Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman schreef op 16-11-2022 om 15:42:

Het is vanmorgen weer geëscaleerd met mijn ex. Hij kwam om de kleine op te halen. Toen hij binnen was ging hij eerst naar de schuur spullen halen en daarna zei hij binnen tegen mij dat hij een gesprek met mij wil. Ik zeg ik wil niet met je praten, alleen met de therapeuten erbij. Hij zei dat hij slecht contact met mij krijgt. Ik zeg het was ook de afspraak dat we zo weinig als mogelijk contact hebben. Hij zegt ja maar wel over de kleine, ik zeg ja als er wat belangrijk is dan hoor je het. Hij werd toen boos. Ik zeg ik wil niet dat je schreeuwt waar de kleine bij is. Hij zegt dat interesseert me nix. Ik zeg ik wil dat je weggaat. Hij zei dat ik er spijt van ging krijgen en dat er consequenties komen. Ik heb hem uiteindelijk de deur uit moeten duwen. Ik stond te trillen op mijn benen daarna. Ik heb de therapeut gebeld en die heeft een melding gedaan bij veilig thuis. Ik moet mijn ex nu laten weten dat ik geen contact meer wil en dat hij de kleine ook niet meer mag ophalen. De mensen van veilig thuis gaan nu eerst onderzoeken of het veilig is.

Ach vrouw toch. Wat zul je geschrokken zijn.

Is de kleine nu wel bij jou?

Wat goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken. Ik hoop dat je de hulp gaat krijgen die nodig is. Leg het in elk geval goed vast.

Ik hoop dat je voorlopig hem niet meer hoeft te zien. Een tip als hij de volgende keer naar je toe komt probeer dan opnames te maken. Leg een telefoon neer die geluidsopnames maakt of koop een goedkope camera. Het haalt op dat moment misschien niet zoveel uit, maar kan wel helpen als hij via de rechter iets probeert af te dwingen.

Voor nu gun ik je vooral rust. Heb je iemand die even naar je toe kan komen?

Jeetje wat heftig weer
nogmaals het gaat niet over zijn kindje. Het gaat over jou en de controle die hij over jou wilt hebben. Zijn kind is slechts een middel om dat te bewerkstelligen. 

Zijn er nu betrouwbare veilige mensen bij je?
Is de wijkagent al op de hoogte? En weten de buren dat dit speelt? Kan je hen bijvoorbeeld vragen dat wanneer zij toevallig geschreeuw of anderzins horen zij de politie bellen?

Jeetje wat heftig weer
nogmaals het gaat niet over zijn kindje. Het gaat over jou en de controle die hij over jou wilt hebben. Zijn kind is slechts een middel om dat te bewerkstelligen. 

Zijn er nu betrouwbare veilige mensen bij je?
Is de wijkagent al op de hoogte? En weten de buren dat dit speelt? Kan je hen bijvoorbeeld vragen dat wanneer zij toevallig geschreeuw of anderzins horen zij de politie bellen?

Je hebt heel goed gehandeld. Je hebt hem aangesproken op zijn gedrag, je hebt hem duidelijk gemaakt dat je geen/minimaal contact met hem wilt, je bent erin geslaagd hem de deur uit te werken en je hebt de boel direct gemeld bij Veilig Thuis. 

Het was natuurlijk heel onaangenaam, maar hij heeft je - zeg ik een beetje cynisch - een dienst bewezen. Het is duidelijk dat meneer zichzelf niet kan beheersen en afspraken niet nakomt. Het is in deze omstandigheden niet verantwoord om hem in je huis toe te laten zonder dat er iemand bij is, of hem contact met je kind te laten hebben zonder begeleiding. Hij heeft net op spectaculaire manier zijn eigen glazen ingegooid. Luister naar Veilig Thuis en leun verder achterover. 

Als hij een bedreiging aan jouw adres doet ("dit gaat consequenties hebben" is denk ik nog geen bedreiging) dan zou ik aangifte doen. Vraag een kopie mee.

Bewaar alle appjes en mails, zorg voor backups. En wacht rustig af. Er zijn voor de lange termijn denk ik drie mogelijkheden. Of hij komt tot inkeer en leert zich netjes te gedragen. Of hij begint een rechtszaak, in die rechtszaak zullen er dingen worden besproken over opstarten van de omgang onder begeleiding en dan moet hij alsnog leren zich netjes te gedragen. Of hij gooit de handdoek in de ring en geeft het op. 
Voor de korte termijn is het mogelijk dat hij gaat/blijft razen en tieren. Zorg dat je alles goed bijhoudt. Laat hem niet binnen. Als hij bij je huis gaat lopen razen, neem het dan op. En betrek de wijkagent, misschien wil die eens een goed gesprek met hem hebben. 

Wat heftig zeg...hij is wel echt zijn eigen kansen aan het verknallen zo. Op deze manier en met dit gedrag gaat hij geen omgang krijgen met de kleine. 
Doordat de instanties achter je staan, kun je daar naar verwijzen. Dat is fijn. De keuze is dan niet meer aan jou (ook al mag je er wel blij mee zijn).

Catwoman

Catwoman

16-11-2022 om 19:34 Topicstarter

Jillz schreef op 16-11-2022 om 16:20:

[..]

Ach vrouw toch. Wat zul je geschrokken zijn.

Is de kleine nu wel bij jou?

Wat goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken. Ik hoop dat je de hulp gaat krijgen die nodig is. Leg het in elk geval goed vast.

Ik hoop dat je voorlopig hem niet meer hoeft te zien. Een tip als hij de volgende keer naar je toe komt probeer dan opnames te maken. Leg een telefoon neer die geluidsopnames maakt of koop een goedkope camera. Het haalt op dat moment misschien niet zoveel uit, maar kan wel helpen als hij via de rechter iets probeert af te dwingen.

Voor nu gun ik je vooral rust. Heb je iemand die even naar je toe kan komen?

Ja hij kwam hem na een paar uurtjes weer terug brengen. Ik had mijn moeder gevraagd om ook re komen want ik wilde niet alleen zijn als mijn ex terug zou komen. Mijn ex ging weer een discussie aan en ging spullen in huis bij elkaar zoeken die van hem zijn. Ik heb gezegd dat ik wilde dat hij wegging. Gelukkig ging hij daarna wel weg. 

Ik heb wel vrienden en familie waarbij ik terecht kan gelukkig. 

Catwoman

Catwoman

16-11-2022 om 19:36 Topicstarter

Tatemae schreef op 16-11-2022 om 17:02:

Jeetje wat heftig weer
nogmaals het gaat niet over zijn kindje. Het gaat over jou en de controle die hij over jou wilt hebben. Zijn kind is slechts een middel om dat te bewerkstelligen.

Zijn er nu betrouwbare veilige mensen bij je?
Is de wijkagent al op de hoogte? En weten de buren dat dit speelt? Kan je hen bijvoorbeeld vragen dat wanneer zij toevallig geschreeuw of anderzins horen zij de politie bellen?

Mijn moeder was hier vanmiddag. Nee dat denk ik niet. Ik had laatst wel de politie gebeld om een melding te doen. Nee de buren weten er niet van. Die wonen er net dus ik heb nier zoveel contact met ze.

Balen zeg. Goed aangepakt! Ik sluit me bij Temet aan: hij graaft zijn eigen graf. Triest voor jullie kind maar als het toch zo moet, is het maar beter dat zij zichzelf snel in het pak naait. 

Ik zou binnenkort investeren in een paar verhuisdozen, alles wat nog van hem in jouw huis is, in die dozen stoppen, en ze hem zsm laten ophalen. Wat betekent dat hij ze van je stoepje mag komen oppikken.

Anders wil hij volgende week zijn koffiemokken, over drie weken een oud jack en over een maand herinnert hij zich ineens dat hij nog verzekeringspapieren bij je heeft liggen...

Temet schreef op 16-11-2022 om 19:53:

Ik zou binnenkort investeren in een paar verhuisdozen, alles wat nog van hem in jouw huis is, in die dozen stoppen, en ze hem zsm laten ophalen. Wat betekent dat hij ze van je stoepje mag komen oppikken.

Anders wil hij volgende week zijn koffiemokken, over drie weken een oud jack en over een maand herinnert hij zich ineens dat hij nog verzekeringspapieren bij je heeft liggen...

Ik zou iemand vragen ze voor zijn deur te mikken.

Als hij ze van het stoepje moet oppikken kan hij weer stampij maken en aan de bel hangen. 

Hij gooit ook gewoon zijn eigen ruiten in. Hoe clean schat jij hem in op 't moment dat hij langskwam?

Als je buren hebt ... licht hen ook in. Moesten ze per ongeluk thuis zijn als hij weer een keer langskomt zijn ze tenminste op de hoogte.

Die is een hele hele diepe kuil voor zichzelf aan het graven 
En inderdaad, zorg dat al zijn spullen het huis uit zijn. Geef hem desnoods de vraag wat hij nog mist, dan heeft hij zijn kans gehad als hij later nog wat mist.
En mail hem dat je rust wilt, maar hem wel op de hoogte wil houden en dat je hem daarom 1 x per week zal mailen op maandag (ofzo) hem dan een foto sturen en heel neutraal zijn vragen beantwoorden die een antwoord nodig hebben. (Sommige vragen hebben geen antwoord nodig)

Veel sterkte!

Evaluna schreef op 16-11-2022 om 20:08:

Die is een hele hele diepe kuil voor zichzelf aan het graven
En inderdaad, zorg dat al zijn spullen het huis uit zijn. Geef hem desnoods de vraag wat hij nog mist, dan heeft hij zijn kans gehad als hij later nog wat mist.
En mail hem dat je rust wilt, maar hem wel op de hoogte wil houden en dat je hem daarom 1 x per week zal mailen op maandag (ofzo) hem dan een foto sturen en heel neutraal zijn vragen beantwoorden die een antwoord nodig hebben. (Sommige vragen hebben geen antwoord nodig)

Veel sterkte!

Ik zou momenteel even helemaal niets mailen.

Laat de boel maar even een paar dagen afkoelen. Hij heeft vandaag zijn ruiten toch écht wel (weer) ingegooid.

Hij gaat niet dood van een paar dagen zonder app of mail.

Catwoman schreef op 16-11-2022 om 19:34:

[..]

Ja hij kwam hem na een paar uurtjes weer terug brengen. Ik had mijn moeder gevraagd om ook re komen want ik wilde niet alleen zijn als mijn ex terug zou komen. Mijn ex ging weer een discussie aan en ging spullen in huis bij elkaar zoeken die van hem zijn. Ik heb gezegd dat ik wilde dat hij wegging. Gelukkig ging hij daarna wel weg.

Ik heb wel vrienden en familie waarbij ik terecht kan gelukkig.

Goed gehandeld. Fijn dat je moeder kon komen. En goed om voortaan te zorgen dat er altijd iemand is als je hem verwacht.

Weet hij al dat dit de laatste keer was dat hij zijn kind kon ophalen? Zo ja, dan nu vooral geen contact meer opnemen en berichten van hem negeren ook als hij aankondigd dat hij anders langs komt.

Veel sterkte

Catwoman

Catwoman

16-11-2022 om 22:33 Topicstarter

Marty1984 schreef op 16-11-2022 om 20:06:

[..]

Ik zou iemand vragen ze voor zijn deur te mikken.

Als hij ze van het stoepje moet oppikken kan hij weer stampij maken en aan de bel hangen.

Hij gooit ook gewoon zijn eigen ruiten in. Hoe clean schat jij hem in op 't moment dat hij langskwam?

Als je buren hebt ... licht hen ook in. Moesten ze per ongeluk thuis zijn als hij weer een keer langskomt zijn ze tenminste op de hoogte.

Dat is lastig in te schatten. Als hij geblowt heeft dan kan ik dat wel goed zien maar als hij speed gebruikt heeft minder. Het kan ook zijn dat hij nu niets gebruikt had maar gisterenavond wel.

Catwoman

Catwoman

16-11-2022 om 22:36 Topicstarter

Jillz schreef op 16-11-2022 om 20:25:

[..]

Goed gehandeld. Fijn dat je moeder kon komen. En goed om voortaan te zorgen dat er altijd iemand is als je hem verwacht.

Weet hij al dat dit de laatste keer was dat hij zijn kind kon ophalen? Zo ja, dan nu vooral geen contact meer opnemen en berichten van hem negeren ook als hij aankondigd dat hij anders langs komt.

Veel sterkte

Nee nog niet, ik vind het moeilijk om te sturen. Maar ik zal toch moeten. Morgenochtend moet ik de therapeut bellen om te vertellen hoe het gegaan is 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.