Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Lenthe: Wat heftig zeg en wat moeten jullie je machteloos gevoeld hebben. Hopelijk kunnen jullie nu weer gaan genieten met elkaar.  

Phlora en Lampje279: Laten we hopen dat het doorzet. Bij mij zat er nooit meer dan 7 minuten tussen de voorweeën, maar dat zegt natuurlijk niks. 😉 Ik zou het ook even gaan timen, zodat je het voor jezelf in kaart kan brengen. Wat je ook zou kunnen doen is onder een warme douche gaan staan. Bij mij veranderde de weeën toen duidelijk en werd het heftiger. 

Firsttimemom: De tijd gaat inderdaad snel, he?  Wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. 

Hier vannacht voor het eerst een rustige nacht zonder darmkrampjes gehad. We hebben er overigens niks speciaals voor gebruikt, dus ik hoop dat zijn darmpjes nu aan de voeding gewend zijn. Ik merk aan mezelf dat ik nu toch echt last heb van kraamtranen. Ik kan echt overal om huilen, bijvoorbeeld omdat ik onze zoontjes zo leuk vind. Ik laat het maar gebeuren. Naderhand kan ik er in ieder geval goed om lachen. 

zoogcompres, ik heb nu wasbaar en die bevallen goed. Een stuk minder irritatie en minder vaak vervangen.  (Ik heb die van happy flute (zelfde merk als de wasbare luiers). 

@phlora, wat fijn dat strippen mogelijk was. Dan zijn die voorweeen igg ergens goed voor geweest. Nu hopen dat het doorzet. Bij mij begonnen de weeën ook met eens per uur, daarna per half uur en zo langzaam steeds sneller/vaker. 

@tweeaapjes, wat fijn dat de ergste krampjes over lijken te zijn en het een rustige nacht was. Hopelijk hebben jullie ook weer wat kunnen opladen. 

@ftm, ik herken wel wat je zegt over de nachten. De eerste 1.5 week waren hier erg goed. Nu wisselt het enorm per nacht. Vannacht blokken van 2 uur maar ook nachten waar ik er maar 1 of 2 keer uit hoef. 

TweeAapjes schreef op 02-08-2021 om 16:03:

Ik merk aan mezelf dat ik nu toch echt last heb van kraamtranen. Ik kan echt overal om huilen, bijvoorbeeld omdat ik onze zoontjes zo leuk vind. Ik laat het maar gebeuren. Naderhand kan ik er in ieder geval goed om lachen.

Zo herkenbaar! 

Phlora en Lampje, ik hoop dat jullie baby’s snel komen. Over het inleiden: als je al 2 cm ontsluiting hebt kunnen ze de vliezen breken toch? Toen bij mij de vliezen werden gebroken ging het daarna helemaal vanzelf, dus misschien heb je helemaal niet veel ingrijpen nodig  

Gefeliciteerd Mirriemirrie! Wat fijn dat ze er is  


Lenthe: wat een vreselijke ervaring. Ik hoop dat jullie snel weer wat meer van elkaar kunnen genieten zonder zorgen. 

Oh Lenthe: wat heftig! En wat zullen jullie je een zorgen gemaakt hebben en waarschijnlijk nog steeds. Doe wat goed voor jullie voelt. Jullie intuïtie daar kun je op varen blijkt wel! Dikke knuffel voor jullie. En wat een leuke naam ♥️

Phlora en Lampje: hopelijk is er ondertussen meer op gang gekomen. Zet hem op! En Phlora gebruik die boosheid en frustratie om straks je dochtertje op de wereld te zetten!

Dank voor jullie felicitaties. Alvast excuus voor de komende lap tekst:

Zaterdagavond was de vk toch nog langs geweest om te strippen. Bleek ik al 4cm ontsluiting te hebben en kon ze nog een randje vliezen losmaken. Ze was nog geen 5 min weg of ik kreeg weeën om de 2,5 min en 10 min later al om de minuut! Vk weer gebeld, die stond dus koud half uur later weer binnen. Daar heeft ze me eigenlijk me gang laten gaan, heel fijn. Na anderhalf uur heeft ze mijn vliezen gebroken en toen kreeg ik meteen persweeën. Volledige ontsluiting. Ik heb een uur in meerdere houdingen geperst, maar kreeg de baby niet naar de uitgang geperst. Persen duurde nu te lang, dus naar het zkh met de auto. Dat was verschrikkelijk. Moest de persweeën wegzuchten, maar dat gaat gewoon niet. Gelukkig midden in de nacht, dus geen kip op de weg 
In het zkh meteen opgevangen, echo werd gemaakt en bleek dochter een sterrenkijker, plus haar hoofd lag teveel op haar borst. Ik had haar nooit er zelf uit kunnen persen! Vervolgens knip gezet en 1x getrokken met de vacuümpomp en daar was ze! In totaal 4,5 uur geduurd.

We waren compleet overrompeld! We wisten niet wat we zouden krijgen, maar deze zwangerschap was nagenoeg identiek aan die van mijn zoontje. Ik had zelfs maar 1 pakje voor een meisje gekocht omdat ik het zonde vond om daar veel geld aan uit te geven, had het immers toch niet nodig Heb gisteren beide oma's maar even op pad gestuurd voor wat kleertjes. 

Dochtertje gaat het redelijk goed. Heeft wel last van de vacuümpomp door de kracht die op haar hoofd is gezet, maar drinkt goed en is levendig. Laat goed van zich horen! Met mij gaat het ook goed. Hechtingen zijn gevoelig. Vriendlief loopt de benen uit z'n lijf, we krijgen 3uur kraamzorg op een dag vanwege drukte. Gisteren eerste dag thuis, zelfs helemaal niks. Dat onder het mom van,  dat het toch de tweede baby is. Baal er wel van, want ik merk nu al dat ik eigenlijk teveel doe. Dus oma's komen ook nog extra helpen gelukkig.

jeetje mirriemirie wat een ervaring en ontzettend vervelend dat je zo weinig kraamhulp krijgt! Vooral de eerste dag thuis is fijn als er hulp is. Gelukkig krijg je dat van andere. Let ook goed op jezelf! Hoop dat jullie wel lekker kunnen genieten van jullie dochter ♥️

@Phlora en Lampje ik hoop dat jullie inmiddels bevallen zijn of bezig zijn. We horen het wel! 

heftig Mirrimirrie die persweeën zo lang volhouden! Gelukkig heb je het achter de rug en nu fijn genieten en herstellen. 
Ik lig inmiddels in bed. Om 7:00 uur had ik 2/3 cm ontsluiting en kon ze nog een keer goed strippen. Daarna bleven de weeën om de 3 a 4 minuten komen en vond ze al best pijnlijk. Maar nu zakt het helaas een beetje af en moet ik gaan slapen en afwachten helaas! Maargoed ik ben al blij met wat ontsluiting en ondanks dat er weer meer tijd zit tussen de weeën zijn ze er nog wel. Dus hopelijk lukt het om wat te slapen. En hopelijk morgen een baby!

Phlora

Phlora

03-08-2021 om 00:27 Topicstarter

Ze komen hier nu elke 7 a 8 minuten. Volgen nu meer de golfbewegingen van een wee. Ga proberen te slapen. Ik hoop jullie morgen mooi nieuws te brengen 🐣🥰

@phlora en lampje wat spannend! Ik duim dat jullie snel een baby hebben of nu gewoon de kleine al liggen te bewonderen. 

@mirrie, wat een pittig verhaal. Wel fijn dat na het strippen zaterdagavond alles snel doorzette. De verloskundige had dus niet eerder door dat het een sterrenkijker was? 
Fijn dat de oma's kunnen helpen. Hier werd er ook gewaarschuwd voor minder kraamzorg wegens de zomerdrukte. Wel gaven ze aan dat dat vooral in de latere dagen zou zijn, kan me goed voorstellen dat je ook met een tweede juist je zorg in de eerste dagen wilt... (Ik had uiteindelijk volledige uren maar wel van iemand die uit een ander "gebied" kwam (landelijke organisatie)). 

Hier breekt de nacht me een beetje op. Dame heeft besloten dat rond een uur of 5 een veel fijnere tijd is voor eten dan tussen 6 en 7. Voor mijn gevoel dus een extra voeding in de nacht en dat hakt erin. 

kan nooit lang meer duren nu Phlora en Lampje! We wachten allemaal in spanning af.

Ook al even niks gelezen van Advienha, zal die inmiddels ook een baby hebben?

@Neweve dat is wel erg pittig! Kan je overdag nog een beetje bij slapen? Jij gaf borstvoeding toch? Kolf je ook bij? 

Hier een goedr nacht gehad. Eerst gisteravond weer een poos bezig geweest met Lias troosten en heen en weer lopen. Gelukkig viel hij om 23.30 in slaap tot 5.30! Daarna kwam hij om 9.00 weer en slaapt nu net weer. Heerlijk!

Nee heb geen baby en ook geen weeën. Heb niet zoveel meer te melden omdat er toch niks boeiends gebeurt. Ik word wsl pas van het weekend gestript. Ik lees wel steeds hoe het met jullie gaat en ik check heel vaak of de babies van Phlora en Lampje er al zijn, haha.

firsttimemom schreef op 03-08-2021 om 09:31:


@Neweve dat is wel erg pittig! Kan je overdag nog een beetje bij slapen? Jij gaf borstvoeding toch? Kolf je ook bij?

Hier een goedr nacht gehad. Eerst gisteravond weer een poos bezig geweest met * troosten en heen en weer lopen. Gelukkig viel hij om 23.30 in slaap tot 5.30! Daarna kwam hij om 9.00 weer en slaapt nu net weer. Heerlijk!

23.30 tot 5.30! Dat klinkt heerlijk.

Hier gaan we meestal vroeg slapen, dus ergens tussen de voeding on 19 en 21 uur. Dan meestal nog rond 23 a 24 uur een voeding, rond 2a3 en dan rond 6a7. Het lijkt er overigens op dat ze een regeldag heeft. Overdag ook veel vaker een voeding nodig en ze drinkt meer. We zullen zien wat deze dagen opleveren. (Het is een fase zeggen we dan maar)

@avienda, vervelend dat er nog geen signalen zijn. Aan de andere kant fijn dat je geen last hebt van voorweeen. Hoe zijn de kwaaltjes verder?

bedankt voor jullie lieve berichtjes! 
Mirrie,  klinkt als heftig! Bij mijn 1e bevalling heb ik ook lang moeten persen en heb daar wel wat lichamelijke klachten aan overgehouden. Mijn advies is om over een paar weken even contact te zoeken met een bekkenfysio, voor bekken en bekkenbodem. Om te voorkomen dat je langdurige klachten krijgt. 
En wat vervelend dat je maar zo weinig kraamzorg hebt.

Phlora, Lampje en Aviendha, wat jammer dat er nog geen nieuws is zeg! Kan me voorstellen dat jullie het helemaal zat zijn! 
Hier trouwens nooit voorweeën gehad, ging meteen vol los 😉

HIer nog niet echt een goed ritme, behalve dat dochter om de 3 uur zich meldt voor de voeding. Soms zelfs een half uur eerder. Dan schuiven alle voedingen naar eerder. Dus de nachten zijn wel pittig, maar ik vind het niet erg als ze gewoon lekker aansterkt met alle voeding.

Phlora

Phlora

03-08-2021 om 19:00 Topicstarter

Kort bericht: onze prachtige dochter Lily Rose is vanmiddag geboren. Het liep totaal anders dan hoe we gehoopt hadden, maar alsnog kijk ik er niet negatief op terug. Ze lijkt gezond, maar had meconiumhoudend vruchtwater dus we moeten tot vanavond blijven. Binnenkort meer 💕

Gefeliciteerd! Hopelijk mogen jullie snel naar huis. Veel geluk samen! 

Gefeliciteerd Phlora! Nu eerst maar eens bijkomen en genieten van jullie kleine meisje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.