Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman schreef op 28-12-2022 om 19:44:

[..]

Er staat in dat als partijen niemand kunnen vinden die erbij kan zijn ik bereid ben om erbij te zijn mits hij zich niet negatief opsteld.

Dit had mijn advocaat geadviseerd omdat ik dan sterker sta als het voor de rechter komt.

Ik wil wel met mijn ex praten maar dan wel met iemand erbij. ik zit te wachten op veilig thuis dat ze ons doorsturen naar jeugdzorg en we met hun samen om de tafel kunnen.

Ik ben er helemaal niet blij mee dat er een advocaat tussen zit nu.

Ik snap niet waarom hier gesproken wordt over PARTIJEN. Daarmee geef je al impliciet aan dat jij OOK moet zoeken naar een begeleider. En als dat niet lukt moet JIJ er zelf bij gaan zitten. Dat is toch alleen maar meer belasting voor jou? Ik vind dat je advocaat hier een serieuze steek heeft laten vallen, en daar zou ik hem op aanspreken. Je wil juist zoveel mogelijk afgeschermd worden van je ex, zo min mogelijk contact, en je wil al helemaal niet zelf verantwoordelijk zijn voor het vinden van een betrouwbare chaperonne. Dat mag ex lekker zelf regelen. Het zou toch wat zijn zeg, dat jij verplicht bent om een nieuwe babysit te regelen elke keer als hij weer iemand schoffeert. Dan ben al snel zelf de pineut om erbij te gaan zitten. Echt, heel vreemd dat je advocaat dit voorstel heeft gedaan op basis van jouw verhaal.

Voorstel: vanaf nu alles wat je advocaat op papier zet eerst hier laten checken op de inhoud. Samen staan we veel sterker en weten we veel meer. Hopelijk heeft iemand een suggestie hoe deze misser recht gebreid kan worden, ik zie het zo snel niet…

Door aan te geven dat jij wel aanwezig wil zijn als er niemand is, geef je hem de mogelijkheid om te vragen dat jij aanwezig bent. 
Als ik je ex was zou ik er ook geen moeite voor doen. Jij wil toch aanwezig zijn en hij wil zijn kind zien. Makkelijk opgelost zo.
Hiermee heb je jezelf in een lastige positie gezet.
Je had tegen je advocaat moeten zeggen dat je dat absoluut niet wil. Je komt hem tegemoet door bezoek onder toezicht te eisen (ten opzichte van geen bezoek).

En nogmaals, heb niet te veel verwachtingen van VT. Als zij je door gaan sturen naar JZ gaat er sowieso nog wel een tijdje overheen.. vrees ik en dan is het ook maar afwachten welke kant het kwartje op gaat vallen.

Loezzie schreef op 28-12-2022 om 20:31:

Door aan te geven dat jij wel aanwezig wil zijn als er niemand is, geef je hem de mogelijkheid om te vragen dat jij aanwezig bent.
Als ik je ex was zou ik er ook geen moeite voor doen. Jij wil toch aanwezig zijn en hij wil zijn kind zien. Makkelijk opgelost zo.
Hiermee heb je jezelf in een lastige positie gezet.
Je had tegen je advocaat moeten zeggen dat je dat absoluut niet wil. Je komt hem tegemoet door bezoek onder toezicht te eisen (ten opzichte van geen bezoek).

Mee eens. En nu ik dit lees bedenk ik me dat er 3 partijen zijn, jij, jouw ex en VT (want die kijkt mee en wil je tevreden houden). Het gaat hier niet om omgang, het gaat hierom veiligheid. Veiligheid is wat hier ontbreekt vanwege ex.

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 20:51 Topicstarter

Jonagold schreef op 28-12-2022 om 20:16:

[..]

Ik snap niet waarom hier gesproken wordt over PARTIJEN. Daarmee geef je al impliciet aan dat jij OOK moet zoeken naar een begeleider. En als dat niet lukt moet JIJ er zelf bij gaan zitten. Dat is toch alleen maar meer belasting voor jou? Ik vind dat je advocaat hier een serieuze steek heeft laten vallen, en daar zou ik hem op aanspreken. Je wil juist zoveel mogelijk afgeschermd worden van je ex, zo min mogelijk contact, en je wil al helemaal niet zelf verantwoordelijk zijn voor het vinden van een betrouwbare chaperonne. Dat mag ex lekker zelf regelen. Het zou toch wat zijn zeg, dat jij verplicht bent om een nieuwe babysit te regelen elke keer als hij weer iemand schoffeert. Dan ben al snel zelf de pineut om erbij te gaan zitten. Echt, heel vreemd dat je advocaat dit voorstel heeft gedaan op basis van jouw verhaal.

Voorstel: vanaf nu alles wat je advocaat op papier zet eerst hier laten checken op de inhoud. Samen staan we veel sterker en weten we veel meer. Hopelijk heeft iemand een suggestie hoe deze misser recht gebreid kan worden, ik zie het zo snel niet…

Ja mijn advocaat heeft dit geadviseerd, het was niet mijn idee. En ik heb gezegd dat ik liever geen contact wil met mijn ex vanwege het verleden. Maar hij zei dat het een goeie zet zou zijn want dan sta ik sterker bij de rechter. En ik heb toen zelf de voorwaarde gevraagd dar mijn ex dan wel normaal moet doen en de omgang niet in mijn huis is. Als mijn ex nu vervelend doet kan ik zeggen ik doe het niet meer want je houd je niet aan de voorwaarde. Dat is dan het enige wat et nog positief is aan dit verhaal

jij en je advocaat hebben jou in een lastig parket gemanoeuvreerd. Je wilt geen contact en dan bied je aan om aanwezig te zijn tijdens bezoeken. Dat is tegenstrijdig en hiermee ben je niet consequent.

Wat is normaal? Wat is vervelend? Dat zijn ook begrippen die rekbaar zijn.

Als jij om watvoor reden opstapt, dan heb jij het gedaan hè. Ondanks zijn gedrag, maar het is jouw interpretatie van zijn gedrag 

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 21:23 Topicstarter

Loezzie schreef op 28-12-2022 om 21:01:

jij en je advocaat hebben jou in een lastig parket gemanoeuvreerd. Je wilt geen contact en dan bied je aan om aanwezig te zijn tijdens bezoeken. Dat is tegenstrijdig en hiermee ben je niet consequent.

Wat is normaal? Wat is vervelend? Dat zijn ook begrippen die rekbaar zijn.

Als jij om watvoor reden opstapt, dan heb jij het gedaan hè. Ondanks zijn gedrag, maar het is jouw interpretatie van zijn gedrag

Ja je hoeft me niet nog meer een rotgevoel aan te praten. Ik zit alweer in zak en as hier. Ik weet zelf wel dat het stom is van me dat ik me weer heb laten overhalen. Net als toen met die therapeuten. Je verwacht toch dat het mensen zijn met ervaring en kijk op de zaak. En dat ze mij een beetje in bescherming zouden nemen maar in tegendeel, het lijkt wel alsof iedereen alles alleen maar in het belang van mijn ex wil

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 20:51:

[..]

Ja mijn advocaat heeft dit geadviseerd, het was niet mijn idee. En ik heb gezegd dat ik liever geen contact wil met mijn ex vanwege het verleden. Maar hij zei dat het een goeie zet zou zijn want dan sta ik sterker bij de rechter. En ik heb toen zelf de voorwaarde gevraagd dar mijn ex dan wel normaal moet doen en de omgang niet in mijn huis is. Als mijn ex nu vervelend doet kan ik zeggen ik doe het niet meer want je houd je niet aan de voorwaarde. Dat is dan het enige wat et nog positief is aan dit verhaal

In dit soort gevallen kan je rustig zeggen dat contact een onveilige situatie met een baby oplevert. Wie wil dan nou? Ho stop!
Mensen begrijpen het anders niet. Gezien de hork van een ex die je hebt, ben je te netjes. Als je de situatie opnieuw moet uitleggen kan je rustig iets zeggen als “ik moet nu onhoffelijke dingen zeggen op een manier die niet in mij zit dus het kan zijn dat ik niet goed uit mijn woorden kom. Heb ajb even geduld dan leg ik je de situatie zo goed mogelijk uit. 

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 21:23:

[..]

Ja je hoeft me niet nog meer een rotgevoel aan te praten. Ik zit alweer in zak en as hier. Ik weet zelf wel dat het stom is van me dat ik me weer heb laten overhalen. Net als toen met die therapeuten. Je verwacht toch dat het mensen zijn met ervaring en kijk op de zaak. En dat ze mij een beetje in bescherming zouden nemen maar in tegendeel, het lijkt wel alsof iedereen alles alleen maar in het belang van mijn ex wil

Ik wil je geen rotgevoel aanpraten. Op papier komt het waarschijnlijk harder over.

Is er iemand met wie je dit soort gesprekken samen kan doen?  Iemand die weet wat jouw valkuil is en wat je eisen/ wensen zijn. Dat je je niet laat overrulen?

Je advocaat heeft een punt dat het voor een rechter beter kan overkomen als je je ex meer bezoekrechten geeft. Een soort van water bij de wijn.  Maaaarrr er zijn net zoveel redenen om dit niet bij jou neer te leggen, uitgaande van jouw verhaal.

Als JZ/ Raad/ VT betrokken gaat worden weet je ook niet hoe het kwartje gaat vallen. Er zijn/ worden zoveel mensen bij betrokken die allemaal (tegenstrijdige) belangen hebben of een ander punt van inzicht. 

Ik snap wel dat je denkt dat jouw ex meer voor elkaar krijgt dan jij.  Maar dat zal jouw ex ook over jou denken. Jij hebt het kind, jij bepaald wanneer hij het kind mag zien en onder welke voorwaarden.

In principe is het uitgangspunt van alle hulpverlener het kind en zijn veiligheid. Alleen wat is veiligheid en hoe is dat te realiseren? En wie bepaald wat veiligheid is? Verder gaat men ervan uit dat een vader net zoveel rechten heeft als een moeder. 





Catwoman schreef op 28-12-2022 om 20:51:

[..]

Ja mijn advocaat heeft dit geadviseerd, het was niet mijn idee. En ik heb gezegd dat ik liever geen contact wil met mijn ex vanwege het verleden. Maar hij zei dat het een goeie zet zou zijn want dan sta ik sterker bij de rechter. En ik heb toen zelf de voorwaarde gevraagd dar mijn ex dan wel normaal moet doen en de omgang niet in mijn huis is. Als mijn ex nu vervelend doet kan ik zeggen ik doe het niet meer want je houd je niet aan de voorwaarde. Dat is dan het enige wat et nog positief is aan dit verhaal

Ook in contact met je advocaat hoef je niet op stel en sprong te beslissen wat er op papier komt, en je hoeft ook niet met alles akkoord te gaan wat je advocaat voorstelt. Dus neem gewoon voor elke stap ruim de tijd, leg hier voor wat de plannen zijn en koppel daarna terug aan je advocaat wat JIJ wil. Het had allemaal geen haast, dat is hier een paar keer tegen je gezegd. Ik wil je helemaal geen naar gevoel aanpraten, integendeel. Maar het is wel belangrijk dat je (liefst snel) leert dat JIJ bepaalt, dat de snelheid overal uithalen in jouw voordeel is, en dat niemand voor jou kan bepalen wat de beste actie is. Maar hier zijn we met velen, en er zitten hier veel ervaringsdeskundigen die jou allemaal willen helpen. Maak daar gebruik van!

Ik denk dat het zaak is aan je advocaat te laten weten dat je niet blij bent het met voorstel zoals jullie dat nu naar je ex hebben gestuurd. Hopelijk heeft er nog iemand (Temet?) nog een goed advies over hoe je de schade nu nog kunt beperken.

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 22:17 Topicstarter

Loezzie schreef op 28-12-2022 om 21:38:

[..]

Ik wil je geen rotgevoel aanpraten. Op papier komt het waarschijnlijk harder over.

Is er iemand met wie je dit soort gesprekken samen kan doen? Iemand die weet wat jouw valkuil is en wat je eisen/ wensen zijn. Dat je je niet laat overrulen?

Je advocaat heeft een punt dat het voor een rechter beter kan overkomen als je je ex meer bezoekrechten geeft. Een soort van water bij de wijn. Maaaarrr er zijn net zoveel redenen om dit niet bij jou neer te leggen, uitgaande van jouw verhaal.

Als JZ/ Raad/ VT betrokken gaat worden weet je ook niet hoe het kwartje gaat vallen. Er zijn/ worden zoveel mensen bij betrokken die allemaal (tegenstrijdige) belangen hebben of een ander punt van inzicht.

Ik snap wel dat je denkt dat jouw ex meer voor elkaar krijgt dan jij. Maar dat zal jouw ex ook over jou denken. Jij hebt het kind, jij bepaald wanneer hij het kind mag zien en onder welke voorwaarden.

In principe is het uitgangspunt van alle hulpverlener het kind en zijn veiligheid. Alleen wat is veiligheid en hoe is dat te realiseren? En wie bepaald wat veiligheid is? Verder gaat men ervan uit dat een vader net zoveel rechten heeft als een moeder.





Nee ik heb niemand die me kan helpen daarmee. Ik voel me ook erg alleen de laatste tijd. Het contact met mijn moeder gaat erg slecht. Zij staat niet achter mijn keus van het verbreken van de relatie. En ze heeft commentaar op hoe ik met de kleine omga. Ze vind dat ik hem te snel oppak als hij huilt en ik geef hem een speen en dat moet niet volgens haar en ze vind de kleine te dik en hij heeft flaporen. Mijn vriendinnen hebben het allemaal druk met hun eigen leven en gezin. Mijn broertje heeft psychische problemen dus die kan ik ook niet belasten. Met mijn vader heb ik wel goed contact maar die kan ik hier ook niet voor vragen want die net zo soft als ik. 

laat je niet klein krijgen. Jij kunt dit echt wel. Je hebt dit nu zo gezegd, advocaat had daar redenen voor. Goede redenen. Dus ga je eerst voor jezelf formuleren wat normaal gedrag van ex naar jou is. Zeker waar de kleine bij is.
Bijvoorbeeld: 
In principe heeft ex contact met kind. Hij praat met/tegen kind. Er wordt zonder stemverheffing gesproken. Er worden geen discussies of zelfs maar gesprekken over omgang/ alimentatie/ verzorging /… van de kleine gevoerd.
Zodra ex wel een dergelijke grens overschrijdt herhaal je alleen maar: 
Je bent hier nu bij je kind om een band op te bouwen, niet om te schelden/ de omgang te regelen etc. Dit is niet het juiste moment hiervoor.
en dan is de truc om de vastlopende grammofoonplaat te zijn. Je herhaalt dit 3 of 5 x, bij de laatste keer zeg je dat het de laatste keer is dat je dit zegt en dat de omgang anders moet worden stopgezet. Als hij dan niet uit zichzelf de kleine aan jou wilt geven, vraag je dat nog 1 of 2 keer, je waarschuwt dat je anders genoodzaakt bent om 112 te bellen. Zodra je gewaarschuwd hebt en hij weigert, bel je 112.
Dit alles regel je door goed gebruik van je telefoon maken. 
je neemt namelijk alles met je dictafoon op. Leg je telefoon in je tas of  koop er speciaal een dictafoon voor! En neem alles op. Eventueel zorg je voor een camera, maakt niet uit. Maar neem dit op.
Hoeveel goede wil heb jij dan getoond, tegen beter weten in, en hoe zeer verpest hij dit.
Je weet namelijk dat hij je grenzen gaat overschrijden, alleen ben je er nu op voorbereid en laat je hem in feite een kuil voor zichzelf graven. 
zet hem op, laat je niet bang maken, je weet welk gedrag hij gaat vertonen en als je voor jezelf een stappenplan hebt bedacht, als hij dit gedrag vertoont, doe ik dat, bij zus gedrag doe ik zo enz, dan ben je de baas!

en eventueel vraag je je vader alleen maar om te filmen. Kan ook. Als je zelf deelneemt aan een gesprek hoef je geen toestemming te hebben om te filmen/ op te nemen. 

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 22:53 Topicstarter

Bloem1970 schreef op 28-12-2022 om 22:35:

laat je niet klein krijgen. Jij kunt dit echt wel. Je hebt dit nu zo gezegd, advocaat had daar redenen voor. Goede redenen. Dus ga je eerst voor jezelf formuleren wat normaal gedrag van ex naar jou is. Zeker waar de kleine bij is.
Bijvoorbeeld:
In principe heeft ex contact met kind. Hij praat met/tegen kind. Er wordt zonder stemverheffing gesproken. Er worden geen discussies of zelfs maar gesprekken over omgang/ alimentatie/ verzorging /… van de kleine gevoerd.
Zodra ex wel een dergelijke grens overschrijdt herhaal je alleen maar:
Je bent hier nu bij je kind om een band op te bouwen, niet om te schelden/ de omgang te regelen etc. Dit is niet het juiste moment hiervoor.
en dan is de truc om de vastlopende grammofoonplaat te zijn. Je herhaalt dit 3 of 5 x, bij de laatste keer zeg je dat het de laatste keer is dat je dit zegt en dat de omgang anders moet worden stopgezet. Als hij dan niet uit zichzelf de kleine aan jou wilt geven, vraag je dat nog 1 of 2 keer, je waarschuwt dat je anders genoodzaakt bent om 112 te bellen. Zodra je gewaarschuwd hebt en hij weigert, bel je 112.
Dit alles regel je door goed gebruik van je telefoon maken.
je neemt namelijk alles met je dictafoon op. Leg je telefoon in je tas of koop er speciaal een dictafoon voor! En neem alles op. Eventueel zorg je voor een camera, maakt niet uit. Maar neem dit op.
Hoeveel goede wil heb jij dan getoond, tegen beter weten in, en hoe zeer verpest hij dit.
Je weet namelijk dat hij je grenzen gaat overschrijden, alleen ben je er nu op voorbereid en laat je hem in feite een kuil voor zichzelf graven.
zet hem op, laat je niet bang maken, je weet welk gedrag hij gaat vertonen en als je voor jezelf een stappenplan hebt bedacht, als hij dit gedrag vertoont, doe ik dat, bij zus gedrag doe ik zo enz, dan ben je de baas!

In de mail staat dat hij zich niet grievend over mij mag uitlaten en mij met respect moet behandelen. Ja goed idee. Ik neem het op met mijn telefoon en als hij vervelend gaat doen stap ik gewoon op. Dan heeft hij zich niet gehouden aan de voorwaarde.

in het geheel gewoon geen enkel gesprek over wat er tussen jullie speelt aangaan. je bent er om omgang mogelijk te maken, niet om met hem zaken uit te zoeken. Laat je tot geen enkele discussie verleiden, echt alleen maar zeggen dat dit nu niet het moment er voor is, dat je er bent om omgang tussen vader en kind mogelijk te maken.
Dit ook (ivm opname) zeer duidelijk zeggen. Herhalen. En als jouw maximum overschreden is, omgang stopzetten. Ook als hij vraagt wanneer jullie het er wel over kunnen hebben, niet op reageren, alleen maar je bandje afdraaien, je bent er om omgang mogelijk te maken, daar gaat het om en niet om …. Vul maar in.
Dan heb jij namelijk de touwtjes in handen. En daar gaat hij op reageren. Dat gaat hij niet accepteren. Dat weet je nu al, dus dat gaat je niet verbazen. Dan ga je naar het volgende punt van je stappenplan. 
Opstappen is natuurlijk met kind. Overal voor waarschuwen en een laatste waarschuwing geven. Dan ben jij heel duidelijk geweest en is er een/ zijn er opnames van zijn gedrag/ wangedrag.

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 20:00:

[..]

Ja het is een man. Ik heb het hele bestand met alles wat er is gebeurd gestuurd naar hem en ook al screenshots van de dreigementen en ook van alle mails en WhatsApp gesprekken. Maar misschien heeft hij dat nog niet gelezen. Ik had vanmiddag aan de telefoon wel gezegd dat ik het moeilijk vind om alleen met mijn ex te praten vanwege zijn dreigementen en gescheld naar mij

Wat zou die advocaat daaraan moeten doen dan? Hij kan dat toch ook niet al a minuut oplossen. In principe ben je het ouderschap aangegaan met iemand die ongeschikt is en die geen normaal gedrag vertoont, voor dat soort besluiten ben jezelf verantwoordelijk en niet he advocaat. Je advocaat kan alleen maar jou zo goed mogelijk bij staan in een proces om te komen tot een passende oplossing. Hij is geen tovenaar die van je ex een redelijk persoon maakt of die zorg dat hij verdwijnt. Wat jij wil kan geen enkele advocaat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.