Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Ik denk niet dat de Raad nu onderzoek komt doen. Het zal per regio verschillen, maar iha kampt men daar met forse wachtlijsten. VT heeft jou advies gegeven, jij volgt het op, dan is er nu geen reden voor verdere actie.
Wat wel goed denkbaar is, is dat als er een rechtszaak komt, de rechter onderzoek door de Raad verlangt om een advies te krijgen hoe omgang het beste vorm kan krijgen. Maar ook dat verwacht ik niet, want ook die rechter heeft geen zin in die wachttijden en zo ingewikkeld is deze zaak niet. 
De meest waarschijnlijke gang van zaken, als ex een advocaat benadert, is dat er gekeken wordt hoe omgang onder begeleiding vorm kan krijgen. Dat kan ook in gezamenlijk overleg, om een rechtszaak te voorkomen, maar het wordt ook vaak ihkv een rechtszaak afgesproken. Vervolgens wordt de zaak aangehouden in afwachting van het verloop van eea.
Het is bij omgangszaken niet ongebruikelijk dat er wel 3 of meer keren wordt aangehouden, voor evaluatie van elke tussenstap. Net zolang tot partijen het eens worden of duidelijk is dat dat niet gaat gebeuren en de rechter een beslissing neemt 

Regio waar ik zat had heeft een wachtlijst van een half jaar voor ze onderzoek kunnen beginnen. Bij de Raad. Jaren geleden was het ook al vier maand. Ze willen alleen een zaak voortrekken als er een levensbedreigende situatie is. Zolang kind ergens is en geen omgang heeft niet. 
Ik zou zelf ook alvast informatie inwinnen bij het juridisch loket. Omdat ex zegt ik ben met een advocaat bezig, ben je vast voorbereid op wat hoe en wie jij dan kan inzetten. 
Intussen kun je dan bekijken hoe je wel omgang kunt laten plaats vinden. En of hij alleen de verzorging aankan. Stel hij zegt ik wil co ouderschap en de helft van de tijd. Dat je dan kunt inzetten op hulp en controle of het daar goed gaat.
Je ex schreeuwt en eist veel. De vraag is waarom, doet hij dat echt om een ingang in jouw leven te krijgen of omdat hij kind een leven bij beide ouders gunt. En dus echt graag kind ook de helft of een groot deel bij zich wil? Als je op dat laatste inzet wordt het wel duidelijk. Als het echt om het kind gaat zal jou hem niet veel interesseren. Gaat het om jou en is kind eigenlijk het middel, dan zit hij er alleen maar mee en zijn alleen de overdrachtsmomenten interessant. Dan kan hij jou domineren en is de rest van de tijd met kind is niet zijn ding. En dan nog gebeurt het dat kind daar is gezien rechters dat zien als beide ouders even belangrijk. En het in belang van kind is contact te hebben. En als een van de ouders geen fijne opvoeder is dan nog kan kind met loyaliteit zitten of noem het maar. 
Daar ben je nu nog niet. 

Geen adviezen van mij voor jou, wat dat betreft heb ik weinig toe te voegen aan wat anderen al schreven. Wel heel veel herkenning en daarom toch een reactie.

Mijn ex is pas bij me weg gegaan toen de kinderen al een stuk ouder waren, maar ook mijn ex was tijdens onze relatie en ook daarna nog verslaafd aan wiet. Ook hij gebruikte daarnaast andere vormen van drugs en had de nodige agressie problemen, zeker op momenten dat hij minder gebruikte. En ook mijn ex beloofde steeds beterschap en heeft ook vaak gezegd te stoppen met gebruiken. Dat lukte eigenlijk nooit en mijn ex blowt op dit moment nog de hele dag door.

Ja, ik vind ook wat van dat gebruiken en ik heb nooit gewild dat hij dat in de buurt van de kinderen deed. En ja, ik vond ook wat van het gedrag van mijn ex, toen hij nog bij me was, maar ook daarna. Ik denk dat als ik hier toen zou hebben geschreven wat hij zei en deed, ik vergelijkbare adviezen zou hebben gekregen als jij. Mijn ex heeft nooit een vaste omgangsregeling gehad, maar omgang met de kinderen heb ik altijd gestimuleerd. Jaren geleden had hij een keer een van de kinderen meegenomen, maar weigerde hij het kind terug te brengen. Ik heb toen gezegd dat ik het kind op zou komen halen en hij zei dat als ik dat zou doen, hij mij vliegles zou geven (hij zat toen tien hoog in een flat). Gewoon een voorbeeld. Heel veel herkenning dus en van daaruit wil ik je in ieder geval sterkte wensen.

Toch wil ik ook even tegengas geven. Ook een gebruiker kan namelijk een hele fijne vader zijn. Zeker als hij verslaafd is aan iets als wiet, heeft gebruik een veel minder groot effect dan bij iemand die voor het eerst gebruikt. Hier vond ik het gedrag erger als hij niet gebruikt had dan als hij wel gebruikt had. En al was hij tegen mij nog zo, l@l, tegen de kinderen was mijn ex dat lange tijd niet. Probeer dat voor jezelf ook uit elkaar te houden. Ja, tegen jou is het een eikel, maar het hoeft geen ramp te zijn als iemand zou zeggen dat je je kind wel mee moet geven.

Voor nu is het nog lang niet zo ver. Probeer nu je rust te pakken en te genieten van die kleine. En mocht er ooit toch strijd komen, probeer dan niet alleen het gebruik van je ex te benoemen als het probleem, maar ook waarom dat gebruiken probleem is. Veilig thuis vond hier bijvoorbeeld het gebruik van ex totaal geen probleem, maar later het gedrag wel.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-11-2022 om 20:50

@Anoniemst

Het kan natuurlijk dat iemand prettiger in de omgang is door gebruik van cannabis. Waar ik alleen nauwelijks iets over lees is de rijvaardigheid, de strafbaarheid en autoverzekering. Een regelmatige gebruiker heeft al snel een te hoog gehalte om te mogen rijden. En wat als die ouder een ongeluk veroorzaakt, of gewoon bij betrokken raakt en iemand dood rijdt of blijvend gehandicapt maakt? 
Van veilig thuis snap ik die laconieke houding ook niet en vraag me af of ze geschoold zijn over dat onderwerp.

Catwoman

Catwoman

18-11-2022 om 20:58 Topicstarter

Anoniemst schreef op 18-11-2022 om 17:37:

Geen adviezen van mij voor jou, wat dat betreft heb ik weinig toe te voegen aan wat anderen al schreven. Wel heel veel herkenning en daarom toch een reactie.

Mijn ex is pas bij me weg gegaan toen de kinderen al een stuk ouder waren, maar ook mijn ex was tijdens onze relatie en ook daarna nog verslaafd aan wiet. Ook hij gebruikte daarnaast andere vormen van drugs en had de nodige agressie problemen, zeker op momenten dat hij minder gebruikte. En ook mijn ex beloofde steeds beterschap en heeft ook vaak gezegd te stoppen met gebruiken. Dat lukte eigenlijk nooit en mijn ex blowt op dit moment nog de hele dag door.

Ja, ik vind ook wat van dat gebruiken en ik heb nooit gewild dat hij dat in de buurt van de kinderen deed. En ja, ik vond ook wat van het gedrag van mijn ex, toen hij nog bij me was, maar ook daarna. Ik denk dat als ik hier toen zou hebben geschreven wat hij zei en deed, ik vergelijkbare adviezen zou hebben gekregen als jij. Mijn ex heeft nooit een vaste omgangsregeling gehad, maar omgang met de kinderen heb ik altijd gestimuleerd. Jaren geleden had hij een keer een van de kinderen meegenomen, maar weigerde hij het kind terug te brengen. Ik heb toen gezegd dat ik het kind op zou komen halen en hij zei dat als ik dat zou doen, hij mij vliegles zou geven (hij zat toen tien hoog in een flat). Gewoon een voorbeeld. Heel veel herkenning dus en van daaruit wil ik je in ieder geval sterkte wensen.

Toch wil ik ook even tegengas geven. Ook een gebruiker kan namelijk een hele fijne vader zijn. Zeker als hij verslaafd is aan iets als wiet, heeft gebruik een veel minder groot effect dan bij iemand die voor het eerst gebruikt. Hier vond ik het gedrag erger als hij niet gebruikt had dan als hij wel gebruikt had. En al was hij tegen mij nog zo, l@l, tegen de kinderen was mijn ex dat lange tijd niet. Probeer dat voor jezelf ook uit elkaar te houden. Ja, tegen jou is het een eikel, maar het hoeft geen ramp te zijn als iemand zou zeggen dat je je kind wel mee moet geven.

Voor nu is het nog lang niet zo ver. Probeer nu je rust te pakken en te genieten van die kleine. En mocht er ooit toch strijd komen, probeer dan niet alleen het gebruik van je ex te benoemen als het probleem, maar ook waarom dat gebruiken probleem is. Veilig thuis vond hier bijvoorbeeld het gebruik van ex totaal geen probleem, maar later het gedrag wel.

Bedankt voor je reactie! Waarom heeft je ex geen vaste omgangsregeling gekregen? Wilde hij dat niet? 

Ik wil de kleine ook zijn vader niet afnemen. Ik weet dat mijn ex gek op hem is. Het is alleen wel een verschil dat onze kleine nog geen 3 maanden oud is en hij bijna niet betrokken is geweest en nog niet echt weet wat het ouderschap inhoud. Toen hij hier woonde was hij bijna altijd weg of lag te slapen. En daarna kwam hij wel langs maar ging dan al snel de tuin in om een vuurtje te stoken en te roken. Daar maak ik me dan toch wel zorgen om. Buiten alle andere dingen die ik al heb benoemd hier. Daarom zou ik omgang onder begeleiding in het begin wel fijn vinden zodat hij leert om een vader te zijn en te zien wat het inhoud.

Catwoman

Catwoman

18-11-2022 om 21:09 Topicstarter

Vandaag heeft Veilig Thuis mij gebeld en ik heb alles verteld waar ik me zorgen over maak. Ze hebben mijn ex ook gebeld om zijn kant van het verhaal te vragen. We krijgen dinsdag een advies van hun. Dar is al vrij snel gelukkig.

Ik heb ook de therapeut gesproken vandaag en hij heeft mijn ex ook gesproken en die zegt dat hij over 1,5 week een afspraak heeft met een advocaat en dat hij co ouderschap gaat eisen. 

Mijn ex wil de kleine dit weekend ook zien zei hij terwijl ik had gezegd dat ik wilde afwachten wat de uitslag is van veilig thuis. Hij zei dat hij mij niet kon vragen omdat ik hem heb geblokkeerd. Nu is er afgesproken dat hij de kleine woensdag 3 uurtjes mee krijgt. De overdracht vind dan plaats bij de therapeuten zodat ik niet alleen ben met mijn ex. Ik heb hiermee ingestemd. 

Catwoman schreef op 18-11-2022 om 21:09:

Vandaag heeft Veilig Thuis mij gebeld en ik heb alles verteld waar ik me zorgen over maak. Ze hebben mijn ex ook gebeld om zijn kant van het verhaal te vragen. We krijgen dinsdag een advies van hun. Dar is al vrij snel gelukkig.

Ik heb ook de therapeut gesproken vandaag en hij heeft mijn ex ook gesproken en die zegt dat hij over 1,5 week een afspraak heeft met een advocaat en dat hij co ouderschap gaat eisen.

Mijn ex wil de kleine dit weekend ook zien zei hij terwijl ik had gezegd dat ik wilde afwachten wat de uitslag is van veilig thuis. Hij zei dat hij mij niet kon vragen omdat ik hem heb geblokkeerd. Nu is er afgesproken dat hij de kleine woensdag 3 uurtjes mee krijgt. De overdracht vind dan plaats bij de therapeuten zodat ik niet alleen ben met mijn ex. Ik heb hiermee ingestemd.

Catwoman, bedoel je dat je die afspraak gemaakt hebt via de therapeut (een van de 2 die via de gemeente aangesteld zijn)?

En bedoel je dat hij de kleine 3 uur alleen mee krijgt dus niet onder begeleiding van zijn vader?

Veilig Thuis had toch gezegd dat je dat niet moest doen?

Is er een reden dat je dat toch doet? Ik weet nl. niet of het slim is om dat te doen als Veilig Thuis dat afraadt (of sterker nog: als ze zeiden dat je dat niet moet doen). Of je daar niet problemen mee kan krijgen?

De reden dat mijn ex geen vaste omgangsregeling heeft, is een lang verhaal en eigenlijk weer net een andere variant van wat sommigen hier al voor jou voorspellen. Mijn ex verdween hier en trok meteen bij zijn nieuwe vriendin in. Eerst was hij daar vooral mee bezig, maar een aantal maanden later had hij opeens een advocaat en eiste van alles en nog wat, waaronder een omgangsregeling. Zelf kon ik geen advocaat betalen, maar ik vond het voorstel van mijn ex bizar: we hebben 3 kinderen en hij wilde kind A in het eerste weekend, kind B in het tweede weekend, kind C in het derde weekend en dan meteen weer kind A in het volgende weekend. Dit was voor mij echt niet werkbaar, los van zijn verslaving. Ik heb hier om advies gevraagd en heb zelf op die advocaat gereageerd. Daarbij ook duidelijk aangegeven dat ik wel omgang voor de kinderen wilde, maar niet op deze manier. Ex weigerde toen alle omgang. Ik heb nog een mediator ingeschakeld. Die sprak ex aan op zijn verantwoordelijkheid en wilde dat ex ook nadacht over vakanties en dergelijke. Ex heeft vervolgens de deur helemaal dicht gegooid en wilde niets meer.

Voor mijn gevoel is het grootste probleem dat mijn ex geen verantwoordelijkheids gevoel lijkt te hebben en dat hangt dan wel weer samen met zijn gebruik. Kinderen hadden daar eerst wel moeite mee. Op je vader wil je terug kunnen vallen en dat ging gewoon niet. Nu hebben ze meer geaccepteerd dat hun vader is zoals hij is. Geen goede vaderfiguur, maar een prima persoon om af en toe iets leuks mee te doen. Eigenlijk meer zoals je normaal met een aardige oom of buurman doet. En van zijn buien die samenhangen met zijn verslaving, hebben ze op deze manier geen last. Maar dat heeft jaren gekost voor zover waren. 
Als jouw ex in dat opzicht ook op die van mij lijkt, zouden die 3 uur niet de grootste problemen opleveren. Dat is nog meer even een uitje en dat is te overzien. Langer verblijf zou ik enger vinden, dat vraagt toch meer verantwoordelijkheid.

@Tickel: dat mijn ex fijner is in de omgang als hij heeft gebruikt, zegt natuurlijk ook al iets. Is ook niet wenselijk vind ik. En dat ik niet over de auto begon, komt ook doordat mijn ex geen rijbewijs heeft en dat destijds bij ons dus geen probleem was. Je hebt wat dat betreft helemaal gelijk in dat risico.

Catwoman schreef op 18-11-2022 om 21:09:

Vandaag heeft Veilig Thuis mij gebeld en ik heb alles verteld waar ik me zorgen over maak. Ze hebben mijn ex ook gebeld om zijn kant van het verhaal te vragen. We krijgen dinsdag een advies van hun. Dar is al vrij snel gelukkig.

Ik heb ook de therapeut gesproken vandaag en hij heeft mijn ex ook gesproken en die zegt dat hij over 1,5 week een afspraak heeft met een advocaat en dat hij co ouderschap gaat eisen.

Mijn ex wil de kleine dit weekend ook zien zei hij terwijl ik had gezegd dat ik wilde afwachten wat de uitslag is van veilig thuis. Hij zei dat hij mij niet kon vragen omdat ik hem heb geblokkeerd. Nu is er afgesproken dat hij de kleine woensdag 3 uurtjes mee krijgt. De overdracht vind dan plaats bij de therapeuten zodat ik niet alleen ben met mijn ex. Ik heb hiermee ingestemd.

Ik begrijp dat je hem via Whatsapp geblokkeerd hebt. Heel goed.
Heb je hem ook telefonisch geblokkeerd? Lijkt me ook fijn voor jou.
En kan hij je niet via de mail bereiken? Indien dat wel kan (wat ik aanneem) dan is dit dus een kulargument. Heb je dat dan tegen de therapeut gezegd, dat hij je best kan bereiken alleen dat het dan via de mail moet? Ik zou je aanraden daar duidelijk over te zijn, dat het niet waar is wat je ex zegt (als dat zo is).

In zijn algemeenheid zou ik je adviseren om, als er een voorstel van je ex komt, al dan niet via de therapeut, om daar niet binnen 24 uur op te reageren. En er eerst rustig over na te denken en vervolgens ook eerst nog met iemand anders (of hier op het forum met ons) over te sparren. Zodat je niet onder dreiging en druk (en onder invloed van je hormonen) iets beslist, dat misschien minder slim. Er is voor zover ik uit jouw tekst kan afleiden geen reden om over zoiets voor woensdag een overhaaste beslissing te nemen. Laat je daar niet meer toe verleiden of dwingen. Zeg dat je erover nadenkt en dat je erop terugkomt, en ....... neem je tijd. Het gaat om het welzijn van je kindje, dus zorgvuldigheid is belangrijk.

En nog een ding

ArianneH schreef op 18-11-2022 om 23:44:

[..]

Ik begrijp dat je hem via Whatsapp geblokkeerd hebt. Heel goed.
Heb je hem ook telefonisch geblokkeerd? Lijkt me ook fijn voor jou.
En kan hij je niet via de mail bereiken? Indien dat wel kan (wat ik aanneem) dan is dit dus een kulargument. Heb je dat dan tegen de therapeut gezegd, dat hij je best kan bereiken alleen dat het dan via de mail moet? Ik zou je aanraden daar duidelijk over te zijn, dat het niet waar is wat je ex zegt (als dat zo is).

In zijn algemeenheid zou ik je adviseren om, als er een voorstel van je ex komt, al dan niet via de therapeut, om daar niet binnen 24 uur op te reageren. En er eerst rustig over na te denken en vervolgens ook eerst nog met iemand anders (of hier op het forum met ons) over te sparren. Zodat je niet onder dreiging en druk (en onder invloed van je hormonen) iets beslist, dat misschien minder slim. Er is voor zover ik uit jouw tekst kan afleiden geen reden om over zoiets voor woensdag een overhaaste beslissing te nemen. Laat je daar niet meer toe verleiden of dwingen. Zeg dat je erover nadenkt en dat je erop terugkomt, en ....... neem je tijd. Het gaat om het welzijn van je kindje, dus zorgvuldigheid is belangrijk.

En wat ik me nog afvraag: heb je de therapeut verteld dat Veilig Thuis jou geadviseerd/gezegd heeft dat je je kindje niet mee moet geven aan je ex?

Vond de therapeut het dan wel een goed idee om het nu zo af te spreken?

Als je het nog niet gezegd hebt, zou ik ernstig overwegen om de therapeut dat zsm alsnog te schrijven. En dan zou ik het logisch vinden om aan te geven dat je je kindje toch niet aan je ex kunt meegeven, tenzij hij de volle duur onder begeleiding ia van een betrouwbaar persoon. En dat je zijn vader betrouwbaar vindt. 

Dan hoef je de afspraak niet te annuleren maar dan verbindt je er een logisch voorwaarde aan. Nb. reageer even niet meteen nu, en misschien hebben anderen hier nog ideeën hoe je dit het beste kan aanpakken, maar ik denk dat de gemaakte afspraak ivm Veilig Thuis niet verstandig is. Je wilt niet krijgen dat je problemen met Veilig Thuis krijgt omdat je niet naar ze luistert.

Het is waarom ik ook reageer. Mijn ex had tijdelijke rijbewijzen en speciale verzekering voor drankmisbruik in verkeer en gebruikte ook wel meer. Het is zijn verantwoordelijkheid als het misgaat. En het kost bakken met geld al die regelingen omdat iemand het zelf niet inziet. En geen hulp accepteren voor zichzelf. Gezien hij geen hulp accepteerde wanneer kind daar was en het op de spits drijven met overdracht (met hulpverlening) is de omgang stop gezet. Ben wel praktisch hele leven van kind aan deze strijd kwijt.
Dus ik wil zeggen: heel fijn dat hij nu een moment heeft met de kleine. Hij zal zich daar wel laten zien. Zolang hij een moment heeft dat hij weet ik zie kind dan heeft hij niks bij jou te zoeken. Kortom rust. En na woensdag komt er wel weer nieuw plan voor de volgende keer. En zo leef je van moment naar moment.
En hulp wil niet zeggen dat het altijd wat oplevert maar dat je dit nu daar neerlegt. Je werkt mee. En zie je, nu co-ouderschap eisen. En wat het uiteindelijk gaat worden moet je nog zien. Ik zou echt vast kijken naar een eigen goede advocaat. 
Zet hem op! En pak de rust, je hebt het keihard nodig.

Catwoman

Catwoman

19-11-2022 om 03:32 Topicstarter

ArianneH schreef op 18-11-2022 om 23:37:

[..]

Catwoman, bedoel je dat je die afspraak gemaakt hebt via de therapeut (een van de 2 die via de gemeente aangesteld zijn)?

En bedoel je dat hij de kleine 3 uur alleen mee krijgt dus niet onder begeleiding van zijn vader?

Veilig Thuis had toch gezegd dat je dat niet moest doen?

Is er een reden dat je dat toch doet? Ik weet nl. niet of het slim is om dat te doen als Veilig Thuis dat afraadt (of sterker nog: als ze zeiden dat je dat niet moet doen). Of je daar niet problemen mee kan krijgen?

Ja dat klopt. Veilig thuis heeft niet gezegd dat ik hem niet mag meegeven maar dat ik hem niet verplicht ben om mee te geven als ik het niet vertrouw of als de situatie naar mijn idee niet veilig is. Hij wil hem morgen zien maar dat wil ik niet omdat ik mijn ex dan zie tijdens de overdracht en et dan een risico is dat hij weer gaat zeuren en ruzie veroorzaakt. Dus daarom weiger ik dat. De therapeut heeft voor nu 1x aangeboden om woensdag de overdracht bij hun te doen zodat er een mogelijkheid is dat mijn ex de kleine kan zien. Ik heb daarmee ingestemd omdat ik dan laat zien dat ik welwillend ben en niet de boel tegen werk. Die 3 uurtjes in de ochtend vertrouw ik zelf ook wel maar ik wil hem niet meer of vaker meegeven zonder toezicht. Soiezo heb ik dinsdag nog even contact met die therapeut als de uitslag van veilig thuis er is. Als die uitslag is dat mijn ex de kleine helemaal niet meer alleen mag zien dan trek ik dat aanbod natuurlijk weer in. 

Catwoman

Catwoman

19-11-2022 om 03:38 Topicstarter

ArianneH schreef op 18-11-2022 om 23:44:

[..]

Ik begrijp dat je hem via Whatsapp geblokkeerd hebt. Heel goed.
Heb je hem ook telefonisch geblokkeerd? Lijkt me ook fijn voor jou.
En kan hij je niet via de mail bereiken? Indien dat wel kan (wat ik aanneem) dan is dit dus een kulargument. Heb je dat dan tegen de therapeut gezegd, dat hij je best kan bereiken alleen dat het dan via de mail moet? Ik zou je aanraden daar duidelijk over te zijn, dat het niet waar is wat je ex zegt (als dat zo is).

In zijn algemeenheid zou ik je adviseren om, als er een voorstel van je ex komt, al dan niet via de therapeut, om daar niet binnen 24 uur op te reageren. En er eerst rustig over na te denken en vervolgens ook eerst nog met iemand anders (of hier op het forum met ons) over te sparren. Zodat je niet onder dreiging en druk (en onder invloed van je hormonen) iets beslist, dat misschien minder slim. Er is voor zover ik uit jouw tekst kan afleiden geen reden om over zoiets voor woensdag een overhaaste beslissing te nemen. Laat je daar niet meer toe verleiden of dwingen. Zeg dat je erover nadenkt en dat je erop terugkomt, en ....... neem je tijd. Het gaat om het welzijn van je kindje, dus zorgvuldigheid is belangrijk.

Ja ik heb hem op Whatsapp geblokkeerd omdat hij nare dingen bleef sturen en ik gezegd had dat ik geen contact wilde tot de uitslag veilig thuis er is. Ik heb hem niet telefonisch geblokkeerd maar dat kan ik ook nog wel doen. Ja ik heb tegen de therapeut gezegd dat ik hem had geblokkeerd.

Ja het is een goed idee om voortaan te zeggen dat ik erover na wil denken. Ik geef weer te snel toe merk ik.

Catwoman

Catwoman

19-11-2022 om 03:43 Topicstarter

Anoniemst schreef op 18-11-2022 om 23:38:

De reden dat mijn ex geen vaste omgangsregeling heeft, is een lang verhaal en eigenlijk weer net een andere variant van wat sommigen hier al voor jou voorspellen. Mijn ex verdween hier en trok meteen bij zijn nieuwe vriendin in. Eerst was hij daar vooral mee bezig, maar een aantal maanden later had hij opeens een advocaat en eiste van alles en nog wat, waaronder een omgangsregeling. Zelf kon ik geen advocaat betalen, maar ik vond het voorstel van mijn ex bizar: we hebben 3 kinderen en hij wilde kind A in het eerste weekend, kind B in het tweede weekend, kind C in het derde weekend en dan meteen weer kind A in het volgende weekend. Dit was voor mij echt niet werkbaar, los van zijn verslaving. Ik heb hier om advies gevraagd en heb zelf op die advocaat gereageerd. Daarbij ook duidelijk aangegeven dat ik wel omgang voor de kinderen wilde, maar niet op deze manier. Ex weigerde toen alle omgang. Ik heb nog een mediator ingeschakeld. Die sprak ex aan op zijn verantwoordelijkheid en wilde dat ex ook nadacht over vakanties en dergelijke. Ex heeft vervolgens de deur helemaal dicht gegooid en wilde niets meer.

Voor mijn gevoel is het grootste probleem dat mijn ex geen verantwoordelijkheids gevoel lijkt te hebben en dat hangt dan wel weer samen met zijn gebruik. Kinderen hadden daar eerst wel moeite mee. Op je vader wil je terug kunnen vallen en dat ging gewoon niet. Nu hebben ze meer geaccepteerd dat hun vader is zoals hij is. Geen goede vaderfiguur, maar een prima persoon om af en toe iets leuks mee te doen. Eigenlijk meer zoals je normaal met een aardige oom of buurman doet. En van zijn buien die samenhangen met zijn verslaving, hebben ze op deze manier geen last. Maar dat heeft jaren gekost voor zover waren.
Als jouw ex in dat opzicht ook op die van mij lijkt, zouden die 3 uur niet de grootste problemen opleveren. Dat is nog meer even een uitje en dat is te overzien. Langer verblijf zou ik enger vinden, dat vraagt toch meer verantwoordelijkheid.

@Tickel: dat mijn ex fijner is in de omgang als hij heeft gebruikt, zegt natuurlijk ook al iets. Is ook niet wenselijk vind ik. En dat ik niet over de auto begon, komt ook doordat mijn ex geen rijbewijs heeft en dat destijds bij ons dus geen probleem was. Je hebt wat dat betreft helemaal gelijk in dat risico.

Bedankt voor je uitleg! 

Ik heb ook geen geld voor een advocaat en hij heeft een dikke erfenis dus geld zat. Daar maak ik me ook wel zorgen over, dat hij rechtzaken Jan aanspannen tegen mij en ik me niet kan verdedigen omdat ik het niet kan betalen. 

Mijn ex heeft ook totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel, daarom maak ik me ook wel zorgen als de kleine daar voor langere tijd heen moet.

Hier destijds dus ook geen geld voor een advocaat, terwijl mijn ex een advocaat met toevoeging kon krijgen. Mocht het bij jou ooit nodig zijn, zou je kunnen kijken of je daar ook recht op hebt.

Mijn ex begon uiteindelijk ook een rechtszaak (die hij op het allerlaatste moment weer introk), maar ik mocht toen mezelf wel verdedigen zonder advocaat. Ik kon alleen niets eisen (bijv geen kinderalimentatie) zonder advocaat. Maar wat hij eiste weerleggen, mocht dus wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.