Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Jillz schreef op 20-12-2022 om 19:25:


Ik denk dat in zo'n geval medewerking altijd beter is. Anders leidt het tot alleen maar tot meer invulling, interpretatie en aannames. En ja ook als ze meewerkt blijft er het risico dat dingen verkeerd geïnterpreteerd en verdraaid worden. Maar hoe zou ze daar dan volgens jou aan ontkomen?

Er is wel een verschil tussen meewerken en "hier heb je de sleutel, nu kan je overal bij (zonder dat ik aanwezig ben)". Ik vind dit echt spelen met vuur, doodeng. Want wist je dat bij dit soort instanties vooral veel jonge kinderloze dames en heren werken? Die hebben feitelijk geen goed idee wat ze doen, interpreteren maar wat. En dat praat wel apart, ja. 

Wees voorzichtig, leg zoveel mogelijk vast (en ja, dan moet je overal bij zijn.. !).

Philou schreef op 20-12-2022 om 20:00:

[..]

Er is wel een verschil tussen meewerken en "hier heb je de sleutel, nu kan je overal bij (zonder dat ik aanwezig ben)". Ik vind dit echt spelen met vuur, doodeng. Want wist je dat bij dit soort instanties vooral veel jonge kinderloze dames en heren werken? Die hebben feitelijk geen goed idee wat ze doen, interpreteren maar wat. En dat praat wel apart, ja.

Wees voorzichtig, leg zoveel mogelijk vast (en ja, dan moet je overal bij zijn.. !).

Bwah, en als je weer maar beperkte toegang geeft zien ze je ook weer verkeerd of denken dat je dingen wil verzwijgen.

Kind is 3 maanden of wat oud ... zoveel geheimen zullen er nog niet zijn.

Wr is wel een stroming tegen jeugdzorg. Die zegt nergens zomaar toestemming voor geven, dossiers opvragen, klachten indienen als het niet gaat zoals je wilt enzovoorts.
Uiteindelijk denk ik dat dat je heel veel energie kost en hoeveel het uitmaakt voor de uitkomst? Je zal toch door de molen heen moeten als je eenmaal bij Jeugdzorg aangeland bent. 
Vanuit gesprekken ipv uit wantrouwen het proces aangaan vind ik het een stuk prettiger leven. 

Catwoman

Catwoman

20-12-2022 om 20:19 Topicstarter

Marty1984 schreef op 20-12-2022 om 20:02:

[..]

Bwah, en als je weer maar beperkte toegang geeft zien ze je ook weer verkeerd of denken dat je dingen wil verzwijgen.

Kind is 3 maanden of wat oud ... zoveel geheimen zullen er nog niet zijn.

Ja volgens mij kun je het nooit goed doen. Ik denk dat meewerken het beste is om nu te doen

Catwoman

Catwoman

20-12-2022 om 20:21 Topicstarter

Evaluna schreef op 20-12-2022 om 20:08:

Wr is wel een stroming tegen jeugdzorg. Die zegt nergens zomaar toestemming voor geven, dossiers opvragen, klachten indienen als het niet gaat zoals je wilt enzovoorts.
Uiteindelijk denk ik dat dat je heel veel energie kost en hoeveel het uitmaakt voor de uitkomst? Je zal toch door de molen heen moeten als je eenmaal bij Jeugdzorg aangeland bent.
Vanuit gesprekken ipv uit wantrouwen het proces aangaan vind ik het een stuk prettiger leven.

Ja ik had een man op bezoek die zelf een zoontje heeft. En hij en een vrouw die er ook bij was zijn bezig met onze zaak

Catwoman schreef op 20-12-2022 om 20:21:

[..]

Ja ik had een man op bezoek die zelf een zoontje heeft. En hij en een vrouw die er ook bij was zijn bezig met onze zaak

Ik denk ook dat meewerken de beste manier is. Maar niet naïef. Het klopt wel dat je ook jou beoordelen en het is dus belangrijk dat je in de gaten houdt wat er van jou wordt verwacht. Houd de beeldvorming goed in de gaten 😇.

Catwoman

Catwoman

20-12-2022 om 23:15 Topicstarter

Mija schreef op 20-12-2022 om 22:09:

[..]

Ik denk ook dat meewerken de beste manier is. Maar niet naïef. Het klopt wel dat je ook jou beoordelen en het is dus belangrijk dat je in de gaten houdt wat er van jou wordt verwacht. Houd de beeldvorming goed in de gaten 😇.

Ja ik had ook als tip gekregen om het verslag dat veilig thuis maakt goed door te lezen om te kijken of alles goed opgeschreven is en als ze dingen verkeerd hebben neergezet dit wel te melden en niet akkoord te gaan. Want dat verslag word gebruikt door de andere instanties die we daarna krijgen

Catwoman schreef op 20-12-2022 om 23:15:

[..]

Ja ik had ook als tip gekregen om het verslag dat veilig thuis maakt goed door te lezen om te kijken of alles goed opgeschreven is en als ze dingen verkeerd hebben neergezet dit wel te melden en niet akkoord te gaan. Want dat verslag word gebruikt door de andere instanties die we daarna krijgen

Klopt, echt zorgvuldig nalezen. En eventuele onjuistheden of dubbelzinnigheid meteen eruit laten halen. Dus pas tekenen als jou kant van het verhaal klopt 

Catwoman

Catwoman

21-12-2022 om 15:44 Topicstarter

ik heb een brief ontvangen van de advocaat van mijn ex. Daarin word een omgangsregeling voorgesteld vanaf volgende week. Ik ben er niet blij mee. Wat moet ik doen? Er staat in dat ik binnen 7 dagen moet reageren. Ik zit helemaal in de stress. Dit kan toch ook niet als Veilig Thuis met de zaak bezig is?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2022 om 15:47

Catwoman schreef op 21-12-2022 om 15:44:

ik heb een brief ontvangen van de advocaat van mijn ex. Daarin word een omgangsregeling voorgesteld vanaf volgende week. Ik ben er niet blij mee. Wat moet ik doen? Er staat in dat ik binnen 7 dagen moet reageren. Ik zit helemaal in de stress. Dit kan toch ook niet als Veilig Thuis met de zaak bezig is?


Even niet in de stress schieten hoor. Want er gaat niets gebeuren als jij niet binnen die 7 dagen reageert.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2022 om 15:51

Blijkbaar heeft jouw ex niet doorgegeven aan de advocaat dat Veilig Thuis betrokken is. 

Is er een Juridisch loket bij jou in de buurt?

Je had al eerder advies ingewonnen bij het juridisch loket toch? Ik zou hen (of je rechtsbijstandverzekering) opnieuw bellen en om advies vragen. Ik zou verwachten dat je in eerste instantie een reactie kunt terugsturen waarbij je om uitstel vraagt, in elk geval totdat het traject van Veilig Thuis en de 'andere nieuwe instantie' is afgerond. Echter wel verstandig om zo'n brief op te laten stellen door iemand met verstand, zodat het niet later tegen je gebruikt kan worden. 

Catwoman schreef op 21-12-2022 om 15:44:

ik heb een brief ontvangen van de advocaat van mijn ex. Daarin word een omgangsregeling voorgesteld vanaf volgende week. Ik ben er niet blij mee. Wat moet ik doen? Er staat in dat ik binnen 7 dagen moet reageren. Ik zit helemaal in de stress. Dit kan toch ook niet als Veilig Thuis met de zaak bezig is?


Binnen een week is om de druk op te voeren. Dat kan je gewoon naast je neerleggen. Die doet dit om een duidelijk ja of nee van je te horen. Maar er is een heel grijs gebied dus dat kan helemaal niet zo. Doel is om jou in paniek toe te laten geven aan de zin van zijn client. Ach, ja.. zo gaan die dingen. Er worden honderd, duizenden van zulke briefjes per dag gestuurd door advocaten. Korreltje zout.

Een week is niet billijk en niet redelijk. Als je binnen een week niet reageert, kan hij rekening van de tweede brief al declareren aan jouw ex. Dan schrijft hij een scherpere brief wat nog niet veel zegt in z'n eentje.

Je hebt veel meer tijd dan een week, ook na de (eventuele) volgende brief. Ontspan. 

Heb je zelf ook een advocaat of iemand in de familie die enige juridische kennis heeft? Kom je in aanmerking voor toevoeging? Waarschijnlijk wel. In dat geval zoek een advocaat in familierecht. En zoek er gelijk een die ook ervaring heeft en kennis over VT. Ik zou gaan voor een vrouw, omdat ik er zelf ook een ben, dat communiceert soms net wat lekkerder. Bovendien zijn de vrouwelijke advocaten die ik ken zonder uitzondering gehaaider en alerter dan de mannen die ik ken. Maar ik ken ze niet allemaal, natuurlijk.  

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2022 om 16:03

masatu schreef op 21-12-2022 om 16:00:

Je had al eerder advies ingewonnen bij het juridisch loket toch? Ik zou hen (of je rechtsbijstandverzekering) opnieuw bellen en om advies vragen. Ik zou verwachten dat je in eerste instantie een reactie kunt terugsturen waarbij je om uitstel vraagt, in elk geval totdat het traject van Veilig Thuis en de 'andere nieuwe instantie' is afgerond. Echter wel verstandig om zo'n brief op te laten stellen door iemand met verstand, zodat het niet later tegen je gebruikt kan worden.

Uitstel? Dat zou ik echt niet vragen. Via Juridisch loket of rechtsbijstand kan ze laten weten dat ze niet akkoord gaat en dat Veilig Thuis betrokken is. 

Catwoman

Catwoman

21-12-2022 om 16:10 Topicstarter

Tickel schreef op 21-12-2022 om 15:51:

Blijkbaar heeft jouw ex niet doorgegeven aan de advocaat dat Veilig Thuis betrokken is.

Is er een Juridisch loket bij jou in de buurt?

Nee dat denk ik dan.

Ja die is hier in de buurt. Zal ik daar maar even langs gaan morgen denk ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.