Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


gefeliciteeerd wilgentak!

Gefeliciteerd Wilgentak! Fijn dat het nu goed gaat met je dochter, klinkt inderdaad als een heftig begin.

Inmiddels 39w2d en mn zoontje is snipverkouden en heeft koorts, zo sneu! Hoop dus nu dat ik pas beval als hij zich weer beter voelt :/ wat een timing.

gefeliciteerd wilgentak! en veel succes penguin!

Beterschap voor je zoontje puzzelstuk. Snap dat de omstandigheden nu ff niet ideaal zijn.

Meiden, viva gaat opeens toch blijven. Ik vind het best wel een vreemde actie. Mijn eerste gevoel is gewoon hier blijven, in elk geval met dit topic. Wat denken jullie?

sorry, *pinguin! Zie mijn foutje te laat en mag mijn bericht niet meer aanpassen

Gefeliciteerd Wilgentak! Klinkt heel heftig, neem echt je tijd om het te verwerken, het is allemaal niet niks. Wel fijn dat je er goed op terug kan kijken!

Ohh Puzzelstuk, wat sneu voor je zoontje. Beterschap voor hem! 

Lief dat jullie aan mij dachten! 
Vanochtend zijn mijn vliezen gebroken en vanmiddag is ons zoontje geboren!  
De weeën kwamen vanzelf op gang en tot half 1 vond ik het goed op te vangen. Nam wel toe in heftigheid, maar kon me met de ademhalingsoefeningen van de yoga goed redden. Ik begon vanochtend op 4 cm ontsluiting en had na 2 uur weeën 5 cm. Vond ik een beetje teleurstellend stiekem, maar iedereen (incl. man) had zoiets van: 'waarom? Het gaat toch goed!' De verloskundige zou 2 uur later weer even kijken, maar ik had het niet meer om 12:30/12:45, ik dacht zelfs even aan pijnstilling. Toen zat ik ineens op 8 cm ontsluiting en hebben ze me door het laatste stuk heen gecoacht. Uiteindelijk is hij om iets na 1 uur geboren. Hoe heftig het laatste stuk was, zo snel ging het ook.
Ik heb wel echt veel last van naweeën, mag over een half uur weer paracetamol geloof ik, maar kan daardoor ook niet slapen. En heb ook nog wel wat adrenaline in m'n lichaam
Zoontje is misselijk dus die zit veel te boeren en wat te spugen. Net best veel dus hoop dat t zo over is, al was hij liggend wel eventjes in de stress. Dus nu eventjes op mijn borst/arm gelegd zodat hij rechtop ligt. 

Gefeliciteerd Pinguin15! Hopelijk is je zoontje snel minder misselijk.

Wat balen dat je zoontje nu zo verkouden is Puzzelstuk. Ik vind dat ze dan ook altijd echt zo zielig zijn. Laten we hopen dat hij snel opknapt en jouw bevalling nog niet gaat beginnen. 

Aviendha: Ik las het bericht ook van het Viva forum. Ik ben het met jou eens en vind het een prima idee om in ieder geval met dit topic hier te blijven. Op Viva was ik toch voornamelijk een meelezer. Wat vindt de rest?

Hier een onrustige avond/nacht gehad. Gisteravond enorme hoofdpijn en nu kan ik al een aantal uur niet slapen. Ik heb echt zo'n menstruatiegevoel in mijn onderbuik en mijn benen doen zeer. Ik ben benieuwd of dit het begin is... 

Gefeliciteerd!!
M'n zusje is nu in het ziekenhuis aan het bevallen van haar eerste, ik vind het zo spannend! Kan nu elk moment ook telefoontje krijgen 

Gefeliciteerd Pinguïn. ♥️ Dat is uiteindelijk snel gegaan nog. Al ging het eerst niet snel genoeg
Oh naweeën zijn niet fijn, hopelijk nemen ze snel af. Bevalling is ook heftig voor die kleintjes, hopelijk is hij snel van de misselijkheid af!

Spannend Aapjes! Ben je er al klaar voor? (of mee, dat kan ook) . Jij was eind juli uitgerekend toch?

Leuk Rozi: ik vond het ook heel spannend en bijzonder dat mijn zus een kindje kreeg. 

Huh wat apart van viva. Voor wat betreft dit topic vind ik prima om hier te blijven. Vind het hier sowieso fijner. Al was ik meer een meelezer op het forum.

Gefeliciteerd Pinguïn! Fijn dat de bevalling goed is gegaan. Sterkte met de naweeën.

Puzzelstuk, dat is inderdaad een onhandige timing van je zoon! Ik duim voor jullie dat hij zich snel beter voelt.

TweeAapjes: Spannend zulke voortekenen!

Bijzonder van Viva inderdaad, geeft mijns inziens vooral aan hoe slecht/niet er gecommuniceerd wordt binnen dat bedrijf. Ik wil ook best hier blijven met dit topic, dit forum werkt nl tig keer beter.

Ook via deze weg gefeliciteerd Pinguin met de geboorte van jullie zoon 💙 Veel geluk! 
Aapjes, wat jij beschrijft heb ik van de week ook al een paar keer gehad. Maar het trekt ook weer weg. Ben benieuwd of het inderdaad voortekenen zijn! Hoe ver ben jij? 

Phlora

Phlora

17-07-2021 om 11:07 Topicstarter

Van harte Pinguin en Wilgentak!
Goed om te horen dat het de betere kant op gaat.

Effe klagen: met die dikke buik kan ik niet eens meer forummen. Normaal zit ik op de bank met de benen omhoog en laptop op schoot, maar dat ding zakt nu telkens opzij, zelfs met kussen eronder. Aan tafel lukt ook niet echt vanwege snel last van mn rug. Pfffff ben er even helemaal klaar mee.
Oke zeurmodus weer uit. 

O wat betreft het topic: prima om hier te laten verder lopen, ik moet het nog maar zien hoor, dat VF echt blijft bestaan op lange termijn.

Aviendha schreef op 16-07-2021 om 23:46:

gefeliciteerd wilgentak! en veel succes penguin!

Beterschap voor je zoontje puzzelstuk. Snap dat de omstandigheden nu ff niet ideaal zijn.

Meiden, viva gaat opeens toch blijven. Ik vind het best wel een vreemde actie. Mijn eerste gevoel is gewoon hier blijven, in elk geval met dit topic. Wat denken jullie?

Wat mij betreft akkoord!

Gefeliciteerd pinguïn. Bij jou ging het stuk vanaf 5cm dus ook erg snel (dat was bij mij 2 uurtjes). Ook de iets misselijke baby is herkenbaar maar dat is gelukkig allemaal verdwenen. Wel net de ergste nacht tot nu toe gehad, ze viel teveel af dus bijkolven. Dan ben je dus bijna de hele nacht wakker...

@phlora, ik zat veel aan de bar in de keuken of op een tuinstoel. Die zaten lekkerder dan tafel of bank. Maar ik herken wel dat het steeds meer zoeken werd. 

Pinguin gefeliciteerd! Hoe gaat het inmiddels met de naweeen en de misselijkheid van jullie kleine?

Mirriemirrie: Klopt, ik ben de 31 uitgerekend. Enerzijds ben ik er wel klaar voor (of mee, net hoe je het wil bekijken, haha). Anderzijds is de timing net niet helemaal fijn, want manlief zit al een week ziek thuis met een keelontsteking. De antibiotica lijkt nu pas echt iets te gaan doen, dus heb liever dat de baby wacht tot hij helemaal opgeknapt is. 

Lampje279: Ik ben nu precies 38 weken. Het lijkt nu ook bij mij weggetrokken te zijn, dus of het voortekenen zijn weet ik niet. Ik vind het wel fijn om te lezen dat dit herkenbaar is. Hoeveel weken ben jij nu?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.