Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

31-12-2022 om 15:09 Topicstarter

Philou schreef op 31-12-2022 om 14:44:

[..]

Als ik mij zo goed en kwaad mogelijk probeer te verplaatsen in de situatie waar jij in zit, ik meer achterover zou leunen. Ik denk dat ik zou wachten tot er duidelijkheid was of er omgang onder begeleiding (O.O.b) komt en dát steun. Alles wat ik nu aan contact zou steunen, daarmee steun je -in min ogen- potentieel gevaar (is het niet fysiek, dan wel psychisch... overigens, psychisch geweld vertaalt zich in het fysieke) én met dit contact steun je ook een gewoonte die je niet wilt. En daarom zou ik elke keer van binnen staan te juichen als hij niemand heeft en ik helemaal gerechtvaardigd voluit nee kan zeggen. Ik zou zeker niet in mijn omgeving iemand zoeken om die bezoekregeling van de grond te krijgen. Is hij (verbaal) agressief geweest: ook een nee (want zijn bui is kennelijk zo en dat verenigt zich niet met het bezoek van een baby).

Stel ik zwart-wit voor? Nee. Ik zou het alleen totaal niet faciliteren, ik zou zo sloom als een slak worden, ik zou zeker niet meer elke week willen.. maar gaan naar eens in de twee weken.. of drie weken of misschien minder. En daarmee de verwachtingen bij iedereen flink omlaag schroeven. Natuurlijk kan je kind zijn vader leren kennen en dat moet ook, maar laten we nu niet doen alsof het leven van een kind zonder dreiging nu zielige kinderen oplevert.

Dadelijk komt het voor de rechter (of dadelijk komt het bij de instantie die gaat over O.O.b.), en zegt die, wij hebben ergere gevallen én een personeels tekort dus wij hebben niemand, maar zo als het nu geregeld wordt, gaat het toch ook? Er is toch niets gebeurd? Moeder zet alles op alles voor het contact DUS het is niet zo erg als zij beweert. Jullie twee als ouders kunnen het zelf wel.. Kom op, niet zo onzeker en niet zo bang. En daarmee is de omgangsregeling officieel geworden en daarmee is het minimum gezet (meer mag altijd, minder, niet).

Als jij zegt dat je dat liever ziet als je kind 8 is (en waarschijnlijk denk je als je kind 8, 12 is beter) vind ik dat jij dat heel serieus moet nemen.

Kijk, het is heel zielig dat je zo'n vader hebt. Hij zal dat pas later, als hij 20-30 is, ten volle kunnen zien. Maar wat erger is, is dat hij zich onveilig voelt en, als jong kind, geen woorden heeft om te vertellen wat er gebeurd is en gedwongen wordt tot onveilig contact want contact met vader is nu eenmaal heilig. Vind ik dus niet. Als vader onveilig, onbetrouwbaar, (verbaal) gewelddadig, geschiednis van grensoverschrijdend gedrag met verslaving heeft.. en in een contact dus toezicht nodig heeft dan zeg je eigenlijk dat hij geen vader is. En daartegen moet je je kind beschermen. Betekent dat helemaal geen contact? Nee. Maar wel veel en veel minder.

Ja maar dat kan nu dus niet meer want er is al voorgesteld dat ik er 2x per week bij ga zitten. Ik moet het antwoord van zijn advocaat nog krijgen maar ik verwacht dat ze ermee akkoord gaan. Ik kan mezelf dan alleen nog indekken door er een einddatum bij te zetten. Dus ik doe dit 2 of 3 of 4 weken om te kijken hoe het werkt. En als hij vervelend doet stop ik ermee. Ik kan nu niet meer aankomen met 1x per 2 weken denk ik aangezien hij hem de afgelopen tijd 1x per week heeft gezien. 

May2000 schreef op 31-12-2022 om 14:54:

[..]

Zolang hij er niet om vraagt kom je daar wel mee af, maar als hij naar de rechter stapt is het gewoon gedwongen meedoen. Er moet echt best veel gebeurd zijn voor een rechter zegt dat omgang niet gaat gebeuren. En je bent wel samen verantwoordelijk voor die omgang natuurlijk.

Voor dit weer zijn eigen leven ..... Dat zeg ik toch niet?! 


Bovendien, je bent niet samen verantwoordelijk: je bent elk 100% verantwoordelijk en je kan alleen voor jezelf instaan. De ander laat zien dat hij niet 100% is, in wat dan ook. Dus die moet zeker niet behandeld worden als zou hij 100% zijn.

Je eerste en belangrijkste taak is veiligheid en daaruit volgen andere dingen. Maar het is niet andersom.

Catwoman schreef op 31-12-2022 om 15:09:

[..]

Ja maar dat kan nu dus niet meer want er is al voorgesteld dat ik er 2x per week bij ga zitten. Ik moet het antwoord van zijn advocaat nog krijgen maar ik verwacht dat ze ermee akkoord gaan. Ik kan mezelf dan alleen nog indekken door er een einddatum bij te zetten. Dus ik doe dit 2 of 3 of 4 weken om te kijken hoe het werkt. En als hij vervelend doet stop ik ermee. Ik kan nu niet meer aankomen met 1x per 2 weken denk ik aangezien hij hem de afgelopen tijd 1x per week heeft gezien.

Dan moet je dat doen. Ergens in dit draadje staat iets dat ik daar over geschreven heb. Je moet echt leren dat je de verwachting van je ex, zijn advocaat etc omlaag schroeft. Je moet er zo snel mogelijk een einddatum bij zetten en al die keren het wangedrag noteren achteraf want jouw taak in het leven is niet je ex steunen en faciliteren in wangedrag toch? 

Eppos schreef op 31-12-2022 om 15:08:

[..]

Ja precies. Dat is het lastige. Er moet heel veel reden zijn. En daarom is kind nu bij mij al zo veel misgelopen. Dat moet eerst zichtbaar worden. Ik vroeg zes jaar geleden al om alleen gezag. Maar dat werd afgewezen. Hoger beroep ook. Inmiddels was die ots in gang. Ik zei nog, prima laat die ots maar, maar wel eenhoofdig gezag. Waar ik bang voor was, wilde geen hond naar luisteren.

Kind is op school vastgelopen. Medicatie kwam niet van de grond. En volgens vader was er niets aan de hand. Ja het lag aan mij natuurlijk. Dit noemt men een vechtscheiding zonder dat je ooit officieel hebt samen gewoond, laat staan getrouwd was. Maar het kind lijdt onder de keuzes van ouders. Reden waarom ik nu wel alleen gezag heb? Ouders zitten niet op 1 lijn, kind krijgt gewenste hulp niet etc.

Maar mijn eigen veiligheid en smaad van ex naar mij heeft er nooit toe gedaan.

Ik had geluk dat de mijne vast heeft gezeten tot kind 11 was. De regeling via het omgangshuis heeft hij zelf afgezegd en er meteen bij gezegd dat het niet meer hoefde voor hem terwijl hij zelf naar de rechter is gegaan voor een omgangsregeling. Hij is wel echt psychisch niet goed (schizofrenie) dus heel rouwig was ik er niet om en nu is kind buiten zijn bereik gelukkig.

Philou schreef op 31-12-2022 om 15:02:

[..]

Ik denk dat jij deze man leuk vond omdat je verliefd was en omdat het leek dat hij -door zijn persoonlijkheid- goed voor jou kon opkomen én beschermen. Hij blijkt niet voor je op te komen en je niet te beschermen. Dat opkomen voor jezelf is natuurlijk lastig als je zo opgevoed bent als jij. Als dat zo is, leidt de wens naar zo'n partner niet tot een partner die goed is voor jou. Ga daarmee aan de slag in therapie. Want een leuke, lieve, warme stiefvader zit er voor dit baby'tje wel in. Daar heeft je kind veel meer aan: iemand die echt een goed voorbeeld is.

Eens en herkenbaar. 

Ik heb gekozen (omdat dit mijn tweede ex en vader was) om geen man of relatie meer aan te gaan. De kinderen hebben mij nodig, ik val op types die ik denk te kunnen veranderen en te verzorgen. Het is tijd voor rust. En waar je mee aan de slag kunt doen. 
Omdat de strijd hier zo ernstig door ging op de achtergrond moest ik daar energie voor overhouden. Heb geleerd hem maar te laten praten, niet bang te zijn dat men niet ziet dat ik wel mijn best doe. Ik kon alles gewoon aanhoren laatste keer dat ex losging voor de rechter. Dat heb ik bereikt. Maar ook veel nog niet. Vooral omdat kind mij nodig heeft gehad. Maar alles wat ik heb geleerd daar ben ik dankbaar voor, dat kan ik de kinderen nu heel goed meegeven. Als zij vriendjes/dinnetjes hebben kan ik ze vragen stellen en laten inzien wat ongezond is in relaties. Vind het erg belangrijk dat mijn dochter later een partner vind die eerlijk en oprecht is. En dat ze voor haarzelf opkomt. Bij de jongste is dat dus best lastig. Die heeft al aardig wat probleempjes ontwikkelt. Maar momenteel gaat het goed en er is rust. En dus ruimte om ons op onszelf te richten. En de juiste hulpverlening, doet ook veel trouwens😉

Philou schreef op 31-12-2022 om 15:10:

[..]

Voor dit weer zijn eigen leven ..... Dat zeg ik toch niet?!


Bovendien, je bent niet samen verantwoordelijk: je bent elk 100% verantwoordelijk en je kan alleen voor jezelf instaan. De ander laat zien dat hij niet 100% is, in wat dan ook. Dus die moet zeker niet behandeld worden als zou hij 100% zijn.

Je eerste en belangrijkste taak is veiligheid en daaruit volgen andere dingen. Maar het is niet andersom.

De rechter verwacht dat beiden zich inzetten dus helaas heb je zelf dus ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat er een regeling mogelijk is. Dus hou je je niet aan de afspraken wordt je daar op aangesproken. Van mij werd ook verwacht dat ik op eigen kosten kind naar ex zou brengen omdat hij haar niet kon halen bijvoorbeeld.

May2000 schreef op 31-12-2022 om 15:15:

[..]

Ik had geluk dat de mijne vast heeft gezeten tot kind 11 was. De regeling via het omgangshuis heeft hij zelf afgezegd en er meteen bij gezegd dat het niet meer hoefde voor hem terwijl hij zelf naar de rechter is gegaan voor een omgangsregeling. Hij is wel echt psychisch niet goed (schizofrenie) dus heel rouwig was ik er niet om en nu is kind buiten zijn bereik gelukkig.

Triest natuurlijk, want je blijft alleen staan. En kind heeft maar 1 ouder. Maar liever 1 ouder die het goed aankan dan de een die de ander nekt.


had een vriendin waarvan de vader van haar kind dood werd gevonden. Heel naar natuurlijk. Maar was ook een gek 


Mag het nog steeds niet zeggen, ik was destijds jaloers op haar. Ik zag totaal geen oplossing dat ik gewoon zijn dood als goede oplossing zag. Maar ik neem het direct weer terug hoor

Philou schreef op 31-12-2022 om 15:13:

[..]

Dan moet je dat doen. Ergens in dit draadje staat iets dat ik daar over geschreven heb. Je moet echt leren dat je de verwachting van je ex, zijn advocaat etc omlaag schroeft. Je moet er zo snel mogelijk een einddatum bij zetten en al die keren het wangedrag noteren achteraf want jouw taak in het leven is niet je ex steunen en faciliteren in wangedrag toch?

En je hoeft ook niet alles te doen en vol houden. Je kunt ook melden dat je er zelf nog x keer of weken aan meewerkt. En daarna zorgt hij er voor. Of hij zoekt hulp etc. Grenzen stellen Catwoman. Ik nam niet voornaam ex als idee waar ik mee moest doen, ik noemde hem vader van naam zoon. Dat creëerde wat afstand en minder emotie. Ik deed het voor de vader en naam kind. En niet voor naam ex. Dat is namelijk die lul met zijn slechte gedrag. Dat proberen te scheiden. En daarbij wat is goed voor kind?

Eppos schreef op 31-12-2022 om 15:20:

[..]

Triest natuurlijk, want je blijft alleen staan. En kind heeft maar 1 ouder. Maar liever 1 ouder die het goed aankan dan de een die de ander nekt.


had een vriendin waarvan de vader van haar kind dood werd gevonden. Heel naar natuurlijk. Maar was ook een gek


Mag het nog steeds niet zeggen, ik was destijds jaloers op haar. Ik zag totaal geen oplossing dat ik gewoon zijn dood als goede oplossing zag. Maar ik neem het direct weer terug hoor

Ja soms vond ik het ook triest, hij kan er niks aan doen. Maar ik was en ben nog steeds bang voor hem en dat gevoel overheerste zeg maar.

May2000 schreef op 31-12-2022 om 15:25:

[..]

Ja soms vond ik het ook triest, hij kan er niks aan doen. Maar ik was en ben nog steeds bang voor hem en dat gevoel overheerste zeg maar.

Dat snap ik heel goed. 

May2000 schreef op 31-12-2022 om 15:20:

[..]

De rechter verwacht dat beiden zich inzetten dus helaas heb je zelf dus ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat er een regeling mogelijk is. Dus hou je je niet aan de afspraken wordt je daar op aangesproken. Van mij werd ook verwacht dat ik op eigen kosten kind naar ex zou brengen omdat hij haar niet kon halen bijvoorbeeld.

Je hebt inzet en inzet. Zo komt het over als dat ik zeg dat je voor je voordeur moet gaan om je kind tegen te houden om te gaan.  Dat zeg ik niet. Maar het tegenovergestelde, kind naar de voordeur blijven slepen om het contact dwingen, ook niet. De middenweg is achteroverleunen en vertraagd in actie komen. Meer een monitor dan een actant, zeg maar. 

Catwoman schreef op 31-12-2022 om 13:26:

[..]

Wat heftig voor je! Ik herken het stukje over de tijd, dat het voor je gevoel lang duurt maar in werkelijkheid maar kort is. Ik had dat ook toen mijn ex beide keren in mijn huis tegen mij aan het schelden en schreeuwen was waar de kleine bij was.

Goed dat je voor jezelf en de kinderen gekozen hebt. Ik weet ook zeker dat mijn zoontje en ik beter af zijn zonder hem hier in huis.

To, beide keren. Je hebt voor 2de keer zelf binnen gelaten ipv duur dicht en politie bellen.  

Philou schreef op 31-12-2022 om 15:30:

[..]

Je hebt inzet en inzet. Zo komt het over als dat ik zeg dat je voor je voordeur moet gaan om je kind tegen te houden om te gaan. Dat zeg ik niet. Maar het tegenovergestelde, kind naar de voordeur blijven slepen om het contact dwingen, ook niet. De middenweg is achteroverleunen en vertraagd in actie komen. Meer een monitor dan een actant, zeg maar.

Ja maar als de rechter uitspraak heeft gedaan kun je daar dus niet meer voor kiezen en moet je dus wel gedwongen meewerken, achterover leunen en op je dooie akkertje in actie komen kan je dan namelijk best duur komen te staan. 

May2000 schreef op 31-12-2022 om 15:20:

[..]

De rechter verwacht dat beiden zich inzetten dus helaas heb je zelf dus ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat er een regeling mogelijk is. Dus hou je je niet aan de afspraken wordt je daar op aangesproken. Van mij werd ook verwacht dat ik op eigen kosten kind naar ex zou brengen omdat hij haar niet kon halen bijvoorbeeld.

Nogmaals, dat zeg ik dus niet. Je doet mee maar niet meer in versnelling 1, 2, 3, 4, of 5 maar in neutraal en gaat pas aanstalte maken als het echt nodig is. Er is hier nog geen rechter maar als die er komt, kijkt deze wel naar hoe het nu geregeld wordt. En dan is 2x per week heel veel voor iemand die alleen maar leed veroorzaakt. Wil je dat anders, moet je dat uitleggen want dat is een breuk met je gedrag. Als je dat soort dingen moet uitleggen geef je een ander, de rechter in dit verhaaltje, de macht om daarover te beslissen. En laat je consistent gedrag zien, heb je dat probleem veul en veul minder  

Wees heel voorzichtig met wat je inzet, met wat je als minimum laat zien, dat worden verwachtingen namelijk. 

Philou schreef op 31-12-2022 om 15:49:

[..]

Nogmaals, dat zeg ik dus niet. Je doet mee maar niet meer in versnelling 1, 2, 3, 4, of 5 maar in neutraal en gaat pas aanstalte maken als het echt nodig is. Er is hier nog geen rechter maar als die er kom, kijkt deze wel naar hoe het nu geregeld wordt. En dan is 2x per week heel veel voor iemand die alleen maar leed veroorzaakt.

Wees heel voorzichtig met wat je inzet.

Dat leed moet dan wel bewezen zijn. En juist om te voorkomen dat de zaak bij de rechter komt kan ze er ook voor kiezen om mee te bewegen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.