Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


TweeAapjes: ingeleid worden heeft niet mijn voorkeur, maar heeft wel de voorkeur boven de 41 weken voorbij gaan. Liefst zou ik willen dat de bevalling gewoon vandaag of morgen op gang komt, of dat de bevalling op gang komt na het strippen, maar daar heb ik niet zoveel invloed op. Met een geplande inleiding is er in ieder geval een einddatum, en dat vind ik wel heel fijn.

Firsttimemom: voor ons is het ook de eerste inderdaad! Reuzespannend, ook omdat ik op babyvlak bijna 0 ervaring heb, en man ook niet. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een luier verschoond. Dat wordt dus veel leren in de kraamweek! Ik vind het ook leuk om te lezen hoe het bij jou en de andere nieuwe moeders gaat met de baby's en alles eromheen. Ik steek er best wat van op! 

@Lapjeskat wat spannend hè! Hebben ze bij jou niet al geprobeerd te strippen? Of gaan ze dat helemaal niet proberen en dan gelijk voor een inleiding?
Hoop voor je dat het spontaan op gang komt maar kan mij voorstellen dat je niet voorbij de 41 weken wilt gaan, dat had ik zelf ook. Nou was het bij mij spontaan met 39 + 2, dus had geluk!

Mijn man had ook nog nooit een luier verschoond of uberhaupt een baby vastgehouden. Hij vond alles heel eng rn spannend en is dus super voorzichtig haha. Komt vanzelf goed, kraamhulp is er niet voor niks hè!  
Weet jij al wat jullie krijgen? 
Wij hebben dus een jochie en moet nog wel ff wennen dat die dus zomaar van zich af piesen hahah. Dus al wat ongelukjes gehad en ik zweer dat ie dan lacht. Ik weet dat kan nog niet op deze leeftijd, maar ik heb een super mooie actie foto met straaltje op mn man en een lachje haha  

@firsttimemom, van sommige mensen vind ik de vragen niet erg en beantwoord bij ze graag. Soms kan je ook generieker blijven. In het geval van uitscheuren is het in mijn voordeel dat het niet zo is. Je zegt (denk ik) toch makkelijker, nee helemaal niet dan wat er exact aan de hand is. 

Borstvoeding is inderdaad even oefenen en hard werken. Het beeld van houdt je baby in de buurt, hap en klaar klopt dus niet helemaal. Het vergt wat techniek van jou en de baby

Hier ook de nutrilon zakjes gebruikt (of naja eenmalig een zakje waar we uiteindelijk maar 30ml van hebben gegeven omdat het kolven goed ging. Ik had gekolfde melk in de vriezer (tijdens de zwangerschap al wat geëxperimenteerd met handkolven), maar voordar die ontdooit is ben je ook even verder...

Lapjeskat: Ik begrijp je helemaal. Mijn voorkeur is ook liever niet inleiden, maar ik zou ook niet over de 41 weken willen gaan. Nu heb ik dit ook al met mijn gynaecoloog besproken. Zij gaf ook aan dat ze liever niet inleiden vanwege mijn litteken van mijn eerdere keizersnede. Nu heb ik nog wel een paar weekjes tot mijn uitgerekende datum, dus het is ook bij mij nog niet aan de orde. 

Laten we hopen dat je bevalling snel uit zichzelf op gang komt! 

Wow firsttimemom, bad ass dat je gewoon liet hechten! Mijn eerste gedachte is je rijdt maar mooi ff heen en weer, ik bloed vast niet dood. Maar kan me ook voorstellen dat je op dat moment gewoon overal vanaf wil zijn.

Ik ga denk ik ook voor de zekerheid wat poederzakjes inslaan. Een (schoon)familielid is echt borstvoedingmaffia, zij en haar wederhelft doen echt alsof "bijvoeden met kunstvoeding" een halsmisdaad is. Toen borstvoeding bij iemand anders in de familie niet lukte zaten ze daar ook heel erg over te oordelen. Met haar probeer ik eigenlijk het hele onderwerp maar te vermijden want zo'n sterke mening maakt best onzeker. Fijn om te lezen dat jullie er veel nuchterder instaan. 

Inleiden Hier heb ik echt totaal nog niet over nagedacht. Ik reken er gewoon op dat de baby zich binnenkort aandient en heb nog niet nagedacht over wat ik wil als dat niet binnen 41 weken gebeurt... dat duurt ook nog 2,5 week (ben nu 38 + 3). Inleiden lijkt me eigenlijk niet zo fijn vanwege dat de weeën dan niet echt opbouwen maar zich plotseling hevig aandienen (alhoewel dat evengoed kan gebeuren natuurlijk). Woensdag heb ik een afspraak bij de vk, misschien dat we het dan bespreken.

Gefeliciteerd voor de nieuwe moeders en succes met de laatste loodjes voor de wachtenden!
Kort berichtje van mij. Ik ben bevallen! Het was kort, maar heftig. 
Van eerste wee tot geboorte in nog geen 4 uur. De weeën waren erg pijnlijk, maar lieten lang op zich wachten. Daarop heeft vk de vliezen doorgeprikt en toen kreeg ik een weeënstorm, met echt heel heftige pijn. Binnen ongeveer 20 minuten zat ik van 5cm op volledige ontsluiting. Persen ging gelukkig voorspoedig en nu ligt er een heerlijk tevreden dochter op me te slapen ♥️

Ik lees binnenkort bij en zal dan uitgebreider reageren op de rest.

Phlora

Phlora

18-07-2021 om 21:35 Topicstarter

Fijn zeg meiden, die extra info over borstvoeding en hoe het gaat, ik denk dat wij daar allemaal veel van kunnen leren!
Firsttimemom, je bent wel een bikkel, ik moest erg lachen over je zoontje dat overal heen piest. Dat heb ik al weleens vaker gehoord.
Neweve, wat brutaal zeg, dat soort vragen. Nu neem ik ook geen blad voor de mond maar de manier waarop je het brengt en wie het is maakt ook wel veel verschil.
Lapjeskat, ik kan me voorstellen dat als ik richting de 41 weken ga inleiden me ook opeens een stuk aantrekkelijk klinkt
Aviendha, wat vervelend zulke familieleden. Ongelofelijk he. Alsof je daar altijd een keuze in hebt, en al is het je keuze is dat ook prima. Het is allemaal al spannend zat. Ik ga BV proberen maar mijn moeder lukte het ook niet bij ons en ik heb me wel voorgenomen me er niet helemaal gek door te laten maken. Dan maar flesvoeding. Kan mijn man ook meteen wat doen
Lenthe van harte!!! Is het je eerste? Wanneer was je uitgerekend? Wat een wervelwind bevalling zeg! Hoe bedoel je de wee liet lang op zich wachten? Waren je vliezen al gebroken? Geniet ervan samen!

Hier hebben al 3 mensen tegen mij gezegd dat ze denken dat ik morgen ga bevallen, ik denk het niet, maar we gaan het zien. Ik eet me ondertussen wel lam aan dadels, sex erop los, wandel veel, kom maar op kleintje, ik wil weer op mn buik slapen  

@Advienha laat je niet gek maken door die mensen die alleen borstvoeding goedkeuren. Vind dat sws belachelijk. Het gaat echt niet van het leien dakje, en als het niet lukt is het niet anders. Bij mij gaven die zakjes kunstvoeding voornamelijk heel veel rust. Zo van lukt het niet, dan heb ik nog wat achter de hand!
Je moet vooral doen waar JIJ je goed bij voelt. Happy mom = happy baby

Ben echt zo benieuwd naar hoe iedereen het verder gaat ervaren!

@Phlora, spannend! Zou wat zijn als het morgen gebeurd haha. Ik had de avond voor mn bevalling ananas op en zei toen nog voor de grap van zo morgen ga ik bevallen, want ananas schijnt de bevalling op te wekken Vast toeval geweest, maar achteraf wel grappig!

@Lenthe, van harte gefeliciteerd! Klinkt als een heftige bevalling maar wel lekker kort. Hoop dat je nu lekker kan genieten!

Phlora: Dat wordt dan een spannende dag. Wat vind je ervan dat mensen ook tegen je zeggen dat ze denken dat je dan en dan gaat bevallen? Mensen zeggen tegen mij: "Je buik hangt zo laag, jij gaat echt wel voor je uitgerekende datum bevallen." Ik heb alleen zelf het gevoel dat dit helemaal niks hoeft te betekenen. Ik draag sowieso laag en ja hij ligt ingedaald, dus het lijkt mij logisch dat mijn buik dan ook lager hangt. 😂

Lenthe: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Je bevalling klinkt best heftig! Rust er maar goed van uit. 

Aviendha: Wat betreft borstvoeding, bij mijn eerste heb ik juist bewust voor flesvoeding gekozen. Ik merkte aan mijzelf dat ik graag wilde weten hoeveel hij nu echt binnen kreeg en dat dit mij zoveel meer rust gaf. Nu heb ik even getwijfeld of ik deze keer wel voor borstvoeding wil gaan, maar hebben we toch besloten om met flesvoeding te starten als de baby geboren is. Zo kan manlief ook meteen flesjes geven en is dit niet alleen van mij afhankelijk. Borstvoeding is een mooi iets, maar weet dat als het niet lukt flesvoeding een prima alternatief is. Mijn dreumes heeft het er prima op gedaan. 😉

Lenthe: gefeliciteerd met je kleine meid! Wat een snelle maar heftige bevalling heb jij gehad. Rust maar goed uit.

Aviendha: zulke familieleden zou je toch door de plee willen spoelen... Een zwangerschap, bevalling en je leven op de kop door een baby is toch al heftig genoeg zonder dat dat soort types ook nog komt zeiken. Hier hebben we ook gewoon een kleine verpakking flesvoeding staan voor het geval de borstvoeding niet (snel genoeg) werkt.

TweeAapjes: mijn buik hangt nu voor mijn gevoel tussen mijn knieën, en toch ben ik overtijd nu. Zegt dus helemaal niks geloof ik!

Gefeliciteerd Lenthe! Bevalling klinkt pittig, maar de beloning is groot! ♥️

Aviendha: die borstvoedingmaffia bleghh. Doe waar je jezelf het beste bij voelt. En als ze commentaar heeft, zou ik ze de deur wijzen. Alles is vooral in het begin moeilijk genoeg. Belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt en de baby goed groeit. Op borstvoeding of flesvoeding. De tip om alvast wat zakjes voeding in huis te halen is wel een goede! Hadden wij bij zoon ook niet gedaan, toch weer een stressmomentje.

Phlora: nou ben benieuwd of je de volgende bent

Tip voor plassende jongetjes: voordat je de luier openmaakt even met een billendoekje op de buik wrijven net boven de luierrand, dan plassen ze nog het laatste beetje in de luier. Werkte hier goed.

Leuk om jullie verhalen te lezen firsttimemom en Neweve! Ik hoop snel mijn verhaal hier ook te kunnen delen, maar voor mijn gevoel duurt dit nog wel even. Ik hobbel eigenlijk nog wel prima door. Ja wel wat moeier en deze warme dagen weer last vd hooikoorts maar geen tekenen van een naderende bevalling. Maar ik ben zo benieuwd of we een jongen of een meisje krijgen!

Phlora

Phlora

19-07-2021 om 08:31 Topicstarter

Wij blijken bij onze neefjes/nichtjes generatie (6stuks) allemaal verjaardagen met een 9 erin te hebben, en daarnaast mijn moeder en ik ook. Vandaar dat mensen gokten op de 19e haha. 

FTM, haha ik las dat je dan echt 10 ananassen moet eten ofzo, dus denk idd toeval!
2aapjes, hier is dochter al paar weken ingedaald en ik droeg idd sowieso al laag, dus ook hier een lage buik. 
Mirrie ik heb niet het gevoel dat ik de volgende ben hoor, hier alles nog rustig, en op een of andere manier heb ik het idee dat bevallingen alleen maar snachts beginnen 😂 

Ik wil een tabel aanmaken. Willen jullie vetgedrukt leeftijd, hoeveelste kind, uitgerekend datum, bevaldatum en geslacht noteren? Dan vul ik het in! 

voor de tabel:

Ik ben 29, man is 331e kindje, uitgerekend op 18 juli en het is een jongen

Voor de tabel:
Leeftijd 35
2e kindje 
Uitgerekende datum 22 juli
Geslacht: onbekend 

gefeliciteerd Lenthe! Klinkt als een heftige bevalling. Is dit je eerste kindje? 

Spannend wie de volgende zou zijn! Hier nog net als ik veel lees nog geen voortekenen. Bevalve dan af en toe wat menstruatiekrampen, maar dit heb ik nu al langer dan een week. Ik hoor ook dat ik laag draag 🙈 maar de baby is inderdaad al ingedaald. 
Ik heb niks gehoord over dadels eten. Werkt dat echt? 😄
Voor de tabel: leeftijd 321e kindje, uitgerekende datum 27 juli, meisje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.