Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Ja heb ook zin in ongezond, maar ik merk dat ik er erg slecht op ga, dus probeer het nu iets gezonder aan te pakken. Soep en fruit gaan ook aardig.

Ik zit een beetje met mijn werk in m'n maag.
Ik ben intern aangenomen op een nieuwe functie en 1 augustus begonnen. Toen ik solliciteerde wist ik nog niet dat ik zwanger was. Ik weet dat ik dit ook niet had hoeven zeggen als ik het wel wist maar het voelt toch een beetje lullig ofzo.
Nu twijfel ik wanneer ik het tegen de teamleider zou vertellen. Ik dacht zelf na de echo van volgende week. Wanneer gaan jullie dit doen?

Deze functie is verder geen promotie ofzo. Het is hetzelfde wat ik deed maar dan op een andere afdeling, even voor de beeldvorming. De collega's in dit team ken ik ook nog niet. Door corona werken wij allemaal thuis en ik zal het dan via een Teamsmeeting kunnen vertellen. Misschien maak ik het allemaal wel te groot in mijn hoofd hoor. Ik zou zelf niet veroordelend zijn, een man kan nou eenmaal geen kinderen krijgen.

Ik wil na mijn verlof ook extra vrij nemen ivm mijn (waarschijnlijk) pnd die ik vorige keer had, ik denk dat dit mij veel rust gaat geven. Maar daar begin ik nog maar niet over. 

Ja niet te groot maken hoor. Ik zou misschien nog even wachten tot de 12w echo en eventuele tests? Maar maak je er vooral niet druk om zou ik zeggen. 
En wettelijk gezien heb je al helemaaaaaal nog alle tijd om het te vertellen. 
Snap je wel hoor, maar het belangrijkste is dat je je er niet te druk om maakt. Idd, mannen kunnen nou eenmaal niet zwanger worden. 

Ik werk zelf al heel lang bij hetzelfde bedrijf en heb het nu toch verteld omdat ik nu niet hele dagen werk omdat ik me (vaak in de loop van de middag) dan echt te beroerd voel om te werken. Ik werk bij klanten voor een fors uurtarief dus dan moet ik ook presteren voor wat ze betalen vind ik (ik heb het dus klant ook verteld, gelukkig heb ik daar ook al een hele historie). 

Heb overigens vanochtend iets minder klachten, lijkt leuk maar dan ga je je toch ook zorgen maken, pffff 

Je hebt gelijk. Ik wacht gewoon nog even af. Wel fijn dat je het op je werk zo hebt kunnen communiceren.

Niet te druk maken over dat je nu geen klachten hebt hoor. Ik had vorige week amper klachten, dus ik dacht fijn dat hebben we gehad. Maar vandaag wel weer beroerd.
Over 2 dagen je echo zie ik, ook fijn als je die hebt gehad. Dat geeft ook weer vertrouwen.

LaDolceVita: oh dat is zeker een lastige situatie. Ik heb bij mijn werk toen wel zo snel mogelijk aangegeven dat ik langer thuis wilde blijven. Er moet namelijk een vervanger ingehuurd worden en dan weten zij ook waar ze aan toe zijn. Wat betreft vrij nemen. Zo had ik het vorige keer ook bedacht, maar uiteindelijk ben ik de ziektewet in gegaan. Wees niet te snel met zelf vrij nemen. Als jij ziek bent ten gevolge van zwangerschap en jij langer thuis blijft aansluitend aan je verlof, dan betaalt het UWV dit. Tegen het einde van mijn verlof dacht ik toen: de groeten, ik ben gewoon ziek. Daar neem ik geen vrij voor. Ik heb toen een aantal weken voor het einde van mijn verlof bij mijn leidinggevende dat ik het niet zag zitten om te gaan werken. 

Ik hoop dat het dit keer niet nodig is. Mijn man gaat verlengd verlof opnemen en dat spreiden we uit over mij hele verlof.



Violetje: herkenbaar. Ik maak me ook gelijk wat zorgen dan, maar daarna is het altijd dubbel en dwars weer terug. 

Mijn broeken zitten ook echt al strak als ik zit, en dat terwijl ik vlak voor de zwangerschap grotere broeken heb gekocht, omdat ik sowieso al wat aangekomen was. Ik heb nu ook nieuwe zwangerschapsbroeken gekocht, omdat mijn oude dus te klein zijn. Deze scheelt trouwens bijna een half jaar met de eerste, dus heel andere kleren nodig, vorige keer hoogzwanger in de zomer, nu een speciale winterjas nodig straks. Hoe is dat bij jullie, degenen die al eerder zwanger zijn geweest?

Op het werk vertellen vind ik ook spannend, ik werk er nu iets meer dan een half jaar. Vorige zwangerschap op mijn oude werk is allemaal niet zo prettig verlopen. Ik heb nu drie weken vakantie en daarna zie ik een groot deel van mijn collega's voor het eerst in het echt na lang thuiswerken, dan ben ik ongeveer 12 weken. Ze kennen mijn normale postuur dus nog niet echt, maar ik denk dat ik het dan maar ga vertellen.

Oke, misschien is transparantie wel het beste inderdaad. Ik zou dan van maart tm mei verlof hebben. De zomermaanden zijn vaak wel rustig op mijn werk dus ik wil dan nog twee maanden eraan vastplakken. Maar je hebt gelijk, als je ziek bent dan ben je ziek. 
Ik kan het tegen die tijd wel aanvragen en als ik ziek ben toch ziekmelden. Ik hoop alleen zo dat het nu goed gaat en dat het niet nodig is. Het was bij mij ook echt een combinatie van vanalles waardoor ik er helemaal doorheen zat, verwacht daarom dat het nu wel beter gaat.

Mijn man begint volgend jaar net met een nieuwe studie en krijgt het dan drukker dan nu, dat vind ik ook wel spannend. We gaan proberen om van te voren zoveel mogelijk te regelen maar het zal ook maar afwachten zijn hoe het loopt. Nu kijk ik ook wel heel ver vooruit, zo ver is het nu nog niet gelukkig.

@mandrona, wij krijgen wederom een winterbaby dus qua zwangerschapskleren zit ik goed! Ook de kleine babykleertjes heb ik bewaard en kunnen nog een keer gebruikt worden Onze kinderen schelen straks 2 jaar en een (dikke) maand waarschijnlijk.

Ik zou met werk doen wat goed voelt en qua extra vrij nemen afwachten tot in je verlof als dat qua planning op t werk kan. 
Mijn werkgever heb ik t eerder verteld dan de opa's en oma's 🙈
Ze wist t 2 dagen na de test al. Maar ik heb dan ook een hele toffe werkgever waar ik pas een paar maanden werk maar ken haar al heel wat jaren. Zij deed bijna een dansje toen ik t vertelde. Super leuk als een werkgever zo reageert. Collega's waar ik privé contact mee heb weten t ook. Andere wil ik t na de echo van 23 aug vertellen.

Kleding heb ik nu meer truien nodig dan bij zoon. Hij is in november geboren en heb toen niet veel winter spul gehaald. Zat toch voornamelijk thuis😂
Nu al even de positiebroeken aan. Pas mn normale broeken wel, maar zitten in de loop van de dag echt niet fijn. Collega zei vorige week ook dat ze al wat kon zien😱 nu heb ik van normaal ook niet bepaald een strakke buik 😂 maar heb zelf ook t idee dat hij veel boller al is als voorheen.

Ben alweer misselijk, dus tot zover geen klachten. 

Ja heel veel echo's deze week, superleuk! Vandaag ook twee zo te zien.

la dolce vita, ik zou het ook nog even afwachten. Nog tijd zat op je werk om een vervanger te vinden. En ja, vrouwen worden nu eenmaal zwanger...

Broeken passen nog net. We gaan morgen voor 11 dagen op vakantie, ben benieuwd hoe het gaat groeien de komende weken !

Vanochtend de termijnecho gehad!
Mijn eigen berekening klopt precies en ben vandaag 10+5. UD 2 Maart.
Wat een verschil zeg met vorige week  nu duidelijk armen en benen zien zwaaien.

Op 1 sept heb ik de 13 weken echo. Ben de 1e in de praktijk ze heeft er voor de zekerheid maar 3 kwartier voor uitgetrokken. Daarna de 1e controle ook gelijk.
Ik heb alle formulieren voor de nipt en bloedprikken mee. Maar dat wordt pas na de vakantie.

Ik ga het na de termijnecho vertellen op het werk, ben dan ruim 10 weken als het goed is. Heb daarna drie weken vakantie en wil het toch graag voor mijn vakantie verteld hebben, zodat het niet viavia bij mijn collega’s terecht kan komen.

Ik wil aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof nog een maand extra verlof plakken met vakantiedagen. Dat balletje ga ik na mijn vakantie ergens opgooien. 

De misselijkheid lijkt hier nu wel echt aan het dalen te zijn. Het is nog niet weg, maar gelukkig ook niet zo erg als 1/2 weken geleden. Nu aftellen tot de termijnecho over 2 weken.

Misselijkheidspiek lijkt hier ook geweest te zijn. Maar ik eet ook wat gezondere dingen ipv toegeven aan vet, wellicht is het ook dat. En ik drink Gimber de hele dag, schijnt ook te helpen. 

@LaDolceVita, herkenbaar probleem! Ik heb wel een vast contract, maar begin binnenkort ook net op mijn nieuwe functie. Ken mijn collega's en leidinggevende ook nog niet, dus vind het wel vervelend. Ga het denk ik na 13 weken bekendmaken, maar zie er wel erg tegenop. Het is toch vervelend als je nog moet worden ingewerkt en je er na een paar maanden alweer voor een langere tijd vandoor bent..

Om de tabel overzichtelijk te houden heb ik Pindasaus verwijderd. Zij heeft enkele weken geleden 2 keer gereageerd in het topic en daarna niet meer. 


@Sandwichkind: rond jou blijft het ook stil. Je hebt een aantal weken terug wel actief meegeschreven. Wil je nog mee blijven schrijven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.