Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

24-12-2022 om 23:31 Topicstarter

ik heb mijn ex nog een mail gestuurd dat woensdag goed is en ik de kleine naar zijn vader breng

Catwoman schreef op 24-12-2022 om 23:30:

[..]

Ik neem aan dat dit ook in hun verslag komt dat ze maken. Ik ga ze er nu niet om vragen om het op schrift te zetten. Ik heb het gevoel dat je niet teveel moet vragen aan hun

Nee, je moet hen inderdaad niet vragen iets aan jou te bevestigen.

Het is wel heel verstandig als je henzelf een mail stuurt om te bevestigen dat zij zeiden dat jij goed bezig was door je ex het kind alleen onder toezicht van iemand die jij vertrouwt jullie kind te laten zien. Ik zou daar niet heel lang mee wachten

Dan heb je die mail (goed bewaren) als bewijs dat zij dat tegen jou gezegd hebben. Want de kans is aanwezig of zelfs groot dat zij zelf geen aantekening hebben gemaakt van wat ze daarover tegen jou gezegd hebben. Het is wel heel handig als jij dat bewijs creëert door hen zelf te mailen (wel echt schrijven: Ik was blij te horen dat u zei dat ik het goed deed door…etc.). Dat kan je later nog wel eens van pas komen dat je bewijs hebt dat VT jou daarin steunde.


Dus jouw actie is hen niets vragen, maar het gesprek zelf bevestigen aan VT. En die mail goed bewaren.

ArianneH schreef op 24-12-2022 om 23:53:

[..]

Nee, je moet hen inderdaad niet vragen iets aan jou te bevestigen.

Het is wel heel verstandig als je henzelf een mail stuurt om te bevestigen dat zij zeiden dat jij goed bezig was door je ex het kind alleen onder toezicht van iemand die jij vertrouwt jullie kind te laten zien. Ik zou daar niet heel lang mee wachten

Dan heb je die mail (goed bewaren) als bewijs dat zij dat tegen jou gezegd hebben. Want de kans is aanwezig of zelfs groot dat zij zelf geen aantekening hebben gemaakt van wat ze daarover tegen jou gezegd hebben. Het is wel heel handig als jij dat bewijs creëert door hen zelf te mailen (wel echt schrijven: Ik was blij te horen dat u zei dat ik het goed deed door…etc.). Dat kan je later nog wel eens van pas komen dat je bewijs hebt dat VT jou daarin steunde.


Dus jouw actie is hen niets vragen, maar het gesprek zelf bevestigen aan VT. En die mail goed bewaren.

Het gesprek is inmiddels al vrij lang terug. Ik zou het nu denk ik niet meer doen. Een volgende keer is het wel een goed idee om het op deze manier aan te pakken.

Maar ligt die vader nu net zo onder de loep als TO?

Jillz schreef op 25-12-2022 om 06:21:

[..]

Het gesprek is inmiddels al vrij lang terug. Ik zou het nu denk ik niet meer doen. Een volgende keer is het wel een goed idee om het op deze manier aan te pakken.

Ik vraag het me af, een zelfgeschreven email over wat er in het gesprek is gezegd is geen bewijs dat dit daadwerkelijk zo heeft plaats gevonden. Dat is het alleen als de andere partij dit bevestigt. Anders kun je van alles op de email zetten en dat als bewijs aanvoeren.

Myrdal schreef op 25-12-2022 om 12:31:

[..]

Ik vraag het me af, een zelfgeschreven email over wat er in het gesprek is gezegd is geen bewijs dat dit daadwerkelijk zo heeft plaats gevonden. Dat is het alleen als de andere partij dit bevestigt. Anders kun je van alles op de email zetten en dat als bewijs aanvoeren.

Ja het is aan de andere partij om de mail te corrigeren. 

Als je je advocaat toch spreekt, overleg het even. 

Myrdal schreef op 25-12-2022 om 12:31:

[..]

Ik vraag het me af, een zelfgeschreven email over wat er in het gesprek is gezegd is geen bewijs dat dit daadwerkelijk zo heeft plaats gevonden. Dat is het alleen als de andere partij dit bevestigt. Anders kun je van alles op de email zetten en dat als bewijs aanvoeren.

Nee hoor, de ander hoeft het niet per se te bevestigen. Dat is echt niet waar.

Het mag van de andere partij verwacht worden dat hij het ontkent als het niet juist is weergegeven. Een rechter kan dit soort mails zelf op waarde schatten en zal niet verlangen dat het door de ontvanger bevestigd is.

Als je zelf zo’n mail stuurt en de ontvanger ontkent het dan niet alsnog per mail, dan heb je een veel sterkere positie dan als je alleen kunt zeggen dat ze dat toen en toen gezegd had, als dat nu dan niet herinnerd of ontkend wordt door hen.

Het slimste is om als je zo’n mail stuurt om te bevestigen wat ze gezegd hebben, om dan ook een andere simpele vraag te stellen (bijv of ze weten wanneer ze ongeveer ergens op terugkomen), zodat ze de mail wel even beantwoorden op dat simpele vraagje. Dan heb je nl ook bewijs dat jouw mail is aangekomen. 

Catwoman

Catwoman

27-12-2022 om 23:59 Topicstarter

ik kwam er vandaag achter dat ik al op schrift heb staan van veilig thuis dat ik de kleine niet hoef mee te geven aan mijn ex als ik het niet vertrouw. Ik had laatst namelijk een screenshot gemaakt van de mail die ik van hun had gekregen. 

Vandaag ben ik naar de advocaat geweest. We hebben een reactie gemaakt op het voorstel van mijn ex en daarbij een tegenvoorstel gedaan. Ook is erbij vermeld dat veilig thuis al bezig is met een onderzoek en dat er zorgen zijn omtrent drugsgebruik. Ik ben heel benieuwd naar hun reactie hierop

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-12-2022 om 00:01

Catwoman schreef op 27-12-2022 om 23:59:

ik kwam er vandaag achter dat ik al op schrift heb staan van veilig thuis dat ik de kleine niet hoef mee te geven aan mijn ex als ik het niet vertrouw. Ik had laatst namelijk een screenshot gemaakt van de mail die ik van hun had gekregen.

Vandaag ben ik naar de advocaat geweest. We hebben een reactie gemaakt op het voorstel van mijn ex en daarbij een tegenvoorstel gedaan. Ook is erbij vermeld dat veilig thuis al bezig is met een onderzoek en dat er zorgen zijn omtrent drugsgebruik. Ik ben heel benieuwd naar hun reactie hierop

Wat is je tegenvoorstel?

Wat heeft je destijds doen besluiten om met hem aan een kind te beginnen?

Supermama82 schreef op 28-12-2022 om 01:36:

Wat heeft je destijds doen besluiten om met hem aan een kind te beginnen?

En dat is relevant omdat?…….

Domiet schreef op 28-12-2022 om 01:38:

[..]

En dat is relevant omdat?…….

Nu niet meer. Maar de volgende keer misschien even nadenken met wie je aan een kind begint. En dat zeg ik alleen maar voor het kind. Wat voor ellende je jezelf op de hals haalt, moet je uiteraard zelf weten.  

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 06:12 Topicstarter

Tickel schreef op 28-12-2022 om 00:01:

[..]

Wat is je tegenvoorstel?

Wij hebben minder uren voorgesteld. Hij wilde elke week 1x 3 uur en 1x 4 uur. Wij hebben 1x 1 uur en 1x 2 uur gedaan zodat het makkelijker word om iemand te vinden die erbij wil of kan zijn. En er is vermeld dat veilig thuis is betrokken en dat er zorgen zijn omtrent drugsgebruik 

Goed gedaan TO, echt top! Zowel die afspraak woensdag als die reactie op die advocaat. 

Nu je die advocaat hebt, kan je een tandje terugschakelen en het gros van de correspondentie via hem/haar laten lopen. Ook als er van de kant van ex voorstellen of verwijten komen: laat zijn advocaat het maar even op schrift zetten. Die moet dan wel met jouw advocaat corresponderen en daarmee is er meteen al minimaal een week vertraging ingebouwd, wat in deze zaak helemaal geen kwaad kan. Ik hoop dat het daarmee voor jou wat rustiger wordt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.