Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Fijn Mandrona dat alles goed was!

Wieweet: oh herkenbaar. Ik moest bij de oudste 3 keer voor de termijn echo omdat hij niet te meten was en 2 keer voor de 20 weken echo omdat niet alles te zien was. Ik moest bijna een 3e keer. Maar omdat ik daar ook een geslachtsecho had laten doen kon ze daar nog beelden vandaan halen om het compleet te maken. Toen was ik wel een beetje klaar met al die echo’s. 

Hier lijkt de misselijkheid sinds gister langzaam aan wat minder te worden. Hopelijk zet deze trend door! Wel nog steeds heel erg moe. 
Morgenmiddag de eerste echo.. heb er zin in, maar vind het ook spannend! 

Hier ook deze week enorm moe! Zit nu bijna op 9 weken maar is duidelijk erger dan vorige week. Gelukkig geen last meer van misselijkheid gehad na vorige week dus dat was duidelijk een gevalletje van iets verkeerds gegeten te hebben.
Nu weer uitkijken naar maandag voor de echo 🤞

Fijn Mandrona! Pindasaus hoe was het bij jou? En weer twee echo's vandaag, spannend! 

Ja ben niet kotsmisselijk hier maar de hele dag weeïg en niet weten wat je wilt eten en dan weer zin in dit,  dan weer in dat. Heel vermoeiend. 

Hier vanochtend een goede echo gehad. Ben nu volgens de eerste meting 7+6 en uitgerekende datum zou dan 18-3 zijn. 
De termijnecho staat op 27-8. 

@karavaan succes met je echo vandaag. 

En pindasaus hoe was jouw echo? 

Hier vandaag ook een mooi kloppend hartje gezien 
Was wel iets minder ver dan verwacht op basis van mijn laatste menstruatie, maar met mijn late eisprong op dag 18 klopt termijn precies. Ben 7+4, voorlopige UD is nu 20 maart. Heb op 24 aug de termijnecho en op 14 sep de 13-weken echo

Fijn Sterrewaterman 

Wat fijn Sterre en Karavaan!

Ik pas later de tabel even aan. Ik heb zo’n beroerde dag vandaag.

Fijn Sterrewaterman en Karavaan!

Ik voel me eindelijk weer eens een beetje uitgerust. Ben nu 9+1. Ben veel misselijk en moe. Hopelijk binnenkort weer wat vaker meer energie. 

Fijn om meer kloppende hartjes te zien!

Wat fijn Karavaan dat alles goed was en ook wel klopt met je eisprong. 
Jij kon al een afspraak maken voor de 13 weken echo? Dat kon hier pas als de termijnecho is geweest begreep ik, maar dan hoop ik dat we kunnen op een moment dat zij ook ruimte hebben in de planning. 

Ik moet die boekjes eens even doorlezen. Volgens mij doet onze vk dat niet zelf. Ik hoop ook dat ik zo vroeg mogelijk voor de NIPT kan.

Hey allemaal!

Ik was altijd een meelezer op het Vivaforum, en zag daar telkens maar geen topic voor maart 2022. Tot ik dit forum vond. Leuk! Ik weet nu sinds 12 juli dat ik zwanger ben, en het was erg ongepland. Ik had een morning after pil geslikt, maar deze heeft niet gewerkt. Na de eerste shock is het inmiddels hartstikke gewenst  

Zou ik er ook bij mogen in de tabel? Ik ben 28, het is ons eerste kindje en ik ben 21-03 uitgerekend (nu 7+4 weken zwanger)! Al denk ik dat dit wel nog gaat veranderen bij de termijnecho. Aankomende dinsdag heb ik een vroege echo, al heb ik er ook al een gehad doordat ik wat bloedverlies heb gehad (2,5 week geleden). Laatste echo was vorige week vrijdag en toen bleek het vruchtje goed gegroeid en klopte het hartje ook (al was het nog wel even zoeken) 😀 Termijnecho heb ik ook al ingepland staan eind van deze maand.

Sterrewaterman schreef op 06-08-2021 om 09:46:

Wat fijn Karavaan dat alles goed was en ook wel klopt met je eisprong.
Jij kon al een afspraak maken voor de 13 weken echo? Dat kon hier pas als de termijnecho is geweest begreep ik, maar dan hoop ik dat we kunnen op een moment dat zij ook ruimte hebben in de planning.

Ja klopt, ik kon hem al inplannen. De verloskundige waar ik bij ben, is tevens het echo centrum hier in de omgeving. Misschien dat dat nog verschil maakt? Het is natuurlijk wel zo dat de “echte” termijn pas bepaald wordt tijdens de termijnecho, dus misschien dat ze daarom liever erna pas inplannen zodat er niet meer teveel geschoven hoeft worden?

Ik kwam er wel net achter dat ik de termijnecho bij 10+2 heb en je pas vanaf 11 weken kunt prikken voor de NIPT. Maar als ik 11+0 ben gaan we twee weken op vakantie. Kan dus op zijn vroegst pas na 13 weken prikken voor de NIPT. Dat komt wel net onhandig uit, maar niks aan te doen helaas.

Welkom Bean! Wat een emotionele rollercoaster zal dat geweest zijn. Leuk dat jullie er nu voor gaan! En fijn dat je al een kloppend hartje hebt gezien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.