Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Mija schreef op 21-12-2022 om 20:00:

[..]

Sterker nog, ik zou hem als het zover komt dat je zelf ook een advocaat hebt, voor alle vragen die verder gaan dan praktische afstemming, vriendelijk verwijzen naar zijn advocaat: “Stuur het maar naar je advocaat dan bespreek ik het wel met mijn advocaat.” Daar wordt het veel rustiger van. Het heeft echt voordelen hoor, om het via advocaten te doen.

Dit deed mijn ex ook. Maar die advocaat deed er ook niets mee. De mijne werd hier ook onpasselijk van. Wij zaten ergens op te wachten en ex was van de aardbol verdwenen en advocaat ook. Terwijl ze steeds heel hoog van de toren bliezen. En vervolgens moeder werkt niet mee. 


Ik schat in dat deze vader ook meer wil schaden dan iets bereiken. Ik zou die advocaat links laten liggen. Je hebt een kind met de vader en je hebt er een professional bij nodig. Geen advocaat van vader die partijdig is. Maar de advocaat in kopie geven wat je vader stuurt is gewoon open kaart spelen. Dan moeten ze samen maar zien. 

Maar zo kan ex ook denken hè. Dat moeder veilig thuis erbij haalt. Maar zo werkt het niet. Je bent samen ouders en dan moet je wat aan de communicatie doen. Daar worden hele behandeltrajecten voor ingezet. Dus ik zou gewoon iedereen laten meelezen die wil meekijken. Alleen om te vragen of het aan mijn mail ligt of aan ex die niet goed leest. 

Het is naar mijn idee om met die advocaat te communiceren en niet alleen met ex. Grote kans dat je ex zijn advocaat maar beperkt informeert, als je naar die advocaat reageert hou zelf de controle over wat die advocaat weet

Catwoman

Catwoman

21-12-2022 om 22:08 Topicstarter

Eppos schreef op 21-12-2022 om 19:45:

Daarom zou ik ex zelf een mail sturen met of de advocaat in cc. Of in de mail zetten laat je deze inhoud even aan je advocaat lezen. Dan is het zijn verantwoordelijkheid. Komt er een procedure dan kun je die mail als processtuk aanleveren. En dan moet zijn advocaat maar inspringen op de situatie als hij niet op de hoogte was.
Maar direct reageren geeft ex weer idee dat hij weer grip op to heeft. Want hij heeft weer een actie op haar gezet. En zij reageert. En bovendien steeds druk uitoefenen op een moeder die om rust en ruimte vraagt vind ik ook wat van. Dat je je kind wil zien, tot daar aan toe. Maar dat gesprek is al hoe vaak gevoerd. De vraag is ontvangen. En nu moet ie maar even wachten. Maar wat doet hij? Een regeling voorstellen. Zonder begeleiding. Dan vraagt hij toch weer naar de bekende weg?
misschien denkt hij het nu officieel te doen ivm nu via advocaat. Maar dat antwoord heeft hij allang. Het is gewoon sfeer verzieken.
Kan me goed voorstellen dat je komende dagen wel verpest zijn. Ik weet nog hoe ik me voelde na net kindje krijgen en dan daar alleen voor zorgen en dan zulke omstandigheden. Dat is al niet gezond en gelukkig. Je had anders voorgesteld. Ruimte omdat te verwerken krijg je nauwelijks tijd voor. Denk goed aan jezelf. Wat is goed voor jou?

Ja hij heeft gewoon geen geduld. Hij wil zijn zin hebben en ook zo snel mogelijk. Toen we met die therapeuten in gesprek waren over de omgang wilde hij ook met mij naar een mediator toe omdat hij van die therapeuten zijn zin niet kreeg. En nu krijgt hij zijn zin niet omdat veilig thuis alles vertraagd dus nu gaat hij het zo proberen. Het ergste vind ik nog dat hij alles omdraait. In de brief staat dat hij akkoord gaat als ik er iemand bij wil de eerste weken maar dan moet ik iemand regelen. Nee hij doet dit gewoon om te pesten. Hij kan het niet hebben dat het uit is. Ik ben heel erg moe van alles en ik sta overal alleen voor en ik krijg helemaal geen rust zo.

Catwoman

Catwoman

21-12-2022 om 22:09 Topicstarter

Marty1984 schreef op 21-12-2022 om 19:46:

Ik zou die advocaat trouwens wel effe door Mister Google draaien.
Dat het ook echt wel een échte advocaat is en niet gewoon een oude vriend van je ex die een mooi briefje kan typen.

Ik heb hem opgezocht en het is wel een echte advocaat 

Catwoman

Catwoman

21-12-2022 om 22:11 Topicstarter

Eppos schreef op 21-12-2022 om 20:12:

Er is gewoon een groot kind dat voortdurend aandacht wil. Als hij je weer lastig valt moet je hem gewoon bedanken voor de fijne kerstgroet in briefvorm. En voor de rest verwijzen naar de tekst uit de eerdere mail van…. En alleen als je zin hebt.

En inderdaad die advocaat probeert wat. Ik had ook ooit een advocaat die een briefje stuurde en van te voren eerlijk aangaf, dat er niets af te dwingen viel. Het was te proberen. Nou ex stuurde alle post retour afzender. Dus nu ook weer. De jeugdbescherming had ook foutjes gemaakt en vroeg stukken terug. Deed ie ook niet. Nou je kunt een hoop verwachten. Maar hij stuurde een hoop ongelezen retour. Behalve wat hij dan wel moest terug sturen.
Zelfs bij geen reactie keer tot een dagvaarding gekomen. Maar ja zijn moeder deed open dus er stond volgens mij weer geen handtekening maar, ik trof moeder aldaar. En toen moest ie wel komen, anders was gewoon alles toegekend. Maar een gerechtsdeurwaarder nodig hebben dan ben je wel een klein jaartje verder.

Als je nu niet reageert kun je bij wijze van nog zeggen dat je de brief niet hebt gehad. Misschien zoekgeraakt inde kerstpost? Of dat je hem later hebt ontvangen. En dus van niets wist al die tijd.

De laatste x afgelopen jaar dat mijn ex niet kwam opdagen in de rechtbank kreeg hij trouwens nog een kans per post. Daar zijn alle partijen nog een x voor terug gekomen. Dus kansen zat. En ja toen zat hij er wel te klagen over iedereen. Zonder advocaat. Daar was ie ook boos op.

Ik heb hem via de email ontvangen dus ik kan niet zeggen dat ik hem niet heb gehad. Als het goed is krijg ik hem ook nog per post

Catwoman

Catwoman

21-12-2022 om 22:15 Topicstarter

Temet schreef op 21-12-2022 om 21:09:

Het is naar mijn idee om met die advocaat te communiceren en niet alleen met ex. Grote kans dat je ex zijn advocaat maar beperkt informeert, als je naar die advocaat reageert hou zelf de controle over wat die advocaat weet

Ja ik ga soiezo naar de advocaat reageren. Moet ik er ook in zetten dat we al afspraken hadden over omgang maar dat hij zich niet aan de afspraken hield en veilig thuis is ingeschakeld? Of dat achterwege laten en alleen zeggen dat veilig thuis is betrokken en niet waarom?

Catwoman schreef op 21-12-2022 om 22:15:

[..]

Ja ik ga soiezo naar de advocaat reageren. Moet ik er ook in zetten dat we al afspraken hadden over omgang maar dat hij zich niet aan de afspraken hield en veilig thuis is ingeschakeld? Of dat achterwege laten en alleen zeggen dat veilig thuis is betrokken en niet waarom?

Als je al wilt reageren, zou ik laten weten dat je pas inhoudelijk kan reageren zodra jij jouw eigen advocaat hebt gesproken. Laat ze verder maar gissen of je er al een hebt of niet. 

het positieve nieuws is, is dat hij in beweging is gekomen.  De toekomst gaat uitwijzen of dat structureel en constructief gaat zijn. 
Maar hij pakt iig een rol in zijn vaderschap. Dat hij bij zijn advocaat aangeeft hoe hij het wilt, is hem goed recht. Maar dat wil niet zeggen dat dat waarheid wordt.
Je hebt een wens dat jullie kindje en band krijgt met zijn vader. Die wens is prachtig voor jullie kindje, maar ook hard werken voor jou. Logisch dat je nu weer stress ervaart. Ik wens je kracht toe.

Ik zou de advocaat terugmailen dat je de reeds eerder gemaakte afspraak blijft hanteren, in afwachting van veilig thuis.

Weet je dit geeft eigenlijk best wel aan dat je goed bezig bent. Jij hebt hem door,  nu het anders gaat liegt dit er niet om. Hij heeft nu die advocaat maar die gaat er ook gauw genoeg achter komen. 
Hij heeft geen geduld dus ik zou echt weinig tot niets doen. Tussen kerst en oud en nieuw is de rechtbank dicht. Daarvoor iets indienen is al te kortdag voordat ze het in behandeling nemen is het januari. Maar een procedure zo ver is het nog lang niet. 
Dus het kan wachten. En in die tijd kun je nadenken en informatie inwinnen. Blijf bij het plan zoals het was voor je die advocaat erbij kreeg. Laat hem maar eens wennen aan hoe het nu staat ook blijft. 

En ik snap wat je zegt maar je kunt hem hooguit vragen of hij al hulp voor zichzelf heeft gezocht. Verder alles proberen te negeren wat hij omdraait. Je bent praktisch net moeder dus hardstikke gevoelig en die kleine staat voorop. 
Weet nog goed dat mijn advocaat zei bij de eerste zitting, ene oor in andere uit bij alles wat hij zei. Ik kon dat niet, vond het zo erg. Dat werkte echt in mijn nadeel. Sinds misschien een jaartje kan ik nu alles over me heen laten komen. Ik vind het nog steeds erg en de omgekeerde wereld wat ik moet lezen van vader. Maar ik kan een hele zitting lang luisteren naar al die onzin. Uiteindelijk wel heel leerzaam. Kan dit nu bij veel meer vervelende situaties waar ik normaal echt niet tegen kon. Laat mensen maar praten. Ik heb bijvoorbeeld tegen dingen die hulpverleners schreven niet meer geprotesteerd als ze niet kloppen. Ik leg de verantwoordelijkheid voor dat schrijven ook bij die instantie neer. Dus als iemand daar vragen over heeft zeg ik tja geen idee, moet je degene vragen die dat opschrijft. Nou toen werd er nog weinig overgenomen uit oude rapporten. Ineens waardeloos.

Dus bedenk goed, wat vader nu schrijft en een rechter stelt daar vragen over. Of een hulpinstantie. Dan kun je gewoon uitleggen dat hij iemand zou meenemen. En bij wie hij het al verprutst heeft. Hij wil controle over jou. Maar ik zou geen controle over hem willen gaan hebben want dat ga je niet krijgen. Hij draait en veranderd. Dus blijf jij consequent. En invloed op hem heb je ook niet echt. Hij moet zelf willen veranderen. Maar dat kun jij niet voor hem doen. Je hebt genoeg aan jezelf en jullie kindje. En dit loslaten. 

Philou schreef op 21-12-2022 om 22:23:

[..]

Als je al wilt reageren, zou ik laten weten dat je pas inhoudelijk kan reageren zodra jij jouw eigen advocaat hebt gesproken. Laat ze verder maar gissen of je er al een hebt of niet.

Dit vind ik ook een hele goeie. Je reageert maar ze hebben net niks. En je hebt dan wel van je laten horen

Catwoman

Catwoman

21-12-2022 om 23:35 Topicstarter

Eppos schreef op 21-12-2022 om 22:43:

Weet je dit geeft eigenlijk best wel aan dat je goed bezig bent. Jij hebt hem door, nu het anders gaat liegt dit er niet om. Hij heeft nu die advocaat maar die gaat er ook gauw genoeg achter komen.
Hij heeft geen geduld dus ik zou echt weinig tot niets doen. Tussen kerst en oud en nieuw is de rechtbank dicht. Daarvoor iets indienen is al te kortdag voordat ze het in behandeling nemen is het januari. Maar een procedure zo ver is het nog lang niet.
Dus het kan wachten. En in die tijd kun je nadenken en informatie inwinnen. Blijf bij het plan zoals het was voor je die advocaat erbij kreeg. Laat hem maar eens wennen aan hoe het nu staat ook blijft.

En ik snap wat je zegt maar je kunt hem hooguit vragen of hij al hulp voor zichzelf heeft gezocht. Verder alles proberen te negeren wat hij omdraait. Je bent praktisch net moeder dus hardstikke gevoelig en die kleine staat voorop.
Weet nog goed dat mijn advocaat zei bij de eerste zitting, ene oor in andere uit bij alles wat hij zei. Ik kon dat niet, vond het zo erg. Dat werkte echt in mijn nadeel. Sinds misschien een jaartje kan ik nu alles over me heen laten komen. Ik vind het nog steeds erg en de omgekeerde wereld wat ik moet lezen van vader. Maar ik kan een hele zitting lang luisteren naar al die onzin. Uiteindelijk wel heel leerzaam. Kan dit nu bij veel meer vervelende situaties waar ik normaal echt niet tegen kon. Laat mensen maar praten. Ik heb bijvoorbeeld tegen dingen die hulpverleners schreven niet meer geprotesteerd als ze niet kloppen. Ik leg de verantwoordelijkheid voor dat schrijven ook bij die instantie neer. Dus als iemand daar vragen over heeft zeg ik tja geen idee, moet je degene vragen die dat opschrijft. Nou toen werd er nog weinig overgenomen uit oude rapporten. Ineens waardeloos.

Dus bedenk goed, wat vader nu schrijft en een rechter stelt daar vragen over. Of een hulpinstantie. Dan kun je gewoon uitleggen dat hij iemand zou meenemen. En bij wie hij het al verprutst heeft. Hij wil controle over jou. Maar ik zou geen controle over hem willen gaan hebben want dat ga je niet krijgen. Hij draait en veranderd. Dus blijf jij consequent. En invloed op hem heb je ook niet echt. Hij moet zelf willen veranderen. Maar dat kun jij niet voor hem doen. Je hebt genoeg aan jezelf en jullie kindje. En dit loslaten.

Ja ik heb hem zeker door. Ken hem al een paar jaartjes 😉 Ja ik kan er heel slecht tegen dat hij mij overal de schuld van geeft, het is zo oneerlijk! Ik heb de afgelopen jaren alles voor hem gedaan en hem elke keer gesteund toen hij ging stoppen met gebruiken. En dan zegt hij laatst tegen iemand dat ik hem niet steunde na de bevalling. Nou dan spoor je toch niet! Alsof ik dan niet al genoeg aan mijn hoofd heb. Hij kan het gewoon niet hebben dat ik sinds de bevalling geen energie en oog meer heb voor hem. Dat die kleine nu mijn prioriteit is. De afgelopen jaren stond hij altijd op nr 1. En dan ook nog zielig doen dat de kraamvisite alleen maar aandacht heeft voor mij en de kleine en niet voor hem. En zeuren tegen mij dat ik hem niet waardeerde voor wat hij deed. Het is gewoon een klein kind. 

Het lijkt mij ook erg moeilijk zo'n zitting. Daarom probeer ik dat maar zolang mogelijk uit te stellen. Wat is er bij jullie uiteindelijk uitgekomen? Wel een regeling waar jij tevreden mee bent?

Catwoman schreef op 21-12-2022 om 23:35:

[..]

Ja ik heb hem zeker door. Ken hem al een paar jaartjes 😉 Ja ik kan er heel slecht tegen dat hij mij overal de schuld van geeft, het is zo oneerlijk! Ik heb de afgelopen jaren alles voor hem gedaan en hem elke keer gesteund toen hij ging stoppen met gebruiken. En dan zegt hij laatst tegen iemand dat ik hem niet steunde na de bevalling. Nou dan spoor je toch niet! Alsof ik dan niet al genoeg aan mijn hoofd heb. Hij kan het gewoon niet hebben dat ik sinds de bevalling geen energie en oog meer heb voor hem. Dat die kleine nu mijn prioriteit is. De afgelopen jaren stond hij altijd op nr 1. En dan ook nog zielig doen dat de kraamvisite alleen maar aandacht heeft voor mij en de kleine en niet voor hem. En zeuren tegen mij dat ik hem niet waardeerde voor wat hij deed. Het is gewoon een klein kind.

Het lijkt mij ook erg moeilijk zo'n zitting. Daarom probeer ik dat maar zolang mogelijk uit te stellen. Wat is er bij jullie uiteindelijk uitgekomen? Wel een regeling waar jij tevreden mee bent?

Reken nou maar niet meer op iemand die bij zinnen komt. Hij houdt zichzelf klein en hij heeft iemand nodig om hem te dragen. Dan moet ie al iemand anders vinden die zo gek is. Hij moet eerst leren te stoppen het probleem buiten zichzelf te leggen. Maar of dat hem gaat lukken moet jij niet op wachten. En hij hoeft het ook niet voor jou te doen. Hij moet het voor zichzelf doen en voor die kleine.


Ik heb aan mezelf gewerkt door een deel van de schuld op me te nemen. Volgens mijn ex heb alle schuld maargoed dat is eerder andersom. Ik heb een slechte smaak waar ik op val. En in ruzies maken beide fouten. Maar wat hij allemaal heeft gezegd en gedaan heeft geleid tot dat ik nadat ik ben weggevlucht niet zelf meer de overdracht heb gedaan. Eerst via omgangshuis en later via jeugdbescherming. Eerste jaren uurtjes tot een middag. Laatste jaar opgebouwd naar een heel weekend. Dat heeft een half jaartje geduurd, kind sliep net een paar weekenden twee nachten (toen al 7 jaar) en toen heeft jeugdbescherming de omgang stopgezet. Hij hield zich niet aan afgesproken plekken en tijden. Kind werd ook langer vastgehouden in die ritjes en verklaarde weer zelfde weg terug te rijden (las ik later in verslagen) kind vond ook moeilijk twee nachtjes bij vader. Jeugdbescherming wilde met ons beide in gesprek maar vader stuurde opnieuw de post retour. Kind ging slecht op school. Kwam thuis te zitten. En toen werd de ots ook eraf gehaald. Nu is er al lang geen omgang meer. Wel geprobeerd met wijkteam van de gemeente maar vader wil meer dan kind aangeeft te willen en vader wil dat kind bij hem komt wonen. Maar hij onderneemt zelf niets in die zin. Die pogingen kwamen van mij en kind. Dus zodra vader wel kan aanpassen en meewerkt wellicht ooit. En kind wil daar echt niet wonen en is ook geen goede reden of goed idee hoofdverblijfplaats te wijzigen. 
Mijn oudste heeft een andere vader maar die kan kind niet hebben want hij werkt. 😉. Een weekend in de twee weken en naast de zomervakantie is het maar afwachten of hij vrij heeft want zo niet dan mag ik het gewoon uitzoeken. Laatst heeft hij nog in het bijzijn van kind gezegd (is nu puber 14) dat hij nergens verantwoordelijk voor is. Maargoed verder heb ik daar wel contact mee. Het was enorm slap figuur na de geboorte. Ook in de zwangerschap mij laten zitten. Zijn ouders ook. Er is in 14 jaar weinig veranderd. Hij gebruikt nog steeds maar ik bemoei me er niet mee. Mijn dochter kwam wel met domme verhalen over dat er werd gerookt inde apotheek. Hij noemt het medicijnen. Ze moest in de speeltuin spelen als hij zijn zogenaamde medicijnen ophaalt. Nou tegenwoordig lachen we erom. Ze weet allang wat het is. Maarvik weet nog maar als te goed na haar geboorte dat ik moeite had haar mee te geven. Ook dat ging eerst via een omgangshuis. En ik ben er ook nog weer wat mee begonnen. Tot hij me weer liet zitten. Dus ik ben een echte ezel. Maar hij is nog steeds niets veranderd. En ik wel. 

Philou schreef op 21-12-2022 om 22:23:

[..]

Als je al wilt reageren, zou ik laten weten dat je pas inhoudelijk kan reageren zodra jij jouw eigen advocaat hebt gesproken. Laat ze verder maar gissen of je er al een hebt of niet.

Dit zou ik niet doen. Dan verplicht je je om daarna echt een advocaat in de hand te nemen of als je later zelf reageert ondermijn je je eigen geloofwaardigheid.

Ik zou verder ook zo min mogelijk uit wijden. Heel zakelijk en kort houden. Gewoon melden dat je niet akkoord bent en dat je het onderzoek van veilig thuis afwacht. Geen moddergooien, geen diagnoses erin gooien en ook niets zeggen over zijn moeizame relatie met anderen. Ik zou ook niet melden dat hij eerdere omgang zelf heeft verpest, kan alleen maar discussie over ontstaan. Je zou hoog op kunnen aangeven dat een derde partij veilig thuis heeft ingeschakeld. De afspraak kan blijven zoals deze is en daarna kijk je wel weer verder. Ook zeker niet meebewegen met de omgangsregeling die is voorgesteld. Dan krijgen ze het idee dat er wat te halen is als ze de druk maar opvoeren. Zelfde geldt voor niet te snel reageren, laat het maar heel even wachten.

Dat van die derde partij zou ik wel noemen, want anders lijkt het alsof je zelf VT hebt ingeschakeld. Advocaten zijn geen enge mensen. Je zou zelfs even kunnen bellen. Uitleggen dat VT is ingeschakeld via een melding en dat je ex voor nu alleen met een bekende erbij de baby mag zien. Verder vooral niet uitwijden over zijn vermeende verslaving en gedrag. Je desnoods van de domme houden en aangeven dat je niet precies weet waarom de melding is gedaan, maar dat jij het serieus neemt en dat je ook het advies van VT serieus neemt dat het beter is dat hij de baby nu niet alleen meeneemt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.