Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Flowerfairy schreef op 15-12-2022 om 22:23:

[..]

Misschien wil ex dat niet omdat iedereen beter af is zonder gang naar de rechter?

Dat is helemaal niet per se waar. Als er een uitspraak is van een rechter heb je een objectieve beslissing. Dan hoef je het niet onderling uit te vechten, kan vader niet naar TO wijzen en TO niet naar vader. Er ligt dan een beslissing op grond van de wet en niet wat de een of de ander wil. Zowel TO als vader hebben zich daar dan aan te houden. Dat haalt het uit het persoonlijke. Dat kan in een situatie met dwingelandij, conflicten en verwijten de angel eruit halen. 

Catwoman

Catwoman

15-12-2022 om 23:24 Topicstarter

Philou schreef op 15-12-2022 om 21:39:

[..]

Ik hoop het ook maar ik heb mijn vraagtekens of zoiets bestaat. Een vriendin van mij heeft zoiets via jeugdzorg gevraagd maar het is nooit van de grond gekomen. Uiteindelijk kocht ze bijvoorbeeld een dagkaart voor in de dierentuin of kaartjes voor de bios, nemo en zo..

Was diegene ook verslaafd? En je bedoelt dat zij dat kocht zodat haar ex met de Kids heen kon?

Catwoman

Catwoman

15-12-2022 om 23:30 Topicstarter

Flowerfairy schreef op 15-12-2022 om 22:13:

Mijn ervaring is toch meer dat veilig thuis zaken alleen doorzet naar andere instanties. En ook omgang in bijvoorbeeld het omgangshuis is een tijdelijke regeling die niet zomaar opgelegd wordt. Ook daar wordt gewerkt aan de omgang gewoon op de normale manier te laten plaatsvinden.

Hoe kun je omgang op een normale manier regelen met een verslaafde? 

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 23:24:

[..]

Was diegene ook verslaafd? En je bedoelt dat zij dat kocht zodat haar ex met de Kids heen kon?

Nee maar hij had wel een label van het een of ander en door slechte planning etc heel diep in de schulden. Ze kocht de kaartjes zodat er een structuur was tijdens zijn bezoek aan de kinderen. Dus tijd, plek en activiteit stonden min of meer vast. Niet dat hij dat ooit zo gezien heeft. Toen de kinderen kleiner waren was de dierentuin heel prettig want kindvriendelijk, veilig en je zit op een bepaalde plek met alle neuzen gericht naar een bepaalde activiteit. 

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 23:30:

[..]

Hoe kun je omgang op een normale manier regelen met een verslaafde?

Als de vader van mijn kind verslaafd was en ik had die vraag zou ik mijn licht opsteken bij lotgenoten, denk ik. 

Mija schreef op 15-12-2022 om 22:59:

[..]

Dat is helemaal niet per se waar. Als er een uitspraak is van een rechter heb je een objectieve beslissing. Dan hoef je het niet onderling uit te vechten, kan vader niet naar TO wijzen en TO niet naar vader. Er ligt dan een beslissing op grond van de wet en niet wat de een of de ander wil. Zowel TO als vader hebben zich daar dan aan te houden. Dat haalt het uit het persoonlijke. Dat kan in een situatie met dwingelandij, conflicten en verwijten de angel eruit halen.

Maar nu heeft zij de volledige controle, als de rechter zich gaat moeien moet zij daaraan meewerken, ook als die omgang onder toezicht niet nodig vind. 

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 23:30:

[..]

Hoe kun je omgang op een normale manier regelen met een verslaafde?

Hangt ervan in welke mate de verslaving is, maar ik vind wel dat hij z’n best doet om aan jouw eisen tegemoet te komen.  En wat iemand anders al zei, hij heeft nog niet de kans gekregen om invulling aan z’n ouderschap te geven. Wat als de rechtbank omgang onder toezicht niet nodig acht? Dan zul je je daar ook bij neer moeten leggen. Overigens kan hij ook bij de rechter vervangende toestemming voor gezag aanvragen. Maar daar zal z’n advocaat hem ongetwijfeld op hebben gewezen.

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 06:26:

[..]

Hangt ervan in welke mate de verslaving is, maar ik vind wel dat hij z’n best doet om aan jouw eisen tegemoet te komen. En wat iemand anders al zei, hij heeft nog niet de kans gekregen om invulling aan z’n ouderschap te geven. Wat als de rechtbank omgang onder toezicht niet nodig acht? Dan zul je je daar ook bij neer moeten leggen. Overigens kan hij ook bij de rechter vervangende toestemming voor gezag aanvragen. Maar daar zal z’n advocaat hem ongetwijfeld op hebben gewezen.

Maar het feit is, dat hij wel zegt dat hij bij een advocaat is geweest maar er geen brief is gekomen.

Iedereen kan een gesprek met een advocaat aanvragen. Die zijn vaak vrijblijvend/gratis. Als je een zaak wilt, dan komt er een kostenplaatje bij en moet je actie ondernemen. Toch nog toe doet ex dat niet. 

Ik zou me dus nu nog niet druk maken over rechtszaken. En me richten op het heden waarin de feiten zijn dat Catwoman vorm geeft aan de omgang.

Tatemae schreef op 16-12-2022 om 06:45:

[..]

Maar het feit is, dat hij wel zegt dat hij bij een advocaat is geweest maar er geen brief is gekomen.

Iedereen kan een gesprek met een advocaat aanvragen. Die zijn vaak vrijblijvend/gratis. Als je een zaak wilt, dan komt er een kostenplaatje bij en moet je actie ondernemen. Toch nog toe doet ex dat niet.

Ik zou me dus nu nog niet druk maken over rechtszaken. En me richten op het heden waarin de feiten zijn dat Catwoman vorm geeft aan de omgang.

Maar wat is dan de bedoeling? Dat ex het opgeeft en de hele regeling laat schieten? Want ze maakt het hem zo wel erg moeilijk.   Zichzelf en hun kind waarschijnlijk ook. 

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 06:54:

[..]

Maar wat is dan de bedoeling? Dat ex het opgeeft en de hele regeling laat schieten? Want ze maakt het hem zo wel erg moeilijk. Zichzelf en hun kind waarschijnlijk ook.

Als ze wil dat ex de regeling laat schieten dan had ze het niet de hele tijd geprobeert.

Ex moet zich gewoon aan de afspraak houden en zich een betrouwbare partner tov het kind tonen. Als dat een tijdje gewoon goed gaat geeft to al aan dat het uitgebreid kan worden. Maar daar heb je 2 betrouwbare partijen voor nodig. 

Ysenda schreef op 16-12-2022 om 07:47:

[..]

Als ze wil dat ex de regeling laat schieten dan had ze het niet de hele tijd geprobeert.

Ex moet zich gewoon aan de afspraak houden en zich een betrouwbare partner tov het kind tonen. Als dat een tijdje gewoon goed gaat geeft to al aan dat het uitgebreid kan worden. Maar daar heb je 2 betrouwbare partijen voor nodig.

Maar heeft hij al de kans gekregen om dat te laten zien? En zo te lezen houdt hij zich aan de afspraken want hij regelt blijkbaar wel de geëiste begeleiding en stelt de moeder vooral eisen aan hoe zij wil dat die omgang eruit moet zien. En wanneer is dan het moment dat hij zich een betrouwbare vader  (geen partner dus) tov zijn kind heeft getoond en op basis van wat wordt daar dan een besluit over genomen?

Catwoman schreef op 15-12-2022 om 23:24:

[..]

Was diegene ook verslaafd? En je bedoelt dat zij dat kocht zodat haar ex met de Kids heen kon?

Ex hier zoals eerder aangegeven wel, maar dat was voor Veilig Thuis geen probleem. En dat terwijl het gedrag zeker op de momenten dat er geen middelen gekocht konden worden op zijn vriendelijkst gezegd nogal onvoorspelbaar was.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-12-2022 om 08:19

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 08:10:

[..]

Maar heeft hij al de kans gekregen om dat te laten zien? En zo te lezen houdt hij zich aan de afspraken want hij regelt blijkbaar wel de geëiste begeleiding en stelt de moeder vooral eisen aan hoe zij wil dat die omgang eruit moet zien. En wanneer is dan het moment dat hij zich een betrouwbare vader (geen partner dus) tov zijn kind heeft getoond en op basis van wat wordt daar dan een besluit over genomen?

Heb je de rest van het topic gelezen? Hij probeert juist constant onder de voorwaarden van TO (op advies van VT) uit te komen, wil het echt iedere keer net een beetje anders. Doet steeds alsof hij meewerkt en komt dan last minute met andere verzoeken en eisen. Dat is nu juist niet betrouwbaar. En zorgt daarmee ook niet voor een veilige regelmaat voor hun kind.

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 08:10:

[..]

Maar heeft hij al de kans gekregen om dat te laten zien? En zo te lezen houdt hij zich aan de afspraken want hij regelt blijkbaar wel de geëiste begeleiding en stelt de moeder vooral eisen aan hoe zij wil dat die omgang eruit moet zien. En wanneer is dan het moment dat hij zich een betrouwbare vader (geen partner dus) tov zijn kind heeft getoond en op basis van wat wordt daar dan een besluit over genomen?

Een man die zo geagiteerd is dat hij met iedereen conflicten genereert is niet veilig met een baby. Zijn ontregelde gedrag laat zien dat hij niet kan omgaan met frustratie. Als mensen hem iets in de weg leggen, schopt hij ruzie. Hij legt zich niet neer bij grenzen en beperkingen. Mensen moeten doen wat híj wil. In een relatie tussen een jong kind en een volwassene is er maar één die zijn emoties onder controle moet houden, en dat is de volwassene. Kan deze man dat? Wat doet hij als de baby huilt en zich niet laat troosten? Mijn ex gooide de baby serieus door de lucht naar mij toe omdat hij het niet meer trok. Of hij smeet hem in zijn bedje als hij het gehuil niet meer verdroeg. Gelukkig belde hij me als ik op het werk was dat ik naar huis moest komen omdat hij zijn zelfbeheersing aan het verliezen was. Maar hoe groot is de kans dat deze man iemand om hulp gaat vragen als het niet lukt? Hij heeft met de halve wereld ruzie. 

Het kan zijn dat deze man zich prima kan gedragen naar zijn kind. Maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ik zou mijn baby op dit moment ook niet alleen laten met deze man, als het niet per se moet. Zo lang mogelijk rekken is in zo'n situatie ook een strategie. In de tijd kan er altijd iets gebeuren. Op de duur zal VT en/of de rechter eraan te pas komen. Dan zullen de criteria gelden die zij aan omgang opleggen. 

Catwoman

Catwoman

16-12-2022 om 13:52 Topicstarter

Nou er is nu weer gedoe over morgen. Mijn ex heeft niemand kunnen regelen. Ja wel zijn stiefzusje, maar die heeft geen ervaring met kinderen en kent de kleine niet echt. Ik heb gezegd als hun vader erbij is prima, de opa van de kleine. Maar die wil dus niet. Mijn broertje en mijn vader heeft hij gevraagd maar die willen het ook niet vanwege klagen van hem. Hij vraagt nu of ik wil meedenken of akkoord wil gaan met zijn stiefzusje, ik vind het allemaal erg lastig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.