Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Jillz schreef op 21-12-2022 om 18:37:

Volg het advies op van Temet. Dit is gewoon intimidatie en vanuit paniek zullen sommige direct akkoord gaan en daarom probeert zo'n advocaat het.

Gewoon ontspannen kerst vieren. En daarna kort briefje sturen met de strekking van het bericht van Temet en gezellig het nieuwe jaar inluiden.

Zoals eerder gezegd jullie zoon is nog heel klein en kwetsbaar. Hoe langer je dit kan rekken hoe beter. En een zaak is echt niet van vandaag op morgen ingezet. In het nieuwe jaar eens voorzichtig rondvragen naar een goede advocaat en checken hoe dat financieel zit. Daar hoef je echt je kerst vakantie niet door te laten vergallen.

Ik zou ook advies van Temet opvolgen. 
Eerst kerst vieren kan, meteen sturen kan ook. (Ik zou het zelf achter de rug willen hebben)

Wat betreft dat rekken van de situatie, dat vind ik een beetje dubbel. Want ja kind is kwetsbaar nu. Maar hoe beter vader en kind aan elkaar gewend zijn, hoe minder kwetsbaar de hele situatie wellicht  is, uiteindelijk voor kind.

Eppos schreef op 21-12-2022 om 18:14:

Weet je wat vreemd is? Een advocaat die geen vragen stelt. Aan zijn eigen client, om dus ook van het beste advies te kunnen voorzien.
Heb prima advocaten gehad via het juridisch loket. Het is vaak wel duidelijk of een advocaat het redelijk aanpakt.
Een advocaat die blindelings het verhaal van cliënt aanneemt en een briefje schrijft is alleen bezig met hoe maak ik hier een zaak van. Je kunt kort mailen maar je kunt het ook negeren. En ik zou ex ook even in cc meenemen. Uiteindelijk heb je met ex van doen en niet met de advocaat. Of gaat die kind ophalen?
Dat ex nu juridisch begint verplicht jou tot niets. Je kunt een advies vragen bij JL en ook zelf eens rondbellen. Je kan in principe zonder dat er een procedure bij de rechtbank is gestart ook ex zelf antwoorden met leuk dat je een advocaat hebt. Dit is het nummer van veilig thuis, ik zou hun even bellen voor info.
Je bent helemaal niks verplicht zolang je ex op de hoogte is via wie dan ook hoe het voorlopig gaat.

Er zijn advocaten die voor 50 euro zo een briefje schrijven. Daarbij weet je niet of er is doorgevraagd. Ex komt nou niet echt over als iemand die het echte verhaal voor op zijn tong heeft liggen. 

rebmaaviv schreef op 21-12-2022 om 19:03:

[..]

Er zijn advocaten die voor 50 euro zo een briefje schrijven. Daarbij weet je niet of er is doorgevraagd. Ex komt nou niet echt over als iemand die het echte verhaal voor op zijn tong heeft liggen.

Als de waarheid uitkomt, zal deze advocaat ook wel anders naar zijn client kijken. Wie weet is de situatie zodanig dat er geen vertrouwen meer is en meneer een nieuwe advocaat kan zoeken. Ook dat is uiteindelijk niet in zijn voordeel.

Philou schreef op 21-12-2022 om 19:06:

[..]

Als de waarheid uitkomt, zal deze advocaat ook wel anders naar zijn client kijken. Wie weet is de situatie zodanig dat er geen vertrouwen meer is en meneer een nieuwe advocaat kan zoeken. Ook dat is uiteindelijk niet in zijn voordeel.

De relatie tussen ex en advocaat is niet het probleem van TO. 

Niet reageren is niet heel handig. Even laten weten dat het onderzoek loopt bij VT is het minste wat zij kan doen om te laten weten dat er zaken lopen om tot een oplossing te komen. Dan komt die advocaat vanzelf weer bij ex uit. 

De kans is groot dat ex zich bedreigt voelt door VT gezien zijn levenwijze en dat die advocaat zijn houvast is om een nog een laatste keer naar TO te blazen. 

Een advocaat mag zijn/haar cliënt op zijn woord geloven. Alleen als er tegengas komt dan zal dat wel tot een gesprek tussen advocaat en cliënt leiden ("goh, moeder zegt dat u uw afspraken niet nakomt, hoe zit dat?").

Een advocaat zal niet direct de cliënt wegsturen als blijkt dat die wat selectief is geweest is in de informatieverstrekking. Dan kunnen ze wel aan de gang blijven.

rebmaaviv schreef op 21-12-2022 om 19:10:

[..]
Niet reageren is niet heel handig. Even laten weten dat het onderzoek loopt bij VT is het minste wat zij kan doen om te laten weten dat er zaken lopen om tot een oplossing te komen. Dan komt die advocaat vanzelf weer bij ex uit.

De kans is groot dat ex zich bedreigt voelt door VT gezien zijn levenwijze en dat die advocaat zijn houvast is om een nog een laatste keer naar TO te blazen.

Ik zeg niet dat ze niet moet reageren, in tegendeel. 

Hij zal nog wel vaker naar haar blazen totdat ook die omgeving hem uitkotst. Dat is de handtekening van meneer, niet waar.

Ex zal vast een heel ander verhaal aan zijn advocaat hebben verteld, dat mag, maar als hij de waarheid heeft verdraaid of heeft achtergehouden, zal er door zijn advocaat op een gegeven moment ook anders naar hem gekeken worden. Dat kan zijn weerslag hebben op zijn relatie met zijn advocaat en eventueel ook hoe de advocaat opereert. Er zijn advocaten die dan zeggen dat zo iemand maar beter een andere advocaat kan zoeken. Daar hoeft TS helemaal niets voor te doen en zich ook niet druk om te maken want dat gebeurt vanzelf.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2022 om 19:40

ik zou trouwens geen cc naar je ex doen. Als hij het via een advocaat wil spelen dan gaat alles via de advocaat. En de rekening krijgt hij vanzelf. 

Binnen de week te midden van kerst-drukte slaat natuurlijk nergens op.

Als die advocaat tegen 5 januari een antwoordje terug heeft dat ex voorlopig de boom in kan met zijn rechtszaak en dat je eerst 't advies van veilig thuis afwacht - terwijl pa zijn kind zowat elke week ziet - is dat tijd genoeg.

Die advocaat gaat immers ook kalkoen eten, Oudjaar vieren en wie weet wel op ski-vakantie met zijn kinderen.

Ik zou wel een antwoord geven maar me niet te hard laten opjagen door zogezegde tijds-druk. En waarschijnlijk ook nog een ander antwoord dan die advocaat in eerste instantie denkt.

Daarom zou ik ex zelf een mail sturen met of de advocaat in cc. Of in de mail zetten laat je deze inhoud even aan je advocaat lezen. Dan is het zijn verantwoordelijkheid. Komt er een procedure dan kun je die mail als processtuk aanleveren. En dan moet zijn advocaat maar inspringen op de situatie als hij niet op de hoogte was.
Maar direct reageren geeft ex weer idee dat hij weer grip op to heeft. Want hij heeft weer een actie op haar gezet. En zij reageert. En bovendien steeds druk uitoefenen op een moeder die om rust en ruimte vraagt vind ik ook wat van. Dat je je kind wil zien, tot daar aan toe. Maar dat gesprek is al hoe vaak gevoerd. De vraag is ontvangen. En nu moet ie maar even wachten. Maar wat doet hij? Een regeling voorstellen. Zonder begeleiding. Dan vraagt hij toch weer naar de bekende weg?
misschien denkt hij het nu officieel te doen ivm nu via advocaat. Maar dat antwoord heeft hij allang. Het is gewoon sfeer verzieken. 
Kan me goed voorstellen dat je komende dagen wel verpest zijn. Ik weet nog hoe ik me voelde na net kindje krijgen en dan daar alleen voor zorgen en dan zulke omstandigheden. Dat is al niet gezond en gelukkig. Je had anders voorgesteld. Ruimte omdat te verwerken krijg je nauwelijks tijd voor. Denk goed aan jezelf. Wat is goed voor jou?

Ik zou die advocaat trouwens wel effe door Mister Google draaien.
Dat het ook echt wel een échte advocaat is en niet gewoon een oude vriend van je ex die een mooi briefje kan typen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2022 om 19:56

@Eppos, juist niet. Alleen naar die advocaat. Die communiceert het met zijn cliënt. 

Tickel schreef op 21-12-2022 om 19:56:

@Eppos, juist niet. Alleen naar die advocaat. Die communiceert het met zijn cliënt.

Sterker nog, ik zou hem als het zover komt dat je zelf ook een advocaat hebt, voor alle vragen die verder gaan dan praktische afstemming, vriendelijk verwijzen naar zijn advocaat: “Stuur het maar naar je advocaat dan bespreek ik het wel met mijn advocaat.” Daar wordt het veel rustiger van. Het heeft echt voordelen hoor, om het via advocaten te doen. 

Tickel schreef op 21-12-2022 om 19:56:

@Eppos, juist niet. Alleen naar die advocaat. Die communiceert het met zijn cliënt.

Je stuurt uiteraard een brief of mail terug van degene van wie deze onzin - nota bene 3 dagen voor Kerst - komt. De advocaat dus.

Ex heeft beslist om er een derde bij te halen, dan gaat hij dus ook akkoord dat alle verdere communicatie over deze zaak via deze man verloopt.

Er is gewoon een groot kind dat voortdurend aandacht wil. Als hij je weer lastig valt moet je hem gewoon bedanken voor de fijne kerstgroet in briefvorm. En voor de rest verwijzen naar de tekst uit de eerdere mail van…. En alleen als je zin hebt. 

En inderdaad die advocaat probeert wat. Ik had ook ooit een advocaat die een briefje stuurde en van te voren eerlijk aangaf, dat er niets af te dwingen viel. Het was te proberen. Nou ex stuurde alle post retour afzender. Dus nu ook weer. De jeugdbescherming had ook foutjes gemaakt en vroeg stukken terug. Deed ie ook niet. Nou je kunt een hoop verwachten. Maar hij stuurde een hoop ongelezen retour. Behalve wat hij dan wel moest terug sturen. 
Zelfs bij geen reactie keer tot een dagvaarding gekomen. Maar ja zijn moeder deed open dus er stond volgens mij weer geen handtekening maar, ik trof moeder aldaar. En toen moest ie wel komen, anders was gewoon alles toegekend. Maar een gerechtsdeurwaarder nodig hebben dan ben je wel een klein jaartje verder. 

Als je nu niet reageert kun je bij wijze van nog zeggen dat je de brief niet hebt gehad. Misschien zoekgeraakt inde kerstpost? Of dat je hem later hebt ontvangen. En dus van niets wist al die tijd. 

De laatste x afgelopen jaar dat mijn ex niet kwam opdagen in de rechtbank kreeg hij trouwens nog een kans per post. Daar zijn alle partijen nog een x voor terug gekomen. Dus kansen zat. En ja toen zat hij er wel te klagen over iedereen. Zonder advocaat. Daar was ie ook boos op. 

Marty1984 schreef op 21-12-2022 om 20:01:

[..]

Ex heeft beslist om er een derde bij te halen, dan gaat hij dus ook akkoord dat alle verdere communicatie over deze zaak via deze man verloopt.

Dat ligt er aan of je het zelf betaalt of niet. Betaal je het zelf, wordt het een dure grap. Daar wordt een bepaalde tijd voor gerekend, zelfs als het alleen het doorsturen van een bericht zou zijn. Zelfs als je alleen af en toe belt, is het duur. Je advocaat per telefoon spreken wordt afgerekend per tijdseenheid, ik dacht per 7 minuten. Als je 1 minuut aan de telefoon hangt, kost het je 7 minuten van advocaats uurloon, als je 8 minuten praat, 2x 7 minuten etc.. De ene advocaat is daar strikter in dan de ander. Maar ook met toevoeging, kan je niet ongelimiteerd kosteloos kletsen etc.. Daar zitten echt wel grenzen (tijd, kostenplafond) aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.