Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

15-12-2022 om 18:55 Topicstarter


Temet schreef op 15-12-2022 om 14:52:

Gewoon iedere keer nee blijven zeggen op elk voorstel dat van de eerder vastgestelde/afgesproken regeling afwijkt.

Na de vijfde keer nee ofzo zou toch het kwartje moeten vallen.

" Zo vervelend dat je over dit soort dingen moet nadenken terwijl je wil genieten van de kleine"

Nou, daar hoef je dan dus niet meer over na te denken. Dit kost hooguit een halve minuut: hé, een appje! O shit, wat moet hij nou weer? O, wil hij weer van de regeling afwijken? Even een reactie tikken "nee, dit is niet volgens de afspraken dus dit gaan we niet doen", op verzenden drukken, en klaar is Klara.

Herhalen zo vaak als nodig. Tot hij stopt met proberen.

Ja je hebt gelijk. Ik vind het gewoon moeilijk om nee te zeggen. En ik ben bang voor zijn reactie. Daarom zie ik er dan tegenop om dat te sturen. Ik heb net gestuurd dat het niet volgens de afspraak is en mijn antwoord nee is. Ik ben heel benieuwd hoe hij het nu gaat oplossen.

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 18:55:

[..]

[..]

Ja je hebt gelijk. Ik vind het gewoon moeilijk om nee te zeggen. En ik ben bang voor zijn reactie. Daarom zie ik er dan tegenop om dat te sturen. Ik heb net gestuurd dat het niet volgens de afspraak is en mijn antwoord nee is. Ik ben heel benieuwd hoe hij het nu gaat oplossen.

Goed gedaan! Als er met die man geen fatsoenlijk gesprek te voeren is en alle hulptroepen haken af omdat hij ze schoffeert, is een duidelijke koers en boodschap en dat steeds opnieuw herhalen het enige wat er nog opzit. Dat doe je goed! Die man oogst wat hij zaait. Het is voor jullie kind te hopen dat hij door de duidelijkheid op den duur wat meer tot rust komt en gaat meewerken. Wat je nu doet, is een investering in de toekomst. Dat je ex weet wat hij aan je heeft en welke grenzen hij in acht moet nemen. Als hij zich daarbij neer gaat leggen, omdat slecht gedrag hem wat kost in plaats van dat het wat oplevert, kun je heel veel profijt hebben van de inspanningen die je nu doet. Het is te hopen dat hij zover komt dat hij verantwoordelijkheid kan nemen voor zijn vaderschap. 

Ik hoop dat je niet te veel verwachtingen van VT  hebt. Daar kijk je nu je hoop op gevestigd te hebben. Je zal toch echt met hem rond de tafel moeten om afspraken te maken of via advocaten. Anders is de kans groot dat er minder vrijwillige hulp gaat komen.

Alles is nog steeds op vrijwillige basis.  Er is geen gedwongen kader waarin er door buitenaf afspraken opgelegd worden. 

En jij bent nu degene die bepaalt in hoeverre je ex het kind mag zien en onder welke condities. Terwijl hij net zoveel zeggenschap heeft als jij. Het kind woont bij jou., Dus jij bent in een machtspositie ten opzichte van je kind.

 De hele wereld mag een je ex een onverantwoordelijke klootzak vinden:  hij heeft nog steeds net zoveel rechten als jij. 

 VT, de Raad, de rechtbank kunnen minder voorspelbaar dan waar jij je hoop op gevestigd hebt. Helaas. 

Ik hoop voor jou dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, maar een ouder heeft rechten.  

Heeft je ex het kind al verwaarloosd? Je kind iets aangedaan? Uren laten huilen? Heeft hij de kans gehad vader te zijn? Hij heeft geklaagd, gescholden en agressie ri jou getoond. Klopt allemaal. Maar heeft hij het kind in een gevaarlijke situatie gebracht? Is hij onverantwoord bezig geweest richting het kind? 

Zelfs dan is en blijft hij de vader met rechten. En ja, ik heb al vaker te maken gehad met JZ en elke keer sta je weer verbaasd wat er allemaal 'mag' en welke trajecten er opgestart worden.

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 18:55:

[..]

[..]

Ja je hebt gelijk. Ik vind het gewoon moeilijk om nee te zeggen. En ik ben bang voor zijn reactie. Daarom zie ik er dan tegenop om dat te sturen. Ik heb net gestuurd dat het niet volgens de afspraak is en mijn antwoord nee is. Ik ben heel benieuwd hoe hij het nu gaat oplossen.

Goed gedaan 

Onthoud vooral als jij te vaak "ja"  zegt wordt jij en jullie kindje zijn majorettes. Hij zal steeds meer uitzonderingen zoeken en meer verwachten. 

Het gaat hem niet om zijn kind, het gaat hem over de controle. De baas zijn, machtsvertoon.

Als het echt om zijn kind ging, dan had hij allang andere keuzes gemaakt en had je brief van zijn advocaat ontvangen. 

Catwoman

Catwoman

15-12-2022 om 21:24 Topicstarter

Loezzie schreef op 15-12-2022 om 19:42:

Ik hoop dat je niet te veel verwachtingen van VT hebt. Daar kijk je nu je hoop op gevestigd te hebben. Je zal toch echt met hem rond de tafel moeten om afspraken te maken of via advocaten. Anders is de kans groot dat er minder vrijwillige hulp gaat komen.

Alles is nog steeds op vrijwillige basis. Er is geen gedwongen kader waarin er door buitenaf afspraken opgelegd worden.

En jij bent nu degene die bepaalt in hoeverre je ex het kind mag zien en onder welke condities. Terwijl hij net zoveel zeggenschap heeft als jij. Het kind woont bij jou., Dus jij bent in een machtspositie ten opzichte van je kind.

De hele wereld mag een je ex een onverantwoordelijke klootzak vinden: hij heeft nog steeds net zoveel rechten als jij.

VT, de Raad, de rechtbank kunnen minder voorspelbaar dan waar jij je hoop op gevestigd hebt. Helaas.

Ik hoop voor jou dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, maar een ouder heeft rechten.

Heeft je ex het kind al verwaarloosd? Je kind iets aangedaan? Uren laten huilen? Heeft hij de kans gehad vader te zijn? Hij heeft geklaagd, gescholden en agressie ri jou getoond. Klopt allemaal. Maar heeft hij het kind in een gevaarlijke situatie gebracht? Is hij onverantwoord bezig geweest richting het kind?

Zelfs dan is en blijft hij de vader met rechten. En ja, ik heb al vaker te maken gehad met JZ en elke keer sta je weer verbaasd wat er allemaal 'mag' en welke trajecten er opgestart worden.

Ik hoop eigenlijk dat veilig thuis omgang onder begeleiding adviseert en met een instantie komt die dat kan regelen. Als dat niet zo is dan kan ik ervoor kiezen om te zeggen dat mijn ex hem helemaal niet mag zien en dan gaat hij naar een advocaat en moet het via de rechter. Ik weet niet of ik dat dan ga doen maar het zou kunnen  want ik heb alleen gezag. Hij heeft wel recht op omgang en ik houd dat ook niet af maar ik wil dat nu graag onder begeleiding vanwege zijn verslaving en zijn gedrag. Dat lijkt me niet zo raar met een baby van bijna 4 maanden oud. 

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 18:51:

[..]

Ja ik had gezegd onder begeleiding van bijv zijn vader of een gezamenlijke vriend. Maar zijn vader wil het niet hoorde ik later. En hij heeft zijn broer gevraagd maar die wil het ook niet omdat mijn ex hem had uitgescholden. Mijn vader heeft het een keer gedaan maar was er gelijk al klaar mee omdat mijn ex uren zat te klagen over mij. Hij heeft mijn broertje een keer gevraagd en die wilde dat wel en dat vond ik prima. Zolang ik diegene ken en de kleine ook kent en diegene er de hele tijd bij is. Ja het is geen ideale situatie maar het is ook maar tijdelijk totdat veilig thuis ons verder kan helpen

Jee, dus eigenlijk moet je je eigen netwerk aanspreken om er voor te zorgen dat hij zijn kind kan zien? Wat is de reden dat de vader van jouw ex er niet bij wil zijn? Heeft jouw ex ook nog een moeder, oma, opa, tante, oom, zussen? 

VT heeft gezegd tegen TS dat zij bepaalt of en wanneer en onder welke omstandigheden haar ex omgang mag hebben. Tot nu toe zijn er anderen bij geweest omdat TS hem om begrijpelijke redenen niet vertrouwt. Of er foute dingen zouden gebeuren zonder toezicht weten we niet. Het kind is ook nog te klein om daar zelf iets over te kunnen zeggen. Ja, vader heeft recht op omgang. TS faciliteert dat, maar onder voorwaarden. Als ex meer omgang wil, kan hij ook een advocaat in de arm nemen en het via de rechter regelen. Dat doet hij blijkbaar niet.
Tuurlijk is VT en jeugdzorg niet heilig, maar in haar huidige aanpak heeft TS wel ruggespraak van VT. Die vinden op dit moment dat het zelfs helemaal aan TS om de omgang te bepalen. 
En zo lang ex agressief is naar hulpverleners hebben die ook het recht om vanwege hun eigen veiligheid te zeggen niet meer met deze man te willen werken. Zo gooit hij dan zijn eigen ruiten in. Hij maakt met iedereen in zijn omgeving ruzie. Dan oogst je wat je zaait. 

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 21:24:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat veilig thuis omgang onder begeleiding adviseert en met een instantie komt die dat kan regelen. Als dat niet zo is dan kan ik ervoor kiezen om te zeggen dat mijn ex hem helemaal niet mag zien en dan gaat hij naar een advocaat en moet het via de rechter. Ik weet niet of ik dat dan ga doen maar het zou kunnen want ik heb alleen gezag. Hij heeft wel recht op omgang en ik houd dat ook niet af maar ik wil dat nu graag onder begeleiding vanwege zijn verslaving en zijn gedrag. Dat lijkt me niet zo raar met een baby van bijna 4 maanden oud.

Ik hoop het ook maar ik heb mijn vraagtekens of zoiets bestaat.  Een vriendin van mij heeft zoiets via jeugdzorg gevraagd maar het is nooit van de grond gekomen. Uiteindelijk kocht ze bijvoorbeeld een dagkaart voor in de dierentuin of kaartjes voor de bios, nemo en zo.. 

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 21:24:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat veilig thuis omgang onder begeleiding adviseert en met een instantie komt die dat kan regelen. Als dat niet zo is dan kan ik ervoor kiezen om te zeggen dat mijn ex hem helemaal niet mag zien en dan gaat hij naar een advocaat en moet het via de rechter. Ik weet niet of ik dat dan ga doen maar het zou kunnen want ik heb alleen gezag. Hij heeft wel recht op omgang en ik houd dat ook niet af maar ik wil dat nu graag onder begeleiding vanwege zijn verslaving en zijn gedrag. Dat lijkt me niet zo raar met een baby van bijna 4 maanden oud.

Ik help je hopen dat VT daar een uitspraak over gaat doen.  Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. 

Heb je juridisch advies gekregen om het zo aan te pakken? Weet je welke rechten en plichten je hebt en welke rechten en plichten je ex heeft?

Mijn ervaring is toch meer dat veilig thuis zaken alleen doorzet naar andere instanties. En ook omgang in bijvoorbeeld het omgangshuis is een tijdelijke regeling die niet zomaar opgelegd wordt. Ook daar wordt gewerkt aan de omgang gewoon op de normale manier te laten plaatsvinden. 

Catwoman

Catwoman

15-12-2022 om 22:13 Topicstarter

Philou schreef op 15-12-2022 om 21:34:

[..]

Jee, dus eigenlijk moet je je eigen netwerk aanspreken om er voor te zorgen dat hij zijn kind kan zien? Wat is de reden dat de vader van jouw ex er niet bij wil zijn? Heeft jouw ex ook nog een moeder, oma, opa, tante, oom, zussen?

Ja klopt. Zijn vader vind het lastig omdat hij dan in zijn vrijheid beperkt is en mijn ex had hem ook al uitgescholden. Mijn ex stelt nu voor dat zijn stiefzus erbij is. 

Catwoman

Catwoman

15-12-2022 om 22:15 Topicstarter

Loezzie schreef op 15-12-2022 om 22:08:

[..]

Ik help je hopen dat VT daar een uitspraak over gaat doen. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Heb je juridisch advies gekregen om het zo aan te pakken? Weet je welke rechten en plichten je hebt en welke rechten en plichten je ex heeft?

Ik weet het ook niet wat ze gaan zeggen, volgende week horen we iets van hun. Ik ben heel benieuwd. 

Ik heb hier op dit forum wat advies gekregen en via het juridisch loket.

Wat Catwoman zegt, klopt. Zij heeft gezag, haar ex niet. Hij heeft recht op omgang en informatie, maar daar houdt het ook wel op. En hij kan omgang nu niet afdwingen. Hij kan wel naar de rechter stappen als ze er samen niet uitkomen, maar tot die tijd kan Catwoman bepalen of en onder welke voorwaarden hij de baby ziet.

Temet schreef op 15-12-2022 om 22:17:

Wat Catwoman zegt, klopt. Zij heeft gezag, haar ex niet. Hij heeft recht op omgang en informatie, maar daar houdt het ook wel op. En hij kan omgang nu niet afdwingen. Hij kan wel naar de rechter stappen als ze er samen niet uitkomen, maar tot die tijd kan Catwoman bepalen of en onder welke voorwaarden hij de baby ziet.

Misschien wil ex dat niet omdat iedereen beter af is zonder gang naar de rechter?

Catwoman

Catwoman

15-12-2022 om 22:54 Topicstarter

Flowerfairy schreef op 15-12-2022 om 22:23:

[..]

Misschien wil ex dat niet omdat iedereen beter af is zonder gang naar de rechter?

Mijn ex is al bij een advocaat geweest dus er is een kans dat ik binnenkort een brief op de mat krijg. Of het kan zijn dat die advocaat heeft gezegd wacht eerst alles met veilig thuis af en probeer het zelf met haar te regelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.