Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Dadels heb ik nooit gegeten en het is bij mij ook goed gekomen haha  Wel leuk om te lezen en wie weet!

@Advienha haha nee dat begrijp ik, maar moest er eigenlijk ook wel om lachen dat net uitgerekend de buurvrouw er naar vroeg. Heb ook luchtig geantwoord met dat ik er goed van afgekomen ben. Het is verder wel een schat van een mens hoor en biedt ook hulp aan enzo, maar vond de vraag nogal onverwachts ineens haha.
Je mag mij zeker pb doen met de naam, ben nieuwsgierig hihi! Snap dat je het niet openbaar wilt plaatsen

@Lenthe haha ja ik heb dat ook gelezen over borstvoeding en poepluiers. Ach het werkt inderdaad allemaal goed, dus moet ik het zo maar bekijken En inderdaad krampjes lijkt mij echt een hel! Daar heeft hij gelukkig geen last van.

Er komen veel uitgerekende datums dichterbij, of zijn al verstreken. Ben zo benieuwd! Ik wens jullie allemaal een fijne bevalling toe, en dat julllie ook snel mogen knuffelen met jullie baby's ♥️

Phlora

Phlora

20-07-2021 om 19:31 Topicstarter

Graag gedaan allemaal, ik vind zelf zo'n tabel ook altijd fijn, kan ik weer even spieken.
Echt leuk dat er hier zo lekker veel wordt geschreven. Helpt me de dagen door komen.
Wat betreft die dadels en scharlei, dat klopt inderdaad die onderzoeken heb ik ook gelezen. Ik heb ook scharlei in huis, ik snuif er sinds maandag dagelijks 5min aan, op aanraden van mijn bevalcursus. Dadels dagelijks idd 90 gram. Plukje ik hou er ook niet zo van (terwijl ik verder echt alles eet zo ongeveer, typisch he haha) maar ik bak er een reepje bio ontbijtspek bij en dan een beetje balsamico azijn. Dan is het wel echt lekker. 
Mijn bevalcursus raadde ook een goed heet washandje aan tijdens de ring of fire inderdaad, creme zou niet diep genoeg werken. 
Neweve, ik heb vandaag die webinar van Tergooi gekeken, thanks voor de tip! 
Pinguin, wat fijn van die rust nu je flesvoeding geeft, dat is echt het allerbelangrijkst. En hoe leuk voor je man dat hij ook wat kan doen. Man hoopt vurig dat ik volop kan kolven zodat hij flesje kan geven. Zo schattig. Ook super dat ze goed naar je wensen geluisterd hebben en dat je er positief op terug kan kijken! Naweeen zijn vervelend, maar het schijnt wel dat je dan sneller weer een platte buik hebt.
Lampje en Vivavette, die verveling herken ik niet, ik ben of doodop en slaap heel de dag of ik ben hyperdepiep door onze kledingdozen heen aan het gaan (verbouwing op zolder net af en zijn verhuisd, dus al onze kleding moet uitgepakt en opgehangen/gevouwen).
Lenthe, vervelend die aambeien, heb je die overgehouden aan de bevalling of ervoor al last van? Ook voor jou dus een topkeuze, flesvoeding. Wel echt slopend dat ze heel de nacht wakker is, hopelijk gaat dat snel beter. Kun je overdag bijslapen?
Firsttimemom, haha die buurvrouw! Wat een figuur. Ik moet er wel om lachen. Fijn, zo'n goede nacht met beeb. Ik snap 'm wel, ik zou ook liever lekker warm tegen moeder of vader aanliggen dan dat geprul aan je lijf en de kou als je naakt opeens bent, haha. Mooie naam trouwens! Bijzonder zonder dat ie zo vreemd is.
Aviendha, had je baby niet de hik vannacht? Mijn baby heeft heeel vaak de hik, dan word ik ook een beetje gek van dat ritmische getik. Ik zie straks ook graag een Pb tegemoet, ben veel te nieuwsgierig.

Hier is het gisteren dus rustig gebleven, en vandaag ook. Ik heb morgen een afspraak bij de kapper voor balayage, nu is dat een kapper die altijd maanden van te voren al vol zit, dus nu ze mij zo lang laat wachten hoop ik dat ze me morgen nog een laatste verwen dagje gunt  
De naam wil ik hier wel al delen, haar officiele naam wordt ?, vernoemd naar mijn geliefde oma. Haar roepnaam wordt ?, al zijn we er nog niet uit of het ? of ? wordt. Uiteindelijk wordt een roepnaam toch wel afgekort, denken we..
In Nederland geen hele bekende verbastering, maar waar ik vandaan kom wel een hele bekende. Dochter krijgt ook mijn engelstalige achternaam, deze heb ik ook gewoon gehouden na ons huwelijk. We baalden wel een beetje van de nieuwe baby van Meghan en Harry, omdat wij deze naam al jaren wilden en nu bang zijn voor een hype of vergelijking, maar goed, het is niet anders. De naam zal in ieder geval geen grote verrassing zijn voor onze familie en dichte vrienden.

mooie namen hoor Phlora en firsttimemom! Als de kleine geboren is zal ik die van hem ook wel delen per PB. Anders wordt het wellicht een beetje herkenbaar. Ik schrijf ook nog op een ander forum waar ik allang niet meer anoniem ben (heb er notabene mijn man vandaan), maar daar heb ik het zeg maar niet over de details die hier soms voorbijkomen. We zijn wel heel blij met de naam die we hebben gekozen.

Veel plezier met je verwendagje Phlora! 

Lenthe: ik hoop voor je dat de prutnachten zeer binnenkort voorbij zijn zoals je verloskundige aangaf.

Dadels vind ik echt niet lekker, dus die laat ik staan. Wel geprobeerd overigens. Ik heb mijn hoop nu op de tonic en bitter lemon gevestigd, al geloof ik dat je daar ook liters en liters van moet drinken net zoals je 10 ananassen zou moeten verorberen.

Vandaag zijn we in het ziekenhuis geweest om de bevalling te plannen. Ik mag zaterdagochtend komen voor een ballonnetje, en dan zondag inleiden. Als het in de tussentijd tot zaterdag gebeurt, dan gaat het gewoon via mijn eigen verloskundige. De verloskundige die ik sprak zou in ieder geval zaterdag ook dienst hebben, dus dat zou al 1 bekend gezicht zijn. Ze heeft ook nog getoucheerd, maar ik zit nog potdicht en er viel dus ook niks te strippen. Het toucheren zelf deed geen pijn bij mij, ik vond het hooguit wat ongemakkelijk. Wel een raar idee dat we a.s. maandag een baby hebben! Dat besef kwam er halverwege het gesprek ineens indalen, heel raar.

Nog geen baby hier. Gisteren was een moeizame dag. Baby was de hele dag druk, alsof hij zijn weg naar buiten aan het uitgraven was. Veel steken en harde buiken. Vridnd wilde al de verloskundige bellen omdat het zo pijnlijk was. Maar het waren zeker geen weeën. 
Bij controle vanochtend bleek ook dat baby eindelijk goed ingedaald is!  Niet voor niets geweest al die pijnlijke steken. 

Lenthe: herken helemaal jouw borstvoeding verhaal. Hier de vorige keer precies hetzelfde. Geen stuwing, melkproductie kwam niet opgang. Ben er toen ook een tijdje verdrietig over geweest dat het niet lukte. Nu dus ook bewust voor flesvoeding gekozen. Geen stress deze keer daarover in de kraamtijd. 

Ik weet niet wie het schreef, maar ik verveel me ook wel haha, laat de baby maar komen. Het is wel lekker hoor om even niets om handen te hebben, maar lezen en Netflix heb ik ondertussen ook wel gehad en op stap heb ik ook geen zin meer in.

Fijn lapjeskat dat jullie nu een plan hebben opgesteld. Dan heb je iig een datum om naar uit te kijken. 

En mooie namen firsttimemom en plohra! Hier wordt het een Hollandse naam. Zoontje heeft ook een Hollandse naam. Denk niet dat ik hem hier deel, maar pb kan altijd!

Mooie naam Phlora! Lilly is hier ook genoemd als mooie naam. Uiteindelijk gaan we toch voor iets heel anders.
Die vergelijking met Harry en Meghan zou ik me niet druk om maken. Het was bij mij iig niet opgekomen. Hordes oma's heten Elisabeth, en Lil(l)y is ook best een populaire naam. 

Wat spannend Lapjeskat! Bij mij zal het tussen nu en 3 weken zijn maar dat echte besef is nog steeds niet ingedaald haha.

Verlof/verveling gewoonlijk ben ik een druk persoon, op werk en in het weekend. Heb me tijdens de lockdown ook vaak slecht gevoeld. Als ik normaal gesproken een weekend geen afspraken oid had of een dagje verveelde voelde ik me gelijk nutteloos en ongelukkig.
Dit is eigenlijk de eerste keer in mijn leven dat ik dat totaal NIET heb het is nu mn ruim 3e week verlof en eindelijk legit chillen (slapen, serie, lezen, gamen, filmpje, kat knuffelen, wasje draaien) bevalt me heel goed  

De verveling is hier ook toegeslagen. Ik merk aan mezelf dat ik er wel een beetje klaar mee begin te zijn, haha. Herkennen jullie trouwens ook dat je buik af en toe een 'knap' geluid maakt? Ik heb nu al een aantal keer echt een flinke knap gehoord vanuit mijn buik. Een beetje vergelijkbaar met het knakken van een gewricht ofzo. Ik herken het in ieder geval niet van mijn vorige zwangerschap. Iedere keer vraag ik me af of het mijn vliezen zijn, maar tot nu toe is het toch echt droog gebleven. Morgen heb ik weer controle in het ziekenhuis, dus ben benieuwd of de klinisch verloskundige er iets over kan zeggen. 

Er zijn hier al hele mooie namen genoemd. Ik denk dat ik de naam liever niet in het topic zet, maar ik wil deze als de baby geboren is wel met jullie delen in een pb. 

Lapjeskat: Het is voor jullie dus nu echt aftellen. Spannend, maar ik kan mij voorstellen dat het wel fijn is om te weten dat jullie uiterlijk maandag de baby gaan ontmoeten. 

Mirriemirrie: Wat fijn dat de baby helemaal ingedaald is! 

Spannend, Lapjeskat! Maar ook onwerkelijk inderdaad. Wel lekker dat het einde in zicht is, en de kraamtijd bijna mag gaan beginnen.

Wij zijn nog niet 100% zeker van de naam. We wachten met de definitieve beslissing tot we hem ontmoet hebben. De meest waarschijnlijke naam staat wel op de proefdruk van het geboortekaartje. Die heb ik net besteld. Kunnen we dat ook even laten bezinken. Maar ik zet hem ook niet op het forum hoor! Via pb kan wel natuurlijk

Verder i.v.m. de verhuizing opnieuw bezig met kinderopvang regelen voor baby. Het lijkt erop dat we voor 1 dag direct in de buurt terecht kunnen, en voor de andere eerst nog een paar maanden moeten pendelen naar de oude opvang (die waar dochter nu zit). Maar ja, dat wilden we voor dochter sowieso gaan doen, dus dan kunnen we hem gelijk meenemen. Ben benieuwd hoe lang we het pendelen volhouden, maar we willen dochter ook niet gelijk uit al haar vertrouwde omgevingen halen. En zeker niet omdat het voor haar voor minder dan een jaar is.

Phlora, ik ga die scharlei ook eens even checken. En spek en balsamico erbij klinkt als een goed idee, dus als ik dan toch boodschappen doe... Baat het niet, dan schaadt het niet, denk ik maar

Aapjes die knap herken ik eigenlijk niet, zal er eens op letten. Mirrie dat pijnlijke graven wel. Hier is het elke avond feest, vooral als ik mijn bord op mijn buik zet, of er met een arm tegenaan zit. Volgens mij probeert hij z'n ruimte te verdedigen.

Vanmorgen nog naar de verloskundige geweest. Alles was goed. Nog een afspraak gemaakt voor bij 41 weken, maar we gaan er vanuit dat die eigenlijk niet meer nodig gaat zijn. Ach ja, je weet maar nooit hè.

Aviendha ik verveel me idd ook niet. Ik vind het wel een fijne afwisseling tussen dutjes, mediteren, series kijken, en wat huishouden, boodschappen, en klusjes. Maar aan de andere kant heb ik ook veel zin om aan de volgende fase te beginnen. Het is in zekere zin toch wachten op het onvermijdelijke. En ik wil hem graag ontmoeten!

FTM ik heb bij de eerste idd ook geen dadels gegeten. Alleen frambozenbladthee gedronken. Die bevalling ging wel prima, en zonder echte complicaties.

@phlora wat een mooie naam! Zou zelf voor Lily Rose gaan, maar dat zal idd vaak worden afgekort naar Lily ik hoop dat je je afspraak met de kapper nog gered hebt haha en anders dat je lekker kan baby knuffelen! ♥️

hik: mijn baby had in de buik ook echt elke avond de hik, super iritant haha. Maar dat heeft hij nu dus nog steeds elke avond. Heel vervelend, hoop dat dat snel over is haha.

@lapjeskat wat spannend! Je kan er nu echt naartoe leven en maandag heb je dan sws je baby! Heel leuk, ga nog goed genieten deze dagen en ik wens je alvast heel veel succes en dat alles goed mag verlopen! ♥️

@miriemirie spannend zeg, fijn dat de baby nu goed is ingedaald! Hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten! Naam mag altijd via pb gedeeld worden, vind ik leuk

Fijn @Advienha dat je lekker kan genieten. Pak nu vooral je rust en slaap lekker veel! Dan kan je er straks goed tegenaan hha

@TweeAapjes dat knap geluid herken ik niet. Heb idd gelezen dat dat kan gebeuren als je vliezen zijn gebroken. Zou dat toch maar ff navragen, wat het kan zijn. Leuk, zie de naam wel een keer tegemoet in pb Hoop ook voor jou dat de baby zich snel komt melden!

@Plukje fijn dat je voor 1 dag iig in de buurt terecht kan. Ben benieuwd hoe je dat pendelen gaat ervaren idd, maar begrijp het ook goed voor je dochtertje! . Hoop idd dat je die afspraak met 41 weken niet meer redt haha!

Hier ging het de laatste dagen eigenlijk wel heel lekker. Beetje ritme erin en goede nachten. Maar vandaag is echt waardeloos. Ben al vanaf 6u vanochtend aan het sjouwen, voeden, verschonen,troosten etc met de baby. HIj is echt heel onrusrig vandaag. Net als het consultatiebureau langs komt natuurlijk. Ben wel heel benieuwd hoeveel hIj (hopelijk) is aangekomen. Zaterdag woog hij 3060 gram, maar het is een gulzig mannetje haha. 11 dagen oud alweer! 

Voor de mensen met babys, hoeveel cc drinkt jullie baby gemiddeld per voeding? Of verschilt dat echt heel erg?

Wat is er weer veel geschreven! Het lukt me niet om het goed bij te houden haha. Hier een poging. 
Vivavette: oudste zoontje vindt het wel interessant, komt hem soms even aaien, maar gaat nu vooral door met z’n eigen ding. Vandaag had hij zijn dag niet helemaal, hij was wat jengelig, wat mijn man en ik iets minder goed kunnen hebben met minder slaap 😅 Dat heeft even tijd nodig.

Fijn jouw bericht Lenthe! Ik heb precies hetzelfde wat betreft flesvoeding. Ik heb alleen tot en met vandaag mooi tegen de kraamverzorgster gezegd dat ik geen last had van m’n borsten, heb ook een heel strakke sportbeha aan. Nou het begint nu toch wel wat zeer te doen, haha. Vanochtend begonnen beide zoontjes tegelijk te huilen en toen kwam er ook ineens allemaal melk . Overwoog nog om iets op te vangen maar het bleef bij wat druppels.
Pittige nacht had je achter de rug! Dat hebben wij (nog?) niet gehad. Wel dat hij ‘s nachts wakker was en overdag slaapt.

Plukje83: wat fijn dat de chiropractor veel heeft kunnen doen voor jou!

Dat is een goede instelling denk ik Aviendha!

Phlora: wat leuk dat je man er zo naar uit kijkt Wat een mooie namen! Ik vind de twee namen als roepnaam ook wel heel mooi en zeker niet te lang ofzo als je daarover twijfelt. 

Spannend Lapjeskat! Herkenbaar dat het besef ineens indaalt dat je weet wanneer je je baby vasthoudt. 

TweeAapjes: ik heb er wel eens over gelezen, maar ik weet niet meer wat het knap-gevoel/geluid is. Heb je het nog nagevraagd?

Zoontje drinkt sinds gistermiddag een stuk beter, en daardoor was vannacht een best goede nacht. Man heeft de voedingen gedaan omdat ik nog redelijk wat last had. Hij moet eigenlijk nog ietsje meer drinken, zodat hij in de nacht om de 4 uur kan drinken. Blijkbaar hoort het bij onze kindjes dat het drinken een ding is in het begin haha. Al gaat dit al een heel stuk beter dan bij oudste zoontje destijds. 
Vandaag zijn een paar hechtingen die heel strak zaten eruit gehaald, wat een grote opluchting is. Ik merk wel dat ik nog heel erg moet opletten op hoe ik zit, want ik begin m’n bekken ook alweer goed te voelen. Zo blijf je als kraamvrouw nog wel even wat krakkemikkig 😅
Heb ook lichte keelpijn en moet soms een beetje hoesten (oudste zoontje heeft weer eens een verkoudheid meegenomen van de opvang). En dat is niet zo fijn met de hechtingen en nog zwakke bekkenbodem.. 

Nog twee halve dagen kraamzorg en dan is dat ook voorbij. Wat gaat dat enorm hard! Wel hebben we morgen iemand anders dan die we tot nu toe hadden. Vind ik wel jammer, maar misschien is zij ook wel heel leuk  

Pinguin: Wat fijn dat het goed gaat bij jullie en wat gaat de kraamweek snel. Hopelijk drinkt de kleine snel wat meer in de nachten.

FTM: Hopelijk is het gisteren uiteindelijk wat beter gegaan of vandaag weer. Lijkt me lastig als de kleine zo onrustig is en alles is nieuw. Was hij goed aangekomen?

Phlora: Mooie namen!
Ik zet het hier wel neer op het moment dat zoon geboren is 😉

Plukje: Fijn dat een deel van de opvang al geregeld is. Dat hoor je ook wel eens anders met die wachttijden overal!

Twee Aapjes: Dat geluid herken ik niet!

Lapjeskat: voor jou komt het nu ook dichtbij! Hoe voel je je?

Gisteren bij de vk geweest, en alles is nog heel rustig hier. Ik merk dat vooral mijn vriend het spannend vindt en de hele tijd twijfelt of hij wel van huis kan (hihi). Ik heb gezegd dat hij maar lekker een dagje op kantoor gaat zitten, dan heb ik ook weer even rust.


Mirrie: wat fijn dat de kleine nog uit zichzelf is gaan indalen. Zijn die krampen niet voor niets geweest! Hier krijgt de kleine ook een Nederlandse naam. Man en hebben zelf ook kaaskopnamen en een kaaskopuiterlijk dus dat vonden we ook het meest passend

Aviendha: ook hier geen last van verveling hoor! Chillmodus is aan. Vorige week bij de bieb nog een stapel boeken gehaald, en heb er al 3 uit.

TweeAapjes: dat knakken ken ik niet, maar misschien is het inderdaad de hik? 

Plukje: hier hebben we ook lange tijd getwijfeld over de naam, en eigenlijk ook een tijd het idee gehad te wachten tot de geboorte. Uiteindelijk is toch 1 naam meer gaan leven voor ons. Die andere onthouden we gewoon voor een eventuele tweede zoon. Succes met een kinderopvang zoeken. Is dat nog een beetje te doen in jullie buurt? 

Ftm: wat fijn dat de nachten al goed lopen. Hoe was het bezoek van het consultatiebureau?

Pinguin: fijn dat je zoon nu beter drinkt. Ik hoop voor je dat je verkoudheid snel weer over is. Niet lekker om dat erbij te hebben nu.

Vivavette: hier ook een zenuwachtige man, die ook echt niet meer naar kantoor wil (hoewel hij van mij zeker mag). En van zijn collega's hoeft het ook niet meer dus die loopt hier alsnog de hele dag te hyperen. Gelukkig is hij verder heel lief en doet hij alles voor mij 

Verder is het hier ook nog steeds rustig. Ik ga er dus vanuit dat ik zaterdag dat ballonnetje moet halen. En tot die tijd geniet ik nog even van de laatste babyvrije dagen 

zo vannacht bijgelezen en nu even reageren. 

krampjes, hier alleen op dag 1-4, maar toen was de kraamzorg er ook nog dus veel goede tips gekregen (houdingen end), en ze heeft het in de middag even van ons overgenomen zodat wij een middagdutje konden doen. 

@ftm zit jij nu niet rond de eerste regeldag? Dan zijn ze wat onrustig en drinken ze meer zodat je productie verhoogt wordt. 

@phlora, wat een mooie naam. Past wel bij phlora . Onze naam is lekker kort (4 letters) internationaal ook uitspreekbaar en staat in de top 20 van 2020. 

Ik lees dat meerdere kiezen voor kunstvoeding lijkt me zeker geen slechte keus. Minder stress en een gevoede baby is nooit verkeerd. Heb je dan wel nog kans op stuwing na de bevalling? Geen idee eigenlijk hoe dat werkt...

@pinguin wat fijn dat het steeds beter gaat. Zo'n kraamweek gaat snel he! 

@viavette, doet je man er lang over om van werk thuis te komen? Hier twijfelde man ook, hij moest op werk zijn wegens testen van een nieuwe machine. Maar kan binnen 30 minuten thuis zijn, ik had wel afgesproken dat ik hem bij de geringste twijfel zou bellen (dus al eerder dan dat je de verloskundige belt).
Uiteindelijk startte ik in de zeer vroege ochtend met gebroken vliezen en de opstart fase daarna van mijn bevalling was erg rustig, dan is er nog meer dan genoeg tijd om naar huis te komen. Van ochtend tot lunch hebben wij praktische bedingen gedaan (vaat, wasje, cake gebakken, dieren verzorgd). 

Hier gisteren de eerste hele dag zonder kraamzorg maar dat ging erg goed. 
De babykaartjes (met stempel) zijn inmiddels af en gaan vandaag op de post. Het stempelen van de voorkant + enveloppen wilde ik eigenlijk doen de dag dat ik uiteindelijk bevallen ben dus dat liet allemaal even op zich wachten. Vandaag ook weer een stukje (tot het eind van de straat) gewandeld, het ging goed maar is duidelijk inspanning. Zo trainen we iedere dag een beetje. 

Heeft iemand nog tips voor goede zoogcompressen? Een van de borsten gaat lekken als aan de andere gedronken wordt maar die ik nu heb (ah huismerk), die schuren net onprettig tegen mijn tepel...

Neweve: Nee hoor, het is ca. 30 minuutjes rijden. Daarnaast vindt hij het stiekem wel lekker om even eruit te zijn, alleen is hij bang dat hij het "mist". Haha, ik heb hem maar verzekerd dat het (meestal) niet zo snel gaat en hij gewoon zn telefoon op moet nemen. Grappig, dat jij nog een cake hebt staan bakken. Wel lekkere afleiding denk ik, goed idee!

Fijn dat het goed gaat zonder de kraamzorg. Een vriendin van mij adviseerde de zoogcompressen van medela. Zelf heb ik er nog geen idee van. Heb wel een setje wasbare (bamboe) klaarliggen en dat lijkt mij wel prettig. 

@vivavette is inderdaad lastig dat ie zo onrustig was gister, vannacht was dan weer super goed gegaan! Hij heeft van 12 tot 4.30 aan een stuk door geslapen en vandaag doet hij het ook heel goed. Lekker veel drinken en veel plasluiers en veel slapen. Tussendoor ook wat langer wakker en dan kijkt hij heel nieuwsgierig om zich heen. Heerlijk! Hij was goed aangekomen. Van 3060 zaterdag naar 3210 gister! Baby's komen zo tussen de 100 tot 250 gram per week aan, dus hij is goed aangekomen. Verder was de controle ook goed, het is een sterke baby. Moet ook goed oppassen, want hij rolt zo overal vanaf, hij is erg beweeglijk haha.

Man, snap dat hij het spannend vind, dat had mijn man ook op het eind. Ik zei ook ga maar lekker naar kantoor, dan heb ik rust haha. Hij moet nogal veel bellen voor zn werk, dus dat was anders alleen maar onhandig voor mij. Verder is onze bevalling 's nachts en in het weekend gebeurt, dus was het uiteindelijk geen issue. Ik heb sws altijd het gevoel gehad dat de bevalling 'snachts zou beginnen, weet niet waarom, maar dat past helemaal in het plaatje wat ik altijd had haha.

@lapjeskat, bezoek van het consultatiebureau stelde niet zoveel voor. Ze vroeg voornamelijk hoe ht ging en of we nog vragen hadden. Was een beetje een aparte mevrouw vond ik met onduidelijke antwoorden. Maar goed, was voornamelijk geïnteresseerd in hoeveel hij was aangekomen haah. Ga nog goed genieten van de babyvrije dagen! En voor je het weet is het zo ver, spannend hoor!!

@Neweve ik denk inderdaad dat het de eerste regeldag was. Vandaag is hij een stuk rustiger en slaapt langer, maar is ook langer tussendoor wakker en heel alert. 
Wat goed dat jullie al gewandeld hebben, wij gaan vanmiddag voor het eerst. Wilde het weekend al gaan, maar toen kwam er steeds onverwachts bezoek binnen. 
Ik gebruik zoogcompressen van de kruidvat (die vind ik niet schuren), maar gebruik ook een zilver kapje voor soepele tepels. Dat is wel heel fijn vind ik zelf. Mijn borsten lekken sws als de malle, gister was heel mijn shirt nat haha, dus heb verder niet echt tips daarvoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.