Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


@Mirriemirrie ik zat pas ook op 9 voedingen, wisselt heel erg.. als je maar niet boven de liter per dag zit mag je jet gewoon aanbieden. Heb je trouwens al een speen of iets geprobeerd? Misschien is het ook zuigbehoefte!

@Phlora ja het is best vermoeiend dat ie op mij slaapt, maar als ik daarmee 6u achter elkaar slaap pak heb ik het er wel voor over haha. Zit nu in een groep met lotgenoten en die zeggen allemaal dat het met 2 a 3 maanden veranderd dus even afzien nog.

Hij ging vanaf 3 a 4 weken ongeveer lachen, en nu is het wel echt constant met allemaal geluidjes erbij. Hele gesprekken hebben wij. Dus nog even volhouden meid!

Is er een reden dat jullie geen speen proberen? Gewoon nieuwsgierig hoor, no judgement! Hier helpt het erg om aan zijn zuigbehoefte te voldoen namelijk
Hongersignalenen herken ik aan zijn huiltje, maar ook aan het smakken, zoeken naar de borst, handjes in zn mond..

Wij hebben een boxmobiel van tiny lIfe geloof ik, zo'n uber kleurige met klassieke muziek en dat vond zoontje vanaf 4 weken erg interessant.  Hij vermaakt zich soms wel 20 minuten daarmee.  

Jeetje Vervelend van je schoonmoeder zeg! Daar zit je nu echt niet op te wachten.  Hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen! Dikke knuffel voor jou

Phlora:
Slapen overdag: bij ons slaapt hij overdag ook veel lichter en korter dan 's nachts. Als inbakeren bij jullie goed werkt voor de nacht zou je dat gewoon kunnen proberen toch? Je kunt altijd terug naar de draagzak. Hier zetten we overdag de afzuigkap weleens aan, dat helpt soms bij het inslapen.
Routine: hebben we amper. Nouja, de luier moet van meneertje verschoond worden voor er gegeten wordt, vindt hij. Anders smaakt de melk niet. En verder kijken we wat hij per moment wil, zijn signalen interpreteren worden we steeds beter in. Babygym is de onze wel blij mee, maar levert wel extra prikkels op dus direct daarna slapen is er over het algemeen niet bij. Ook wat betreft babygym: we hebben gewoon uitgeprobeerd of hij het leuk vond. Toen hij 3 weken oud was nog niet, maar met 4 weken wel.
Schoonmoeder: wat een * om zo over jullie grenzen te walsen nu jullie al zo'n pittige tijd hebben! Wat betreft achternaam, lekker laten kletsen. Mijn schoonmoeder had ook wat bijzondere opvattingen over zwangerschap (en alcohol) en baby's. Onze mantra is "Oh, ok. Wij doen het anders. Hoe de tijden kunnen veranderen he?" En dan over naar een ander onderwerp. Hier heeft de kleine ook mijn achternaam gekregen, om heel veel goede redenen. Krijgen we ook veel opmerkingen over. En die hond niet meer binnenlaten hoor!

Firsttimemom:
Fopspeen: ik ben de speen, of althans mijn borsten zijn dat . Ik wil graag tot minimaal een jaar borstvoeding geven als dat lukt en ik had gelezen dat een speen of een flesje als ze zo jong zijn tepelverwarring kan opleveren, en dat zou ik zonde vinden. En nu in mijn verlof heb ik nog tijd zat om die functie te vervullen dus doe ik dat ook maar.
Lachen: zit ik ook naar uit te kijken. Ik kan wel zien dat hij "oefent" maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op teruglachen als wij naar hem lachen. Zal vast niet lang meer duren nu!

@lapjeskat, mijn borsten waren ook de fopspeen maar hij heeft echt intense zuigbehoefte dus op een gegeven moment toch geprobeerd en heb geen verwarring gemerkt gelukkig! Maar vooral doen waar jullie je goed bij voelen! ♡, dat is altijd goed

Mirriemirrie schreef op 24-08-2021 om 17:43:

[..]

Mooi! Zit ik hier, tranen met tuiten

Juppp had ik ook!!

Orthiflor hebben we niet geprobeerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet kende. Infacol hebben we wel geprobeerd, maar dat deed niks voor hem. Hij heeft wel een sterke zuigbehoefte, dus de speen wordt hier veel gebruikt. De tip voor oordoppen zal ik zeker onthouden voor als het niet minder wordt met het huilen. 

Routine: We doen alles zo voorspelbaar mogelijk voor de kleine man. Eerst een luier verschonen, slabber om en daarna de fles. Hij wordt daadwerkelijk ook rustiger als hij zijn slabber om krijgt, net alsof hij weet dat zijn fles er dan aan komt. Verder voeden we hem op verzoek (ook al krijgt hij flesvoeding). We zien namelijk dat hij prima zelf kan aangeven of hij honger heeft of niet. Soms zit er dus 3 uur tussen, maar soms ook wat meer of minder. Meestal valt hij na de fles in slaap, maar de laatste dagen is hij wat meer wakker na de fles. Overdag slaapt hij meest beneden bij ons in het babynestje. 's Nachts ligt hij bij ons op de kamer in zijn wieg. Meestal wordt hij rond 03:00/03:30 uur wakker voor een fles en daarna tegen 06:00/06:30/07:00 uur. Echt spelen doen we nog niet. We leggen hem wel regelmatig op zijn buik voor 'buiktijd'.

Spelen is hier vooral bezig zijn met zintuigen (actieve momentjes): het volgen van ons gezicht/kijken naar een spiegel of zwart wit plaatjes, voorlezen, rondleiding door het huis, of zelf lekker spartelen in de box. Een rammelaar ofzo doet ze nog niets mee, maar misschien is een babygym wel een idee. 

Speen, onze kraamzorg gaf aan dat ze in ieder geval goed moeten kunnen aanhappen voordat je de speen geeft. Anders leren ze het zuigen verkeerd aan. Verder was de tip de speen alleen na de voeding te geven, zodat je geen signalen mist en je weet dat het alleen de zuigbehoefte is. 

Routine, we hebben vooral een avondritueeel met voeden, verschonen, eventueel een badje/douche, "toetje (weer voeden) en dan een verhaaltje of liedje. Voeden en verhaal in het halfdonker daar wordt ze rustig van en dan valt ze langzaam in slaap. Ze lijkt in de avond ook steeds meer een vast moe moment te hebben waarna ze haar langste slaapblok start (ongeacht het eten). Dus daar proberen we qua verschonen/donker/verhaaltjes op in te spelen. Vanavond was dat rond 1930. Man heeft haar toen naar bed gebracht (laatste voeding was 1730). Ik ben heel benieuwd hoe laat ze nu voor de volgende voeding komt. Nu slaapt ze nog diep. 
Overdag kijk ik vooral naar haar signalen en probeer ik daarop in te spelen. Soms schaf je dat verkeerd in en dan laat ze wel van zich horen. Beetje bij beetje leer ik zo naar behoeftes. 

Wij gebruiken overigens wasbare luiers, dat is sinds deze week ook nog weer even spelen met absorptie omdat de intervallen tussen voedingen groter wordt en ze soms echt een giga scheet/poep doet. (Vannochtend bijvoorbeeld, al was dat te verwachten want vannacht helemaal geen poepluiers). 

ow en wat slapen betreft, een vriendin met oudere kids zei: " je pakt ze vanzelf terug, over een aantal jaar mag jij ze vroeg uit bed scholen/wakker maken terwijl zij het liefst slapen tot het middaguur" . Sommige nachten denk ik hieraan en dat maakt me dan aan het lachen.

leuk om te lezen al jullie verhalen! Veel ook heel herkenbaar! 
Slapen bij ons slaapt ze ‘s nachts in een co sleeper naast ons. We wikkelen haar in een grote hydrofielluier zoals de kraamzorg ons dat geleerd heeft. Ze kan haar handjes dan wel los krijgen als ze dat echt wil, maar ze lijkt het fijn te vinden om zo te liggen. Vanaf de fles (borstvoeding) slaapt ze vaak zo’n 3 tot 4 uur. Soms duurt het even voordat ze rustig is na de fles. Dan zitten er boertjes dwars of wil ze nog even dicht bij ons zijn. 
Overdag slaapt ze in de kinderwagen of baby nestje of box. Dat wisselen we af. Ook even ‘buiktijd’, maar meestal gaat ze dan al snel huilen. Overdag wil ze ook vaker bij ons liggen. Bij mij nu vriend werkt. Dan is ze gelijk stil als ze bij me ligt. En valt dan in slaap. Ik vind dat alleen lichamelijk wel zwaar ivm mijn stuitpijn en lastig omdat ik dan ook niks kan doen. Ik heb nu wel een draagzak maar moet daar nog handigheid in krijgen. 
Ze is verder ook best veel wakker overdag. Dan kijkt ze naar de zijkant van de kinderwagen en naar haar handjes en lijkt dan heel tevreden. Ze kijkt ons nu ook recht aan als we tegen haar praten. Vind ik zo leuk. Ik wandel ook elke dag minstens een half uur. Dan slaapt ze ook.
Speen doen we vooral na de voeding. Ze blijft dan soms wat onrustig terwijl ze genoeg heeft gedronken en geboert. Meestal is ze dan moe en valt dan in slaap met de speen. Ze spuugt hem daarna vanzelf uit. 
Huilen vind ik soms ook wel lastig. Gaat door merg en been. Vooral als we even niet weten wat er nu is vind ik dat lastig. Wil ze graag haar dan helpen. Wij hebben ook veel aan Dunsten babytaal gehad. Al gebruikt ze bij ons alleen de ‘neh’ en ‘eh’. Krampjes heeft ze eigenlijk niet zo’n last van. Ik heb hierbij wel veel steun aan mijn vriend. Hij blijft heel rustig en kan er beter tegen.
Voeding ze drinkt afgekolfde moedermelk en komt ongeveer om de 3 uur overdag en 3-4 uur ‘s nachts. Ze drinkt ongeveer 100-120 cc per keer. Soms duurt het laatste beetje best lang. Dan spuugt ze wat uit of pakt ze niet meer goed. Maar als we dan stoppen dan schreeuwt ze hard ‘neh’. Dus dat vinden we soms lastig. Uiteindelijk drinkt ze de fles meestal wel leeg. Soms in een kwartier maar soms duurt het door het huilen wel 45 minuten. Nu mijn vriend weer werkt en ik blijf kolven, blijft hij ‘s nachts helpen met haar de fles geven totdat ik klaar ben met kolven. Ik verschoon haar dan en rond het drinken/boeren/in slaap komen af. Nog 3 weken willen we dit zo doen en dan ga ik het kolven afbouwen. Dan heeft ze 6 weken borstvoeding gehad en dat vind ik fijn. Maar het wordt te zwaar voor mij om alles alleen te doen ‘s nachts (fles geven, boeren, kolven, alles schoonmaken, verschonen, helpen om weer in slaap te komen). Dan slaap ik bijna niet meer 🙈 en kunstvoeding is ook prima! Het is alleen wel makkelijk zo. Het volgende flesje staan al klaar als ze wakker wordt en we moeven niks op te warmen of klaar te maken etc. 
hoe doen jullie dit ‘s nachts met kunstvoeding en als je ergens heen gaat? Ben benieuwd wat handig is.  
En hoe vaak doen jullie de verzorging/wassen? Wij doen nu twee keer per week douchen en in het weekend in het badje en dan ook uitgebreid wassen, babymassage etc. Ze vindt dat nog niet zo fijn als ik haar insmeer. En ook aankleden en afdrogen vind ze niks. Als er maar een fles klaar staat 😂 

Hier zijn de darmkrampjes al een paar dagen zo goed als weg, erg fijn. Bv is wel zwaar. Hij clustert bijna elke avond, echt van eind vd middag tot savonds laat. En komt snachts ook nog wel een paar keer. Vrijdag komt hier een lactatiekundige want ik wil gaan kolven.
Gister had ik met lekschalen ruim 60 cc bij elkaar gelekt. Ik doe die op de andere borst tijdens het voeden. Aangezien de kleine nu ong. 3800 gr is en hij ruim 10 x per dag eet hoopte ik dat mijn man 1 nachtvoeding kon doen. NOT. Het was in no time op en zoontje wou alsnog bij mij liggen voor een paar slokken. Daarna ging die wel weer slapen.

Hier is zoontje nu 2 weken en 3 dagen en we hebben totaal geen routine met liedjes enzo die ik hier lees. Het voelt alsof we maar wat doen maar het gaat wel oke. Omdat ie heel veel random slaapjes heeft, zing ik ook veel random liedjes. Er is geen vast moment voor de nacht. Hier slaapt ie overdag beneden in de box, of in de draagzak, of in de wieg als ik naar buiten ga (nog maar 1 x gedaan omdat ik heb afgewacht tot ie over geboortegewicht zat). Gister ging ik om half 10 naar boven en bleef man met baby beneden zodat ik heel ff rust had. Half 1 kwamen ze samen naar boven, toen sliep zoon nog maar 1 u werd ie alsnog wakker.

Tummy time vergeet ik steeds. Omdat het werd afgeraden na een voeding, maar het is hier bijna altijd 'na een voeding'. Vandaag echt even doen. 

Verzorging: twee keer per week in bad met alleen water. Het enige wat ik tot nu toe heb gesmeerd was zonnebrand. Bij 6 weken wil ik graag babymassage gaan doen en dan zullen we ook meer spulletjes gaan gebruiken.

Huilen valt hier mee. Hij huilt wel, maar meestal weten we de reden (honger, boertje, knuffels). 'Neh'  heeft hij trouwens nog nooit gezegd. Wel 'eh'. We waren echt lyrisch toen dat inderdaad een boer bleek te zijn.

Dat artikel was echt emo, gister na een lange dag gelezen toen ik het zat was. Zat ook met tranen (maar niet met tuiten :p). Gister merkte ik echt dat ik gewoon wat voor mezelf wou doen. Maar ik vind het erg lastig. Ik ben vrijwel altijd met baby in dezelfde ruimte. Hoe doen jullie dit? 

Wat is hier veel geschreven! Fijn om te lezen, er is in ieder geval een hoop herkenning. Even een hele korte reactie van mij.

Slapen: Onze kleine slaapt in zijn eigen kamer in de nacht. Overdag in de box en ik leg hem meestal 1x per dag weg voor een dutje in de kamer. Dat gaat heel goed.

Speentje: Hebben wij wel. Onze zoon heeft een grote zuigbehoefte en speentje werkt erg goed. Als hij in slaap valt valt hij uit en hoeft hij hem ook niet meer. 

Verzorging: 2-3x per week douche of badje en met alleen water. We smeren wel met Dr Leenarts bij (hele) droge huid.

Lampje: wij doen de buiktijd vaak op onze buik. Als die van jullie zo huilt is dat wellicht een optie?

Aviedha: als mijn vriend thuis is, spoort hij mij echt aan even iets alleen te doen. Dat vind ik moeilijk, maar is denk ik wel goed.

Even ego: Hier gaat het (inmiddels) weer goed. Zelf ben ik vorige week heel erg ziek geworden. Paar keer op het randje van opgenomen worden in het zh maar gelukkig niet. Maar ik mocht niet in de buurt komen van de kleine dus dat was heel erg zwaar. Daardoor is mijn bv (die eindelijk een beetje was opgelopen) ook weer helemaal gekelderd naar max 40 cc per voeding dus daar ben ik erg verdrietig om. Maar gelukkig voel ik me weer goed en mag weer de hele dag knuffelen. Nu hopen dat de productie nog terugkomt.

Jeetje ik kan het bijna niet bij houden haha. Heb even tijdens het lezen meegeschreven. Hopelijk wordt het niet te chaotisch. 
Huilen/krampjes: zoontje heeft hier sinds een paar dagen echt veel last van. Daarvoor wel wat maar dan was het wat gekreun en gesteun (en spugen). Ik heb gister Sab Simplex gekocht en misschien is het een placebo effect, maar het lijkt gelijk al te helpen. Heel fijn!

Flesvoeding: hier 6a7 keer per dag, de laatste week vaak 120+4 (135ml) per keer, maar hij laat vaak wat staan. Sinds een paar dagen bieden we ‘s avonds 150+5 (165ml) aan. Hij drinkt nu vaak tussen de 100 en 150ml op (ik hou alles bij in een app). Hij zat meestal tussen de 650-700ml per dag, maar de afgelopen week fluctueert het heel erg. Maandag bijv dik 800ml, maar dat kwam ook omdat hij maandagavond om kwart voor 12 alweer wat wilde hebben. Die telde dus ook nog mee bij maandag ipv dinsdag.  

Verzorging: 1 a 2 keer per week badje (moet wel zeggen dat het nu eerder neigt naar 1 keer vanwege ziek + oudste). Hij heeft/had een vrij droge huid dus dat lijkt me prima. Dr Leenarts werkt hier ook super goed qua luieruitslag (jongste nog niet veel gehad maar bij oudste kun je het bijna zien herstellen).
Slapen: overdag slaapt hij vaak beneden in de box of naast mij of man op de bank. In het begin lieten we hem ‘s ochtends boven liggen om meer aandacht voor oudste te hebben, maar nu neem ik hem mee naar beneden om zelf zo weinig mogelijk trap te hoeven lopen. We leggen hem vaak op zijn buik om te slapen, dat vindt hij fijn. Hij heeft al een sterk nekje, dat stelt wel gerust. Ook hier slaapt hij ‘s avonds lang. De laatste fles krijgt hij vaak rond 21u. Als we hem dan laten slapen en zelf laten komen voor de volgende voeding, is het vaak rond 3u. Vannacht was het 20:30 en 3:15. We liggen zelf dan ook tegen half 10/10 uur in bed. Als ik hem echter wakker maak rond 12 uur voor voeding in de hoop dat hij dan tot een uur of 5/6 slaapt, wordt hij alsnog rond 3/4 uur wakker. Dus de nachten laten we nu maar zo. Hopelijk schuift dat binnenkort wat naar achteren. 

Routine hebben we nog niet echt, bij de oudste kwam dat ook later pas (melk, verschonen, slaapzak aan, (later tandenpoetsen), verhaaltje voorlezen, muziekmobiel aan en slapen).
Lachen doet hij steeds meer. Ook als reactie op mij, zo schattig. Dit begon ongeveer met 4 weken denk ik. 

Spelen is denk ik nog niet per se interessant (met name uitgebreid spelen bedoel ik dan). Wat hier wel een succes is, is een zwart-wit boekje (hier: Milo ziet de wereld in zwart-wit). Baby’s vinden contrasten interessant en je ziet hem echt de bladzijden bestuderen. Boxmobiel werkt hier idd ook goed.

Buik: Stiekem wel jaloers dat sommige van jullie alweer in je oude kleren passen. Ik had dat de vorige keer wel na een ruime week, maar nu (morgen 6 weken) nog steeds niet. Nouja, ik krijg de broeken wel dicht, maar dan hangt er zo’n rol boven en sommige broeken zitten niet fijn als ik zit. De zwangerschapsbroeken worden ook te wijd, dus waarschijnlijk zit er wel vooruitgang in. Ik heb alleen voornamelijk zakelijke jurkjes dus ik loop maar in de iets te wijde broeken😅

Phlora: de meeste moeders doen maar wat hoor volgens mij, ik tenminste wel. Voor mij is het het tweede kindje dus dat maakt het wel ietsje makkelijker (we zijn zelf wat relaxter), al blijft het wel een andere baby met een andere ‘gebruiksaanwijzing’. Je doet het echt goed hoor!
Wat vervelend van je schoonmoeder zeg, ik zou me precies hetzelfde voelen als jij. Jammer dat je man zich daarna rot voelt door haar. Is hij iemand die tegen haar in gaat op zo’n moment? Hier was het zo bij de oudste dat ze zooo vaak op visite kwam en wilde komen en dan ook gewoon in het ziekenhuis nog hem aanraakte zonder handen wassen (zoontje was prematuur, ik erg beschermend). Nu kan ik het wat meer relativeren dat het vanuit enthousiasme is, maar ze kan zich echt niet inleven in anderen (dat is vaker zo) en is vrij grenzeloos. Gelukkig heb ik nu man wat meer mee, die remt haar af (en haar eigen man inmiddels ook). Zag de bui wel alweer hangen want ze baalden dat ze op vakantie gingen vlak na de uitgerekende datum. En toen ik zei dat vanwege corona waarschijnlijk ook niet veel/geen bezoek mag komen als kraamzorg er was, zei ze: oh maar dan nemen jullie toch geen kraamzorg? Echt een groot bord voor de kop..

Lapjeskat: wat goed dat hij zich al omdraait! En inderdaad, hier is ook het newborn eraf. Zoontje was na een maand 6,7cm gegroeid. Vind het vrij veel dus twijfel over de lengte bij de geboorte, al hebben we wel een foto van het opmeten destijds en het lijkt wel te kloppen. 
 
Lampje
: wij hebben nog van ons appartementje een ‘losse’ combimagnetron. Die hebben we boven staan, zodat we ‘s nachts daar het water kunnen opwarmen. Als we weggaan nemen we gekookt water mee in een thermosfles en een flesje koud water. Dat mengen we dan op het moment dat zoontje wil drinken (met de jongste zijn we trouwens nog maar 1 keer weg geweest, maar bij de oudste werkte dit goed). Ik snap dat de nachten je op die manier teveel worden. Bij de oudste had ik dat ook (eerst borst, dan fles, dan kolven en schoonmaken), waardoor ik nu direct voor fles heb gekozen.

Vivavette: Poe, wat heftig dat je ook niet bij hem in de buurt mocht zijn! En balen dan inderdaad van je productie. Hopelijk komt dat snel weer terug!

Hier ook wel pittige weken achter de rug (sorry dit wordt een klaagpost). Een paar weken geleden moesten we op dinsdag de oudste van de opvang halen vanwege koorts en hoesten. Hij deed ook echt wel zielig/ziekig. Op donderdag nog steeds, dus thuis gebleven. Man begon ook wat verkouden te worden, maar normaal is het bij hem na een paar dagen weer over. Op vrijdag begon het bij mij ook. Een paar dagen later werden we beide ook echt ziek. Koortsig, hoofdpijn, keelpijn, verkouden (negatieve test gelukkig wel). Oudste knapte weer wat op dus werd ook weer wat drukker. Jongste werd een klein beetje snotterig, maar daar bleef het gelukkig bij, maar dit waren pittige dagen. Gebroken nachten helpen dan ook niet, dus het duurde vrij lang voor het enigszins beter ging. Het weekend erna moest oudste ineens overgeven. Waarschijnlijk heeft hij een hele nacht erin gelegen (en dan niet huilen dat er wat aan de hand is), want het zat overal, tot in z’n haar. Overdag weer niks aan de hand, ‘s avonds zelfde verhaal, maar toen hadden we het in de gaten (wel bed weer vies dus komt er ook allemaal extra bij terwijl je nog niet helemaal beter bent). Vervolgens kreeg ikzelf een paar dagen erna ineens (ook?) buikgriep. Het begon rond half 8 ‘s avonds ofzo met overgeven. Daarna ook de rest. Moest nog aan jou denken Phlora, ik was te laat voor de wc en het voelde zó naar dat ik het niet kon ophouden. Ik moest echt heel hard huilen. Hele avond moest ik rennen tussen bed en wc (wat mijn bekken eigenlijk nog niet aan konden). Ik heb ook echt veel moeten overgeven. Ik heb toen vanaf ongeveer half 2 denk ik wel redelijk kunnen slapen, m’n man deed gelukkig alle voedingen. De dag erna vooral nog slap en veel spierpijn, en een beetje last van m’n buik, maar gelukkig niet meer overgeven/diarree. Man begon gister óók weer een beetje, wel weer koorts. Dus het zit nog niet zo mee. Hij moest eigenlijk vanaf vorige week weer werken, maar hij heeft een aantal halve dagen (vanuit huis) gedaan - hij kan het nog niet echt loslaten. Snap het ook wel, heb je net vaderschapsverlof gehad en ben je daarna ziek.. 

Maandag overdag hadden we nog wel een stuk gewandeld. Dat doen we nog niet veel/ver, omdat ik nog veel bekkenpijn heb en vanwege de keelontsteking dus ook een tijd weer binnen gezeten. Ik baal er zo van dat het niet lijkt op te schieten. Het was denk ik 1 - 1,5km, dus echt niet ver, en heb halverwege wel even op een bankje gezeten (bij de speeltuin, dat scheelde), maar dan doen mn bekken ‘s avonds toch weer best wel zeer. Maandag heb ik de nacontrole bij de verloskundige en ik moest de fysio sowieso bellen na 6-7 weken, dus dat ga ik ook zeker doen. Het blijft zo frustrerend want voor mijn gevoel verdoe ik mijn tijd in m’n verlof heel erg. Na deze week heb ik ‘nog maar’ 5 weken en het voelt alsof ik er nog helemaal niet van heb kunnen genieten. Daar baal ik zo van. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.