Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman schreef op 22-12-2022 om 16:03:

[..]

Nou ik vind het vreemd dat er 2 trajecten langs elkaar lopen. Veilig thuis is aan het onderzoeken of het wel veilig is om de kleine mee te geven en er is nog geen uitspraak. Als ik nu akkoord ga met de regeling die de advocaat voorsteld dan is de veiligheid van de kleine niet gegarandeerd

Even zonder er met emotie naar te kijken en even weg latende dat ik het hele draadje van je gevolgd hebt, is er tot nu toe maar 1 persoon die vastgesteld heeft dat de veiligheid van die kleine niet gegarandeerd is en dat ben jij.

Even heel zwart/wit gezegd: Totdat er een instantie/rechterlijke macht dit beslist, kun je hoog en laag springen, maar heeft hij gewoon het recht om op deze manier iets af te dwingen. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar zolang er van VT nog niks is, is die opmerking van de veiligheid voor jouw rekening en niet van een professional.

Ik bedoel het niet verkeerd, maar om even wat licht op die situatie te schijnen waarom hij daarin in zijn recht staat. 

Elpisto schreef op 23-12-2022 om 08:38:

[..]

Even zonder er met emotie naar te kijken en even weg latende dat ik het hele draadje van je gevolgd hebt, is er tot nu toe maar 1 persoon die vastgesteld heeft dat de veiligheid van die kleine niet gegarandeerd is en dat ben jij.

Even heel zwart/wit gezegd: Totdat er een instantie/rechterlijke macht dit beslist, kun je hoog en laag springen, maar heeft hij gewoon het recht om op deze manier iets af te dwingen. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar zolang er van VT nog niks is, is die opmerking van de veiligheid voor jouw rekening en niet van een professional.

Ik bedoel het niet verkeerd, maar om even wat licht op die situatie te schijnen waarom hij daarin in zijn recht staat.

Die twee trajecten raken verweven. Hij dwingt niks af. Via de juridische weg om omgang verzoeken is inderdaad legitiem. Niks mis mee. In deze situatie is het normaal en zou je ergens blij moeten zijn dat hij dit doet om het hem dan kennelijk wat kan schelen dat hij zijn kind ziet. Doordat hij dit doet, ontstaat juist een context waarin je op een objectievere, zakelijkere manier met die kwestie kunt omgaan. Er volgt inbreng van beide partijen, en dit geval zullen de bevindingen van VT ook op tafel komen, en als ze er onderling niet uitkomen, bijvoorbeeld in een viergesprek, zal de vraag aan een rechter worden voorgelegd. 

Het is niet ideaal maar in deze situatie is niks ideaal. Alleen met ex aan tafel is nog minder ideaal. Je kunt veel beter met buitenstaanders aan tafel zitten met zo’n man. Er is geen enkele garantie dat de realiteit dan eerbiedigd wordt maar als je het alleen moet doen tegen een bombardement van druk, word je er helemaal gek van. De juridische context kanaliseert dat in ieder geval. Zo’n advocaat kan het bijvoorbeeld niks schelen als hij iedere dag een dwingend mailtje krijgt. En als hij dat naar jou toe doet, kan dat in het dossier.

Ik zie het echt als een voordeel, deze stap. Hij zal zich toch enigszins moeten voegen naar een orde. En doet hij dat niet dan wordt dat zichtbaar. Verwacht niet teveel van de uitkomst maar het kan helpen wat rust te brengen. 

Zolang jij kan uitleggen waarom je bepaalde momenten wel veilig vindt en andere niet, heb je niet snel een probleem. Hou anders een dagboek bij (datum x, hij had niemand kunnen regelen, datum y, ruzie mer zijn vader, opa wil niet dus hij heeft niets geregeld, datum z, hij stelt iemand voor die ik niet ken, geen goed gevoel bij). En zolang je het wel veilig vindt, geef je de baby mee.  

Als je ex kerst viert bij zijn vader en het is veilig, geef de baby mee. Dat hij een advocaat heeft, doet niets af of het veilig is of niet. Niemand kan beweren dat je je zoon geen vader gunt of je ex niet gunt om een band op te bouwen met zoon. Dan kunnen ze je alleen verwijten dat je een hele goede moeder bent. 

Er zijn nu advocaten bij betrokken maar dat wil niet zeggen dat er een rechtszaak van komt. Mocht die ervan komen, dat is nog ver weg. Rechtbank is druk.

Ga je afwijken van van veiligheid eerst, door mee te geven wanneer het niet veilig is of helemaal stopt met meegeven als het wel veilig is, dat kan je in de problemen komen, met VT en het is voer voor zijn advocaat. Zolang je dat niet doet, ben je prima bezig. 

VT heeft telefonisch toch ook aangegeven het kind niet mee te geven wanneer hij alleen is en het voelt niet goed. 

rebmaaviv schreef op 23-12-2022 om 14:37:

VT heeft telefonisch toch ook aangegeven het kind niet mee te geven wanneer hij alleen is en het voelt niet goed.

Ja dat zo? Telefoontjes staan vaak niet in het dossier.  In dat geval zou ik een mailtje sturen met je reactie daarop. Dan staat dat zwart op wit in het dossier en kan jij er altijd nog naar verwijzen.. Dank voor jullie wijze advies (herhaal je dat advies). Ik merk dat het daar inderdaad steeds weer op terugkomt in alle afwegingen.

Je laat zien dat je meewerkt, wat je leidraad is en steekt ze een veer in r***.

Catwoman

Catwoman

23-12-2022 om 19:34 Topicstarter

Philou schreef op 23-12-2022 om 14:55:

[..]

Ja dat zo? Telefoontjes staan vaak niet in het dossier. In dat geval zou ik een mailtje sturen met je reactie daarop. Dan staat dat zwart op wit in het dossier en kan jij er altijd nog naar verwijzen.. Dank voor jullie wijze advies (herhaal je dat advies). Ik merk dat het daar inderdaad steeds weer op terugkomt in alle afwegingen.

Je laat zien dat je meewerkt, wat je leidraad is en steekt ze een veer in r***.

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-12-2022 om 20:22

Catwoman schreef op 23-12-2022 om 19:34:

[..]

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld.

Dat je VT "moet" mailen om de telefonische afspraak te bevestigen. Dat wat er besproken is mbt omgang op schrift wordt gezet. 

Catwoman

Catwoman

23-12-2022 om 20:34 Topicstarter

Tickel schreef op 23-12-2022 om 20:22:

[..]

Dat je VT "moet" mailen om de telefonische afspraak te bevestigen. Dat wat er besproken is mbt omgang op schrift wordt gezet.

Veilig thuis gaat niet over de omgang. Daar doen ze geen uitspraken over. Ze hebben mij gezegd dat ik zelf moet beslissen of ik de kleine wel of niet mee wil geven aan mijn ex of dat ik omgang op een andere manier regel. Ik moet er alleen wel voor zorgen dat het Veilig is. Toen ik vorige week had verteld hoe ik het had opgelost gaven ze mij daar complimenten voor en zeiden dat dit een goeie tijdelijke oplossing was

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-12-2022 om 20:36

Catwoman schreef op 23-12-2022 om 20:34:

[..]

Veilig thuis gaat niet over de omgang. Daar doen ze geen uitspraken over. Ze hebben mij gezegd dat ik zelf moet beslissen of ik de kleine wel of niet mee wil geven aan mijn ex of dat ik omgang op een andere manier regel. Ik moet er alleen wel voor zorgen dat het Veilig is. Toen ik vorige week had verteld hoe ik het had opgelost gaven ze mij daar complimenten voor en zeiden dat dit een goeie tijdelijke oplossing was

Maar ze hebben wel aangegeven dat het een goede, tijdelijke oplossing is. Eigenlijk zou je kunnen proberen dat zwart op wit te krijgen zodat je er later niet mee om de oren geslagen wordt.

Tickel schreef op 23-12-2022 om 20:36:

[..]

Maar ze hebben wel aangegeven dat het een goede, tijdelijke oplossing is. Eigenlijk zou je kunnen proberen dat zwart op wit te krijgen zodat je er later niet mee om de oren geslagen wordt.

Tickel, Catwoman hoeft niet te ‘proberen het op schrift te krijgen. Dat lijk erop alsof ze VR moet vragen of ze wat ze gezegd hebben te bevestigen aan haar.

Veel handiger, Catwoman, is als je zelf een mailtje aan VT schrijft en dan vriendelijk die mevrouw X die je op datum Y sprak bedankt dat ze aangaf dat wat jij deed (even duidelijk omschrijven!) een goede tijdelijke oplossing is.

En bewaar die mail goed. Dat is wat Philou bedoelt, zorg voor dossiervorming. En aangezien Philou zegt dat ze telefoontjes vaak niet goed documenteren in het dossier, kan je dat beter zelf doen door het aan hen zelf via de mail te bevestigen.

Verder de tip: hou een apart logboek bij van al je contacten met VT: noteer datum, tijd, naam contactpersoon, of jij belde of zij, wat besproken. Positieve uitspraken  van VT over jou. Evt. adviezen.

Zou ik echt doen. En belangrijke uitspraken van hen zelf per mail aan heb bevestigen voor je dossier.


Ik heb VT wel eens gebeld en toen werd expliciet gezegd dat ze een notitie maken van zo’n telefoongesprek. Je kunt ze bellen en vragen wat ze erover hebben opgeschreven. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-12-2022 om 10:55

ArianneH schreef op 24-12-2022 om 00:30:

[..]

Tickel, Catwoman hoeft niet te ‘proberen het op schrift te krijgen. Dat lijk erop alsof ze VR moet vragen of ze wat ze gezegd hebben te bevestigen aan haar.

Veel handiger, Catwoman, is als je zelf een mailtje aan VT schrijft en dan vriendelijk die mevrouw X die je op datum Y sprak bedankt dat ze aangaf dat wat jij deed (even duidelijk omschrijven!) een goede tijdelijke oplossing is.

En bewaar die mail goed. Dat is wat Philou bedoelt, zorg voor dossiervorming. En aangezien Philou zegt dat ze telefoontjes vaak niet goed documenteren in het dossier, kan je dat beter zelf doen door het aan hen zelf via de mail te bevestigen.

Verder de tip: hou een apart logboek bij van al je contacten met VT: noteer datum, tijd, naam contactpersoon, of jij belde of zij, wat besproken. Positieve uitspraken van VT over jou. Evt. adviezen.

Zou ik echt doen. En belangrijke uitspraken van hen zelf per mail aan heb bevestigen voor je dossier.


Ik reageerde op de post van Philou welke TO niet begreep. Van mij hoeft ze helemaal niets.

Mija schreef op 24-12-2022 om 01:23:

Ik heb VT wel eens gebeld en toen werd expliciet gezegd dat ze een notitie maken van zo’n telefoongesprek. Je kunt ze bellen en vragen wat ze erover hebben opgeschreven.

Zeggen en doen zijn verschillende dingen. Bij instanties, om het even welke, blijken telfoonnotities regelmatig kwijt te zijn. Vaak al binnen een uur. Dus zelf via mail bevestigen is in dit geval een goede strategie.

Mija schreef op 24-12-2022 om 01:23:

Ik heb VT wel eens gebeld en toen werd expliciet gezegd dat ze een notitie maken van zo’n telefoongesprek. Je kunt ze bellen en vragen wat ze erover hebben opgeschreven.

Wil je daar ooit naar verwijzen dan ligt de bewijslast bij jou en aangezien die aantekening -als er al een aantekening is gemaakt en bewaard- bij VT ligt, spreek je dus de waarheid maar bewijzen kan je het niet.

Als je er in een mail naar hun naar verwijst, keer je het om. Als ze er niet op reageren zijn ze het eens met de voorstelling van zaken. Mochten ze later toch zeggen dat het niet klopt, staan ze zwak want dat hadden ze op het moment zelf moeten doen. 

Catwoman

Catwoman

24-12-2022 om 23:30 Topicstarter

Philou schreef op 24-12-2022 om 14:28:

[..]

Wil je daar ooit naar verwijzen dan ligt de bewijslast bij jou en aangezien die aantekening -als er al een aantekening is gemaakt en bewaard- bij VT ligt, spreek je dus de waarheid maar bewijzen kan je het niet.

Als je er in een mail naar hun naar verwijst, keer je het om. Als ze er niet op reageren zijn ze het eens met de voorstelling van zaken. Mochten ze later toch zeggen dat het niet klopt, staan ze zwak want dat hadden ze op het moment zelf moeten doen.

Ik neem aan dat dit ook in hun verslag komt dat ze maken. Ik ga ze er nu niet om vragen om het op schrift te zetten. Ik heb het gevoel dat je niet teveel moet vragen aan hun 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.