Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Even paar drukke dagen gehad, zal proberen op iedereen te reageren!

@Singlequeen gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Klinkt als een heftige bevalling. Hoe is het nu? Vervelend dat de kraamhulp zo tegen viel! Doe vooral rustig aan, het is niet niks zo'n bevalling. Ik hoop dat je al wat meer kan en je wel lekker kan genieten van jullie dochter!

@TweeAapjes, bedankt voor het delen van je bevallingsverhaal. Ook jouw verhaal klinkt best heftig. Vervelend van de krampjes, heb je daar al wat tegen? Hoe gaat het nu met je? Hoop dat je lekker aan het genieten bent van de baby en dat je je bevalling hebt kunnen verwerken!

@Lapjeskat, wat fijn dat de baby het goed doet! hoop dat het nog steeds zo is en jij zelf ook goed je rust pakt? Het kan namelijk zo weer veranderen met baby's heb ik gemerkt haha. Bij ons sliep hij ook ruim 2 weken goed door, maar de laatste nachten maakt hij er een feestje van.  

@vivavette Gefeliciteerd! Leuke naam

@Miriemirie Gefeliciteerd met jullie dochter, even schakelen dus haha. Ben benieuwd naar je verhaal, klinkt heftig. Hopelijk kan je nu goed bijkomen en lekker genieten!

@Phlora, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik hoop echt dat het niet lang meer gaat duren en dat de baby zich spontaan meldt! Heb je wel veel steun aan je partner?

@Advienha, jij dus ook nog geen baby, hoe voel je je? Ik had overigens ook bij Lias dat zijn navelstreng om zn hoofdje zat. Zagen we pas bij de geboorte. De verloskundige is echter heel snel met dat snel weg te halen. Heb het amper door gehad, behalve dat ik moest stoppen met persen.

@Lenthe, jeetje wat heftig zeg. Zo zie je maar weer dat je echt naar je moeder gevoel moer luisteren. Ik heb het zelf overigens ook gehad, beide varianten, zowel viraal als bacterieel. Heb er godzijdank niks aan overgehouden en het is niet erfelijk, maar dat maakt mij wel alerter. Ik wens jullie enorm veel kracht. Ben blij om te horen dat jullie nu thuis zijn en het goed gaat. Luister naar je gevoel en beter te vaak bellen naar de ha als je het niet vertrouwd.. Maar we gaan van het positieve uit en geniet ook van je kleine! ♥️

Hier gaat het op zich wel goed. Ons kleine (niet zo klein inmiddels meer) is ondertussen alweer ruim 3 weken. Tijd gaat zo ontzettend snel, hij past gewoon al niet meer in zijn eerste pakjes. Ik merk ook dat hij veel krachtiger is, zowel met borstvoeding als gewoon in zijn doen. Hij kan echt al zijn nek goed optillen en ons aankijken. Eerste bewuste lachje heb ik van de week gehad, echt zo leuk! Je smelt helemaal weg 
De dag dat hij geboren is, is oprecht de gelukkigste dag van mijn leven. 

2,5 week ging het heel goed met de nachten, de laatste dagen maakt hij er helaas een feestje van. We zijn soms uren aan het rondlopen met hem omdat hij dat als enige fijn vind. We weten niet zo goed of het clusteren of krampjes is. Hij slaapt daarna wel goed door. We zijn nu aan het proberen om wat ritme in de dag te krijgen, dat die onrustige periode wat vroeger op de avond is ipv begin van de nacht. Ook omdat mijn partner nog maar 1 week verlof heeft en dan er weer vroeg uit moet. We hopen dat het lukt haha. Overdag is het wel echt een engeltje.

ftm, 2x? Jeetje, hoe kwam dat? 
Hoe gaat het met het slapen inmiddels? Wij hebben nu een slaapzakje waarin dochter veel geborgenheid heeft. Afgelopen nacht geprobeerd en het leek te werken. Misschien ook iets voor jullie als het nodig is?

Ik had het beide tegelijk, heb een poos in het ziekenhuis gelegen en veel antibiotica gehad. Was ook uit het niets, dus ze weten niet hoe het kwam. Mijn moeder had ook het onderbuik gevoel en het was in eerste instantie weggewuifd door de HA met dat het gewoon een griepje of een virusje was. Ik kreeg echter ook allemaal vlekken over mijn hele lichaam en toen zijn mijn ouders gewoon naar het ziekenhuis gegaan omdat ze het niet vertrouwde. Maar goed ook, want het scheelde niet veel. 
Zij waren ook bang voor de gevolgen, want ik kon er echt van alles aan overhouden. Heb nog jaren onderzoek gehad, maar gelukkig is alles goed gekomen.

We hebben tegelijk een bericht geplaatst, daar heb ik ingezet over het slapen. Een slaapzakje wil hij helaas niet, net als een draagzak. Hij beweegt ontzettend veel en als hij zijn armen en benen niet kan bewegen wordt ie heel driftig. Dus helaas.. 

Ja, dat moedergevoel (en vadergevoel trouwens ook) Altijd op vertrouwen!! Wat goed van je ouders destijds. Gelukkig heb je er niks aan overgehouden. 
Heftig he, slapeloze nachten! Je zou misschien kunnen overleggen met het consultatiebureau? Alles uitsluiten (allergie, darmpjes, honger, reflux) en misschien hebben ze nog tips. Heb je ook over inbakeren al gedacht?  Misschien werkt het  juist averechts omdat kind niet vast wil liggen, maar misschien vindt hij het superstrakke juist wel fijn?

Ja heb de 9e een afspraak, dus dan zal ik het even vragen. Denk overigens niet aan reflux, en darmkrampjes twijfel ik ook over, zie er niet echt tekenen van. Honger ook niet en overdag doet hij het wel gewoon heel goed. Hij spuugt ook niet. Maar hoor om me heen dat mensen dit allemaal herkennen en dat het een periode is waar je doorheen moet. Dus we wachten af. Gewoon overdag wat meer mijn rust pakken haha. 
Inbakeren ook geprobeerd, maar lijkt ie ook niet fijn te vinden. Het aller aller aller liefste ligt hij gewoon tegen mij aan 

"het is een fase,  het gaat voorbij" Houd dat heeeeel vaak in gedachten 😆

Phlora

Phlora

01-08-2021 om 20:09 Topicstarter

Oh Lenthe, wat verschrikkelijk om te lezen. Wat moeten jullie je machteloos hebben gevoeld. Ik ben heel erg blij om te horen dat het beter gaat met jullie dochter (wiens naam idd een beetje lijkt op de onze, leuk, mijn familie noemt onze baby steeds *jullie naam* omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze zo gaat heten haha). Ik hoop dat jullie vanaf nu alleen maar mogen genieten samen.
FTM, ja, ik heb echt heel veel aan mijn man, hij is echt geweldig. Hij is kalmte zelve en zo lief. Hij moet alleen morgen weer werken en daar zie ik dan wel gruwelijk tegenop (terwijl ik normaal geniet van alleen thuis zijn met de honden). Het liefst zit ik aan hem vastgeplakt momenteel.
Wat betreft je zoon: wij hebben de slaapcursus van Take Cara Babies gedaan. Weet niet of ik die al benoemd had. Is online met filmpjes. Nog geen eigen ervaring hier uiteraard, maar ik hoor hele goede verhalen erover. Zij benoemt ook dat heel veel babies van slaapzakjes en inbakeren juist harder gaan huilen, terwijl als je ziet hoe zij ze dan vervolgens vasthoudt en sust echt als magie werkt. Wij waren echt onder de indruk. Misschien een idee? Als dochter besluit ooit haar intrede te maken zal ik laten weten of het ons lukt.

@lenthe, ten eerste mooie naam, die stond ook op onze shortlist. Wat een pittige dagen hebben jullie achter de rug, knuffel. Wat fijn dat je weer thuis bent. Ik kan me voorstellen dat haar pijn op zo'n moment ook jouw pijn wordt. 
Hier breekt mijn hart al als ze wat langer moet huilen en we haar niet kunnen troosten. Laat staan in zo'n situatie. 
Wat fijn dat jullie inmiddels thuis zijn. Kan me voorstellen dat het wat onwennig voelt, maar jullie onderbuik gevoel leek te kloppen dus volg je instinct.

Phlora

Phlora

02-08-2021 om 13:36 Topicstarter

Net controle gehad in het zhuis, echo en ecg was prima. Inmiddels 2cm ontsluiting en hebben kunnen strippen. Nu duimen, duimen, duimen dat het iets doet. Anders willen ze zsm inleiden, maar ik mag met man tot morgenochtend besluiten welke dag (morgen, woensdag of donderdag). 

Phlora

Phlora

02-08-2021 om 14:46 Topicstarter

Al sinds vanochtend steken in mn buik. Voelden meer als menstruatie steken. Kortdurend en ook heel willekeurig, soms veel na elkaar dan weer even niet. Nu 3x wat meer iets gehad wat ik herken als omschrijving van een wee; een golfbeweging die ong 45-60 seconden aanhoudt, met zon 20 a 30 minuten ertussen. Herkennen jullie dit? Zijn dit gewoon weer voorweeen/harde buiken of zou dit het echte voorzichtige begin zijn? 

fijn dat je al 2 cm ontsluiting hebt Phlora! En dat het strippen is gelukt. 
Dat wat jij beschrijft dat gevoel heb ik precies ook sinds vannacht 3:00 uur. Het trok om 8:00 uur weg en nu ik weer op bed lig komt het weer terug. Af en toe al best pijnlijk dat ik moeilijk kan ontspannen. De verloskundige komt zo voelen of er al iets gebeurt en eventueel strippen. Spannend!

Phlora

Phlora

02-08-2021 om 15:19 Topicstarter

Ooh wat spannend Lampje, ik hoop dat ze jou ook kunnen strippen en dat we vannacht of morgenochtend allebei een mooie gezonde baby mogen verwelkomen.
Ik hou je op de hoogte of het doorzet..

spannend Lampje en Phlora. Ik hoop zo voor jullie dat dIt doorzet!
Ik zou ze gaan timen, heb je ook een weeen app voor. Dan kan je kijken hoeveel tijd ertussen zit en of ze sneller op elkaar volgen.

Bij mij begon en ging het heel snel dus ik heb nooit langer dan 10 minuten tussen de weeen gehad. 

@Phlora ik ken die cursus niet. Ben benieuwd hoe jij dat gaat ervaren. Ik hoor het wel vannacht gelukkig wel een hele goede nacht gehad, alleen nu is hij overdag wat hangerig. Maar liever overdag dan in de nacht haha.

hier ruim 1 cm ontsluiting. Maar de baarmoedermond ligt nog ver naar achteren en is nog naar half verweekt. Het onderzoek was daarom wel pijnlijk. Ze kon het hoofdje ook voelen en probeerde zoveel mogelijk te strippen. Nu hopen dat het door gaat zetten. 
moet morgenochtend sowieso naar de gynaecoloog voor een ctg en echo en ik denk ook weer inwendig onderzoek. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.