Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Even een kort berichtje: vannacht bevallen van een dochtertje. Helemaal overrompeld omdat we beide dachten dat we een jongen kregen. Heftige bevalling, sterrenkijker en verkeerde ligging van hoofd. Uiteindelijk midden in persweeën naar het zkh gemoeten. Later meer!

Gefeliciteerd Mirriemirrie met jullie dochter! Ik kan me voorstellen dat jullie even moeten schakelen. Al die maanden wen je aan het idee van een jongen, dus neem ook echt de tijd hiervoor. Hadden jullie wel ook een naam voor een meisje bedacht? Nu eerst maar even bijkomen en genieten van jullie gezin!

Phlora

Phlora

01-08-2021 om 12:25 Topicstarter

Van harte iedereen met jullie lieve nieuwe babies!
Sorry, ff weinig input van mij laatste dagen. Eerlijk gezegd ben ik gewoon zo gefrustreerd dat ik weinig leuks kwijt kan. Ik heb niks anders dan voorweeen, harde buiken, steken, en heel erg rugpijn, kan bijna niet lopen. Maar schiet er niks mee op, en woensdag willen ze uiterlijk toch echt gaan inleiden gezien formaat dochter. Ik ben gewoon boos in zn algemeen ook al kan niemand er iets aan doen. Als ik al amper kan lopen weet ik echt niet hoe ik met deze rugpijn straks een kind op de wereld moet zetten. Alles loopt gewoon helemaal mis en ik raak mega gedemotiveerd. 

Gefeliciteerd Mirrie! Fijn dat dochter uit zichzelf nog gekomen is. Ben benieuwd naar de rest van je verhaal. Het is iig binnen 1 nacht gebeurd wat ik als positief opvat. 

Ach Phlora ik snap heel goed dat je mega gefrustreerd raakt. Als je constant pijn hebt en amper kan lopen is je verlof ook echt geen bal meer aan. En inleiden is ook een kutscenario. Hoop dat ook niet te krijgen. Enige voordeel is dat er pijnstillers in het ziekenhuis zijn. Maar voor mijzelf ben ik bang dat het qua mindset ("ik ga ervoor!! kom maar op met die pijn") juist een nadeel is. 

Hey maarre de weeën gaan zeker wel je rugpijn overstemmen dus denk dat van houding wisselen enzo alsnog goed mogelijk gaat zijn. Heb je een gymbal waar je op kan hangen? 

Anyway hoe klote alles nu ook loopt, het kan nog steeds elk moment gebeuren, en woensdag heb je sowieso je dochter!!! Al lig je halfdood op je rug, dat kind gaat er komen. Het komt echt goed allemaal

Bedankt allemaal!!

phlora, ik begrijp dat het heel vervelend en frustrerend voor je is. Ik hoop echt dat het snel komt. Ik weet zeker dat je pijn compleet anders is dan de pijn gedurende een bevalling, dus laat je daar niet door demotiveren. Veel sterkte met de laatste loodjes. Hopelijk komt hij voor woensdag en anders, weet je in ieder geval dat het einde in zicht is en ze doen wat voor jou en de kleine het beste is.

En Mirrie: gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat dat even schakelen is! Hopelijk gaat alles goed met jullie samen.

Phlora, het is heel begrijpelijk dat je het even niet meer ziet zitten. Zulke pijn is ook gewoon vervelend! Zoals Vivavette al zegt: de pijn tijdens de bevalling is echt heel anders. Ook jij kan dit aan! Nog even en dan mag jij je baby ook vasthouden. Zet hem op! 🌹

Mirrie: van harte gefeliciteerd met je dochter! Ik wens je een spoedig herstel van je bevalling.

Phlora: klagen en balen mag hoor! En die pijn verspreid over zo'n lange tijd is ook enorm vermoeiend, dus logisch dat je er doorheen zit. Gaan ze bij jouw eventuele inleiding ook beginnen met een ballonnetje? Het kan zijn dat je daarna geen weeënopwekkers meer nodig hebt omdat de ballon de laatste duw geeft om de bevalling echt te starten. Bij mij was dit in ieder geval het geval. Als de keizersnede niet nodig was geweest was ik zonder extra hormonen bevallen. Dus ook dat kan nog!

Phlora

Phlora

01-08-2021 om 17:17 Topicstarter

Lief, jullie reacties allemaal.  Dank daarvoor. Voel me wel wat beter door het hier kwijt te kunnen. Het zullen ook echt de hormonen wel zijn. 

Aviendha, dat met die pijnstilling is bij mij inderdaad ook zo, ik maak het mezelf ook te moeilijk in mijn hoofd denk ik.
Lapjeskat, ik heb dinsdag een gesprek over hoe verder, ik en mijn man hebben het vandaag besproken en we willen inderdaad kijken stap voor stap wat nodig is, mogelijk eerst met prostaglandine tabletjes of een ballon, dan het breken van de vliezen en als laatste optie een oxytocine infuus.

@mirrie, gefeliciteerd! Ik wens je een goed herstel toe. 

@phlora, de laatste loodjes wegen echt het zwaarst, maar je bent er bijna. Ergens komende week kan jij heerlijk knuffelen met je kleine.


Bericht op verzoek verwijderd ivm privacy.

Lenthe ik heb het nog niet gelezen maar gelijk vanwege je eerste alinea snel deze reactie: je mag je bericht hier op Via maar een half uur wijzigen!

Heb het nu wel gelezen... wat een naar verhaal en wat akelig dat jullie al die tijd een onderbuikgevoel hadden en het werd weggewuifd. En dat jij zelf ook nog zo ziek werd is natuurlijk ook niet niks! Je zou om minder totaal instorten. Gelukkig zijn jullie nu lekker thuis en lijkt het erop dat het verder goed zal gaan. Ik duim voor jullie

Aviendha schreef op 01-08-2021 om 19:12:

Lenthe ik heb het nog niet gelezen maar gelijk vanwege je eerste alinea snel deze reactie: je mag je bericht hier op Via maar een half uur wijzigen!

Ik had ergens gelezen dat moderators het wel willen wijzigen?  Of heb ik dat mis?

Lenthe_ schreef op 01-08-2021 om 19:23:

[..]

Ik had ergens gelezen dat moderators het wel willen wijzigen? Of heb ik dat mis?

Dat weet ik niet zeker, maar van wat ik tot nu toe van de moderators heb gelezen zijn ze de beroerdste niet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.