Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

21-11-2022 om 08:44 Topicstarter

Temet schreef op 21-11-2022 om 08:13:

[..]

Even advocaat van de duivel spelend: was er inderdaad een afspraak over geen contact, of heb jij gewoon gezegd dat je geen contact wil?

Ik heb hem medegedeeld dat ik geen contact wil tot de uitslag van veilig thuis. Dat was op advies van de therapeuten 

Catwoman

Catwoman

21-11-2022 om 08:47 Topicstarter

Temet schreef op 21-11-2022 om 08:13:

[..]

Even advocaat van de duivel spelend: was er inderdaad een afspraak over geen contact, of heb jij gewoon gezegd dat je geen contact wil?

En er was al een afspraak dar hij geen contact met mij mocht zoeken over andere dingen dan de kleine en daar houd hij zich niet aan want hij had van de week alweer dingen gestuurd over dat ik hulp moet zoeken en dat hij de melding van veilig thuis onzin vind en dat hij spullen kwam brengen enz. 

dat pakket gewoon niet aannemen,  laat maar naar een pakketpunt of retour gaan. Niet voor jou en pakketten voor anderen neem je niet aan.

Ik begrijp je boosheid over het contact blijven zoeken. Dat is inderdaad niet de afspraak en voor jou onnodig belastend.

Helaas zegt dat niks over zijn kwaliteiten als vader. En ik zou om die reden ook geen contact tussen zoon en vader verbieden. 

Wat je wel kunt doen is het contact volledig negeren en blokkeren zolang hij weet hoe hij je voor belangrijke zaken en afspraken maken kan bereiken. En dat laatste kan bijvoorbeeld ook via een derde persoon die de scheiding maakt tussen wat jou wel en niet bereikt.

Als jij hem woensdag drie uur zoon toevertrouwd en morgen concludeert veilig thuis niet anders dan zou ik die afspraak laten doorgaan. Dan ben je trouw aan je eigen afspraak. Anders krijg je later dat jij zegt hij houd zich niet aan afspraken en dat hij zegt jij ook niet.

Verder zou ik wel voorlopig zorgen dat de overdracht bij een derde gebeurd. Je zou zelfs kunnen overwegen om je kind aan derde te geven voordat ex arriveert dan hoef je hem helemaal niet te zien.

Catwoman

Catwoman

21-11-2022 om 09:57 Topicstarter

Ysenda schreef op 21-11-2022 om 09:10:

dat pakket gewoon niet aannemen, laat maar naar een pakketpunt of retour gaan. Niet voor jou en pakketten voor anderen neem je niet aan.

Ja maar de luiers zijn wel voor mij bedoeld. En die zitten ook in dat pakket

Catwoman

Catwoman

21-11-2022 om 10:01 Topicstarter

Jillz schreef op 21-11-2022 om 09:44:

Ik begrijp je boosheid over het contact blijven zoeken. Dat is inderdaad niet de afspraak en voor jou onnodig belastend.

Helaas zegt dat niks over zijn kwaliteiten als vader. En ik zou om die reden ook geen contact tussen zoon en vader verbieden.

Wat je wel kunt doen is het contact volledig negeren en blokkeren zolang hij weet hoe hij je voor belangrijke zaken en afspraken maken kan bereiken. En dat laatste kan bijvoorbeeld ook via een derde persoon die de scheiding maakt tussen wat jou wel en niet bereikt.

Als jij hem woensdag drie uur zoon toevertrouwd en morgen concludeert veilig thuis niet anders dan zou ik die afspraak laten doorgaan. Dan ben je trouw aan je eigen afspraak. Anders krijg je later dat jij zegt hij houd zich niet aan afspraken en dat hij zegt jij ook niet.

Verder zou ik wel voorlopig zorgen dat de overdracht bij een derde gebeurd. Je zou zelfs kunnen overwegen om je kind aan derde te geven voordat ex arriveert dan hoef je hem helemaal niet te zien.

Ja dat is een goeie. Ik wil hem ook geen contact verbieden maar hij maakt het me zo moeilijk. En ik ben ook bang dat als ik mijn ex zie dat ik uit mijn slof schiet gewoon omdat hij mij zo irriteert en op de kast jaagt. Misschien is het wel beter als ik hem eerder breng zodat ik mijn ex niet zie inderdaad. Eerst maar even afwachten wat veilig thuis morgen zegt

"  Als jij hem woensdag drie uur zoon toevertrouwd en morgen concludeert veilig thuis niet anders dan zou ik die afspraak laten doorgaan. Dan ben je trouw aan je eigen afspraak. Anders krijg je later dat jij zegt hij houd zich niet aan afspraken en dat hij zegt jij ook niet."
Daar moet je inderdaad voor oppassen. Zorg dat je niet in een patroon komt van dingen weigeren, je om laten praten en alsnog toestaan, en daar dan later weer op terugkomen met "nee, het voelt niet goed". Dat komt wispelturig en daarmee minder betrouwbaar over.

Dus of je blijft bij een eerder standpunt - nee is nee- of, als je je laat overtuigen dat er toch een afspraak gemaakt kan worden - daar kunnen goede redenen voor zijn - dan houd je je aan de afspraak (natuurlijk niet als ex knetterstoned op de afspraak verschijnt en vervolgens met baby in de auto weg wil rijden, maar dat terzijde). En als jij nee hebt gezegd en men wil vervolgens toch ergens een ja op en je weet het nog zo net niet, pak dan bedenktijd! Leg uit dat je je niet wilt laten overdonderen. 

Wat dat pakket betreft: wil jij luiers van hem aannemen? Zo ja, kondig dan aan dat je de luiers eruit haalt, en het kattenvoer aan de straat zet. Jij bent geen pakketpunt voor hem. 
Zo nee, weiger het hele pakket. En eerlijk gezegd: dat zou ik doen. Ik zou helemaal niks van hem accepteren, want het is een manier om jou wat terug te laten doen. En als hij iets wil bijdragen en jij wil dat we, laat hem dan een bedragje op je rekening storten waar jij dan luiers van kan kopen. Maar bedenk wel dat hij vervolgens gaat mekkeren dat hij wel goed genoeg is voor het geld maar dat je hem omgang misgunt. Dus ik zou alles van hem weigeren totdat de omgangsregeling daadwerkelijk op poten staat en ook goed werkt, en tot die tijd houdt hij zijn geld maar in de zak voor de afkickkliniek. 

Temet schreef op 21-11-2022 om 11:05:

" Als jij hem woensdag drie uur zoon toevertrouwd en morgen concludeert veilig thuis niet anders dan zou ik die afspraak laten doorgaan. Dan ben je trouw aan je eigen afspraak. Anders krijg je later dat jij zegt hij houd zich niet aan afspraken en dat hij zegt jij ook niet."
Daar moet je inderdaad voor oppassen.
Zorg dat je niet in een patroon komt van dingen weigeren, je om laten praten en alsnog toestaan, en daar dan later weer op terugkomen met "nee, het voelt niet goed". Dat komt wispelturig en daarmee minder betrouwbaar over.

Eens met Jillz en Temet: niet steeds op afspraken terugkomen.

Verder zou ik omgang met je zoontje niet koppelen aan geen contact door ex met jou. Aangezien die echt los van elkaar staan. Hoe boos je ook bent.

Dus als je het veilig genoeg vindt, dan woensdag door laten gaan.
Maar ik zou wel nadenken (voor de komende weken) over omgang onder begeleiding, juist omdat je dat vaker zei dat te willen. En nogmaals: beslis niets meteen in een gesprek. Tenzij jij een voorstel hebt dat hij accepteert. Maar anders "Ik ga erover nadenken". Pak je tijd en denk er rustig over na, zodat je zonder druk kunt beslissen. En spreek er met anderen over, om jezelf te beschermen.

Verder: heel goed hem niet te zien bij overdracht. Evt. blijf je ergens vlakbij, zodat als hij opeens niet komt opdagen, je je zoontje zo weer terug ophaalt.

Temet schreef op 21-11-2022 om 11:05:


Wat dat pakket betreft: wil jij luiers van hem aannemen? Zo ja, kondig dan aan dat je de luiers eruit haalt, en het kattenvoer aan de straat zet. Jij bent geen pakketpunt voor hem.
Zo nee, weiger het hele pakket. E
n eerlijk gezegd: dat zou ik doen. Ik zou helemaal niks van hem accepteren, want het is een manier om jou wat terug te laten doen. En als hij iets wil bijdragen en jij wil dat we, laat hem dan een bedragje op je rekening storten waar jij dan luiers van kan kopen. Maar bedenk wel dat hij vervolgens gaat mekkeren dat hij wel goed genoeg is voor het geld maar dat je hem omgang misgunt. Dus ik zou alles van hem weigeren totdat de omgangsregeling daadwerkelijk op poten staat en ook goed werkt, en tot die tijd houdt hij zijn geld maar in de zak voor de afkickkliniek.

Over de luiers. Als je afgesproken hebt dat hij luiers zou kopen voor jou en je kunt het qua geld goed gebruiken, dan zou ik niet op die afspraak terugkomen. Ook hier weer: hou je aan afspraken (tenzij echt goede reden om je er niet aan te houden), zodat jij je betrouwbaar gedraagt.

Ik zou het voor deze ene keer wat vriendelijker oplossen: pakket aannemen, kattenvoer aan de therapeut geven morgen, zodat ex het met zoontje kan meenemen. Als het pas na de afspraak aankomt, dan zou ik kattenvoer aan buren of beter een vriendin of zo geven als die het willen laten afhalen (voor deze ene keer!) en hem dat melden. Maar natuurlijk als er zo'n oplossing mogelijk is.

Of als je de luiers nog even kunt missen, pakket toch weigeren en hem mailen: ik wil alleen luiers, niet andere spullen, dus geweigerd, graag luiers apart hierheen sturen..

Wel zou ik sowieso een mail aan hem sturen: ik ben geen pakketpunt. Voor deze keer los ik het zo op….... (want ik heb gezegd ik wil geen contact behalve als echt noodzakelijk in kader van zoontje, dus wil ik verder ook echt geen contact - hou je daar aan), maar volgende keer weiger ik pakketten als er meer dan babyspullen inzitten. Zet het op papier, dan kan er geen misverstand over komen.

En niets via sms maar via de mail. Misschien cc aan de therapeuten?

Sterkt ermee. Maar hou je poot stijf. Des te eerder snapt hij jouw boodschap.

Catwoman

Catwoman

21-11-2022 om 13:15 Topicstarter

Temet schreef op 21-11-2022 om 11:05:

" Als jij hem woensdag drie uur zoon toevertrouwd en morgen concludeert veilig thuis niet anders dan zou ik die afspraak laten doorgaan. Dan ben je trouw aan je eigen afspraak. Anders krijg je later dat jij zegt hij houd zich niet aan afspraken en dat hij zegt jij ook niet."
Daar moet je inderdaad voor oppassen. Zorg dat je niet in een patroon komt van dingen weigeren, je om laten praten en alsnog toestaan, en daar dan later weer op terugkomen met "nee, het voelt niet goed". Dat komt wispelturig en daarmee minder betrouwbaar over.

Dus of je blijft bij een eerder standpunt - nee is nee- of, als je je laat overtuigen dat er toch een afspraak gemaakt kan worden - daar kunnen goede redenen voor zijn - dan houd je je aan de afspraak (natuurlijk niet als ex knetterstoned op de afspraak verschijnt en vervolgens met baby in de auto weg wil rijden, maar dat terzijde). En als jij nee hebt gezegd en men wil vervolgens toch ergens een ja op en je weet het nog zo net niet, pak dan bedenktijd! Leg uit dat je je niet wilt laten overdonderen.

Wat dat pakket betreft: wil jij luiers van hem aannemen? Zo ja, kondig dan aan dat je de luiers eruit haalt, en het kattenvoer aan de straat zet. Jij bent geen pakketpunt voor hem.
Zo nee, weiger het hele pakket. En eerlijk gezegd: dat zou ik doen. Ik zou helemaal niks van hem accepteren, want het is een manier om jou wat terug te laten doen. En als hij iets wil bijdragen en jij wil dat we, laat hem dan een bedragje op je rekening storten waar jij dan luiers van kan kopen. Maar bedenk wel dat hij vervolgens gaat mekkeren dat hij wel goed genoeg is voor het geld maar dat je hem omgang misgunt. Dus ik zou alles van hem weigeren totdat de omgangsregeling daadwerkelijk op poten staat en ook goed werkt, en tot die tijd houdt hij zijn geld maar in de zak voor de afkickkliniek.

Ik had niet gevraagd om Luiers. Hij vroeg vorige week welke maat hij nu heeft dus ik zei 2. Toen vroeg hij welke moet ik kopen 2 of 3. Daar had ik niet op geantwoord. Toen zei hij ik koop wel allebei. Ik dacht dat hij iets ging kopen voor bij hem thuis. En dan krijg ik later dit. Dat ik denk wat moet ik daar nou weer mee. Ik weet niet wat voor merk het is en hoeveel. Ik word daar echt moe van want dan moet ik weer nadenken wat ik met de situatie moet. Als ik het aanneem dan gaat hij vast zeuren van ja ik heb toch Luiers voor je gekocht enzo. Ik denk ook dat hij er dingen voor terug verwacht want dat is in de relatie ook altijd zo geweest. 

Hij had laatst wel 500 euro overgemaakt toen hij de erfenis had maar hij heeft daarvoor nog nooit iets meebetaald want hij had schulden dus dat kan hij niet zien als alimentatie denk ik. 

deste meer reden om dat pakket toch te weigeren. Jij hebt niet om die luiers gevraagd. Je weet dat hij er achteraf eisen bij gaat stellen.
En wie weet wat hij nog meer er bij besteld heeft dan wat hij nu zegt.
Straks gaat hij nog zeggen dat je iets hebt achtergehouden uit het pakket.

Wees verstandig en neem het niet asn, laat hem maar naar ern pakketpunt gaan. Dan kan hij de luiers altijd nog aan jou geven als hij dat zo graag wil.

Catwoman

Catwoman

22-11-2022 om 13:43 Topicstarter

ik heb net veilig thuis gebeld om te vragen wanneer ik het advies krijg. Dat is pas eind van de middag. Ik zit al de hele ochtend in de stress. Ik heb gezegd dat als het advies is de kleine niet meegeven dat ik dan wel de afspraak voor morgen af moet bellen. Ik heb de therapeut aan de telefoon gehad en mijn ex had hem ook al gebeld en was erg dwingend. Hij dacht dat we morgen nog wel nieuwe afspraken gingen maken. De therapeut heeft gezegd dat hij niet meer in gesprek gaat. Dat morgen alleen een overdracht plaats vind. En toen hij zei dat die afspraak misschien nog afgezegd kon worden werd hij boos. Mijn ex heeft volgende week een afspraak bij de advocaat maar dat kan hij niet afwachten. Hij zei ook weer dat ik degene ben die hulp moet zoeken. En dat ik alles nu bepaal. Ik hoop straks snel iets te horen van veilig thuis.

Nouja dit verwijt heb je nu al. Dat jij alles bepaalt. Ik zou morgen toch maar uit zitten ipv het van veilig thuis af te laten hangen. 
Ga ondertussen vast kijken naar begeleide omgang. Humanitas of andere organisaties die je kunnen helpen, pardon ik bedoel jullie kind helpen. Het gaat om neutrale partij zijn tijdens de overdracht. 
Wat je nu ziet gebeuren is dat therapeut zegt ok ik help jullie. En het is eenmalig, vader belt en is boos en vervelend. Vervolgens is therapeut er nu al klaar mee. Dus je hebt iets nodig dat hier speciaal voor in het leven is geroepen. Jullie komen er samen niet uit. Jij bepaalt dus wordt het tijd dat jullie samen bepalen ergens. En ook daar samen praten over wat hoe en wanneer. Voor de rest afkappen die vader.

Ik hoop dat je de tips hebt opgevolgd en het pakketje niet hebt aangenomen. Hij pakt werkelijk alles aan om jou te spreken en zien. Alles blokkeren behalve de mail. Op de mail verwijs je naar de eerstvolgende omgang/afspraak van hulp waar je samen afspraken gaat maken. Dan geef je mee in je kind en bewaak verder je grens. Voor hij alles gaat bepalen en jij weer meeviert. Zwaar gevaarlijk dit soort mannen. En voor je het weet, zit hij weer op jouw bank en werk je nog niet genoeg mee. 

Catwoman

Catwoman

22-11-2022 om 17:59 Topicstarter

ik heb bericht van veilig thuis dat ze pas donderdag met een advies komen. En ik moet zelf beslissen of ik de kleine morgen aan mijn ex wil meegeven. Lastig! Als ik het niet wil moet ik hem dat straks nog laten weten.

Mijn ex heeft mij gebeld en ingesproken. Hij wil dat ik hem terug bel om een afspraak te maken om samen een omgangsregeling te treffen. Alsof ik dat nog samen met hem alleen wil gaan doen. Hij heeft de kans gehad om dat samen met mij en de therapeuten erbij te doen. En ik wil ook eerst het advies van veilig thuis afwachten 

je voelt je niet prettig bij contact met hem. 
Als het niet via de therapeut gaat maar alleen met hem en jezelf, zou ik hem een mail sturen dat je het advies van vt afwacht en tot die tijd jullie zoon niet mee geeft.

Een mail en ook op geen enkele ander manier op hem reageren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.