dat ik mijn collega’s niet veel zie. Ik hoop de nipt en 13 wk echo hiervoor nog even af te wachten.


@violetje, voel me ook af en toe wel schuldig, gister had ik een ook een brakke dag en had ik weinig puf. Soms heb ik ‘s avonds niet echt het geduld / energie om dochter naar bed te brengen, want ze zit nu in de uitprobeerfase om het naar bed gaan te vertragen. Heel schattig maar o zo vermoeiend. 😅 Maar hopelijk voelen we ons snel weer fitter!

Superfijn Vera! En hoe was het bij jou Bean? Ik mag morgen eindelijk, zin in. 

Zo stom dat het ochtendmisselijkheid genomend wordt hè! In de ochtenden denk ik juist dat het voorbij is, maar de middagen en avonden  zijn weer vreselijk!

De echo was top! De baby bewoog (zo schattig haha 🙈) en ik heb het hartje zien kloppen. Ik word nu geschat op 19-03 als uitgerekende datum, maar wordt toch nog even de termijnecho afwachten voor ik het zeker weet. 24-08 heb ik die! Het was wel weer even zoeken, want m’n baarmoeder ligt blijkbaar ver naar achter.
Maar het was wel heel leuk om weer even te kunnen kijken en te zien dat alles goed gaat. Ik zit ook in een besloten FB groep en daar komen toch veel mensen voorbij die een miskraam of missed abortion hebben. Ook al weet je dat het veel vaker goed gaat, is het dan toch altijd weer even spannend bij de echo. Gelukkig wordt de kans steeds kleiner hoe verder ik ben 🥳

Wat fijn al die kloppende hartjes!
Succes/ veel plezier morgen Violetje!

Hier ook direct een mooi hartje, en alles kloppend bij de termijn! Volgende echo 23 augustus

Hey wat goed Violetje! Gefeliciteerd!

Wat fijn Violetje!! ♥️

Ik mag aanstaande maandag alweer voor de termijnecho. Volgens mijn eigen berekening moet ik 5 dagen verder zijn dan ze vorige keer zei. Ben benieuwd of het maandag nog wat wordt bijgesteld. 

Mooi van alle goede echo's. Mijn volgende echo is ook 23 augustus. Ik lijk wat minder misselijk te zijn, hopelijk houdt dat aan.

Wat fijn om te lezen dat de echo's er allemaal goed uit zien!

Gisteren ook de 13w echo bevestigd gekregen inderdaad. 

Oh en Bean ook nog fijn van de goede echo! Leuk hè dat bewegen, dat was bij mij ook! Ze zag zelfs al hoofdje/beentjes/handjes.  Dat is het voordeel van een wat late vitaliteitsecho. Ik heb dus ook een miskraam gehad afgelopen winter, komt idd vaak voor, en toen was het bij de vitaliteitsecho al lang zoeken naar het hartje (was toen bij 7+3, dus wel eerder) dus dat was al een beetje dubieus.  
Deze echo geeft me in ieder geval wat meer bevestiging! Meting nu gaf ook precies 8+3 aan, net zoals berekend. 

Wat fijn dat alle echo's goed zijn! Ik mag maandag!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.