Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Balen dat er geen advies is. En dat je nu op jezelf bent aangewezen. Dan gaat het er dus om of je je oprecht zorgen maakt dat hij morgen niet de veiligheid van de kleine kan waarborgen. Hoe sta je daar nu in? Is er eventueel nog een tussenoplossing bijvoorbeeld dat zijn vader erbij is? Als het voor jou veilig voelt dan zou ik de afspraak laten doorgaan om je goodwill te tonen.

Voor wat betreft bespreken omgangsregeling zou ik dat niet een op een doen. Je kunt wel aangeven dat hij zijn wensen voor omgang naar je kan mailen. Dan weet je alvast aan hoeveel omgang hij denkt. En dan heb je ook de tijd er rustig over na te denken.

Catwoman

Catwoman

22-11-2022 om 20:12 Topicstarter

Ysenda schreef op 22-11-2022 om 18:10:

je voelt je niet prettig bij contact met hem.
Als het niet via de therapeut gaat maar alleen met hem en jezelf, zou ik hem een mail sturen dat je het advies van vt afwacht en tot die tijd jullie zoon niet mee geeft.

Een mail en ook op geen enkele ander manier op hem reageren.

Ik heb mijn ex een mail gestuurd dat ik nog geen advies heb gekregen en daarom de afspraak van morgen niet doorgaat. Want die is gemaakt onder voorbehoud dat de uitslag van veilig thuis goed zou zijn. En die uitslag is er nog niet. Ik hoop dat hij niet heel boos gaat worden. Ik heb erbij gezet dat ik donderdag weer contact opneem als ik de uitslag heb. Ook heb ik een update van de kleine erbij gedaan met een foto

Catwoman schreef op 22-11-2022 om 20:12:

[..]

Ik heb mijn ex een mail gestuurd dat ik nog geen advies heb gekregen en daarom de afspraak van morgen niet doorgaat. Want die is gemaakt onder voorbehoud dat de uitslag van veilig thuis goed zou zijn. En die uitslag is er nog niet. Ik hoop dat hij niet heel boos gaat worden. Ik heb erbij gezet dat ik donderdag weer contact opneem als ik de uitslag heb. Ook heb ik een update van de kleine erbij gedaan met een foto

Goed gedaan, Catwoman.

Netjes in lijn met de afspraken met VT, dus je bent gedekt. Foto erbij, top

Al wordt hij boos. Trek het je niet aan. Dat zegt vooral heel veel over hem.


Het is niet leuk, maar het is belangrijk dat je leert je niet te laten leiden door zijn boosheid.

Poeh, top hoor hoe jij dit aanpakt. Heb je tussendoor ook nog tijd om te genieten van je zoontje? Hoe oud is hij inmiddels?

Je ex zal vast wel boos zijn, maar dat maakt niet uit. Wat je ook doet, hij zal altijd wel boos zijn ergens over. 
Jammer wel, dat veilig thuis er weer zo lang over doet, dat geeft zoveel onzekerheid. Wachten daarop is killing, dat kost zoveel energie. Kom je daar wel door heen? Niet overmand door zenuwen / onrust? Ik legde voor dat soort dagen vaak een legpuzzel neer van 1000 stukjes, dan had ik tenminste wat te doen.
Ga zo door!

Catwoman

Catwoman

22-11-2022 om 23:52 Topicstarter

ArianneH schreef op 22-11-2022 om 21:07:

[..]

Goed gedaan, Catwoman.

Netjes in lijn met de afspraken met VT, dus je bent gedekt. Foto erbij, top

Al wordt hij boos. Trek het je niet aan. Dat zegt vooral heel veel over hem.


Het is niet leuk, maar het is belangrijk dat je leert je niet te laten leiden door zijn boosheid.

Dank je wel! Mijn ex was inderdaad boos. Zijn vader belde mij op om verhaal te halen. Ik heb gezegd dat hij het zichzelf en mij erg moeilijk maakt. Later heeft mijn ex mij nog een mail gestuurd met de vraag waarom het niet doorgaat morgen en verwijten dat ik de kleine het recht op zijn vader onthoud. En dat hij wil bespreken hoe we het gaan doen als er scharrels bij komen. Heel apart dat hij daarmee bezig is. En dan nog is dat helemaal nog niet aan de orde. We hebben nog geen eens een omgangsregeling. En hij is niet blij met de foto want ik maak er veel meer dus hij wil er ook meer. Ja ik kan nog steeds niets goed doen....

Catwoman

Catwoman

22-11-2022 om 23:56 Topicstarter

Evaluna schreef op 22-11-2022 om 22:03:

Poeh, top hoor hoe jij dit aanpakt. Heb je tussendoor ook nog tijd om te genieten van je zoontje? Hoe oud is hij inmiddels?

Je ex zal vast wel boos zijn, maar dat maakt niet uit. Wat je ook doet, hij zal altijd wel boos zijn ergens over.
Jammer wel, dat veilig thuis er weer zo lang over doet, dat geeft zoveel onzekerheid. Wachten daarop is killing, dat kost zoveel energie. Kom je daar wel door heen? Niet overmand door zenuwen / onrust? Ik legde voor dat soort dagen vaak een legpuzzel neer van 1000 stukjes, dan had ik tenminste wat te doen.
Ga zo door!

Dank je wel! Jammer dat mijn ex daar anders over denkt. 

Ja ik geniet wel van mijn kleine mannetje hoor! Hij is morgen 12 weken oud. 

Ja ik zat vandaag wel in de zenuwen. Ik spreek dan met iemand af voor de afleiding. En vanavond heb ik gesport. Ik maak ook graag legpuzzels maar daar heb ik geen tijd meer voor gehad sinds de kleine er is. 

Heb jij ook met veilig thuis te maken gehad?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-11-2022 om 08:53

Catwoman schreef op 22-11-2022 om 23:52:

[..]

Dank je wel! Mijn ex was inderdaad boos. Zijn vader belde mij op om verhaal te halen. Ik heb gezegd dat hij het zichzelf en mij erg moeilijk maakt. Later heeft mijn ex mij nog een mail gestuurd met de vraag waarom het niet doorgaat morgen en verwijten dat ik de kleine het recht op zijn vader onthoud. En dat hij wil bespreken hoe we het gaan doen als er scharrels bij komen. Heel apart dat hij daarmee bezig is. En dan nog is dat helemaal nog niet aan de orde. We hebben nog geen eens een omgangsregeling. En hij is niet blij met de foto want ik maak er veel meer dus hij wil er ook meer. Ja ik kan nog steeds niets goed doen....

Zijn vader is geen partij in deze en dat mag je een volgende keer best aangeven. Als er iets geregeld gaat worden, dan is dat tussen ex en jou. Daar kunnen familieleden van alles van vinden, maar dat is niet belangrijk.

Tickel schreef op 23-11-2022 om 08:53:

[..]

Zijn vader is geen partij in deze en dat mag je een volgende keer best aangeven. Als er iets geregeld gaat worden, dan is dat tussen ex en jou. Daar kunnen familieleden van alles van vinden, maar dat is niet belangrijk.

Maar je kunt juist ook veel aan zijn familie hebben. Als de onderlinge verhoudingen enigszins goed zijn. Kan zijn vader niet iets betekenen? Bijvoorbeeld door aanwezig te zijn als vader het kind heeft.

Tickel schreef op 23-11-2022 om 08:53:

[..]

Zijn vader is geen partij in deze en dat mag je een volgende keer best aangeven. Als er iets geregeld gaat worden, dan is dat tussen ex en jou. Daar kunnen familieleden van alles van vinden, maar dat is niet belangrijk.

Nee niet doen. Zolang de vader op een normale toon communiceert zou ik het gesprek wel aangaan. Uitleggen waarom het zo lastig met zoon gaat en aangeven hoe dit opgelost kan worden. Dus omgang met kind (indien nodig onder toezicht), maar minimaal contact tussen de ouders en zeker geen gedreigd, gescheld of fysiek geweld. Als de vader redelijk is dan begrijpt hij die eisen en zal met zoon bespreken dat zijn driftbuien niet oké zijn.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-11-2022 om 09:23

Mija schreef op 23-11-2022 om 09:09:

[..]

Maar je kunt juist ook veel aan zijn familie hebben. Als de onderlinge verhoudingen enigszins goed zijn. Kan zijn vader niet iets betekenen? Bijvoorbeeld door aanwezig te zijn als vader het kind heeft.

Dat kan, maar dat geeft hem geen recht om verhaal te gaan halen. 

Willen ze iets (positiefs) betekenen in een omgangsregeling, dan kunnen ze dat aangeven. Dat een afspraak wordt afgezegd, daar heeft die vader niets mee te maken. Er is nog een heel proces gaande. De hele omgang hangt nog als los zand aan elkaar, eerst moeten veiligheid en welzijn van kind en TO gewaarborgd worden en uitgezocht hoe.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-11-2022 om 09:26

Jillz schreef op 23-11-2022 om 09:21:

[..]

Nee niet doen. Zolang de vader op een normale toon communiceert zou ik het gesprek wel aangaan. Uitleggen waarom het zo lastig met zoon gaat en aangeven hoe dit opgelost kan worden. Dus omgang met kind (indien nodig onder toezicht), maar minimaal contact tussen de ouders en zeker geen gedreigd, gescheld of fysiek geweld. Als de vader redelijk is dan begrijpt hij die eisen en zal met zoon bespreken dat zijn driftbuien niet oké zijn.

Verhaal halen is niet normaal. Als er omgang komt en het moet begeleid, dan is het moment van afspraken maken vroeg genoeg. TO hoeft geen ruzie te maken met die vader, maar zij en ex zullen toch eerst samen dingen moeten regelen/afspreken. 

Als je de vader in de omgangsregeling wil hebben is het niet slim hem nu weg te duwen.
Vliegen vang je met stroop niet mer azijn.
Dus als hij op normale wijze communiceert en je hem vertrouwt en mogelijk een bondgenoot aan hem hebt zou ik het contact niet verbreken.

Maar wel duidelijk blijven dat omgang nog niet geregeld is, dat het eerste advies van vt was om zoon nog niet mee te geven wegens bedreigingen van jou door zijn zoon.
Dat je zeker wil zijn dat jouw zoon en jij veilig bent en dat je uitgaat van het advies van vt.
En ook dat de omgangsregeling samen met derden opgezet gaat worden tussen jou en zijn zoon.

Catwoman

Catwoman

23-11-2022 om 09:48 Topicstarter

Jillz schreef op 23-11-2022 om 09:21:

[..]

Nee niet doen. Zolang de vader op een normale toon communiceert zou ik het gesprek wel aangaan. Uitleggen waarom het zo lastig met zoon gaat en aangeven hoe dit opgelost kan worden. Dus omgang met kind (indien nodig onder toezicht), maar minimaal contact tussen de ouders en zeker geen gedreigd, gescheld of fysiek geweld. Als de vader redelijk is dan begrijpt hij die eisen en zal met zoon bespreken dat zijn driftbuien niet oké zijn.

Ja dit heb ik zo ongeveer tegen zijn vader gezegd. 

Tickel schreef op 23-11-2022 om 09:23:

[..]

Dat kan, maar dat geeft hem geen recht om verhaal te gaan halen.

Willen ze iets (positiefs) betekenen in een omgangsregeling, dan kunnen ze dat aangeven. Dat een afspraak wordt afgezegd, daar heeft die vader niets mee te maken. Er is nog een heel proces gaande. De hele omgang hangt nog als los zand aan elkaar, eerst moeten veiligheid en welzijn van kind en TO gewaarborgd worden en uitgezocht hoe.

Je kunt die toon van verhaal halen pareren met  ferme taal. Je kunt ook het gesprek proberen om te buigen naar het welzijn van het (klein)kind. Die vader kan blind blijven voor het slechte gedrag van zijn zoon. Dan kan ferme taal altijd nog. Maar als je hem als bondgenoot kan krijgen, is dat enorm in het belang van het kind. Dit is de opa van het kind en de vader van vader. Als die zich er op een positieve manier in zou kunnen mengen, heb je een machtige bondgenoot. En als het belang van het kind voorop komt te staan, zal die opa heus beseffen dat er grenzen moeten zijn en dat hij misschien even moet wachten. 

Ik zou altijd eerst proberen om de opa (en oma?) aan de kant van het kleinkind te krijgen. Nogmaals: het kan je in de loop van heel veel jaren opgroeiend kind enorm veel opleveren als zij op een constructieve manier betrokken kunnen zijn bij de situatie. Duw die mensen niet te snel van je af. Ze hoeven niet per se een verlengstuk te zijn/blijven van hun kind. Al zal dat voor hen misschien ook een proces zijn, om zich wat van hem los te maken. 

Catwoman schreef op 23-11-2022 om 09:48:

[..]

Ja dit heb ik zo ongeveer tegen zijn vader gezegd.

Hoe reageerde vader daarop?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.