Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Praat je anoniem met Veilig Thuis of onder je eigen naam?
Houden ze een dossier bij?
Weer jij steeds met wie (evt alleen voornaam) jij gesproken hebt? Ik zou dat zelf altijd wel met naam, dag en tijd bijhouden.
Kan misschien nog handig zijn.

Verder goed gehandeld hoor! Zeker gezien  zo’n heftige situatie.
Ik zou ook niet aarzelen de wijkagent even bij te praten, zodat hij/zij weet wat er gebeurd is. Kan voor een volgende keer handig zijn.

Heeft Veilig Thuis niet gezegd dat hij jullie baby wel mag zien onder begeleiding?

Tot slot mee eens: ik zou de volgende keer opnames gaan maken al voor je open doet, voor het geval hij zich weer misdraagt.

Sterkte.
En geniet je wel van je kindje? Gaat daar alles goed mee?

Catwoman

Catwoman

17-11-2022 om 04:44 Topicstarter

ArianneH schreef op 16-11-2022 om 23:34:

Praat je anoniem met Veilig Thuis of onder je eigen naam?
Houden ze een dossier bij?
Weer jij steeds met wie (evt alleen voornaam) jij gesproken hebt? Ik zou dat zelf altijd wel met naam, dag en tijd bijhouden.
Kan misschien nog handig zijn.

Verder goed gehandeld hoor! Zeker gezien zo’n heftige situatie.
Ik zou ook niet aarzelen de wijkagent even bij te praten, zodat hij/zij weet wat er gebeurd is. Kan voor een volgende keer handig zijn.

Heeft Veilig Thuis niet gezegd dat hij jullie baby wel mag zien onder begeleiding?

Tot slot mee eens: ik zou de volgende keer opnames gaan maken al voor je open doet, voor het geval hij zich weer misdraagt.

Sterkte.
En geniet je wel van je kindje? Gaat daar alles goed mee?

Ik had de therapeut gebeld waar we de gesprekken bij hebben en die hebben nu een officiële melding gedaan bij veilig thuis. Ik heb ze alleen een keer gebeld voor advies. Veilig thuis zegt dat ik tegen mijn ex moet zeggen dat hij de kleine niet meer mag komen halen en dat hij ook geen contact meer met mij mag zoeken. Zij gaan eerst een onderzoek starten en mij en mijn ex bellen om te vragen wat de situatie is en dan inschatten wat voor gevaar er dreigt voor de kleine en mij. Ik weet niet wat er daarna gaat gebeuren. 

Ja ik geniet wel van de kleine, hij doet het ontzettend goed en het is een heel zoet en makkelijk kindje. Daar heb ik weer geluk mee.

Catwoman, recht op omgang blijft er als hij geen gezag heeft. Ik zou ook niet te veel verwachtingen hebben van veilig thuis. Ze noteren wel van alles (behalve anoniem) maar wees er verdacht op dat onderzoek niet snel zal verbieden helemaal geen omgang te mogen. Hooguit de wijze waarop. Als er onderzoek komt. 
Gaan ze in gesprek en lijkt het allemaal reuze mee te vallen dan ben je een hoop tijd kwijt maar meest voor documentatie wat ze wel hebben genoteerd.

Tuurlijk wil je rust en is het allemaal niet normaal. Maar ga nu gewoon afwachten. Niet appen mailen bellen, doe dit alleen nog via een tussenpersoon. Die van de gemeente. Je spreekt een lokatie af waar hun bij zijn. Zo niet, alles opnemen inderdaad. En dan nog is dat vaak lang niet genoeg. 

Als je vinger in de pap wil houden doe je zelf voorstellen in momenten voor omgang en ga je akkoord met tegenvoorstellen die dus een begeleide overdracht omvatten.

Ik zou me aan omgang meewerkend opstellen. Ik herken een hoop maar dat alles maakt niet dat hij de vader is en geen rechten heeft. Al is het een moordenaar die in detentie zit. Dan nog omgang, dat gaat echt ver. En alles waar jij niet aan meewerkt voor omgang komt als jouw negatieve aandeel te boek te staan. Als het onveilig is dan mag dat eerst op heterdaad betrapt worden. En ja aan de andere kant lukt het de ene ouder soms kind totaal bij de ander vandaan te houden. En dan nog is ontzegging omgang iets wat de rechter moet beslissen, alleen de ene ouder die zelf de baas speelt wordt daar op afgerekend en de ander die het goed speelt en volgens het boekje afgaat moet overal aan meewerken.

Afgunst en rancune richting jou middels het kind heb ik een decennium ervaring mee. Dat is heel lastig voor mij. Maar als ik dat niet meer binnenlaat doet het nog steeds zeer dat een kind daar het middel voor is. Het is een ding dat opgeëist wordt, en als dat niet lukt dan is het kind al mogelijk zwaar de dupe. En daar mag je mee dealen. 
Zet je verwachtingen uit, blijf herhalen wat niet goed gaat. En praat over het kind en niet over hem. Hij laat nu al zoveel zien. Dat moet nog honderd mensen keren gezien worden tot dat eindelijk de conclusie komt dat omgang kan maar de vader zich niet als opvoeder opstelt en kind daar in ontwikkeling wordt bedreigd. Het is vaak genoeg dat kinderen flexibel zijn, beide ouders nodig hebben. Weer een traject uit de kast wordt getrokken. En dat nog los van verslaving. De hele problematiek van hem is iets wat jij maar moet slikken. Zolang kind het leuk vind en niet verwaarloosd wordt enz.
Wil dit toch graag even zeggen, gezien wat je mogelijk verwacht. En je straks zelf er bijna aan onder door gaat. Wees lief voor jezelf!

Catwoman

Catwoman

17-11-2022 om 14:11 Topicstarter

Eppos schreef op 17-11-2022 om 12:09:

Catwoman, recht op omgang blijft er als hij geen gezag heeft. Ik zou ook niet te veel verwachtingen hebben van veilig thuis. Ze noteren wel van alles (behalve anoniem) maar wees er verdacht op dat onderzoek niet snel zal verbieden helemaal geen omgang te mogen. Hooguit de wijze waarop. Als er onderzoek komt.
Gaan ze in gesprek en lijkt het allemaal reuze mee te vallen dan ben je een hoop tijd kwijt maar meest voor documentatie wat ze wel hebben genoteerd.

Tuurlijk wil je rust en is het allemaal niet normaal. Maar ga nu gewoon afwachten. Niet appen mailen bellen, doe dit alleen nog via een tussenpersoon. Die van de gemeente. Je spreekt een lokatie af waar hun bij zijn. Zo niet, alles opnemen inderdaad. En dan nog is dat vaak lang niet genoeg.

Als je vinger in de pap wil houden doe je zelf voorstellen in momenten voor omgang en ga je akkoord met tegenvoorstellen die dus een begeleide overdracht omvatten.

Ik zou me aan omgang meewerkend opstellen. Ik herken een hoop maar dat alles maakt niet dat hij de vader is en geen rechten heeft. Al is het een moordenaar die in detentie zit. Dan nog omgang, dat gaat echt ver. En alles waar jij niet aan meewerkt voor omgang komt als jouw negatieve aandeel te boek te staan. Als het onveilig is dan mag dat eerst op heterdaad betrapt worden. En ja aan de andere kant lukt het de ene ouder soms kind totaal bij de ander vandaan te houden. En dan nog is ontzegging omgang iets wat de rechter moet beslissen, alleen de ene ouder die zelf de baas speelt wordt daar op afgerekend en de ander die het goed speelt en volgens het boekje afgaat moet overal aan meewerken.

Afgunst en rancune richting jou middels het kind heb ik een decennium ervaring mee. Dat is heel lastig voor mij. Maar als ik dat niet meer binnenlaat doet het nog steeds zeer dat een kind daar het middel voor is. Het is een ding dat opgeëist wordt, en als dat niet lukt dan is het kind al mogelijk zwaar de dupe. En daar mag je mee dealen.
Zet je verwachtingen uit, blijf herhalen wat niet goed gaat. En praat over het kind en niet over hem. Hij laat nu al zoveel zien. Dat moet nog honderd mensen keren gezien worden tot dat eindelijk de conclusie komt dat omgang kan maar de vader zich niet als opvoeder opstelt en kind daar in ontwikkeling wordt bedreigd. Het is vaak genoeg dat kinderen flexibel zijn, beide ouders nodig hebben. Weer een traject uit de kast wordt getrokken. En dat nog los van verslaving. De hele problematiek van hem is iets wat jij maar moet slikken. Zolang kind het leuk vind en niet verwaarloosd wordt enz.
Wil dit toch graag even zeggen, gezien wat je mogelijk verwacht. En je straks zelf er bijna aan onder door gaat. Wees lief voor jezelf!

Ik wil hem ook geen omgang verbieden of de kleine bij hem weghouden maar ik wil wel dat de situatie veilig is voor mij en de kleine. Ik wil niet dat de kleine word blootgesteld aan ruzies en geschreeuw. Als hij de kleine gewoon had opgehaald zonder gezeur dan was er nix aan de hand geweest.

Ik weet nu ook niet hoe het verder gaat en wat hun stappen zijn en hoelang zoiets gaat duren.

Ik heb me tot nu toe heel erg coulant opgesteld en het contact tussen vader en zoon gestimuleerd. Hij mocht bijna elke dag bij me langskomen nadat hij weer in zijn eigen huis ging wonen en ik heb meerdere keren afspraken met hem gemaakt. Maar hij maakt het me heel lastig door zich daar steeds niet aan te houden en mij lastig te vallen en te bedreigen. Ik kan niet aan de gang blijven, het houd een keer op.

Catwoman

Catwoman

17-11-2022 om 14:32 Topicstarter

ik had hem vanmorgen gestuurd dat hij de kleine niet meer mag ophalen en dat ik geen contact wil op advies van veilig thuis. Hij lachte me gewoon uit en vind het onzin. En hij dacht dat ik de kleine dan wel zou komen brengen bij hem. Ik heb hem daarna gestuurd dat de kleine bij mij blijft voorlopig.

Ik zou er nog 1 extra bericht aan toevoegen: dat je voortaan uitsluitend via de e-mail met hem communiceert en dat je hem vanaf nu op whatsapp blokkeert. Dat je niet elke dag je e-mail zult lezen, maar dat je het hem laat weten mocht er iets aan de hand zijn met kind.
En dat hij voor verdere vragen etc. terecht kan bij jullie therapeuten of bij veiligthuis. 

En dan ook echt blokkeren en sowieso nooit meteen op e-mail reageren. 

Catwoman

Catwoman

17-11-2022 om 15:58 Topicstarter

hij heeft nu geantwoord dat hij met een advocaat bezig is

Rustig afwachten. Ik meermaals meegemaakt dat mensen riepen dat ze een advocaat hadden en dat die advocaat niets van zich liet horen. Dus of die advocaat was er nooit geweest, of die advocaat was wel ooit benaderd, maar was niet aan de slag gegaan omdat de voorschotnota niet betaald was. 

Niet laten intimideren en gewoon niet reageren. Hij kan wel roepen dat hij met een advocaat bezig is, maar zolang die advocaat geen contact met je opneemt kan het net zo goed niet waar zijn.

Stel dat de advocaat contact opneemt zoek dan ook een eigen advocaat. 

Catwoman schreef op 17-11-2022 om 14:32:

ik had hem vanmorgen gestuurd dat hij de kleine niet meer mag ophalen en dat ik geen contact wil op advies van veilig thuis. Hij lachte me gewoon uit en vind het onzin. En hij dacht dat ik de kleine dan wel zou komen brengen bij hem. Ik heb hem daarna gestuurd dat de kleine bij mij blijft voorlopig.

Nare toestand hoor! Maar dit is mooi kort en bondig. Houden zo. En kan je zeggen dat zijn advocaat dan maar het oplost voor hem. Dat je daar dan op wacht. Proberen te negeren verder. 

Als uitlachen en schreeuwen het enige is wat hij kan, heb je er niets aan. En kind ook niet. Dus laat de partij die het gaat oppikken maar zeggen, die advocaat kan ook niet het kind voor hem gaan ophalen. En stel gewoon terechte vragen, of hij iets van zorg voor zichzelf heeft, want dat heeft hij hard nodig.

Het vervelende blijft, hij is volwassen en bepaalt alles zelf. En dat doet hij ook. Grenzeloos t o v jou en eigen kind. Lekker gaar laten koken. Hij praat over consequenties, dat zijn die voor hem. Alleen wijzen naar jou is hij gewend. Hij zal hard aan de bak moeten 

Catwoman

Catwoman

17-11-2022 om 18:43 Topicstarter

Temet schreef op 17-11-2022 om 16:41:

Rustig afwachten. Ik meermaals meegemaakt dat mensen riepen dat ze een advocaat hadden en dat die advocaat niets van zich liet horen. Dus of die advocaat was er nooit geweest, of die advocaat was wel ooit benaderd, maar was niet aan de slag gegaan omdat de voorschotnota niet betaald was.

Ja nou ik knijp hem wel een beetje. Ben bang dat hij straks gelijk krijgt en ik de kleine moet meegeven aan hem

Catwoman schreef op 17-11-2022 om 18:43:

[..]

Ja nou ik knijp hem wel een beetje. Ben bang dat hij straks gelijk krijgt en ik de kleine moet meegeven aan hem

Zo ver is het nog lang niet. Eerst moet die advocaat contact opnemen met jou. Dan neem jij ook een advocaat. Dan moet VT nog onderzoek doen, er moet een rechtszaak komen en dan maakt een rechter de afweging. Dat is echt niet volgende week al geregeld hoor. En eerst moet die advocaat daadwerkelijk in beeld komen. Die mensen zijn prijzig. Van al dat geld kan hij geen drugs kopen. Als zijn verslaving sterker is dan hij zelf, kan het zomaar zijn dat hij op enig moment stopt met betalen en dan doet zo'n advocaat niet zo veel meer hoor.

Daarom zou ik met de gemeente regelen dat als er omgang wordt verwacht omdat het veilig genoeg is dat die overdracht daar is. Dan kan hij daar los gaan en noteren zij het. Dat is het allersterkste. Jij laat je goodwill zien en hij staat erop met zijn gedrag. Het gaat om geen grip op jou en je wilt een vader die omgang heeft. Daar gaat het om. Plus als er ogen meekijken heb je ook terugkoppeling of jij te voorzichtig bent of dat een neutrale partij dit anders ziet. 
Als ex partners is het goed om ook je gedachten te filteren en waar je bang voor bent en waar werkelijk gevaar zit. Als je steeds denkt hij let niet op of kind krijgt verkeerd gedrag mee dan nog is het de vader. Ik geef je dit mee omdat indien vader wel gewenst gedrag laat zien er weinig op zit tegen als de omgang gewoon onbegeleid doorgang kan vinden volgens een veilig thuis. Ik las bijvoorbeeld een uitspraak over huis in brand, kind lag daar te slapen, vader weigerde de politie binnen te laten en was dronken. Gezag en omgang bleef in stand. Dit is maar stukje en het kan toevallig zo zijn gelopen. Deze vader werkte wel mee aan hulp voor zichzelf.
Wat ik wel vind, kind is van jullie samen, jij bent van jezelf. Dus als jullie hetbonderling niet kunnen op dit moment, laat het dan doen bij wijze van. En ik snap heel goed als kersverse moeder sta je bovenop veiligheid. Maar jouw veiligheid en wat volgens vader of veilig thuis veilig voor jou en kind vinden kan verschillen. Dat kun je wel verdedigen met jouw bevindingen. Maar stel je welwillend op. Met voorwaarden die jou nodig lijken. 

Ik kan natuurlijk geen garanties geven maar de gewone gang van zaken is dat in dit soort situaties ook in een rechtszaak eerst wordt gewerkt met omgang onder begeleiding, en van daaruit een langzame opbouw. Dan gaat het meestal een van twee kanten op. Of het dringt tot vader door dat hij zich gedeisd moet houden omdat hij anders de zaak en de omgang verliest, hij leert zich uiteindelijk te gedragen en het vertrouwen kan langzaam worden opgebouwd. Of hij blijft een fors probleem houden met de impulsbeheersing, komt afspraken niet na en/of wordt agressief naar hulpverleners etc, en uiteindelijk loopt hij of boos weg, of trekt de rechter er de stekker uit.

Het zijn in beide gevallen wel vaak zaken van de lange adem. Dat hoeft in jouw zaak niet per se. Als hij alsnog bereid is om aan zichzelf te werken en daar ook oprecht mee aan de slag gaat, kan het snel veel beter gaan. Maar hij zal moeten laten zien dat hij zich kan beheersen en afspraken kan nakomen. Alleen veel schreeuwen, of in de rechtbank zielige verhalen ophangen, daar komt hij niet mee weg. Die rechters zijn niet achterlijk en komen dit soort zaken regelmatig tegen.

Als Veilig Thuis ingeschakeld wordt en die twijfelen over de veiligheid van het kind, dan de de Raad van de Kinderbescherming ingeschakeld worden. Zij komen onderzoek doen.
- Blijf alles noteren! Alleen contact per mail (advies) en dan maar 1x per week. Ivm controle drang. Anders blijf je dansen naar de pijpen van een controlerende ex. Als alles op papier staan heb je ook 'bewijs'
- Blijf herhalen dat je in principe niet tegen omgang bent. Dat het veilig moet zijn. Je wilt niet gezien worden als de ouder die een kind zijn vader ontzegt. Oudervervreemding is een 'hot' item momenteel.
- Wees niet verrast als het allemaal niet zo gaat lopen als jij wenst (helaas). Contact met ouder verbreken doet met niet snel. 

- zorg ervoor dat je adviezen, doelen en weet ik veel wat op papier heb staan. Helaas is de ervaring dat persoon 1 iets anders zegt dan persoon 2 en als jij dan advies van 1 hebt opgevolgd, dan vindt 2 daar wat van. 
Voorbeeld: vermoeden van mishandeling van de kinderen door vreemde wonden. Persoon 1 zegt maak foto's en ga naar de huisarts. Persoon 2 en de huisarts zeggen beiden: Ouder komt vaak langs met ogenschijnlijk onschuldige verwondingen én maakt foto's. Foei!  Nergens stond op papier wat persoon 1 gezegd had.
Als alles op papier staat, dan heb je zwart op wit staan wat er besproken is en kan je hierop terug vallen

- als er een  Raadsonderzoek komt zij opschrijven wat jij en de vader zeggen. Dit kan anders zijn dan jouw beleving. Ze komen niet voor niets langs hè en weten dat ouders elkaar 'zwart" kunnen maken.
De Raad doet onderzoek bij jou, je ex en dan eventuele hulpverleners. Je moeder zal niet gehoord worden over watvoor klootzak het is. Zij is niet partijdig 

Deze informatie komt in alle dossiers te staan. Je mag reageren op het rapport,  je mag inhoudelijk reageren op jouw bijdrage. Dus foutjes corrigeren die er in jouw stuk staan 

Sterkte! Het is een lastig traject. Geniet van je kind!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.