Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Hij heeft geen voogdij over jullie kind? Want dat kan hij ook nog gaan verzoeken zeker als er alimentatie wordt gevraagd.

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 13:35:


[..]

Nee dat heeft hij niet zelf aangeboden

Je hebt een fraai exemplaar gevonden. Zorg ervoor dat het kind zo min mogelijk last krijgt van de situatie. Die voelen heel erg goed stress bij hun moeder. Dat is het belangrijkste van alles. 

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 13:34:

ik krijg net een brief van de advocaat met de bevestiging en daar staat in dat ik een eigen bijdrage moet betalen van 315 euro. Klopt dit? Er staat bij dat ik een deel van deze kosten nog terug kan krijgen bij de gemeente via bijzondere bijstand

Die eigen bijdrage kan heel goed kloppen, en of je die kosten deels vergoed krijgt op grond van de bijzondere bijstand, daar gaat de gemeente over. Dus dat moet je even bij de gemeente navragen. 

Als het goed is, heeft de advocaat met je besproken dat als hij/zij een toevoeging aanvraagt, aan jou een eigen bijdrage wordt opgelegd. 

Er zullen in principe ook nog kosten komen voor griffierecht, dat is op dit moment waarschijnlijk 86 euro. Ik zou dat bedrag ook meteen noemen in de aanvraag bijzondere bijstand. 

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 19:19 Topicstarter

Nou ik ging vanmiddag de kleine wegbrengen naar de vader van mijn ex. Mijn ex deed helaas open. Hij begon er gelijk weer over dat hij met me wil praten. Ik zeg ik wil dat niet. Hij zegt ja maar uit de mail van je advocaat begrijp ik dat we weer contact gaan hebben. Hij vroeg of ik al iemand had geregeld voor zaterdag. Ik zeg hoezo moet ik dat regelen? Hij zegt nou ik heb niemand en jij wil er iemand bij. Ik zeg ik ga hier niet over in discussie, jij hebt er een advocaat bijgehaald. Ik kom die kleine brengen, verder niet. Hij zegt ja wat had ik anders moeten doen? Ik zei ik wil er niet over praten en ik ben toen weggegaan. Ik was gelijk in de stress. 

Ik daarna gelijk mijn advocaat gebeld. Ik zeg mijn ex verwacht dus dat de regeling nu al ingaat en dat ik nu iemand ga zoeken die erbij kan zijn en dat anders ik erbij ben. Ik heb nog niet eens antwoord van zijn advocaat en er is nog niets concreet gemaakt. Mijn advocaat zegt dat als mijn ex met het voorstel akkoord gaat, wij dat al samen kunnen bespreken en concreet kunnen maken. Ik zeg maar ik wil helemaal niet met hem praten. Dat loopt weer uit op een drama want hij gaat zijn zin doorduwen en zijn gelijk halen. Mijn advocaat zegt dat ik tegen mijn ex moet zeggen dat hij wel zelf zijn best moet doen om iemand te vinden. En hij zegt dat de advocaat van mijn ex deze week vakantie heeft dus mijn ex kan het niet met haar bespreken. Ik heb eerlijk gezegd twijfels over of ik wel een goeie advocaat heb nu

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 19:19:

Nou ik ging vanmiddag de kleine wegbrengen naar de vader van mijn ex. Mijn ex deed helaas open. Hij begon er gelijk weer over dat hij met me wil praten. Ik zeg ik wil dat niet. Hij zegt ja maar uit de mail van je advocaat begrijp ik dat we weer contact gaan hebben. Hij vroeg of ik al iemand had geregeld voor zaterdag. Ik zeg hoezo moet ik dat regelen? Hij zegt nou ik heb niemand en jij wil er iemand bij. Ik zeg ik ga hier niet over in discussie, jij hebt er een advocaat bijgehaald. Ik kom die kleine brengen, verder niet. Hij zegt ja wat had ik anders moeten doen? Ik zei ik wil er niet over praten en ik ben toen weggegaan. Ik was gelijk in de stress.

Ik daarna gelijk mijn advocaat gebeld. Ik zeg mijn ex verwacht dus dat de regeling nu al ingaat en dat ik nu iemand ga zoeken die erbij kan zijn en dat anders ik erbij ben. Ik heb nog niet eens antwoord van zijn advocaat en er is nog niets concreet gemaakt. Mijn advocaat zegt dat als mijn ex met het voorstel akkoord gaat, wij dat al samen kunnen bespreken en concreet kunnen maken. Ik zeg maar ik wil helemaal niet met hem praten. Dat loopt weer uit op een drama want hij gaat zijn zin doorduwen en zijn gelijk halen. Mijn advocaat zegt dat ik tegen mijn ex moet zeggen dat hij wel zelf zijn best moet doen om iemand te vinden. En hij zegt dat de advocaat van mijn ex deze week vakantie heeft dus mijn ex kan het niet met haar bespreken. Ik heb eerlijk gezegd twijfels over of ik wel een goeie advocaat heb nu

Dit bewijst dat je dus goed moet nadenken over wat je wil en dat het dus belangrijk is om goed na te denken hoe je zaken op papier zet.

Wat staat er precies in de brief? Wat staat erin over aanwezigheid van een volwassene? 

De advocaat zet op papier wat jij wil. Hij/ zij kan en zal je waarschijnlijk adviseren. Maar hij viert jouw opdracht uit. Hij werkt namens jou. Dus jij geeft opdracht wat de advocaat neerzet.

Je kan niet met je ex willen praten, maar hij is de vader van je kind. Dus je zal wel moeten. Of alleen via advocaten. Qua financiën weet ik niet hoe dat zit, maar normaal gesproken is dat een duur grapje.


To, wat had je advocaat dan moeten doen of zeggen? 

Ik vind dat je het prim hebt aangepakt tegenover je ex. Maar ik zou het dan ook daarbij laten. Dit ga je sowieso niet in een paar weken oplossen. 

Ik zou niet als een kat in het naai weer allerlei rare sprongen gaan maken, zodra je ex een beetje blaast. Je advocaat komt reeël over. De kans dat je een kind kan maken met iemand met wie je nooit meer praat is niet zo groot zolang hij niet onder de zoden ligt. 

ik snap dat je dat denkt. Vanuit hier is het lastig te bepalen of dat zo is. Waar ik het soort van mis zie gaan is dat jij je onder druk gezet voelt door je ex. Dat vind jij heel lastig. Dat zou ik in jouw situatie ook lastig vinden. Alleen kan je advocaat niet iets regelen in het hier en nu. 
De oplossing hiervoor is dat je samen met je advocaat een omgang bedenkt die bij jou past en tegelijkertijd leert omgaan met de dwang van je ex. Ik denk dat jij automatisch alles wil oplossen en regelen en dat dit in de relatie met ex een heel patroon was. Dat is dus het deel wat je moet leren loslaten. 
Je hebt het goed gedaan door te blijven herhalen en niets toe te zeggen. Al zou nog minder communicatie met hem het jou nóg makkelijker maken. Je hoeft geen discussie te voeren over wie iemand erbij zoekt want hij krijgt het kind niet mee. Als hij het van jou wil laten afhangen dan heb jij steeds niemand kunnen vinden en als hij passief blijf (en veeleisend) heeft hij dus ook niemand.  Hij zal wel gaan tieren en de discussie met je aangaan, want juist dan wil hij op je zwakke plek gaan zitten om zijn zin te krijgen en juist dan moet je je schouders ophalen, omdraaien en weglopen. Als dat tijdens de overdracht is, zou ik kiezen kind weer mee te nemen omdat ik zo’n houding niet veilig zou vinden (zoals we hem ondertussen kennen). Maar bespreek dat met je advocaat.  

Jij hebt, heel herkenbaar (voor mij) hoor, meer tijd nodig om uit te vogelen waar jouw grenzen precies liggen. Die geeft hij jou niet. Het betekent dat je eigenlijk altijd te laat reageert en sommige mensen jou het gevoel geven steeds weer over je grenzen te lopen. Misschien kan je daar eens mee aan de slag dmv therapie of een cursus. Dat is gelijk een mooi moment om te bedenken hoe de overdracht voor jou wel prettig kan verlopen. Je zou het bij wijze van spreken in een rollenspel uitproberen. 

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 19:44 Topicstarter

Loezzie schreef op 28-12-2022 om 19:32:

[..]

Dit bewijst dat je dus goed moet nadenken over wat je wil en dat het dus belangrijk is om goed na te denken hoe je zaken op papier zet.

Wat staat er precies in de brief? Wat staat erin over aanwezigheid van een volwassene?

De advocaat zet op papier wat jij wil. Hij/ zij kan en zal je waarschijnlijk adviseren. Maar hij viert jouw opdracht uit. Hij werkt namens jou. Dus jij geeft opdracht wat de advocaat neerzet.

Je kan niet met je ex willen praten, maar hij is de vader van je kind. Dus je zal wel moeten. Of alleen via advocaten. Qua financiën weet ik niet hoe dat zit, maar normaal gesproken is dat een duur grapje.


Er staat in dat als partijen niemand kunnen vinden die erbij kan zijn ik bereid ben om erbij te zijn mits hij zich niet negatief opsteld.

Dit had mijn advocaat geadviseerd omdat ik dan sterker sta als het voor de rechter komt. 

Ik wil wel met mijn ex praten maar dan wel met iemand erbij. ik zit te wachten op veilig thuis dat ze ons doorsturen naar jeugdzorg en we met hun samen om de tafel kunnen. 

Ik ben er helemaal niet blij mee dat er een advocaat tussen zit nu. 

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 19:46 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 28-12-2022 om 19:42:

To, wat had je advocaat dan moeten doen of zeggen?

Ik vind dat je het prim hebt aangepakt tegenover je ex. Maar ik zou het dan ook daarbij laten. Dit ga je sowieso niet in een paar weken oplossen.

Nou bijv een begindatum erbij, dat had de advocaat van mijn ex er ook ingezet. Zo van: de omgangsregeling gaat in per .....

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 19:44:

[..]

Er staat in dat als partijen niemand kunnen vinden die erbij kan zijn ik bereid ben om erbij te zijn mits hij zich niet negatief opsteld.

Dit had mijn advocaat geadviseerd omdat ik dan sterker sta als het voor de rechter komt.

Ik wil wel met mijn ex praten maar dan wel met iemand erbij. ik zit te wachten op veilig thuis dat ze ons doorsturen naar jeugdzorg en we met hun samen om de tafel kunnen.

Ik ben er helemaal niet blij mee dat er een advocaat tussen zit nu.

Maar zodra hij begint, zou ik weggaan. Laat hij je niet gaan, bel dan 112. Maar zou dit sowieso bespreken met je advocaat. En de advocaat nogmaals uitleggen waar je bang voor bent want ik denk niet dat hij het begrijpt. Is jouw advocaat een man of een vrouw? Ik gok een man want ik denk dat een vrouw zich meer kan inleven wat hier precies moeilijk aan is.

Wat handig kan zijn voor jouw advocaat is om van jou een beknopte weergave te krijgen van de geschiedenis tussen jullie twee. Niet te lang en desnoods alleen een opsomming van voorbeelden hoe ex zich gedraagt.

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 19:59 Topicstarter


Philou schreef op 28-12-2022 om 19:43:

ik snap dat je dat denkt. Vanuit hier is het lastig te bepalen of dat zo is. Waar ik het soort van mis zie gaan is dat jij je onder druk gezet voelt door je ex. Dat vind jij heel lastig. Dat zou ik in jouw situatie ook lastig vinden. Alleen kan je advocaat niet iets regelen in het hier en nu.
De oplossing hiervoor is dat je samen met je advocaat een omgang bedenkt die bij jou past en tegelijkertijd leert omgaan met de dwang van je ex. Ik denk dat jij automatisch alles wil oplossen en regelen en dat dit in de relatie met ex een heel patroon was. Dat is dus het deel wat je moet leren loslaten.
Je hebt het goed gedaan door te blijven herhalen en niets toe te zeggen. Al zou nog minder communicatie met hem het jou nóg makkelijker maken. Je hoeft geen discussie te voeren over wie iemand erbij zoekt want hij krijgt het kind niet mee. Als hij het van jou wil laten afhangen dan heb jij steeds niemand kunnen vinden en als hij passief blijf (en veeleisend) heeft hij dus ook niemand. Hij zal wel gaan tieren en de discussie met je aangaan, want juist dan wil hij op je zwakke plek gaan zitten om zijn zin te krijgen en juist dan moet je je schouders ophalen, omdraaien en weglopen. Als dat tijdens de overdracht is, zou ik kiezen kind weer mee te nemen omdat ik zo’n houding niet veilig zou vinden (zoals we hem ondertussen kennen). Maar bespreek dat met je advocaat.

Jij hebt, heel herkenbaar (voor mij) hoor, meer tijd nodig om uit te vogelen waar jouw grenzen precies liggen. Die geeft hij jou niet. Het betekent dat je eigenlijk altijd te laat reageert en sommige mensen jou het gevoel geven steeds weer over je grenzen te lopen. Misschien kan je daar eens mee aan de slag dmv therapie of een cursus. Dat is gelijk een mooi moment om te bedenken hoe de overdracht voor jou wel prettig kan verlopen. Je zou het bij wijze van spreken in een rollenspel uitproberen.

Je slaat de spijker op zijn kop. Dit is precies wat er gebeurd en waar ik altijd moeite mee heb. Dat is de rode draad in mijn leven. Ik heb nooit geleerd om mijn grenzen aan te geven en ik heb van mijn moeder geleerd dat ik altijd alles voor een ander moet doen ook als ik dat niet wil. Daardoor denk ik altijd eerst aan wat de ander wil en niet in eerste instantie aan wat ik wil. Tijdens deze relatie ben ik daarachter gekomen en heb ik hier hulp voor gezocht en dat heb ik nog steeds. Ik heb al veel geleerd en kan mezelf steeds beter aanvoelen of ik iets wel of niet wil maar het is vaak nog iets te laat. Ook kan ik al beter voor mezelf opkomen en mijn grenzen aangeven maar ook dat lukt nog niet altijd. 

Catwoman

Catwoman

28-12-2022 om 20:00 Topicstarter

Philou schreef op 28-12-2022 om 19:55:

[..]

Maar zodra hij begint, zou ik weggaan. Laat hij je niet gaan, bel dan 112. Maar zou dit sowieso bespreken met je advocaat. En de advocaat nogmaals uitleggen waar je bang voor bent want ik denk niet dat hij het begrijpt. Is jouw advocaat een man of een vrouw? Ik gok een man want ik denk dat een vrouw zich meer kan inleven wat hier precies moeilijk aan is.

Wat handig kan zijn voor jouw advocaat is om van jou een beknopte weergave te krijgen van de geschiedenis tussen jullie twee. Niet te lang en desnoods alleen een opsomming van voorbeelden hoe ex zich gedraagt.

Ja het is een man. Ik heb het hele bestand met alles wat er is gebeurd gestuurd naar hem en ook al screenshots van de dreigementen en ook van alle mails en WhatsApp gesprekken. Maar misschien heeft hij dat nog niet gelezen. Ik had vanmiddag aan de telefoon wel gezegd dat ik het moeilijk vind om alleen met mijn ex te praten vanwege zijn dreigementen en gescheld naar mij

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 19:59:

[..]

[..]

Je slaat de spijker op zijn kop. Dit is precies wat er gebeurd en waar ik altijd moeite mee heb. Dat is de rode draad in mijn leven. Ik heb nooit geleerd om mijn grenzen aan te geven en ik heb van mijn moeder geleerd dat ik altijd alles voor een ander moet doen ook als ik dat niet wil. Daardoor denk ik altijd eerst aan wat de ander wil en niet in eerste instantie aan wat ik wil. Tijdens deze relatie ben ik daarachter gekomen en heb ik hier hulp voor gezocht en dat heb ik nog steeds. Ik heb al veel geleerd en kan mezelf steeds beter aanvoelen of ik iets wel of niet wil maar het is vaak nog iets te laat. Ook kan ik al beter voor mezelf opkomen en mijn grenzen aangeven maar ook dat lukt nog niet altijd.

Ok, zeg dan tegen je advocaat dat zijn voor stel mooi is maar helaas niet realistisch. Jij bent oa door ex zo getraind om niet te reageren op grensoverschrijdend gedrag dat je eerst moet nadenken wat er precies gebeurd is, dan moet bedenken waarom jij je er niet ok bij voelt, dat dan blijkt dat jij niet fout zat maar hij met zijn gedrag.. en dan ben je twee dagen verder. Dat kan dus niet tijdens een bezoekregeling met alleen hem en jou. Dan heb je iemand ie alleen maar grenzen schendt bij iemand die niet of te laat reageert. Dat is vragen om problemen.

 

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 20:00:

[..]

Ja het is een man. Ik heb het hele bestand met alles wat er is gebeurd gestuurd naar hem en ook al screenshots van de dreigementen en ook van alle mails en WhatsApp gesprekken. Maar misschien heeft hij dat nog niet gelezen. Ik had vanmiddag aan de telefoon wel gezegd dat ik het moeilijk vind om alleen met mijn ex te praten vanwege zijn dreigementen en gescheld naar mij

Dat dacht ik alwel. Je hebt een advocaat nodig die meer met jou kan samenwerken, meer naar jou moet luisteren mbt wat jij over je ex weet. 

Voortaan, als er een voorstel komt van jouw advocaat naar de zijne, vraag meer tijd om te puzzelen voor hij de brief uit doet. Deze advocaat kan voorlopig niet zomaar ongezien een schrijven er uitdoen. Jij moet die eerst zien en dan nadenken. Voelt het goed, waar kan ik gezeik verwachten etc.. 

Heb jij in jouw omgeving iemand die jij vertrouwt en die jouw ex en de situatie kent? Neem volgende keer zoiemand mee naar een gesprek.

Catwoman schreef op 28-12-2022 om 19:59:

[..]

[..]

Je slaat de spijker op zijn kop. Dit is precies wat er gebeurd en waar ik altijd moeite mee heb. Dat is de rode draad in mijn leven. Ik heb nooit geleerd om mijn grenzen aan te geven en ik heb van mijn moeder geleerd dat ik altijd alles voor een ander moet doen ook als ik dat niet wil. Daardoor denk ik altijd eerst aan wat de ander wil en niet in eerste instantie aan wat ik wil. Tijdens deze relatie ben ik daarachter gekomen en heb ik hier hulp voor gezocht en dat heb ik nog steeds. Ik heb al veel geleerd en kan mezelf steeds beter aanvoelen of ik iets wel of niet wil maar het is vaak nog iets te laat. Ook kan ik al beter voor mezelf opkomen en mijn grenzen aangeven maar ook dat lukt nog niet altijd.

Ja, ik ken het heel goed. Het zal nooit iets worden wat als een eerste natuur is maar je leert wel steeds beter wat je grenzen zijn en hoe je er op kan reageren. Ondertussen bij alles wat lastig is: ik weet het niet, ik wil er eerst over nadenken. En maak eens korte mette met dat je lief moet zijn. Begin maar eens met het geven van een grote mond aan de groenteman of zo. Eentje waar je niet vaak komt. Gewoon, oefenen. Je moet het leren voor je kind. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.