Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Gefeliciteerd Lampje! Wat een mooie naam. Hoop dat jullie snel naar huis mogen 

Advienha hoop dat het strippen helpt en jij ook snel je baby in je armen mag hebben!

Hier weer een goeie nacht gehad. Vanmiddag is onze man wat onrustig en wilt alleen maar bij mij knuffelen. Ik geniet er nog maar even van, over 6 dagen is hij al een maand! Wat gaat het ontzettend snel, bizar.

gefeliciteerd Lampje! Mooie naam, heeft ook op ons lijstje gestaan.
Avienda, hopelijk kan jij ook snel melden dat je bent bevallen.
Phlora, ook gefeliciteerd! Ook een mooie naam! Gebruiken jullie beide namen of alleen de eerste?
Vivavette, wat een verhaal zeg, dat er nergens plek was. Ga je toch ook niet prettig de bevalling in. Gelukkig heb je het geflikt zonder dat medische hulp nodig was. Ook voor jou zou ik als tip geven om contact te zoeken met een bekkenfysio. 

Mirrie, wat vervelend zeg! Geef jezelf de tijd voor herstel! Geef bezoek aan dat de "komende dagen al volgepland zijn" en laat je man de facetime gesprekken doen. Ikzelf heb er ook moeite mee met grenzen stellen, maar denk aan jezelf! Die bekkenbodem is ook heel vervelend. Je voelt je zo ellendig he! Dikke knuffel! 

Gefeliciteerd Lampje279! Inderdaad een prachtige naam.

Vivavette: Wat heftig dat er zo weinig plek was. Gelukkig is alles goed gegaan.

gefeliciteerd lampje! Hopelijk maken jullie je inmiddels klaar om naar thuis te gaan. 

Gefeliciteerd Lampje! ♥️ Mooie naam! Hopelijk alweer lekker thuis!

Phlora

Phlora

05-08-2021 om 12:44 Topicstarter

Hi allemaal,
Heel erg bedankt voor de felicitaties. Een update vanuit ons. Helaas gaat het niet allemaal volgens plan maar gelukkig gaat dat vooral om mij en niet om onze dochter. 
Maandagavond toen ik ging slapen plaatste ik nog een update dat de weeen rond de 7 min kwamen. Om 3u werd ik wakker en waren de weeen verplaatst naar mijn rug en kwamen ze elke 3minuten. Ze deden pijn maar waren weg te puffen met behulp van mijn man die goed zn knokkels in mn rug zette. De ontsluiting vorderde echter niet zo vlot en om 12u smiddags was mijn rug inmiddels helemaal blauw en kwamen ze bijna constant; uit zichzelf elke 45 seconden maar zodra ik mn buik aanspande door te verplaatsen kwam er ook weer eentje. Ze waren liggend eigenlijk niet op te vangen maar ik was zo moe van het staan al de hele nacht. Gelukkig had ik om 12u 5cm en dat betekende naar het ziekenhuis en het bevalbad in, eindelijk. 
Aangekomen in het ziekenhuis braken m’n vliezen en bleek het echter meconiumhoudend te zijn. Nou daar ging de badbevalling, opeens een heel team aan m’n bed en ik moest in een bepaalde houding blijven liggen voor een CTG. Dit ging totaal niet omdat mijn rug zo’n pijn deed dus ze konden haar hartje niet in beeld krijgen. En toen opeens ging mijn buik meepersen. De gyn zei wegpuffen maar ik had er totaal geen controle over. Toen raakte ik wel een beetje in paniek want ik zat dus pas op 5cm en ik dacht ik pers mezelf dalijk kapot zo. Toen stopte ze om te controleren en toen was ik dus in 20min van 5 naar 10cm gegaan en mocht ik persen. Wat een opluchting; de persweeen zaten wel in mijn buik en mijn rug kreeg eindelijk rust. Het persen duurde anderhalf uur en ging eigenlijk heel goed maar het leek alsof ze het bochtje niet omkwam. Uiteindelijk kreeg ik haar er toch uit na een knip en toen bleek dat ze best mn bekken doorkwam maar dat ik naast haar hoofdje ook een handje mee had moeten persen; ze lag in een soort superman houding. 
Al met al vond ik de persfase goed te doen ondanks dus extra handje en knip, al heb ik veel hechtingen waar ik wel heel bang voor was valt me mee, en de ontsluitingsfase is me wat tegengevallen. Door het meconiumhoudend vruchtwater is ze behoorlijk misselijk en spuugt regelmatig, aanleggen lukt daarom niet, raakt direct misselijk en overstuur. Dus ik kolf en dat komt gelukkig wel op gang. Lactatiedeskundige zegt dat ze vertrouwen heeft dat het vanzelf goed komt zodra de ergste misselijkheid weg trekt. 
De avond van de bevalling moesten wij om middernacht weg omdat het ziekenhuis overvol was en ze de kamer nodig hadden. Begrijpelijk wel. Maar ik was heel duizelig (was best wat bloed verloren en heb sowieso een lage bloeddruk al) en ik had pijn op de borst. Ik besteedde er niet zoveel aandacht aan; was te moe. Maar gisteren thuis werd de pijn op de borst erger en ondanks dat de verloskundige zei spierpijn, ik wist gewoon zeker dat dat het niet was, het voelde anders. Dus ziekenhuis gebeld, na overleg langs gekomen, en nu zitten we weer in de mallemolen. Vannacht opgenomen en bloedverdunners, bloedonderzoeken, rontgenfotos, CT scans met contrast waardoor ik nu 24uur lang de moedermelk moet weggooien helaas. Nou geen longembolie (waar ze bang voor waren), maar blijkt dat ik een gaatje in mijn hartzakje heb. Serieuze indicatie omdat het kan leiden tot ontsteking aan mijn hartzakje. Nu is het weer wachten op andere artsen en ze willen een scopie van mijn slokdarm gaan doen, kijken waar het vandaan komt en om een plan van therapie te bespreken. Die scopie wil ik dus écht niet want is ontzettend naar en met deze indicatie kan dat niet onder narcose. Dus straks eerst maar eens goed overleggen wat we doen met een eventuele uitslag.
Al met al zou je echt bijna vergeten dat ik ondertussen ook nog kraamvrouw ben met hechtingen van hier tot Tokyo en naweeen. Ik merk wel dat ik een beetje aan het eind van mijn Latijn ben nu. Ik ben wel heel blij met mijn man. Hij was echt fantastisch tijdens de bevalling, heeft me er echt doorheen gecoacht, had het nooit zonder hem gekund. En nu is hij ook zo goed de zorg aan het oppakken, ik doe vooral knuffelen en hij troost, verschoont, zodat ik volop kan slapen. Hij is echt geweldig en dat realiseer ik me des te meer. ❤️
Nou, zo ver mijn update, ik hoop dat het bij jullie allemaal beter gaat en dat jullie genieten van de kraamtijd. Ik ben allang heel erg blij dat onze dochter op de misselijkheid na heel tevreden is.

@phlora voor ct met contrast hoef je niet de moedermelk weg te gooien! CT maakt gebruik van jodium houdend contrast middel, na 2 uur is de hoeveelheid in jouw bloed al gehalveerd. 

Zie: https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen?id=398&name=Contrastmiddelen+bij+beeldvorming+tijdens+de+borstvoedingsperiode en https://radiopaedia.org/articles/contrast-media-and-breastfeeding






jeetje Phlora wat heftig! Zowel de lange bevalling als dit. Zo wil je niet je kraamweek ervaren natuurlijk.
Gelukkig doet je partner het super en klinkt het alsof het ook goed gaat met je dochter.
Ik hoop dat het ook allemaal snel beter gaat met jou en je snel kan genieten zonder alle zorgen! ♡ sterkte!

Zo dat moest ik in ieder geval nog kwijt. Zo jammer dat dit nog zo vaak wordt geroepen. Zeker zo in een kraamtijd als je borstvoeding wilt geven...

Heel veel sterkte phlora, klikt als een dubbel spannende tijd en hopelijk hebben ze snel een oorzaak en behandelplan zodat jij weer naar huis kan. Mogen man en de kleine bij jou verblijven of zijn die nu thuis?

rugweeen, die zijn zeer herkenbaar. man had een dag later spierpijn van het tegendruk geven. Toen hij naar de wc moest wist ik echt niet hoe de wee goed op te vangen... Gelukkig was hij snel weer terug.

Lampje gefeliciteerd! Mooie naam! Fijn om te horen dat jullie het goed maken. Zijn jullie inmiddels lekker thuis?

Phlora: wat heftig zeg! Wat vervelend eerst je bevalling en nu je kraamweek. Dit is zeker niet hoe je je een kraamweek voorstelt. Gelukkig krijg je wel de goede zorg en heb je veel aan je partner en doet jullie kleintje het goed. Heel veel sterkte voor de komende dagen! Is er een alternatief voor de scopie? 

Pfoe, wat een verhaal Phlora. Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk kun je alsnog een beetje genieten van jullie meisje en is er gauw duidelijkheid, zodat je snel naar huis kan. 

Pff wat heftig Phlora! Hangt het samen met de bevalling, of is het iets wat je waarschijnlijk hiervoor al had en wat nu tot uiting is gekomen? Heel veel sterkte, inderdaad niet hoe je je kraamweek voorstelt

Hoe gaat het verder met iedereen? Ben benieuwd hoe jullie het allemaal ervaren, waar lopen jullie tegen aan, of wat vinden jullie juist heel erg meevallen?

Hier valt het tot nu toe absoluut niet tegen! Iets meer dan 2 weken geleden bevallen, en ik kan eigenlijk alles alweer als voorheen. Al lange stukken gewandeld, en ook al een tripje alleen met de 2 kids gemaakt. Kan zomaar veranderen natuurlijk, maar ik had me ingesteld op veel meer gedoe met 2 kinderen.

@Puzzlstuk, wat fijn om te horen! Ik kon zelf direct eigenlijk alles wel weer, niks aan de bevalling over gehouden gelukkig. Vanmiddag ook heerlijk gewandeld en al op visite enzo geweest. Met 2 kids lijkt het mij indd meer gedoe, maar fijn dat het meevalt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.