Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Ik lees op de site van het RIVM dat zwangeren vanaf 1 september gebruik kunnen maken vd 13 weken echo. Volgens mijn berekening kan ik daar dan gewoon aan mee doen eventueel. Ik zal het eens aan de vk vragen. Het is wel een soort pilot en je bent verplicht om je gegevens te delen voor de wetenschap. 
Ik weet nog niet zo goed of ik deze echo wil. 
@Tinkeltje, super! ❤️ 
@Violetje, dat lijkt met zwaar! Ik hoop voor je dat het snel minder wordt.

Lasvegas, wat verdrietig! Weet je zeker dat het mis is of is er nog een kans dat dit “normaal” bloedverlies zou kunnen zijn? 

LaDolceVita, ja klopt, iemand hier maakte een tijdje geleden ook die opmerking! Mij lijkt het wel fijn die extra echo om mogelijke afwijkingen al eerder op te kunnen sporen. En de NIPT is ook in het kader van een onderzoek geloof ik? Voor mij persoonlijk is dat geen bezwaar. Ik doe ook een MoedersvoorMorgen, waarbij evt effecten van medicatie (en ook de covid vaccinatie) tijdens de zwangerschap onderzocht worden.

oh nee las vegas... balen zeg...
Hoe voel je je nu? Ook krampen?

Fijn violetje! Mooi nieuws.

Oei wat vervelend die misselijkheid... ben blij dat dat hier redelijk voorbij is. Down herken ik wel een beetje.. ben nog niet uitzinnig blij ofzo. Zie alleen maar beren. Hopelijk komt dat nog. Gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden en tijd genoeg nog om te wennen
Volgende week gaan we op vakantie voor 10 dagen. Dan ben ik 11 weken. Waarschijnlijk gaan we het pas vertellen als we weer terug zijn. Dan ben ik al 12,5 week maar niemand verwacht toch iets bij ons en je ziet ook nog niks. Pas mn broeken nog gewoon en op vakantie hoef ik niks te verstoppen
Morgen de termijnecho en wellicht dat het dan wat 'echter' wordt en gaat voelen. Misschien ben ik ook wel zo gereserveerd en kan ik er nog niet aan toe geven door de miskraam. Mijn man denk dat het daar aan ligt.

Hoe zit het met jullie? Weten veel mensen in jullie omgeving het al?

LaDolceVita schreef op 01-08-2021 om 11:57:

Ik lees op de site van het RIVM dat zwangeren vanaf 1 september gebruik kunnen maken vd 13 weken echo. Volgens mijn berekening kan ik daar dan gewoon aan mee doen eventueel. Ik zal het eens aan de vk vragen. Het is wel een soort pilot en je bent verplicht om je gegevens te delen voor de wetenschap.
Ik weet nog niet zo goed of ik deze echo wil.
@Tinkeltje, super! ❤️
@Violetje, dat lijkt met zwaar! Ik hoop voor je dat het snel minder wordt.


Ik heb gisteren de informatie en het boekje gekregen. Wat je zegt klopt inderdaad. Ze vertelde dat ze alleen de grove structuren kunnen bekijken, de nieren bijvoorbeeld niet. En als de baby niet goed ligt of gedraaid is of zo, dan kom je ook niet terug voor een herkansing. Bij de 20 weken echo is dat wel zo. Ik moest bij de 20-weken echo een keer terug komen omdat ze de schedel niet in beeld kreeg.


Vertellen: ik heb aan een aantal vriendinnen verteld, verder nog niemand. We wachten tot na de NIPT en 13 weken echo. Ik heb geen behoefte om te moeten vertellen als het niet goed is.

Karavaan schreef op 01-08-2021 om 13:18:

Lasvegas, wat verdrietig! Weet je zeker dat het mis is of is er nog een kans dat dit “normaal” bloedverlies zou kunnen zijn?

Nee ik weet het zeker hoor, het is een complete menstruatie met ook wel behoorlijk wat stolsels vanochtend. Ook voel ik me totaal niet meer zwanger en volledig als normaal.


Ik vind het wel jammer, maar vooral qua tijd die we nu weer kwijt zijn. Had verder nog niet echt vooruit durven kijken en bijvoorbeeld een uitgerekende datum noemen, voelde al heel gek. Kan natuurlijk komen door wat we hebben meegemaakt, kan ook zijn dat ik het al een beetje aanvoelde, wie zal het zeggen.

Shit man. Dikke knuffel

Heel veel sterkte LasVegas

Oh wat rot Lasvegas! Sterkte en dikke knuffel.

Het is stil hier. Hoe is het met iedereen? Hier nog steeds misselijk en ook erg moe.

@Mandrona: hoe was jouw echo vorige week?

Ja hier ook misselijk en moe bleh. Geen vakantie nog (in september pas) en dagen bestaan dus serieus alleen uit werken, eten, slapen. En eten is een haat-liefde verhouding

Hier ook moe en misselijk en elke keer zoeken wat tegen de misselijkheid helpt qua eten. 
Ben blij dat ik donderdag de echo heb staan. 

@pindakaas succes morgen met de echo. 

Tinkeltje37 schreef op 03-08-2021 om 16:47:

Het is stil hier. Hoe is het met iedereen? Hier nog steeds misselijk en ook erg moe.

@Mandrona: hoe was jouw echo vorige week?

Onze echo was goed, een kloppend hartje te zien♥️ Hier ook heel moe en misselijk. Moeilijk concentreren op het werk. Vannacht ook nog muggen, wat ook niet echt helpt tegen vermoeidheid 

Sterkte voor degenen bij wie het niet goed is!

Misselijk en moe present, lekker op vakantie dus weinig op het forum.
Fijn Mandrona♥️

Hier ook moe
Gister termijnecho gehad! Was weer allemaal goed. Was lastig meten en kwam op 9+5 uit. (Klopt precies volgens mijn eigen berekening)
Dus, as maandag weer een echo termijn echo willen ze graag na 10 weken hebben om echt goede meting te hebben, ook om alle formulieren mee te geven voor bloedprikken en nipt test. Dus mag maandag weer. Dinsdags gaan we op vakantie dus bloed prikken komt pas als ik terug ben. Was geen probleem volgens vk.
En de 13 weken krijg ik ook rond 1 sept. Dan ben ik 14 weken en viel er precies in.
Heb bij de zwangerschappen van de oudste 2 nooit zoveel echo's gehad. 😄

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.