Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


@Vivavette wat vervelend te horen dat je zo ziek was zeg! Hoe gaat het nu met je? Is de borstvoeding weer wat bijgetrokken? Zorg goed voor jezelf hoor!

@Phlora hoe is het nu met jou? Vervelend dat ze geen speen accepteert en alleen jullie pink wilt. Dan heb je echt letterlijk nooit je handen vrij. Ik snap dat het lastig is om alles te accepteren, vooral als je zelf gewend bent om actief te zijn. Je kleintje wilt alleen echt graag bij je zijn en daar moet je je dan maar aan toe geven. Hoe lastig dit ook is..hier ook nog steeds plakbaby 😅
Hoop dat het ook inmiddels wat rustiger is mbt de situatie met je schoonmoeder. Wat een gedoe zeg! Goed dat je er wat van hebt gezegd tegen je partner..mannen denken soms niet na 🙄

@Lampje, hoe is het nu?! Hoop dat het meevalt allemaal, heb nog vaak aan je gedacht de laatste dagen!

@Lenthe ik had je bericht nog wel gelezen, vervelend maar fijn dat je het hebt uitgepraat! Soms moet je je verhaal ook gewoon ff lekker anoniem kwijt. Snap ik helemaal! Hier kan ik ooK beter tegen slaaptekort dan man en probeer hem dan zoveel mogelijk te ontzien, maar soms ben ik het ook zat en vind hem dan ook wel makkelijk. Communicatie blijft key haha

@Advienha ik heb dat gevoel ook echt! Alles draait om de baby en het kan mij niet schelen dat mensen het misschien niet leuk vinden dat ze de baby niet mogen vasthouden (in het begin,ben er nu wat makkelijker in) of dat ik geen zin heb in visite etc. Deze periode kan je maar 1x doen dus wij doen het hoe wij willen.

Nachten zijn een beetje verschoven naar avonden/begin nacht. Hij komt al vrij snel in de avond in een diepe slaap zo rond 19.00 en wordt dan pas 4.00 wakker. Hem wakker maken om 23.00 bijv heeft geen zin, dan drinkt hij amper en komt alsnog rond 4'en. Hoop dat het snel een beetje verschuift, want om 4 uur js het dolle pret dan is de dag begonnen voor meneer. 

Verzorging, hebben wij niet echt een vast patroon in. Soms douchen we 2x in de week en soms 4x. Ligt er net aan. Bad doen we niet meer, douchen vindt hij namelijk echt geweldig. Wordt er helemaal zen van. 

Ontwikkeling, wat gaat het snel zeg. Alweer ruim 7 weken en hij kijkt je nu steeds vaker aan. Hij maakt constant geluidjes en lachjes. Ook hardop. Zo leuk! Hij begint sinds dit weekend zijn vuistjes te ontdekken en die moeten constant in zn mond. Gaat gepaard met lekker veel kwijl haha.

Tummy time, vind hij hier prima. Is sws een buikslaper. Hij is alleen super sterk jn zn benen, dus hij zet zich steeds af en komt dan zo aan de andere kant van het bed 🙈. Ook gaat zn nek heel omhoog en kijkt hij heerlijk om zich heen. 

Krampjes/Huilen. Geen last van krampjes hier. Hadden echt de piek op 3/4 weken en sinds wij orthiflor gebruiken heeft hij er geen last meer van. Zijn ontlasting komt hierdoor ook beter hebben wij het idee.
Huilen doet hij amper, alleen in de avond wel eens een huiluurtje of als hij honger heeft en de fles duurt te lang haha.


Lenthe: Heb je verhaal niet gelezen maar kan me iets voorstellen bij de strekking. Soms moet je het gewoon even kwijt. Gelukkig gaat het nu weer beter en hebben jullie er goed over kunnen praten.

Aviendha: Herkenbaar verhaal met die matras. Hier een verhaal van dezelfde strekking haha. Weinig slaap doet wat met je…

Lapjeskat: Hoe gaat het met de spruw?

Lampje: Hoe gaat het bij jullie nu?

FTM: Het is wel ietsje bijgetrokken, maar helaas echt te weinig. Klinkt alsof het verder goed gaat bij jullie? Fijn!

@Vivavette flesvoeding is natuurlijk ook geen ramp. Heb zelf 6 weken borstvoeding gegeven, waarvan de laatste periode ook combi. Nu helemaal over op fles en dat gaat ook heel goed.
Je moet ook aan je eigen gezondheid denken

Hier gaat het inderdaad goed, een week kan al zoveel verschil maken in de ontwikkeling, echt super leuk! 

He allemaal, het gaat hier wat beter. Zaterdag op zondagnacht begon ze weer beter te drinken en had ze weer meer plasluiers. Bij elke slok en elke luier was ik zo blij. 
Het blijft wel heel wisselend hoe ze drinkt. Vanmiddag dronk ze bijna weer niks. Veel huilen, ontroostbaar en vanavond ineens weer 120 cc en een flinke poepluier. Ben ook bij een osteopaat geweest en er zit wel wat spanning in haar lijfje. Zij dacht ook aan reflux. Consultatiebureau denkt aan darmkrampjes en wil meedenken over de voeding die ze nu krijgt, nutrilon. Ik hoop maar dat het snel wat beter wordt. Ik heb afgelopen nacht gewoon niks geslapen. Ben gesloopt. Vind het echt heftig die nachten. Ik reageer later even op iedereen! Heb ook nog een beginnende borstontsteking, hoop dat de productie snel afloopt en ik daarvan af ben..

Er wordt weer veel geschreven! 

Lampje wat is het zoeken met zo'n kleintje. En wat zul je je zorgen maken over het weinig drinken. Ik heb geen tips voor, maar wel een dikke knuffel voor je 

Vivavette wat naar dat je zo ziek was. Ben je nu weer aan de betere hand? Voor jou ook een 

Lenthe ik heb je bericht nog gelezen en snap je helemaal. Herken het wel. Die eerste periode kan soms ook weer een druk op je relatie zetten en dat in combinatie met slaapgebrek. Fijn dat jullie het samen besproken hebben. 

Krampjes volop aanwezig. Na elke fles meteen krampjes én 2uur later. Kan er de klok op gelijk zetten. Zo sneu. Maar sinds een week heeft dochter ineens gifgroene poep en enorm veel scheten, die enorm stinken. Lijkt me niet heel gezond zo'n kleurtje. Morgen bij cb maar even navragen. 

Nachten sinds paar nachten slaapt dochter in eigen bed op haar kamer. Gaat super! Laatste 3 nachten ook 6h aan één stuk. 

Overdag proberen haar nu overdag wat meer regelmaat te geven en in eigen bed te laten slapen. Dat gaat nog niet heel denderend, maar gister toch 2 kleine dutjes in bed gedaan en nu ligt ze ook boven te slapen. 

Mijn zoontje is vandaag voor het eerst naar school. Hij vond het heel spannend en moest ook huilen. Geen goede combi met mijn hormonen   

Dit weekend vieren we zijn verjaardag. Zo geen zin in een huis vol visite, maar voor zoontje natuurlijk wel. Ga me er maar overheen zetten. Heb al wel besloten dat dochter niet van hand tot hand gaat. 

hey meiden ff een vraagje. Ik reageer later weer op iedereen.

Ons zoontje maakt nu al een paar nachten achter elkaar lawaai. Een soort harde kreunen/steunen/keelgeluiden. Dan stopt het weer ff en gaat ie weer verder. Door dit lawaai ga ik er elke 2 u uit om te voeden. Maar hij slaapt gewoon dus soms eet ie ook helemaal niet en ben ik er weer voor niks uit. Klinkt het herkenbaar voor iemand? Overdag doet ie het eigenlijk niet dus misschien heeft het met platleggen na een voeding te maken? Aangezien die overdag vooral bij mij hangt. 

Phlora

Phlora

01-09-2021 om 10:29 Topicstarter

Ik zal straks ff reageren op de rest maar ja Aviendha hier herkenbaar.
Onze dochter puft, knort, snurkt en piept erop los in dr slaap. Soms met een hysterische doodkreet ertussen waar wij ons eerst kapot van schrokken maar nu heel hard om moeten lachen. Ze slaapt dan gewoon!
Ik zou es proberen niet te voeden dan maar af te wachten. Als ie gaat huilen kun je altijd nog voeden.

Aviendha schreef op 01-09-2021 om 10:01:

hey meiden ff een vraagje. Ik reageer later weer op iedereen.

Ons zoontje maakt nu al een paar nachten achter elkaar lawaai. Een soort harde kreunen/steunen/keelgeluiden. Dan stopt het weer ff en gaat ie weer verder. Door dit lawaai ga ik er elke 2 u uit om te voeden. Maar hij slaapt gewoon dus soms eet ie ook helemaal niet en ben ik er weer voor niks uit. Klinkt het herkenbaar voor iemand? Overdag doet ie het eigenlijk niet dus misschien heeft het met platleggen na een voeding te maken? Aangezien die overdag vooral bij mij hangt.

Zou kunnen dat het met platleggen te maken heeft. Heb je het bedje al iets schuin staan? Dat helpt mogelijk, dat de melk minder snel terugvloeit omhoog. 

Hier maakt ze ook lawaai. Toen ze nog op onze kamer lag, ging ik er pas uit als ze lag te smakken. Maar met al die geluidjes slaap je zelf ook niet lekker.

Mirriemirrie schreef op 01-09-2021 om 10:32:

[..]

Zou kunnen dat het met platleggen te maken heeft. Heb je het bedje al iets schuin staan? Dat helpt mogelijk, dat de melk minder snel terugvloeit omhoog.

Hier maakt ze ook lawaai. Toen ze nog op onze kamer lag, ging ik er pas uit als ze lag te smakken. Maar met al die geluidjes slaap je zelf ook niet lekker.

Hier ook de hele nacht door pruttels, daarom staat ze nu op haar eigen kamer. We hebben het beetje een beetje schuin (handdoek onder het hoofdeind). Hierdoor slaapt ze beter door als ik haar in bed leg. Verder werkt het speentje ook, ze verwerkt darmkrampjes beter en slikt wat eventueel toch omhoog komt door. 

Vandaag heeft ze een rot bui, met veel huilen. Mogelijk de volgende sprong (rond 7-9 weken, volgens oei ik groei).

Gelukkig is man vrij dus we wisselen een beetje af (ik ben nu voor het eerst weer aan het sporten in de sportschool). 

@lampje, wat vervelend van die beginnende borstontsteking. Ik heb ook bijna een borstontsteking gehad maar met weg masseren van de plek, en veel drinken heeft het zichzelf opgelost. 
Hier ook langs de huisarts geweest (had een afspraak gemaakt toen ik 's nachts wakker werd van de pijn). Dus vraag optijd naar de huisarts. 
Tegen de tijd dat er plek was 1 dag later was het grootste probleem al opgelost. Of zoals de huisarts zei: "ziet er goed uit" (niet de meest handige uitspraak als je met blote borsten zit ). 

@lenthe, fijn dat jullie het hebben kunnen uitspreken. Tijdens de verbouwing vorig jaar was hier een veelvoorkomende vraag: "ben je boos op mij of op de wereld?". Tijdens zo'n periode zit je er soms gewoon doorheen en spelen de irritaties sneller op. Soms ben je echt boos op elkaar, de helpt op een later moment uitpraten en soms ben je gewoon boos/moe/verdrietig over de situatie dan helpt praten of iets voor jezelf doen. Ook nu vragen we het af en toe en zo doet man nu soms ook een nacht (dan kolf ik in de avond) of gaat een van ons sporten/wandelen terwijl de ander oppast. 

Tummy time, vind ze de laatste dagen minder leuk. Ze is dan vooral heel actief met haar benen en gaat huilen omdat ze niet kan zien wat ze wil zien. Soms help ik haar door even wat support op de onderrug. Dan gebruikt ze haar bovenlijf/armen meer en raakt ze niet zo geïrriteerd dat haar hoofd op de grond ligt.

Nachten, hier maakt ze 1 langere ruk van 5 a 6 uur. Soms start deze wel al op 19.00 dus helemaal optimaal maken we er geen gebruik van. Tenzij ze overdag veel heeft geslapen (laatst een lange autorit waar ze de hele rit heeft geslapen, toen kwam ze iedere 3 uur in de nacht). Soms slaapt ze de hele nacht (20-6) door maar de ochtend/dag erna wil ze juist weer meer inhalen (veel vaker eten). 

Fijn dat onze struggles wel herkenbaar zijn
@ Lampje, fijn dat de kleine weer wat beter drinkt. Drinken is echt belangrijk, onze huisarts heeft aangegeven dat als baby minder dan de helft van normaal drinkt, dat je dan moet bellen (en anders HAP). Hopelijk gaat het met de flesvoeding goed. Er is ook speciale Nutrilonvoeding voor darmkrampjes, werkt bij mijn neefje goed

@ Mirrie, De nachten klinken al erg goed! En dat regelmaat aanbrengen en in eigen bed doen wij ook. Kost tijd, maar langzaam went ze er aan.

@ Aviendha, gekke geluidjes is wel herkenbaar, maar niet zoals jij omschrijft. Dat bed omhoog hebben wij ook, zodat ze niet helemaal plat ligt. Eerder voedde ik ook als ik geluidjes hoorde, maar nu voed ik gewoon als ze het écht aangeeft, dus schreeuwen om eten. 

@ Neweve, vervelend he zo'n dag! Kind heeft er last van, maar zelf voel je je er ook niet beter door. Wat goed dat je al naar de sportschool gaat! 
Ik wil zelf ook weer langzaam het baantjes zwemmen oppakken en ik moet nog bedenken welke sport ik wil gaan doen. We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd naar een nieuwe plaats, dus alles is nieuw. Maar mijn fysio heeft geadviseerd het rustig aan te doen en ik wil nog even kijken hoe corona zich verder ontwikkelt. 

Is de rest ook al aan het sporten geslagen? En wat doen jullie?

Onze combi van een bijna 2-jarige en dochter werkt goed hier, alleen moeten we langzaam al rekening gaan houden met alle slaapjes. Ik heb soms van alles gepland en dochter wil ineens niet echt meer slapen in de wandelwagen, want ze kijkt dan heel helder om zich heen. Ook met kraamvisite wil ik haar wel showen, maar eigenlijk ook in eigen bed laten Luxeproblemen haha

Mirrie: Ik ben gelukkig weer beter! Vervelend van die kramp. Hoe was het bij het CB?

Neweve: Fijn die 5-6 uur in de nacht. Daarmee krijg je al een prima nacht slaap (vind ik haha). 

Lenthe: Ik ben nog niet begonnen met sporten, maar deed tijdens mijn zwangerschap bootcamp en daarvoor crossfit. Ik ga denk ik vanaf 8 weken weer crossfitten en tot die tijd doe ik thuis wat oefeningen gericht op ademhaling/bekkenbodem en herstel.
Kan me goed voorstellen dat 2 kids heel wat planning vergt, zeker als de jongste ook een eigen willetje (en dus schema) krijgt.

@vivavette, 5-6 uur is inderdaad een prima nacht! Ik vond de sprong van 3 naar 4 uur al heel veel uitmaken dus dit is zeker lekker. Enige nadeel is dat we vroeg naar bed moeten (tussen 7 en 8) om er optimaal gebruik van de kunnen maken. 

@lenthe, lijkt me een aardige puzzel met slaapjes van 2 kids. Heeft de jongste al een ritme hierin? Overdag heb ik niet namelijk nog niet echt een slaap-ritme kunnen ontdekken...

Phlora

Phlora

03-09-2021 om 12:16 Topicstarter

Ik weet echt niet waarom ik hier ooit aan begonnen ben. We hadden een goed fijn leven met leuke dingen. Mijn leven is nu compleet naar de tering. Dat kind doet niks anders dan gillen en krijsen. Wat we ook doen. Alles al geprobeerd. Ik word helemaal knettergek. Dit was echt de grootste fout van mijn leven en het idee dat dit onomkeerbaar is en ik eraan vast zit maakt me radeloos. Ik wil dit kind niet meer. Ik kan dit echt niet aan

@Phlora, ik bedoel dit met alle goeds, maar ik denk dat je hulp nodig hebt. Bel de HA meis. Als je geen leuke momenten meer kan zien dan moet je echt aan de bel trekken.

En lieverd dit gaat over! Ik weet dat je daar geen reet aan hebt op het moment, maar er komt echt een moment dat het allemaal makkelijker wordt! Houdt vol en zoek alsjeblieft hulp ♡

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.