Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! Ik hoop dat het goed blijft gaat en jullie snel naar huis kunnen!

Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is.

Jaa, het lange wachten is beloont! Gefeliciteerd Phlora! ♥️

Gefeliciteerd Phlora!  

Gefeliciteerd Phlora ben benieuwd naar de rest van je verhaal.

Lenthe: wat een verhaal zeg, vreselijk om je kleintje zo te moeten zien. En als klap op de vuurpijl zelf ook nog een baarmoederontsteking... gelukkig zijn jullie aan de beterende hand nu.

Phlora: gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat ze toch nog voor vandaag eruit is gekomen.

Mirrie: veel sterkte met je herstel! Klinkt als een heftig einde van je bevalling.

Lampje en Aviendha: ik blijf duimen voor een (voor)spoedige bevalling voor jullie!

Hier doet de kleine het prima. Gisteren had hij wel een regeldag, en heeft hij op een gegeven moment 3 uur aan de borst doorgebracht. Dat was wel eventjes pittig, zo'n lange sessie maar eigenlijk heb ik geen klagen. Bovendien timede hij de regeldag precies op de dag dat mijn moeder er was om te helpen en dat scheelde veel. De nachten moeten we er nog steeds 2x uit maar daar maakt hij normaal gesproken geen langdurige sessies van.
Mijn herstel gaat ook hard vooruit, ik kan inmiddels weer het rondje wandelen dat ik op de dag voordat ik naar het ziekenhuis ging nog kon doen. Overdag heb ik ook geen paracetamol meer nodig, ik gebruik het nu alleen nog voor de nacht omdat in beweging komen na een tijd stil liggen nog niet zo prettig is. Zoals het nu gaat ga ik ervanuit dat ik volgende week als man weer aan het werk gaat de verzorging van de kleine gewoon aankan overdag.
Gisteren hebben we ook de geboortekaartjes de deur uit gedaan, dat was ook een leuk klusje .

Zo, ik ben weer (een beetje) bij.

Phlora: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hopelijk zijn jullie inmiddels thuis. Geniet van elkaar!

Lampje en Aviendha, hopelijk schiet het bij jullie ook op!

Mirrie: klinkt als een heftige bevalling. Gelukkig was je op het juiste moment in het zh. Vervelend dat je na zo’n bevalling ook nog zo weinig hulp krijgt.

Hier gaat het heel goed. Onze zoon is de 29e

geboren. Nog even in het kort het bevallingsverhaal:

Ik kreeg in de avond van de 28e rugpijn en dit bleken voorweeen/rugweeen. Om 23.00 uur kwam de vk en had ik 2 cm ontsluiting. Omdat de wens het zh was is is de vk gaan bellen, maar alle ziekenhuizen in de regio lagen vol. Wij konden wel naar geboortehuis bij het zh maar wisten direct dat er aan de medische kant geen plek was (lees: geen pijnstilling). 

Om 00.30 uur bij het geboortehuis en om 05.30 uur had ik 9.5 cm ontsluiting. Het verliep goed, maar besloten werd de vliezen te breken om het laatste stukje te helpen. Helaas bleek tijdens het persen dat baby “vast” lag. Lang verhaal kort: ruim 2.5 uur geperst. Na 2 uur werd er gesproken over een spoedkeizersnee maar omdat de hartslag goed bleef, mocht ik het nog heel even proberen. Ook omdat de medische kant vol lag en er konden ook geen kleinere ingrepen worden gedaan (knip, vacuumpomp oid). De kleine is uiteindelijk na 2.5 uur persen zonder hulp geboren.

Omdat persfase zo lang geduurd heeft was de temperatuur te laag (35 graden). Hij is toen in de couveuse gelegd en uiteindelijk omstreeks 16.00 uur was hij 37 graden en mochten we toch naar huis.

Achteraf vrij bizar de hele situatie met de medische kant. De vk gaf later ook aan dat het wel kantje boord was in de situatie. Toch kijk ik er gelukkig heel positief op terug. 

Nu is hij overigens heel makkelijk: eet goed, groeit goed, slaapt (nu) goed. Wij zijn dus helemaal gelukkig.


Ik ben vandaag gestript bij 1 cm ontsluiting. Verloskundige vond het niet nodig tot het weekend te wachten. Dus wie weet vanavond.... maar ja ik heb niet al te hoge verwachtingen. 

Vivavette wat een verhaal!! Geen pijnstilling is tot daar aan toe, dat overleef je wel. Ook al is het absoluut niet leuk als je erop gerekend had. Maar dat ze amper konden ingrijpen als er iets mis dreigt te gaan, gaat echt te ver vind ik. Wat raar dat ze niet eens een knip konden zetten. Volgens mij mag dat zelfs thuis?
Eigenlijk zijn deze verhalen helemaal niet goed voor mij. Vertel maar niet welke regio het was. Wat wel weer positief is, is dat de verhalen bijna altijd goed aflopen. Gelukkig is alles goed gekomen met jullie.

Lapjeskat fijn om te horen dat het herstel voorspoedig gaat!

Hi Aviendha,
Fijn dat ze gestript hebben en niet wachten tot het weekend. Wie weet helpt het inderdaad. En laat je inderdaad niet bangmaken, volgens mij gaan de meeste bevallingen nog altijd wel goed!!

Het niet knippen was meer omdat ze niet hadden verwacht het daarmee te redden. Anyhow, het is gelukt en was het allemaal meer dan waard 

Lapjeskat: Fijn dat je herstel goed gaat en dat je alweer wat kunt wandelen. 

Vivavette: wat een verhaal ook al! Dat je dan dus eigenlijk nergens terecht kunt. Gelukkig is het goed afgelopen allemaal. Dat van die knip herken ik ook. De Vk mag deze ook zetten. Toen ik naar het zkh moest, riep ik ook dat ze maar een knip moest zetten, maar dat ging op dat moment niet, omdat de baby nog te hoog zat. Dan heeft het geen nut.

Aviendha: spannend, ik hoop dat het wat voor je doet! 

Ben benieuwd of Lampje al bevallen is!

Hier gaat het redelijk. Dochter doet het goed, gulzige drinker. Heeft steeds honger, maar komt dus ook weer goed aan. Ontlasting komt niet op gang, wat resulteert in ontzettend veel krampjes. Afgelopen nacht hebben we geslapen van 5u-7u en toen stond zoontje alweer aan ons bed.   
Merk wel nu met een tweede dat we er wel relaxter in staan. Bij de eerste zaten we soms met de handen in het haar, over wat te doen. Nu weten we dat we er doorheen moeten en zijn we wat rustiger.

Mijn herstel gaat moeizaam. Na half uurtje op ben ik kapot. Bekkenbodem functioneert totaal nog niet...baarmoeder zakt niet snel genoeg. Kortom kraamtranen zitten hoog. Bezoek wat langs wilt komen, waar ik totaal geen zin in heb. Of dan willen ze facetimen, nou "no wayJosé " met mijn spookhoofd en huilogen. En dat begrijpt men dan niet arghh.

Zijn ook grotendeels de hormonen, maar wat kun je soms rot voelen dan. Morgen weer een nieuwe dag!

Ah ik begreep het verkeerd, ik dacht dat knip en vacuümpomp niet konden vanwege medische handelingen maar het had gewoon überhaupt geen zin.

Pfff Mirrie wat balen dat herstel moeizaam gaat... en zo irritant dat mensen niet begrijpen dat je ook niet wil facetimen! Serieus, facetimen vind ik 10 x vreselijker dan gewoon bezoek. Bij bezoek kan je tenminste nog op de bank gaan liggen, ongezellig doen en je man het laten opknappen. Bij videobellen wordt ook verwacht dat je leuk antwoord geeft en het gesprek een beetje gaande houdt  gewoon pas afspreken als jij er zin in hebt, hoor!

Aviendha schreef op 04-08-2021 om 15:53:

Bij videobellen wordt ook verwacht dat je leuk antwoord geeft en het gesprek een beetje gaande houdt gewoon pas afspreken als jij er zin in hebt, hoor!

Gewoon iemand de stekker van het internet eruit laten halen. "Zo raar dat de verbinding na 5 minuten is weggevallen" 

@vivavette, wat een bijzonder verhaal. Fijn dat er in ieder geval plek was in het geboortehuis en dat er verder geen extra ingrijpen nodig is. 

@avienda, ik hoop dat het strippen iets doet. 

Hier in de regio (midden Nederland), hebben de ziekenhuizen afgesproken dat de verloskundige max 3 ziekenhuizen hoeven te bellen. Is er nergens plek dan regelt de 1e een oplossing (zodat de verloskundige zich met jou kan bezig houden), het kan dan wel zijn dat de oplossing is we hebben plek in "lutjeknor" geregeld (en dat je dus verder moet rijden).

Hier gaat het z'n gangetje. De regeldagen lijken weer voorbij (vanochtend ieder uur gevoed). Ze drinkt rustiger en langer dus ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Eind deze week koffie drinken met mijn zwangerschapsgroepje. Ik heb er zin in (live babies kijken/vergelijken). 

Hier ook kort bericht. Vanmorgen is onze mooie dochter Rosalie geboren! We blijven nog een nachtje in het ziekenhuis omdat ze in het vruchtwater had gepoept, maar het gaat wel goed met haar. Ik deel mijn verhaal snel! Liefs

En ook gefeliciteerd Phlora! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.