Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Fijn sterrewaterman en Karavaan met de goeie echo's!!
Karavaan, ik zit met hetzelfde met de nipt test. Ik ga dinsdag op vakantie en ben woensdag 11 weken. Hier dus ook pas prikken met 12+5 ongeveer. Is niet anders.
Ik krijg wel alle formulieren mee as maandag zodat het maar loopt. Ook wordt maandag na de def termijn echo de volgende afspraken ingepland. De 13 weken echo krijg ik met 14 weken en wordt dan gecombineerd met de 1e afspraak als het goed is.

Bean, welkom! Jullie hebben zeker een spannende start gehad. Enige verklaring waarom de MAP niet heeft gewerkt? Je hebt deze natuurlijk niet voor niks genomen...
Nu al een echte doorzetter die kleine wil graag komen.

Bedankt Karavaan en Wieweet! Het was inderdaad een emotionele rollercoaster  Ik was altijd iemand die erg secuur was met anticonceptie en dergelijke, maar ik wist dus niet dat de MAP niet werkt als je ovulatie al is geweest. Waarschijnlijk vond deze net plaats op dat moment of was net al geweest, en dan heeft de MAP dus geen zin meer. Voelt erg stom dat ik dit niet wist, maar ben er nu uiteraard blij mee. We hebben ons leven prima op de rit, alleen wilden we nog een jaar of 2-3 wachten. 

Maar ja, is er ooit een “perfect moment” om kinderen te krijgen? En we hebben altijd gezegd dat, mocht het toch per ongeluk gebeuren, we het zouden houden 😊 Het was wel even spannend dat ik 1 week nadat ik het wist bloedverlies kreeg. Niet veel, een wc papiertje met wat helderrood bloed en de rest van die dag nog wat oud bloed. Op de echo was ook wat bloed te zien in de baarmoeder, maar 1,5 week later was het gegroeid en klopte er dus ook een hartje. Hopelijk is aanstaande dinsdag alles ook weer helemaal goed 😃

Welkom Bean! Wat een heftig verhaal. Lijkt me een behoorlijke rollercoaster. 
@pindasaus: hoe was jouw echo afgelopen week?

Ik had gisteren zo’n slechte dag. Misselijk, gigantische hoofdpijn en daar weer misselijk van, moe en lusteloos. En vandaag is het gelukkig stukken beter weer. Ik heb bij deze zwangerschap wel regelmatig flinke hoofdpijn. Meer die dat herkennen?

Ik heb de tabel bijgewerkt. Geen idee waarom sommige dingen nu blauw zijn. 

Hoofdpijn heel herkenbaar! Nu ik vakantie heb gaat het goed, maar had paar weken terug in korte tijd 3x (aura) migraine aanval. Heb ik vaker maar dit was wel opvallend. De 1e van de 3 ook best heftig en 3 dagen zware hoofdpijn gehad. De andere 2x lichter en zoals ik het altijd had voor de zwangerschap. Vlekken voor de ogen voor 20 min en dan 4 uur knallende koppijn.
Voor de vakantie merkte ik het heel erg als ik het druk had en de warmte is ook een trigger. 
Paracetamol mag gelukkig gewoon al probeer ik dit zo min mogelijk te nemen.

Verloskundige zei ook al dat het in het 1e trimester een bekende klacht is. 

Vervelend toch die zware dagen. Ik ben voornamelijk nog erg moe en futloos...

Tinkeltje37 schreef op 06-08-2021 om 21:59:


Ik heb de tabel bijgewerkt. Geen idee waarom sommige dingen nu blauw zijn.

Ik zie het bij mij inderdaad! Misschien is het een voorteken haha!

Hier op momenten wel wat lichte hoofdpijn. Verder blijf ik wisselend misselijk en moe en toch wel een algeheel gevoel van niet lekker voelen. Merk dat ik daardoor ik nog niet heel blij kan zijn. Het ellendige gevoel overschaduwd nu even. Heb wel het vertrouwen dat dit wel weer gaat afnemen en de blijdschap ook meer gaat komen.

Oh dat gevoel herken ik wel. Ik voel me een beetje lamlendig en energieloos. Dat maakt het natuurlijk ook niet heel leuk.

Wat een rollecoaster Bean!
De zwangerschap van mij was ook zeker niet gepland. We wilden het zelf over een jaar ofzo rustig gaan proberen. Maar ja, het leven is niet maakbaar. Ik denk nu (misschien te spiritueel voor sommige) dat dit kindje blijkbaar heel graag bij ons wil komen en niet wilde wachten. Ik heb een maand voordat ik zwanger werd gedroomd over een jongen van een jaar of 18 die zich aan mij voorstelde. Ik zag aan alles dat dit ons kind was. Ik ben dan ook heel benieuwd of dit een jongen is, dan weten we waarschijnlijk de naam al.

Ik heb erg aan het idee moeten wennen dat ik weer zwanger ben. Eigenlijk ben ik sinds een paar dagen echt blij ermee en kijk ik er naar uit. Mijn buik groeit ook flink (schijnt normaal te zijn na het hebben van een kind). Ik probeer het echt te verstoppen zodat het niet opvalt. M’n zwangerschapskleren wil ik nog niet aan, pas na de 12 weken echo. Voelt een beetje voorbarig ofzo anders. Gelukkig is het over een dikke week al zover.

Welkom Bean! Roerige tijd inderdaad.

Ik voel me ook echt niet goed dus kan nog zeker niet genieten. Maar hou me vast aan het idee dat dat de vorige keer rond 11/12 weken inderdaad beter werd. Dus nog even volhouden.

Mooi zeg LaDolceVita. Ben benieuwd of het een jongetje is inderdaad. 

Oh wat bijzonder LaDolceVita.

Wat betreft geslacht. Ik had toch wel een kleine voorkeur voor een meisje. En afgelopen week had ik ineens zo’n gevoel: het is een jongen. En een dag later zei mijn man ineens, ik denk dat het een jongen is. En het is ook helemaal prima. Fijn dat dat zo werkt. Ik heb tot nu toe wel een aantal gehad die hinten op een meisje als 3e. Maar iedereen zegt daarna ook dat ze denken dat het een jongen is. Ik ben kennelijk een jongensmoeder. 

Bijzonder is dat he Tinkeltje, dat je al kunt voelen wat het geslacht waarschijnlijk is. Als ik zwanger blijk te zijn van een meisje dan ben ik echt enorm verbaasd.
Jaaaren geleden waren we eens op vakantie en die mensen hadden drie (grote) jongens en dat vond ik zo’n leuk stel/gezin. Drie jongens is gewoon perfect zei die moeder en ik geloofde haar. ♥️

Ze hadden ook nog een meisje, als vierde. Totaal onverwacht, die vrouw dacht dat ze in de overgang zat maar bleek dus zwanger. Toch paste dit meisje ook erg leuk bij die drie oudere jongens. Lijkt me ook best gaaf, drie van die oude broers haha.

Ik ben zelf het enige meisje in het gezin en ik heb nooit zussen gewild. 

bijzonder he hoe sterk dat gevoel kan zijn.
Ik had het bij de 1e. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was wist ik dat het een jongen zou worden. Ook mijn man zei dat direct. Jongensnaam hadden we ook al jaren geleden 'bedacht' en is nooit enige twijfel over geweest. 
Bij de 2e had ik geen voorgevoel en nu eigenlijk ook niet echt. Al denk ik nu richting een meisje maar dat kan ook zijn omdat ik dat wel erg leuk zou vinden na 2 jongens. Maar met een jongen zou ik ook dolgelukkig zijn.

Ik pas nog steeds mijn broeken al zitten die aan het eind vd dag/avond niet zo lekker meer. Heb van mezelf ook al een buikje en draag altijd al iets wijdere shirts. Ik ben qua kilo's misschien een halve aangekomen en qua cm is er nog niks veranderd. Ben benieuwd hoe lang ik het nog zo 'gemakkelijk' kan verbergen. We zijn het nog niet van plan om al te delen met de wereld en dit maakt het wel gemakkelijker.

Ik ben echt enorm aangekomen al. Ik ben de hele dag aan het eten om de misselijkheid een beetje in bedwang te houden. Ik hoop dat ik na het eerste trimester het een beetje stabiel kan houden. Mijn borsten zijn ook al gegroeid. Vorige keer zag de omgeving het daar al aan dat ik zwanger was.

Hier helaas ook al 2 kilo aangekomen door het veel eten tegen de misselijkheid. En dan vooral ongezonde (vette) dingen. Ik had mijn vorige zwangerschappen ook dat ik in het eerste trimester in verhouding best veel aan kom, maar met het verdwijnen van de misselijkheid stabiliseerde het aankomen ook steeds weer, dus hopelijk deze zwangerschap ook. Mijn broeken zit echt niet meer comfortabel en begin echt een buik(je) te krijgen. Vooral in de avond! Denk vooral dat het mijn omgeving opvalt dat ik wat dikker wordt 

Qua voorgevoel geslacht heb ik echt nog geen idee. De vorige keren had ik ook niet echt een voorgevoel. Hier ook al twee jongens, dus een meisje lijkt me leuk om dat ook te ervaren, maar drie jongens lijkt me ook fantastisch. Als ik zie wat voor boeven deze twee al samen zijn haha..

Hier ook erg moe, hoofdpijn, pijnlijke borsten en algehele malaise haha  Voor de rest niet heel misselijk. Af en toe voelt het een beetje alsof ik een lege maag heb (en daardoor misselijk word), maar dat gaat vaak snel weer weg. Ik heb wel te doen met mensen die echt heel misselijk zijn, lijkt me super lastig! Zeker als je het aan het begin eventueel nog wil verbergen.

En zelf denk ik dat het een jongen wordt. Ook doordat het moment van bevruchting net na de eisprong heeft plaatsgevonden, en dan schijn je meer kans te hebben op een jongen. Maar goed, het maakt me eigenlijk helemaal niks uit 

Verder nog niet heel veel aangekomen. Ik sportte hiervoor 8 keer per week en was heel fanatiek met mijn voeding..dus het is ook niet gek dat er iets bij is gekomen. Ik heb af en toe wel moeite met heel gezond eten, weet niet hoe dat bij jullie is? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.