Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


TweeAapjes schreef op 14-08-2021 om 12:59:


Ik heb met mezelf afgesproken dat ik mezelf hier de tijd voor ga geven tot de nacontrole bij de verloskundige en dat ik anders bij die afspraak aan de bel ga trekken

Dit vind ik wel een goeie inderdaad. Over 2 weken heb ik de nacontrole, dan zal ik het er ook wel even over hebben. 
Verkoudheid: oudste heeft ons allemaal aangestoken😅 De baby lijkt er nu wel het minste last van te hebben, wat snotterig en af en toe wat onrustig, maar hij heeft ook last van krampjes. Man en ik zijn nu ook niet op ons best haha. Hoop vooral dat oudste weer beter is voor hij naar de opvang gaat dinsdag.  
Wat leuk dat jij al donkere oogjes ziet TweeAapjes! Ik ‘vrees’ dat baby ook blauwe ogen krijgt, net als z’n broer (is iets tussen man en mij haha. Ik heb bruin, hij blauw ). Verder lijkt oudste enorm op mij en baby lijkt ook wel weer op oudste, dus ben benieuwd. 

Fijn dat het goed gaat Aviendha!

Phlora, ik had nog niet op jou gereageerd. Het klinkt allemaal super heftig. Veel sterkte en hopelijk herstel je snel!

uiterlijk, ik vind het mega lastig te zeggen op wie de kleine lijkt. Ik denk dat ze mijn ogen heeft (en dus mogelijk een. "vrouwenteam"-mijn familie gezicht, maar die kenmerken haal je er nu nog niet uit). Nu heeft ze de haarkleur van haar vader, net zoals de knijp vingers en teentjes en blauwe ogen (75% kans dat die alsnog bruin worden). 

bloeden, stopte na 3 weken zo goed als (enkele druppels in inlegkruisje), maar is daarna weer even op gang gekomen. Inmiddels neemt het wel langzaam af. 

ontwikkeling, hier duidelijk een sprong gehad, na 2 dagen (en nachten) clusteren en knuffelen. Ze kijkt je nu super helder aan en volgt jou of bijvoorbeeld een speeltje ook. Ik hoor ook steeds meer nieuwe geluidjes, vandaag hadden we zelf een heel gesprek. (Hoi kleintje, wah, mooi weer is het zeg, wah etc). 

kolven, als ik kolf kolf ik helemaal leeg en niet een vaste tijdsduur (dat heeft minder invloed op mijn productie). Ik geef nog steeds een borst per keer en alleen als ik een voeding oversla (en man dus een flesje geeft), uit de borst waar ze het laatste heeft gedronken kolf ik 60-80ml, uit de ander 120-180ml. Ik heb dus meestal rond de 200ml waarvan ik 120 in de koelkast zet en de rest invries. 

Hey meiden, ik heb alles bijgelezen. Eergister nacht had ik hier een hyper bericht gestuurd maar de volgende dag, op dag 7, gister dus, kwamen er kraamtranen. En ook wat strenge woorden van de verloskundige. Ik moet écht rustig aan doen. Ik kan niet de wereld aan. Anders gaan mn bekken naar zn grootje. Dag 2 trap op en af lopen en dag 3 rondrennen en trap afvliegen alsof er niets is gebeurd, is niet goed. Ben niet uitgescheurd maar heb 10+ hechtingen. En maar 20 minuten persen bij je eerste kind is natuurlijk awesome maar die bekken moeten herstellen. Daar voel je geen pijn aan, dat is zo lastig. Ik moet nu voetje voor voetje de trap af ook al wil ik dat helemaal niet. En ik moet het traplopen erg beperken. Gelukkig slaapt zoontje overdag ook in de box beneden, we hebben een goed matrasje enzo erin. En ik moet mijn man vragen iets voor me te pakken boven ipv alles zelluf doen en 25 x per dag (letterlijk 25 zei kraamzorg... ze had me in de gaten gehouden) heen en weer vliegen.

Mijn hersenen zijn na het huilen wat gekalmeerd (ik huil normaal nooit) en ben wat rustiger. 

Die darmkrampjes zijn zo shit. Vandaag (dag 8) voor het eerst moest ik daar om huilen. We kijken video's om er wat aan te doen maar bijna alles is hetzelfde. We proberen alle tips op te volgen. Dat geeft een gevoel van controle en elke dag en nacht die we weer redden is er weer 1! 

Phlora, ik wou dat ik je een knuffel kon geven. Dat poepverhaal heeft me echt verdrietig gemaakt. Ik herken zo erg hoe vernederd je je moet hebben gevoeld en vind het zo zielig voor je. Gelukkig heb je zo'n lieve man.

Ons zoontje doet het super goed. Is lekker aan het drinken en aankomen. Borstvoeding is wel slopend. Ik kolf niet omdat mijn productie (te) hoog ligt en het mij daarom is afgeraden. Dus ik doe voorlopig alles zelf. Over een paar dagen ms weer herevalueren, alles verandert per dag.

Ik kan niet op alles en iedereen reageren maar ik haal veel steun en herkenning uit iedereens berichten hier. Hoop dat we hier lekker blijven schrijven hoe het gaat.

De naam zeg ik trouwens liever niet, ook niet privé. Ik ben een beetje paranoïde soms over internetdingen. Ook al weet ik vrij zeker dat jullie zijn wie je zegt te zijn, mijn hersens nemen soms een loopje met me qua doemscenario's bedenken. Dat wil ik in de kraamtijd graag voorkomen. Misschien denk ik er in de toekomst anders over.

Aviendha: oh moelijk is dat hè, om ook aan jezelf te denken. Ik had hetzelfde in mijn kraamweek. Even snel iets pakken boven of even vriend helpen met de kleine. Ik hou graag ook de touwtjes in handen, helpt ook niet mee. Hopelijk lukt het je om je rust te pakken en naar je lichaam te luisteren. Mama moet ook goed herstellen 

Krampjes: wat sneu voor die kleintjes! Wij gebruiken nu ook orthiplohra ( probiotica) en wij merken ook al een verschil. Topspul.

Pinguin: oh fijn die verkoudheid. Hier was oudste vorige week ook ziek met koorts. Mocht dus ook niet naar kdv  Pittige dagen, en nu is dochter dus ook snotverkouden. Al doet ze het er aardig goed onder vind ik. Ben alleen een beetje huiverig voor het RS virus, maar goed die kant lijkt het niet op te gaan. 

Gisteren was consultatiebureau op bezoek. Dochter is in 1 week tijd 300gr aangekomen. Nu ruim 4300 kg. Nog wat tips gekregen met betrekking tot de reflux, maar ik merk dat we langzaam de betere kant opgaan. Afgelopen 2 nachten heeft ze heel goed geslapen,  wij wat minder, want door de verkoudheid ligt ze te snurken als een volwassen vent haha.
En ik baker haar nu in, en dat geeft haar al veel meer rust.

@Advienha, doe inderdaad lekker rustig aan in hoeverre je dingen los kan laten en je partner kan laten doen. Ik herken het wel hoor, stond zelf paar uur na de bevalling alweer een wasje te doen haha.  En sws die high en hyper zijn van de bevalling en de kraamweek.
Gelukkig heb ik echt 0 klachten gehad van de bevalling en zit zelfs onder mn start gewicht. Wat ook niet goed is, maar slaap te kort en te weinig eten enzo...
Ben nog wel benieuwd naar je bevallings verhaal, die had je nog niet gedeeld geloof ik? Anders moet ik ff terug lezen haha.

@Mirriemirrie fijn hè dat spul! Gelukkig werkt het bij jullie ook!

Hier hebben wij geloof ik net het eerste sprongentje gehad. Wat een hel. Amper slapen, huilerig, hangerig. Echt vreselijk. Zat er helemaal doorheen. Vannacht gelukkig wel goed geslapen en vandaag gaat het ook weer super. Alleen het ritme is nu in de war geschopt door afgelopen weekend. Maarja komt wel weer goed haha. Verder is het newborn er echt wel af hoor. A.s. zaterdag alweer 6 weken

ik heb idd mn bevallingsverhaal nog niet gedeeld. Snachts begonnen de weeën en ik heb ze zo lang mogelijk genegeerd. Volgende dag pas rond een uur of 17:00 de vlos gebeld. Toen had ik 5cm ontsluiting en baarmoeder al helemaal verstreken. Vlos was verbaasd want ik oogde nog heel ontspannen en gezellig. Ze heeft mn vliezen gebroken en zei dat het ong. 1 cm per uur zou vorderen. 's avonds zou ze dus weer terugkomen. We hebben eerder moeten bellen en alsnog veel te laat gebeld. Ik was de hele tijd in een soort meditatieve toestand mezelf toe te spreken dat ik de bom was. Dus toen ik persweeën had dacht ik nog steeds dat het wel meeviel. Vlos had immers '1 cm per uur gezegd'. Naja uiteindelijk belde mijn man toch de vlos, trok mijn broek uit en zette de voordeur alvast open. Vlos sprintte naar boven en zag zn haren al. Heb 20 minuten geperst en op het eind hoefde ik alleen maar te zuchten want mijn lichaam ging tekeer als een beest. De kraamverzorgende was dan ook te laat en aardig flabbergasted. Ik heb geen wanhoopsfase gehad, geen 1 x gezegd dat ik het niet kon of pijn had of wat dan ook. Ik schreeuwde alleen help, schiet op, en "de baby komt" tijdens mega persweeën omdat de verloskundige er nog niet was! Heb minimaal een kwartier in mijn eentje de heftigste weeën weggebruld omdat ik kostte wat kost wilde wachten op vlos. Ze reed achter een langzame auto OMFG. Ook tijdens persweeën was ik het navelstreng verhaal niet vergeten, en wat er kan gebeuren met je onderkant als je zonder coaching perst. Ik had de verloskundige echt nodig vond ik (uiteindelijk niks aah de hand). Ik ben super trots op mezelf. 

Super goed gedaan! Bijzonder hè dat je lichaam eigenlijk zelf wel weet hoe het moet en je helemaal in zo'n meditatie stand verkeert. Hoe gaat het met de kleine? En met je herstel? 

herstel gaat heel goed en werd teruggefloten door kraam en verlos... ik wilde alles zelf doen en werd verplicht naar bed gestuurd en moet op minder-traplopen-regime. Met de kleine gaat het ook heel goed vanmorgen was ik borstvoeding geven heeeelemaal zat, maar later vandaag ben ik weer super blij geworden. Mijn leven is eigenlijk echt een stuk leuker met de baby erbij! Hoe is het met de rest hier?

Wauw Aviendha, dat klinkt inderdaad als een prettige bevalling. Zorg er wel echt voor dat je voldoende je rust pakt. 

Hier hebben we denk ik een regeldag. De kleine man komt vaker voor een voeding, maar drinkt dan wel minder dan normaal.

Wat fijn dat alles lekker loopt nu Aviendha!

Krampjes: van de week de eerste serieuze aanvaring mee gehad. Wat ontzettend zielig is dat zeg, en je kan zo weinig doen... in ieder geval zagen we het enigszins aankomen omdat hij al een halve dag geen poepluiers had gehad. Hoe opgelucht we (en hij waarschijnlijk) waren toen we een explosieluier konden verschonen...

Borstvoeding: gaat nog steeds goed hier. Maar ik vind het best een zware taak, die ook nog eens niet is uit te besteden. Zeker het "op verzoek"-aspect en dus de onplanbaarheid ervan vind ik niet geweldig. Het is voor een heel goed doel en ik vind het natuurlijk ook erg gezellig maar ik ben niet super enthousiast. Ik hoop dat het iets gemakkelijker wordt als hij minder voedingen gaat vragen.

We hebben afgelopen week een paspoort  voor de kleine aangevraagd,  met name voor zorg als hij dat nodig heeft. Een pasfoto maken van die kleine viel nog niet mee. Grappig is wel dat dat paspoort wel 5 jaar geldig is. Mooi stukje bureaucratie...

Zo Aviendha! Ben jij even een bad ass mom, om het zo in je eentje te doen. 

Respect hoor dames die borstvoeding geven. Lijkt me erg pittig om altijd maar klaar te moeten staan met je borst of te moeten kolven!  Ik vind het jammer dat het bij mij niet lukt, maar ben ook blij dat ik het deels kan uitbesteden aan vriend.

Lapjeskat je omschrijf precies mijn "probleem" met maagkrampjes en borstvoeding. En ik steeds maar bang zijn om te herkenbaar te whaha. Alle verhalen lijken op elkaar. En dat is zo fijn om te lezen.
Van dat paspoort... belachelijk he. Ik lachte me dood om paspoort van dochter van vriendin. Zo'n oenige baby met stiekje op haar kop. En das dan 5 jaar geldig 

Borstvoeding is ook heel pittig, ik ben aan het afbouwen (bijna 6 weken) en vind het fijn dat mijn partner de fles kan geven. Ik ben inmiddels gestopt met kolven, en dat geeft echt veel rust. Je bent echt letterlijk een melk koe haha.

Hier gaat het echt super goed. Vanochtend zat onze zoon lekker in de (newborn) stoel en te lachen en geluidjes te maken. Dan smelt je helemaal weg. Zoveeeel liefde voel ik voor hem ♡ 
 

@Phlora, hoe gaat het nu met jou? Denk vaak aan je en hoop dat je je al beter voelt! ♡

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.