Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Kijk even na of je recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand. Je doet het goed, sterkte met alles.

Gesubsidieerde rechtsbijstand | Rechtspraak en geschiloplossing | Rijksoverheid.nl

arnica25 schreef op 19-11-2022 om 09:54:

Kijk even na of je recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand. Je doet het goed, sterkte met alles.

Gesubsidieerde rechtsbijstand | Rechtspraak en geschiloplossing | Rijksoverheid.nl

Dit kun je ook doen bij het juridisch loket. Je krijgt een eigen bijdrage en dat is wellicht niet zoveel als het hele bedrag moeten ophoesten. Afhankelijk van je inkomen. 

Wat ik heel naar voor je vind, is dat je net moeder bent en je daar mee bezig wilt zijn. Liefst met de andere ouder. Maar die ander gaat jou beheersen. En wat je nu doet vind ik al heel goed. Hou het bij dinsdag en woensdag. Staat hij voor de deur of valt hij je lastig politie bellen. Opname maken. Meer kun je niet nu.

arnica25 schreef op 19-11-2022 om 09:54:

Kijk even na of je recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand. Je doet het goed, sterkte met alles.

Gesubsidieerde rechtsbijstand | Rechtspraak en geschiloplossing | Rijksoverheid.nl

En als je dat krijgt dan betaal je een eigen bijdrage en kan je hem helemaal kapot procederen. Je kan beter geen geld hebben om rechtszaken te beginnen dan wel. Hij zal geen advocaat van toevoeging krijgen dus dat mag hij uit eigen zak betalen en dan gaat zijn erfenis snel hoor. 


Catwoman

Catwoman

19-11-2022 om 21:03 Topicstarter

als ik het zo zie heb ik daar recht op want ik verdien minder dan 20.000 per jaar en heb bijna geen spaargeld. Dat stelt me alweer wat gerust.

Mijn ex heeft weer een berichtje gestuurd, dit keer via SMS want op de app heb ik hem geblokkeerd. Hij zegt dat hij Luiers heeft besteld en dat die bij mij worden bezorgd. En hij heeft per ongeluk (jaja) ook voer voor zijn kat besteld en of ik dat dan wil meenemen bij de overdracht van de kleine of dat ik hem geld geef. Hij doet echt alles om een reactie uit te lokken. Ik ga er niet op reageren. Van de week had hij ook gevraagd of ik een mooie foto van zijn moeder wilde uitzoeken op mijn laptop voor hem. Alsof ik daar zin in heb om voor hem te doen na alles wat hij me aandoet 

Catwoman

Catwoman

20-11-2022 om 08:13 Topicstarter

Anoniemst schreef op 18-11-2022 om 17:37:

Geen adviezen van mij voor jou, wat dat betreft heb ik weinig toe te voegen aan wat anderen al schreven. Wel heel veel herkenning en daarom toch een reactie.

Mijn ex is pas bij me weg gegaan toen de kinderen al een stuk ouder waren, maar ook mijn ex was tijdens onze relatie en ook daarna nog verslaafd aan wiet. Ook hij gebruikte daarnaast andere vormen van drugs en had de nodige agressie problemen, zeker op momenten dat hij minder gebruikte. En ook mijn ex beloofde steeds beterschap en heeft ook vaak gezegd te stoppen met gebruiken. Dat lukte eigenlijk nooit en mijn ex blowt op dit moment nog de hele dag door.

Ja, ik vind ook wat van dat gebruiken en ik heb nooit gewild dat hij dat in de buurt van de kinderen deed. En ja, ik vond ook wat van het gedrag van mijn ex, toen hij nog bij me was, maar ook daarna. Ik denk dat als ik hier toen zou hebben geschreven wat hij zei en deed, ik vergelijkbare adviezen zou hebben gekregen als jij. Mijn ex heeft nooit een vaste omgangsregeling gehad, maar omgang met de kinderen heb ik altijd gestimuleerd. Jaren geleden had hij een keer een van de kinderen meegenomen, maar weigerde hij het kind terug te brengen. Ik heb toen gezegd dat ik het kind op zou komen halen en hij zei dat als ik dat zou doen, hij mij vliegles zou geven (hij zat toen tien hoog in een flat). Gewoon een voorbeeld. Heel veel herkenning dus en van daaruit wil ik je in ieder geval sterkte wensen.

Toch wil ik ook even tegengas geven. Ook een gebruiker kan namelijk een hele fijne vader zijn. Zeker als hij verslaafd is aan iets als wiet, heeft gebruik een veel minder groot effect dan bij iemand die voor het eerst gebruikt. Hier vond ik het gedrag erger als hij niet gebruikt had dan als hij wel gebruikt had. En al was hij tegen mij nog zo, l@l, tegen de kinderen was mijn ex dat lange tijd niet. Probeer dat voor jezelf ook uit elkaar te houden. Ja, tegen jou is het een eikel, maar het hoeft geen ramp te zijn als iemand zou zeggen dat je je kind wel mee moet geven.

Voor nu is het nog lang niet zo ver. Probeer nu je rust te pakken en te genieten van die kleine. En mocht er ooit toch strijd komen, probeer dan niet alleen het gebruik van je ex te benoemen als het probleem, maar ook waarom dat gebruiken probleem is. Veilig thuis vond hier bijvoorbeeld het gebruik van ex totaal geen probleem, maar later het gedrag wel.

Tijdens mijn gesprek met veilig thuis kwam ook wel naar voren dat zij cannabis gebruik niet echt spannend vinden. Maar ze maakte zich wel zorgen over zijn evt speed gebruik. Ik heb wel uitgelegd dat hij door blowen sloom word en in slaap valt op de bank en niet wakker word door de kleine en dat ik me daar wel zorgen over maak. Dat begrepen ze dan wel gelukkig. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van veilig thuis. 

Wat voor andere soorten drugs gebruikte jouw ex nog meer? 

En hoe vaak ziet hij jullie kinderen dan nu? Gewoon af en toe wanneer hij daar zin in heeft?

Catwoman schreef op 19-11-2022 om 21:03:

als ik het zo zie heb ik daar recht op want ik verdien minder dan 20.000 per jaar en heb bijna geen spaargeld. Dat stelt me alweer wat gerust.

Mijn ex heeft weer een berichtje gestuurd, dit keer via SMS want op de app heb ik hem geblokkeerd. Hij zegt dat hij Luiers heeft besteld en dat die bij mij worden bezorgd. En hij heeft per ongeluk (jaja) ook voer voor zijn kat besteld en of ik dat dan wil meenemen bij de overdracht van de kleine of dat ik hem geld geef. Hij doet echt alles om een reactie uit te lokken. Ik ga er niet op reageren. Van de week had hij ook gevraagd of ik een mooie foto van zijn moeder wilde uitzoeken op mijn laptop voor hem. Alsof ik daar zin in heb om voor hem te doen na alles wat hij me aandoet

Heel goed dat je er niet op reageert, want hij overschrijdt de afspraak. En het kattenbrokken en foto verhaal is enkel om controle over jou te houden en reactie uit te lokken. Hij zoekt de grenzen op, en jij bent nu die grenzen aan het bewaken. Doodvermoeiend, maar je doet het wel!

Catwoman schreef op 20-11-2022 om 08:13:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van veilig thuis.


Stel je daar niet teveel van voor. Behandel ze niet als je vrienden. Vertel niet teveel, alleen wat nodig is. En hou in de gaten dat jijzelf ook beoordeeld wordt. Ze doen niet aan waarheidsvinding dus als jouw vriend overtuigend het een zegt en jij het ander, ontstaat een probleem. Nu zijn er de maatschappelijk werkers. Maar ik neem aan dat hij daar ook niet in geuren en kleuren gaat zitten vertellen wat hij allemaal gebruikt en die hebben de signalen over zijn gedrag pas opgepikt nadat jij aan de bel trok. En als die er straks niet meer zijn, hangt het er maar vanaf hoe je ex zich kan presenteren. 

Ik wil je niet zenuwachtig maken maar wel alert. VT kan je uitstekend helpen maar ook veel problemen veroorzaken, en je weet niet van tevoren welke kant het op zal gaan. Loop niet leeg tegen deze mensen, doe dat maar tegen een vriendin, iemand die je vertrouwt. Vertel in de gesprekken met VT alleen wat nodig is. Laat geen boosheid zien naar ex. Kijk sowieso uit met emoties. Vraag iemand bij gesprekken die weet wat je strategie is en die je kan bijsturen. Liefst een man, is hier in het verleden wel eens gezegd. Je vader of een broer bijvoorbeeld. Zorg dat je huis van top tot teen schoon is als ze komen. Ze schijnen ook nog wel eens het huis te inspecteren. 

Ik heb zelf geen ervaring met een onderzoek maar er zijn hier in het verleden genoeg verhalen voorbij gekomen om toch even te willen waarschuwen: heb reële verwachtingen en let ook op bepaalde risico’s. Laat het niet zomaar over je heen komen. Denk en handel strategisch. 




Gatekeeper schreef op 19-11-2022 om 20:14:

[..]

En als je dat krijgt dan betaal je een eigen bijdrage en kan je hem helemaal kapot procederen. Je kan beter geen geld hebben om rechtszaken te beginnen dan wel. Hij zal geen advocaat van toevoeging krijgen dus dat mag hij uit eigen zak betalen en dan gaat zijn erfenis snel hoor.


Het is de vraag of ex de advocaat uit eigen zak moet betalen. Er geldt een peiljaarbeginsel en er wordt in principe gekeken naar inkomen en vermogen van 2 jaar terug (behalve als het nadien fors is gedaald). Als hij destijds die erfenis nog niet had, kan het best zijn dat hij wel voor een toevoeging in aanmerking komt

Catwoman

Catwoman

20-11-2022 om 21:58 Topicstarter

Mija schreef op 20-11-2022 om 10:04:

[..]

Stel je daar niet teveel van voor. Behandel ze niet als je vrienden. Vertel niet teveel, alleen wat nodig is. En hou in de gaten dat jijzelf ook beoordeeld wordt. Ze doen niet aan waarheidsvinding dus als jouw vriend overtuigend het een zegt en jij het ander, ontstaat een probleem. Nu zijn er de maatschappelijk werkers. Maar ik neem aan dat hij daar ook niet in geuren en kleuren gaat zitten vertellen wat hij allemaal gebruikt en die hebben de signalen over zijn gedrag pas opgepikt nadat jij aan de bel trok. En als die er straks niet meer zijn, hangt het er maar vanaf hoe je ex zich kan presenteren.

Ik wil je niet zenuwachtig maken maar wel alert. VT kan je uitstekend helpen maar ook veel problemen veroorzaken, en je weet niet van tevoren welke kant het op zal gaan. Loop niet leeg tegen deze mensen, doe dat maar tegen een vriendin, iemand die je vertrouwt. Vertel in de gesprekken met VT alleen wat nodig is. Laat geen boosheid zien naar ex. Kijk sowieso uit met emoties. Vraag iemand bij gesprekken die weet wat je strategie is en die je kan bijsturen. Liefst een man, is hier in het verleden wel eens gezegd. Je vader of een broer bijvoorbeeld. Zorg dat je huis van top tot teen schoon is als ze komen. Ze schijnen ook nog wel eens het huis te inspecteren.

Ik heb zelf geen ervaring met een onderzoek maar er zijn hier in het verleden genoeg verhalen voorbij gekomen om toch even te willen waarschuwen: heb reële verwachtingen en let ook op bepaalde risico’s. Laat het niet zomaar over je heen komen. Denk en handel strategisch.




Ik heb alleen een gesprek aan de telefoon gehad. Ik weet niet of ze ook nog thuis komen. Wat bedoel je met vertel niet teveel? Ik heb mijn zorgen geuit. Dat lijkt mij goed toch. Ik was tijdens het gesprek rustig en ik heb geen emoties geuit. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb en dat de uitslag goed is. Ik voel me wel heel erg boos naar mijn ex toe, ook dat hij weer een berichtje heeft gestuurd terwijl ik had gezegd geen contact. En ik heb ook spijt dat ik heb toegezegd de kleine woensdag mee te geven, dat zit me ook niet lekker. Ik heb me weer over laten halen omdat ik bang ben dat ik anders de stempel krijg niet goed mee te werken

Catwoman schreef op 20-11-2022 om 21:58:

[..]

Ik heb alleen een gesprek aan de telefoon gehad. Ik weet niet of ze ook nog thuis komen. Wat bedoel je met vertel niet teveel? Ik heb mijn zorgen geuit. Dat lijkt mij goed toch. Ik was tijdens het gesprek rustig en ik heb geen emoties geuit. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb en dat de uitslag goed is. Ik voel me wel heel erg boos naar mijn ex toe, ook dat hij weer een berichtje heeft gestuurd terwijl ik had gezegd geen contact. En ik heb ook spijt dat ik heb toegezegd de kleine woensdag mee te geven, dat zit me ook niet lekker. Ik heb me weer over laten halen omdat ik bang ben dat ik anders de stempel krijg niet goed mee te werken

Als je af wilt van zijn berichtjes (en eventuele telefoontjes), dan zit er niets anders op  dan hem ook telefonisch te blokkeren. Dan kan hij ook geen sms'jes sturen.
Mail blijft mogelijk, maar dat werkt vertragend. En hou echt de regel in je hoofd: nooit binnen 24 uur reageren, tenzij iets echt spoedeisend is. Bovendien is het makkelijker mails te bewaren als bewijs, dat hij zich niet aan de afspraken houdt.
Van zijn sms'je kan je natuurlijk ook een print screen maken en dat zou ik ook doen en dat ook mailen aan de therapeut dat hij je toch berichten stuurt terwijl jij duidelijk had gezegd dat je geen contact wil, zelfs niet bij de overdracht. Laat het de therapeut zien en wees duidelijk over dat je geen contact wil en dat hij zich daar niets van aantrekt. 

Catwoman schreef op 20-11-2022 om 21:58:

[..]

Ik heb alleen een gesprek aan de telefoon gehad. Ik weet niet of ze ook nog thuis komen. Wat bedoel je met vertel niet teveel? Ik heb mijn zorgen geuit. Dat lijkt mij goed toch. Ik was tijdens het gesprek rustig en ik heb geen emoties geuit. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb en dat de uitslag goed is. Ik voel me wel heel erg boos naar mijn ex toe, ook dat hij weer een berichtje heeft gestuurd terwijl ik had gezegd geen contact. En ik heb ook spijt dat ik heb toegezegd de kleine woensdag mee te geven, dat zit me ook niet lekker. Ik heb me weer over laten halen omdat ik bang ben dat ik anders de stempel krijg niet goed mee te werken

Ach Catwoman, wat vervelend dat je nu spijt hebt van de afspraak voor woensdag.

Het is niet gezegd dat je die afspraak niet kunt afzeggen of aanpassen, maar het is dan wel belangrijk een ‘goed verhaal’ te hebben, zodat je niet de wisselvallige en onbetrouwbare moeder  wordt. Maar een keertje op iets terugkomen met een goed verhaal moet kunnen.

Dus om te kijken of dat een mogelijkheid is even een vraag.

Eerder schreef je: “ De therapeut heeft voor nu 1x aangeboden om woensdag de overdracht bij hun te doen zodat er een mogelijkheid is dat mijn ex de kleine kan zien. Ik heb daarmee ingestemd omdat ik dan laat zien dat ik welwillend ben en niet de boel tegen werk. Die 3 uurtjes in de ochtend vertrouw ik zelf ook wel maar ik wil hem niet meer of vaker meegeven zonder toezicht.”

Mijn vraag is: waarom schreef je eerder dat je hem die 3 uurtjes in de ochtend wel vertrouwde en heb je nu spijt van de afspraak?

Geen aanval hoor, ik snap dat je als de therapeut met zo’n voorstel komt, dat je je onder druk voelt staan en je zit nog onder de hormonen vanwege het ontzwangeren. Maar goed als je aangeeft wat er in de tussentijd voor jou veranderd is.

Dan kunnen we vervolgens meedenken hoe je dit met die afspraak van woensdag het beste kunt aanpakken.


Ik bedenk nog wat:

Je schreef eerder: “Soiezo heb ik dinsdag nog even contact met die therapeut als de uitslag van veilig thuis er is. Als die uitslag is dat mijn ex de kleine helemaal niet meer alleen mag zien dan trek ik dat aanbod natuurlijk weer in.”


Je schreef eerder ook:” Ik heb wel uitgelegd dat hij door blowen sloom word en in slaap valt op de bank en niet wakker word door de kleine en dat ik me daar wel zorgen over maak.“

Dat lijkt me wel een reden om woensdag toch geen risico te nemen.

Is het mogelijk dat je dinsdag bespreekt met VT dat je deze toezegging gedaan hebt omdat je je onder druk voelde staan (omdat je bang was als je nee zou zeggen als een tegenwerkende moeder gezien te worden) Dan kan je met de steun van VT (als die zegt: als het niet goed voelt, gezien dat risico van op de bank in slaap vallen, annuleer die afspraak dan echt) de afspraak alsnog annuleren.

Of, wat mijns inziens beter zou zijn, zeggen dat de afspraak wel door kan gaan, maar dat zijn vader erbij moet zijn. Dan zeg je nl. niet helemaal nee. Je wilt toch sowieso naar omgang onder begeleiding, toch? Dan zou ik echt vanaf nu daarop inzetten. Ik snap dat niet zo goed waarom je het nu toch nog onbegeleid zou doen. Kan je dat uitleggen? Of was het enkel door de druk die je voelde als een niet-meewerkende moeder gezien te worden?

En mocht de vader van hem trouwens op woensdag niet kunnen dan kan je vast een ander moment vinden waarop die vader er wel bij kan zijn. Dan stel je je welwillend op, maar zorg je wel voor een veilige situatie.

Catwoman

Catwoman

20-11-2022 om 23:52 Topicstarter

ArianneH schreef op 20-11-2022 om 23:33:

[..]

Ach Catwoman, wat vervelend dat je nu spijt hebt van de afspraak voor woensdag.

Het is niet gezegd dat je die afspraak niet kunt afzeggen of aanpassen, maar het is dan wel belangrijk een ‘goed verhaal’ te hebben, zodat je niet de wisselvallige en onbetrouwbare moeder wordt. Maar een keertje op iets terugkomen met een goed verhaal moet kunnen.

Dus om te kijken of dat een mogelijkheid is even een vraag.

Eerder schreef je: “ De therapeut heeft voor nu 1x aangeboden om woensdag de overdracht bij hun te doen zodat er een mogelijkheid is dat mijn ex de kleine kan zien. Ik heb daarmee ingestemd omdat ik dan laat zien dat ik welwillend ben en niet de boel tegen werk. Die 3 uurtjes in de ochtend vertrouw ik zelf ook wel maar ik wil hem niet meer of vaker meegeven zonder toezicht.”

Mijn vraag is: waarom schreef je eerder dat je hem die 3 uurtjes in de ochtend wel vertrouwde en heb je nu spijt van de afspraak?

Geen aanval hoor, ik snap dat je als de therapeut met zo’n voorstel komt, dat je je onder druk voelt staan en je zit nog onder de hormonen vanwege het ontzwangeren. Maar goed als je aangeeft wat er in de tussentijd voor jou veranderd is.

Dan kunnen we vervolgens meedenken hoe je dit met die afspraak van woensdag het beste kunt aanpakken.


Ja die 3 uurtjes vertrouw ik op zich wel maar nier meer dan dat. Maar het gaat mij er om dat hij zich nu weer niet aan de afspraak houd betrekking tot geen contact. Hij heeft weer zijn zin gekregen met de afspraak voor woensdag en gaat vervolgens gewoon weer verder waar hij gebleven was. Hij blijft zo steeds door gaan. En hij heeft een advocaat in de hand genomen dus waarom zou ik nu nog moeite doen om met hem afspraken te maken. Hij komt ze toch niet na. Sorry, ik ben gewoon zo boos op hem....

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-11-2022 om 08:02

Oh, even mbt tot het pakket kattenvoer, ik neem aan dat het bezorgd wordt? Dat pakket kun je gewoon weigeren met de mededeling dat hij verhuisd is. 

Catwoman schreef op 20-11-2022 om 23:52:

[..]

Ja die 3 uurtjes vertrouw ik op zich wel maar nier meer dan dat. Maar het gaat mij er om dat hij zich nu weer niet aan de afspraak houd betrekking tot geen contact. Hij heeft weer zijn zin gekregen met de afspraak voor woensdag en gaat vervolgens gewoon weer verder waar hij gebleven was. Hij blijft zo steeds door gaan. En hij heeft een advocaat in de hand genomen dus waarom zou ik nu nog moeite doen om met hem afspraken te maken. Hij komt ze toch niet na. Sorry, ik ben gewoon zo boos op hem....

Even advocaat van de duivel spelend: was er inderdaad een afspraak over geen contact, of heb jij gewoon gezegd dat je geen contact wil?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.