Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Neweve: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat fijn dat je een bevalling had volgens de boekjes. Geniet lekker van jullie kleine hummeltje! 

Gefeliciteerd neweve!! klinkt als een fijne bevalling!

gefeliciteerd neweve

Phlora

Phlora

15-07-2021 om 13:47 Topicstarter

Van harte Neweve! Hoe gaat het met jou? Omdat je schrijft dat je moest bijkomen?
En als ik ernaar mag vragen, hoe ging het persen? Moest je ingeknipt of gehecht of uitgescheurd?
Heel veel liefde en genieten samen

met mij gaat het nu goed. Een dag hard werken + weinig eten (geen behoefte aan) + wat bloedverlies maakte dat ik initieel flauw viel zodra ik iets deed. Dus ik ben een nachtje geobserveerd en volgestopt met bouillon, bammetjes en fruit. De volgende ochtend kon ik (met een beetje ondersteuning) weer zelf douchen dus mocht ik naar huis. 

Persen is topsport! Wat een kracht heb je nodig. Ik heb wel geroepen om persweeën wat zo'n bal op de verkeerde plek voelt niet fijn, maar je hebt echt een wee nodig om goed te kunnen persen. Het laatste stukje rustiger meegeperst op geleiding van de verloskundige. Ik ben niet ingescheurd (ondanks de bovengemiddelde hoofdomtrek) wel wat kleine wondjes. 

Gefeliciteerd neweve, wat fijn dat ze er is!!

Gefeliciteerd Neweve! Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat ze goed op je gelet hebben. Geniet van je kleine meid!

Hier heb ik vanochtend mijn tweede vaccinatie gehaald. Heel blij dat die erin zit. Ik heb vooralsnog geen last van koorts oid, alleen een gevoelige bovenarm. Ik hoop dat het zo blijft.
Verder ook weer op controle geweest bij de verloskundige, waar alles weer in orde was. Ze heeft mij vast doorverwezen naar het ziekenhuis voor een consult over inleiding komende week. Heel fijn dat ze dus goed naar die wens om niet verder dan de 41 weken te gaan geluisterd hebben. Nu het telefoontje van het ziekenhuis afwachten.
Slapen is hier echt een ramp inmiddels overigens. Dat is wel balen, en een extra reden om niet te ver over tijd te gaan. Ik wil weer normaal op mijn rug kunnen liggen zonder dat mijn organen geplet worden  

Wat wordt er veel geschreven, wat ontzettend leuk!

Van harte gefeliciteerd @Neweve! ♥️ Klinkt inderdaad als een fijne bevalling, gelukkig gaat het nu ook goed met jou! Hoe is het nu thuis? Ga er lekker van genieten!

Persen is inderdaad een topsport, sws een hele bevalling is een prestatie! Ik vond de perswee ook heel fijn om te voelen, dat je echt weet van oké nu moet ik persen en dat geeft je dan ook die kracht. Lijkt mij lastig als je medicatie neemt en je dat niet voelt en dan moet persen. Ik had ook alleen wat wondjes, die wel met 1 of 2 hechtingen gehecht moesten worden. Ik heb er echt totaal geen last van gehad en nu dag 5 zijn ze al gedeeltelijk opgelost. 

@Delapjeskat wat fijn dat ze daar naar luisteren en dat je nu ook kan aftellen. Hopelijk hoor je snel een datum voor het inleiden, of komt je baby toch nog spontaan vanzelf

Ben benieuwd wanneer de volgende baby zich meld!

@Pinguin ook via deze weg, heel veel succes morgen! Ik denk aan je!

Ik ben sinds een week moeder van een prachtige dochter♥️

M'n vliezen braken tijdens een wervelwind van nesteldrang, 38 weken. Toen als een razende naar het ziekenhuis gegaan, vluchtkoffer lag al achterin. Daar stuurden ze me weg, want ik had nog geen weeën. Eenmaal thuis kreeg ik weeën. Toen hebben ze me gecheckt en heb ik toch maar duidelijk gemaakt dat het serieus was en met mijn medische indicatie het risico niet wilde lopen thuis te bevallen. Mokkend hebben ze een kamer voor me geregeld.

In de nacht werden de weeën steeds serieuzer en omdat ik tegen uitputting aanzat, heb ik een ruggenprik gekregen. En mijn temperatuur was veel te hoog (bijwerking van de ruggenprik). Ik had om een uur of 6, na een paar uurtjes te hebben geslapen, 1 cm ontsluiting. Na 2 uur wel 10cm! Ik heb 2 uur persweeën gehad, duurde erg lang. Ik heb een knip gehad, kon me niets schelen, baby moest eruit. Toen ze geboren werd, ademde ze niet en was haar hartslag heel laag. Haar temperatuur was ook te hoog dankzij een infectie. Dus meteen door naar de NICU. Je ligt hulpeloos in bed en je kunt niets voor haar doen. Dat was afschuwelijk.

Nu gaat het goed. Ze doet het erg goed en mag deze week naar huis. Ik kijk ondanks dat ik telkens iets van m'n bevalling en de uren erna herbeleef terug op een fijne bevalling. Ik herstel overigens erg goed. Mentaal ook, ik krijg veel steun van de mensen om me heen. Maar ik heb echt een geweldig kind, nooit geweten dat je zoveel liefde kon voelen voor zo'n klein wezentje. Ze lijkt er altijd te zijn geweest.

Wilgentak: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Ik kan me voorstellen dat het heel heftig is als je kleintje meteen door moet naar de NICU, maar wat fijn dat ze het nu goed doet. Ik hoop dat jullie straks thuis echt kunnen gaan genieten.

Wilgentak, gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige dochter! Wat een heftige bevalling heb je gehad. Neem de tijd om ook dat goed te verwerken (maar dat doe je al zo te lezen).

Gefeliciteerd Wilgentak! ♥️ Heftig om zo te lezen, maar fijn dat je ondanks deze ervaring er goed op terug kan kijken. Ik hoop voor jullie dat ze snel naar huis mag en dat jullie kunnen gaan genieten!

Gefeliciteerd Wilgentak. Het klinkt als een heftige bevalling, maar fijn dat de kleine meid het zo goed doet én dat je er goed op terug kan kijken. Ik hoop dat jullie snel verder thuis kunnen genieten als gezin.

Lapjeskat, fijn die 2e vaccinatie en dat de vk goed naar je luistert. Weet je al wanneer je je afspraak hebt? Hopelijk wordt het snel ingepland, of gebeurt het alsnog een dezer dagen! Spannend!

Neweve, fijn dat jullie inmiddels thuis zijn en dat jullie het zo goed maken. Geniet er lekker van!

Spannend (en lekker druk!) hier zeg! Ik ben benieuwd wie er "volgt"!

Succes Pinguïn vandaag! 

oh ja, Pinguïn is uiterlijk vandaag aan de beurt! Zet m op

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.